Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overlast buren

<<

Linvi

Bericht 13 Mei 2021 18:05

Overlast buren

Sinds wij hier ruim 3jaar geleden zijn komen wonen hebben we overlast, van de (alleenstaande) buurvrouw direct naast ons en een bevriende (ook alleenstaande) buurvrouw aan de andere kant van het blok. Het gaat van stampen tot schreeuwen, uitschelden van de kinderen tot beschonken in achtertuinen lallen, van continu gedreun van hardstyle tot keiharde smartlappen. Eerst altijd in het huis naast ons, toen een keer een fijn gesprek gehad met onze buurvrouw over de last die wij ervan hadden, vooral op de avonden. (Na 22:00uur tot diep in de nacht). Het probleem voor ons was opgelost, het verplaatste zich naar het huis van de andere buurvrouw, helaas zo erg dat hun direct buren na 1,5jaar overlast, buurtbemiddeling en politie geen andere oplossing zagen dan verhuizen.
Deze buurvrouw is agressief, schreeuwt, dreigt en nergens bang voor. Wij echter wel voor haar en haarzelf aanspreken durven we dus niet.

Paasweekend liep de irritatie en overlast zo hoog op dat we 0900nr gebeld hebben van de politie, politie is terplaatse geweest en de muziek moest uit en ging ook uit.
Helaas is er alleen niks veranderd en is het met het mooie weer alleen maar erger en harder.

Maar, wanneer en wat kunnen we nu doen? Er zelf heen is echt geen optie, weer de politie bellen? Ik ga in ieder geval de woningstichting inlichten. Iemands tips of andere ideeën?
Laatst gewijzigd door Linvi op 13 Mei 2021 18:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 18:10

Re: Overlast buren

Contact zoeken met de wijkagent? Misschien samen met een paar andere buren? Wellicht dat hij of zij hierin kan bemiddelen.
<<

Linvi

Bericht 13 Mei 2021 18:18

Re: Overlast buren

Ja, wijkagent is een goede tip! We willen wel echt anoniem blijven dus hoop dat dat een optie is. De wijkagent kent haar overigens al, haar dochters hadden problemen op school gemaakt en school wilde alleen in gesprek met haar als de wijkagent erbij was.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Mei 2021 18:27

Re: Overlast buren

Wij hebben ook overlast gehad van onze buren. Ik heb helaas ook de wijkagent moeten bellen. We werden er gek van. Ik vind het wel een goede tip. Onze verstandhouding is nu gelukkig weer helemaal goed en de overlast is echt minder. Het was bij ons niet anoniem trouwens.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mei 2021 18:52

Re: Overlast buren

Je kunt ook nog melding maken bij de gemeente. In de gemeente waar ik werk hebben we beleid voor situaties waarin de overlast extreem is, dan kunnen we een gedragsaanwijzing opleggen. Dat is uiteraard een laatste redmiddel, maar melding maken bij de gemeente kan nooit kwaad!

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Mei 2021 19:09

Re: Overlast buren

Oh wel heel knap Fantine dat het niet anoniem was én dat het contact weer hersteld is. Ook wel knap van jullie buren denk ik. Wat voor last hadden jullie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Linvi

Bericht 13 Mei 2021 21:29

Re: Overlast buren

Fantine schreef:Wij hebben ook overlast gehad van onze buren. Ik heb helaas ook de wijkagent moeten bellen. We werden er gek van. Ik vind het wel een goede tip. Onze verstandhouding is nu gelukkig weer helemaal goed en de overlast is echt minder. Het was bij ons niet anoniem trouwens.



Als het mijn directe buurvrouw was geweest had ikzelf prima op haar af durven stappen, maar deze vrouw is echt een heks! Ik ga even aankijken hoe het deze dagen is, net is een andere buurvrouw van het blok hier tegenover op hoge poten er heen gegaan dat de muziek en herrie echt niet kan, het geluid is nu zachter maar je blijft continu zo'n dreunende bass horen. Zelfs binnen met alle deuren en ramen dicht.
<<

Linvi

Bericht 13 Mei 2021 21:30

Re: Overlast buren

Elliot schreef:Je kunt ook nog melding maken bij de gemeente. In de gemeente waar ik werk hebben we beleid voor situaties waarin de overlast extreem is, dan kunnen we een gedragsaanwijzing opleggen. Dat is uiteraard een laatste redmiddel, maar melding maken bij de gemeente kan nooit kwaad!


Weet je dan ook bij welke afdeling ik moet zijn? Dit klinkt namelijk wel goed. Ik wil nu zoveel mogelijk uitzoeken en aanpakken voor het een keer ontploft.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 07:25

Re: Overlast buren

Zora schreef:Oh wel heel knap Fantine dat het niet anoniem was én dat het contact weer hersteld is. Ook wel knap van jullie buren denk ik. Wat voor last hadden jullie?


Gegil, gebonk, gekrijs van de kinderen. Het is een buitenlands gezin met andere leefwijze qua bedtijden en omgaan met je kinderen. De kinderen kwamen nooit buiten dus leefden zich binnen helemaal uit. Nu komen ze wel lekker buiten en gaan ouders ook met ze op pad. Ik was toen ook zwanger met alle complicaties en heb dit ook aan ze uitgelegd wat hun overlast met mij met name deed. Zorgde wel voor begrip en nu kan ik gewoon even appen als het echt te gek wordt en houden ze er meer rekening mee.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Mei 2021 08:01

Re: Overlast buren

Linvi schreef:
Elliot schreef:Je kunt ook nog melding maken bij de gemeente. In de gemeente waar ik werk hebben we beleid voor situaties waarin de overlast extreem is, dan kunnen we een gedragsaanwijzing opleggen. Dat is uiteraard een laatste redmiddel, maar melding maken bij de gemeente kan nooit kwaad!


Weet je dan ook bij welke afdeling ik moet zijn? Dit klinkt namelijk wel goed. Ik wil nu zoveel mogelijk uitzoeken en aanpakken voor het een keer ontploft.

Ik denk dat het per gemeente verschilt. Bij ons heet het meldpunt zorg en overlast. Je zou eens op de site van je gemeente kunnen kijken. En anders een mailtje naar het algemene mailadres sturen, dan zoekt het contactcentrum uit waar het heen moet verder.

♥♥
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 14 Mei 2021 08:02

Re: Overlast buren

Huurt deze buurvrouw van dezelfde woningstichting? In dat geval zeker de woningstichting bellen. De woningstichting moet namelijk ook jouw huurgenot kunnen leveren, dus zal dan ook naar deze buurvrouw stappen. Zoiets begint vaak klein, met een gesprekje, maar kan bij flinke overlast echt wel tot stevige maatregelen komen, zoals het uitdelen van gele en rode kaarten, of laatste waarschuwing etc. En uiteindelijk naar de rechter, maar daarvoor heb je wel een lange adem nodig.

Vaak wordt ook wel mediation aangeboden, waarbij de buren het gesprek aangaan. Dat kan dan weer leiden tot afspraken over bepaalde zaken.

Mijn eerste stap, als je de buurvrouw niet durft aan te spreken, zou de woningstichting zijn en pas daarna de wijkagent.

Ontzettend frustrerend lijkt me dit, Linvi. Ik hoop heel erg voor je dat het helpt om naar de woningstichting te stappen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Mei 2021 08:21

Re: Overlast buren

Fantine schreef:
Zora schreef:Oh wel heel knap Fantine dat het niet anoniem was én dat het contact weer hersteld is. Ook wel knap van jullie buren denk ik. Wat voor last hadden jullie?


Gegil, gebonk, gekrijs van de kinderen. Het is een buitenlands gezin met andere leefwijze qua bedtijden en omgaan met je kinderen. De kinderen kwamen nooit buiten dus leefden zich binnen helemaal uit. Nu komen ze wel lekker buiten en gaan ouders ook met ze op pad. Ik was toen ook zwanger met alle complicaties en heb dit ook aan ze uitgelegd wat hun overlast met mij met name deed. Zorgde wel voor begrip en nu kan ik gewoon even appen als het echt te gek wordt en houden ze er meer rekening mee.


Wat goed dat het ook echt voor echte een verandering bij hen heeft gezorgd! Wat een mooi succesverhaal dit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 08:56

Re: Overlast buren

Hier eenzelfde succesverhaal! Ook een buitenlands gezin, enorm veel overlast, andere normen en waarden. En nu horen we ze nauwelijks.
Moet ook zeggen dat, in het geval van dit gezin, de bereidheid/wil om zich aan te passen aan onze normen en waarden, ook wel heel sterk aanwezig is. Ik denk dat de situatie van de buurvrouw van Linvi daarin helaas wel anders is.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Mei 2021 09:03

Re: Overlast buren

Onze buren hadden hetzelfde met hun 2 onder 1 kapwoning (wij delen dus de oprit met hen)
Daar kwam dus ook een groot buitenlands gezin in. Leefden ook veel binnen. Veel gebonk en geschreeuw.
Maar gewoon een groot gezin dus veel meer leefgeluiden. Maar ook hele andere slaaptijden blijkbaar.
Buurvrouw was hoog zwanger en is er in een emotionele bui naartoe gelopen.
Dit heeft zoveel indruk gemaakt dat het vanaf toen goed gaat. Ze hebben ook echt tijden afgesproken nu.
2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 14 Mei 2021 09:15

Re: Overlast buren

Zora schreef:
Fantine schreef:
Gegil, gebonk, gekrijs van de kinderen. Het is een buitenlands gezin met andere leefwijze qua bedtijden en omgaan met je kinderen. De kinderen kwamen nooit buiten dus leefden zich binnen helemaal uit. Nu komen ze wel lekker buiten en gaan ouders ook met ze op pad. Ik was toen ook zwanger met alle complicaties en heb dit ook aan ze uitgelegd wat hun overlast met mij met name deed. Zorgde wel voor begrip en nu kan ik gewoon even appen als het echt te gek wordt en houden ze er meer rekening mee.


Wat goed dat het ook echt voor echte een verandering bij hen heeft gezorgd! Wat een mooi succesverhaal dit.


Ja echt heel fijn! Je moet nog ff met elkaar door haha.
<<

Linvi

Bericht 14 Mei 2021 09:29

Re: Overlast buren

Elliot schreef:Ik denk dat het per gemeente verschilt. Bij ons heet het meldpunt zorg en overlast. Je zou eens op de site van je gemeente kunnen kijken. En anders een mailtje naar het algemene mailadres sturen, dan zoekt het contactcentrum uit waar het heen moet verder.


Ja, er zal inderdaad wel verschil zijn per gemeente, ga eens op de site kijken vast.

Ik ga komende maandag eerst de woningbouw bellen, dan zitten de kinderen weer op school en kan ik normaal en vrij uit praten zonder dat hun er al te veel van mee krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat de woningbouw er niks mee doet, of aanstuurt op buurtbemiddeling maar dat is dus echt geen optie. Daarna ga ik zowel de gemeente als de wijkagent benaderen.

Het is gisteravond tot 00:15 doorgegaan de herrie.
<<

Linvi

Bericht 14 Mei 2021 09:34

Re: Overlast buren

Maan schreef:Huurt deze buurvrouw van dezelfde woningstichting? In dat geval zeker de woningstichting bellen. De woningstichting moet namelijk ook jouw huurgenot kunnen leveren, dus zal dan ook naar deze buurvrouw stappen. Zoiets begint vaak klein, met een gesprekje, maar kan bij flinke overlast echt wel tot stevige maatregelen komen, zoals het uitdelen van gele en rode kaarten, of laatste waarschuwing etc. En uiteindelijk naar de rechter, maar daarvoor heb je wel een lange adem nodig.

Vaak wordt ook wel mediation aangeboden, waarbij de buren het gesprek aangaan. Dat kan dan weer leiden tot afspraken over bepaalde zaken.

Mijn eerste stap, als je de buurvrouw niet durft aan te spreken, zou de woningstichting zijn en pas daarna de wijkagent.

Ontzettend frustrerend lijkt me dit, Linvi. Ik hoop heel erg voor je dat het helpt om naar de woningstichting te stappen.


Het is dus een probleem wat ook al jaren gespeelt heeft met andere buren, hun zijn uiteindelijk echt verhuist en zijn doodongelukkig in hun nieuwe te kleine woning verweg van alle vriendjes van de kinderen en 10km van hun basisschool. Gelukkig hebben wij nog goed contact met hun want het is zo'n lief gezin!

We huren inderdaad van 1 dezelfde woningbouw. Ik ga komende maandag inderdaad eerst de woningbouw benaderen en daar verwacht ik eigenlijk niks mee te bereiken, daarna ga ik zowel wijkagent als gemeente benaderen.
<<

Linvi

Bericht 14 Mei 2021 09:38

Re: Overlast buren

Rixt schreef:Moet ook zeggen dat, in het geval van dit gezin, de bereidheid/wil om zich aan te passen aan onze normen en waarden, ook wel heel sterk aanwezig is. Ik denk dat de situatie van de buurvrouw van Linvi daarin helaas wel anders is.


Absoluut! Het is echt een heks eerste klas!
Ik begroet haar altijd vriendelijk maar tegelijkertijd heeft mn hele lichaam kippenvel, ze heeft zo'n nare negatieve energie omzichtig heen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 14 Mei 2021 10:38

Re: Overlast buren

Wij hebben aantal jaar geleden ook erge overlast gehad van een directe buurman. Hier deed de politie alleen niet veel/te weinig mee. Ze moesten hem betrappen, maar het was te toevallig dat elke keer als we belden dat de overlast weg was. Maar dan kwamen ze natuurlijk nog wel en kregen wij vervolgens doodsbedreigingen aan de deur en probeerde hij de deur te forseren... Deze man was in elk geval zwaar alcohol verslaafd. Ik hoop dat jullie wel wat kunnen bereiken met de wijkagent. Het is ons nooit gelukt helaas.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 14 Mei 2021 14:46

Re: Overlast buren

Wij hebben ook zo'n situatie gehad in onze oude huis. We hadden dan wel het 'geluk' dat hij in het begin 's nachts werkte, waardoor de geluidsoverlast alleen overdag was. Maar hij had ook heel veel huisdieren, hij liet de honden (8 stuks) alles doen in de achtertuin en we konden geen deur of raam open laten staan want dan zat er weer een van de 20+ katten binnen. Later raakte hij zijn werk kwijt en toen gingen de woningstichting en wijkagent ingrijpen, want de overlast was bijna 24/7. Geen idee wat er precies is gebeurd, maar op een dag was hij ineens verhuisd dus dat was de oplossing.
<<

Linvi

Bericht 17 Mei 2021 21:46

Re: Overlast buren

Inmiddels vandaag de woningbouw gebeld, deze stuurde me direct door naar buurtbemiddeling, hun algemene nummer gebeld en een heel fijn gesprek gehad met een medewerker, van hem kreeg ik het telefoonnummer van de coördinator van buurtbemiddeling, hij gaf aan dat zij mij het best kan helpen. Hun plan is uiteindelijk altijd voor en oplossing te zoeken, ook als de partijen niet met elkaar in gesprek kunnen/willen.
Morgen om 16.00 heb ik al een afspraak met haar!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 17 Mei 2021 21:55

Re: Overlast buren

Fijn, zo snel, Linvi. Hopelijk ook snel een oplossing!
<<

Linvi

Bericht 28 Mei 2021 22:22

Re: Overlast buren

Met buurtbemiddeling een goed gesprek gehad maar daarin zijn nog geen stappen gezet.

Helaas is het vandaag weer raak, mooi weer en gelijk zitten ze met een grote groep bier te drinken, te lallen en mee te schreeuwen met harde muziek. We verleggen elke keer onze grens mbt politie bellen... wat is dit #¥₩&*%#×

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers