Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken ooglid

<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2021 09:53

Ontstoken ooglid

Gister begon het in mijn ooghoek en vandaag is het hele ooglid dik en rood en jeukerig. Er zit geen viezigheid aan. Wel is het machtig irritant, want ik heb zichtsbelemmering en het ziet er niet uit.

Iemand tips?
<<

Peanutbuttercup

Bericht 13 Mei 2021 10:24

Re: Ontstoken ooglid

Wat vervelend! Ik heb het jaren geleden weken achter elkaar gehad omdat vriendinnen en ik elkaar bleven besmetten.
Ik kreeg toen het advies om het 3 keer per dag met lauwwarm water schoon te maken en houden, eventueel met babyshampoo.
en als het dan niet na een paar dagen over was kreeg ik van de huisarts een recept voor Fucidin, antibioticazalf.
<<

Anoniem320

Bericht 13 Mei 2021 10:39

Re: Ontstoken ooglid

Schoonmaken met een wattenstaafje & lauw water. Als het je echt veel last geeft zou ik gewoon de huisarts vragen je iets voor te schrijven.
Gatver echt balen!

Heb t weleens in Nederland gehad en toen er bijna een week zoet mee geweest. Heb t daarna nog een keer gehad toen ik op vakantie was en kreeg toen bij de drogist oogdruppels en daarmee was t binnen 24 uur over! Heb toen een heel groot pak gekocht en mee naar huis genomen. Helaas inmiddels over datum.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mei 2021 10:47

Re: Ontstoken ooglid

Hier staan goede tips: https://www.thuisarts.nl/ooglidontsteki ... ontsteking

Het is idd heel vervelend maar gaat doorgaans vanzelf over, je hoeft er dan ook niet mee naar de huisarts, tenzij er iets optreedt wat onder 'wanneer bellen' in mijn link staat.
Als je lenzen draagt dan de komende tijd even je bril dragen i.p.v. de lenzen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Mei 2021 11:20

Re: Ontstoken ooglid

Goed schoonhouden, mocht er een bultje op komen (soort puistje) dan warme compressen erop.

Geen contactlenzen in en je huidige lenzen + eventuele bakje weggooien!

Mocht het echt erger worden dan de huisarts bellen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2021 11:23

Re: Ontstoken ooglid

Huppekee schreef:
Geen contactlenzen in en je huidige lenzen + eventuele bakje weggooien!


Hoop toch niet dat je dit meent. Want dan zou ik zo €260 euro weggooien aangezien ik harde lenzen heb. Ga ik dus echt niet doen.

Ik heb altijd geleerd schoonmaken met afgekoeld koud/lauw water. En verder gewoon afwachten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Mei 2021 11:31

Re: Ontstoken ooglid

Ik had dit pas ook en heb toen de tips van de link hierboven gevolgd, dus ik legde er eerst even een warm washandje op, dan masseren en daarna maakte ik het schoon met afgekoeld gekookt water. Ben er wel bijna een week zoet mee geweest.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Mei 2021 12:07

Re: Ontstoken ooglid

Silly-One schreef:
Huppekee schreef:
Geen contactlenzen in en je huidige lenzen + eventuele bakje weggooien!


Hoop toch niet dat je dit meent. Want dan zou ik zo €260 euro weggooien aangezien ik harde lenzen heb. Ga ik dus echt niet doen.

Ik heb altijd geleerd schoonmaken met afgekoeld koud/lauw water. En verder gewoon afwachten.


Kans is redelijk aanwezig dat je je steeds opnieuw besmet met je lenzen. Weet niet of dat anders is met harde of zachte lenzen.
30-04-2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Mei 2021 14:41

Re: Ontstoken ooglid

Kees schreef:
Silly-One schreef:
Hoop toch niet dat je dit meent. Want dan zou ik zo €260 euro weggooien aangezien ik harde lenzen heb. Ga ik dus echt niet doen.

Ik heb altijd geleerd schoonmaken met afgekoeld koud/lauw water. En verder gewoon afwachten.


Kans is redelijk aanwezig dat je je steeds opnieuw besmet met je lenzen. Weet niet of dat anders is met harde of zachte lenzen.


Precies. Geldt dus (met name) voor zachte lenzen. Harde lenzen zou ik goed in de peroxide zetten, maar sowieso je bakje weggooien en een nieuwe gebruiken. Het is ook belangrijk elk contact met water en contactlenzen te vermijden.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2021 14:47

Re: Ontstoken ooglid

Bedankt voor de tips! Ik heb geen lenzen, dat scheelt. De tip van het lauwwarme water heb ik vanochtend al uitgevoerd. Het is al wat beter dan vanochtend, toen zat het bijna helemaal dicht. Nu draag ik een zonnebril, want het licht lijkt wel feller binnen te komen en het voelt als een zwaar oog. Irritant! Maar ik zal geduld moeten hebben dus..
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2021 11:10

Re: Ontstoken ooglid

Het is vandaag nog veel erger. Ook boven het ooglid is het helemaal dik. Ik heb dus de dokter gebeld en moest daarop foto's sturen. Omdat ik ook last heb van het licht en wazig begin te zien, moet ik vandaag langskomen.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 13:11

Re: Ontstoken ooglid

Oh wat vervelend Exo! Succes bij de huisarts!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Mei 2021 18:04

Re: Ontstoken ooglid

Ik weet niet of je make up gebruikt? Bij kwam het daardoor, heb toen alles vervangen en toen ging het over. Hoe ik wist dat het daardoor kwam? Toen ik geen make up op deed werd het minder en zodra ik make up op deed werd het weer heel erg.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Mei 2021 18:10

Re: Ontstoken ooglid

Goede tip Annemie! Je moet ook je mascara weggooien als je die gebruikt, dit kan ook een bron van besmetting zijn.
Wat zei je huisarts Exo?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mei 2021 18:15

Re: Ontstoken ooglid

De afgelopen 3 weken heb ik geen make-up gedragen, dus daar komt het sowieso niet door. Ik denk in mijn geval eerder van stof van de paardenbak of misschien van het hooi.

Ik heb antibioticazalf gekregen voor de komende dagen. Moet het 3x daags druppelen. Het oog zelf is helemaal onderzocht, maar gelukkig niks te zien.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers