Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel jij thuis dingen over je werk?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Mei 2021 18:28

Vertel jij thuis dingen over je werk?

Vertel jij thuis dingen over je werk? Weten ze wat je zo'n beetje doet? Moet je dagelijks of regelmatig je verhaal er over kwijt? Of heb je het er amper of helemaal niet over?

Gewoon benieuwd omdat ik het er vanmiddag met collega's over had. Ik vertel best veel terwijl collega zei dat hij het echt nooit over zijn werk had.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2021 18:32

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Over de precieze inhoud niet veel, want dat vereist veel specifieke kennis en context en die heeft mijn partner niet. Andersom doet hij dat ook niet, we hebben nu eenmaal een volledig andere expertise.
Maar als er grote zaken spelen, zoals nu bij mij - een reorganisatie met veel onzekerheid en conflicten en gekwetste ego’s en rare spelletjes - dan deel ik dat zeker. En ik gebruik hem ook om mijn eigen keuzes aan te toetsen, dat vind ik heel fijn. Ik sla zijn standpunten hierin heel hoog aan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Mei 2021 18:33

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik woon alleen dus kan niet dagelijks mijn verhaal kwijt maar ga op vrijdagavond wel regelmatig met mijn broer eten of stukje toeren om de werkweek af te sluiten en mijn verhaal kwjjt te kunnen. Er gebeurd zo veel op mijn werk, nieuwe ontwikkelingen, ergernissen en wat dan ook dat ik dat kwijt moet, wil delen. Voor mijn broer is het dan even de wekelijkse soapserie. Hij heeft ooit ook bij dit bedrijf gewerkt, in zelfde branche dus het zegt hem ook wel wat. En ook hij moet regelmatig iets over zijn werk kwijt.

Ik verbaasde me er vanmiddag dus over dat mijn collega noemde dat hij het er echt nooit over heeft, niet over werk praat thuis. Is voor mij onvoorstelbaar dat je geen verhaal kwijt moet.
Maar misschien ben ik er wel op andere manier mee bezig.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Mei 2021 18:42

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Caulfield schreef:Maar als er grote zaken spelen, zoals nu bij mij - een reorganisatie met veel onzekerheid en conflicten en gekwetste ego’s en rare spelletjes - dan deel ik dat zeker. En ik gebruik hem ook om mijn eigen keuzes aan te toetsen, dat vind ik heel fijn. Ik sla zijn standpunten hierin heel hoog aan.


Dat dus, sparren, praten over spelletjes die gespeeld worden (en dat zijn er best veel) Conflicten en wijzigen in de organisatie. Er zit best veel in mijn hoofd door dit soort dingen.

Vroeg me ook af of het er aan ligt hoe betrokken je je voelt bij je werk en het bedrijf. Is het gewoon werk van 9-5 en dan deur dicht. Dat je er dan niets over kwijt moet.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Mei 2021 18:44

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Het is ook gewoon deel van m’n leven dus hebben het ook regelmatig over ons werk. Wat er speelt, gebeurd, soms situaties met collega’s of externen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2021 18:50

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

*
Laatst gewijzigd door Marin op 14 Mei 2021 08:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 12 Mei 2021 18:51

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Wij vertellen best wel wat over ons werk. Vooral wat we meemaken, maar niet veel inhoudelijk ofzo. Bij mijn man op het werk rommelt het momenteel wat, waardoor daar veel over gepraat wordt. En ik maak wel eens grappige of bijzondere dingen mee met mijn klanten wat ook fijn is om even te delen met mijn man :)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Mei 2021 19:01

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Wij hebben het denk ik bijna dagelijks wel over ons werk tegen elkaar. Sowieso even de vraag hoe het was en als er dingen spelen vertellen we die ook aan elkaar.
Hij is op woensdag vrij, dus als ik dan iets stoms heb ga ik het ook altijd even luchten nu met dat thuiswerken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Mei 2021 19:01

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Leuk dat je dat met je broer kan delen, Rapa Nui. Zeker als hij het een beetje kent.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Mei 2021 19:11

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Mijn man vertelt te veel over zijn werk haha. Die treed altijd in detail. Ikzelf vertel af en toe wat over het werk. Maar sinds we beiden thuis werken, krijgen we wel veel van elkaar mee dus bespreken we niet zoveel meer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Mei 2021 19:26

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja dat doen wij allebei, ik vind het ook gewoon interessant om te weten. En af en toe loop ik te stuiteren omdat ik dan wat bedacht heb of een oplossing heb gevonden voor iets wat ik niet voor elkaar kreeg.
En ook als ik een hele toffe training heb gehad of een dramatische dan moet ik dat ook even kwijt.
2015 💙
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 12 Mei 2021 19:33

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Alles. Mijn verkering is ook m’n collega dus dan gaat dat nogal snel. Maar goed, met anderen praat ik ook wel regelmatig over werk ja, het is nou eenmaal een groot onderdeel van m’n leven er er gebeurd ook wel veel. Ik praat sowieso veel over dagelijkse bezigheden, totaal niet interessant eigenlijk 🤓
Laatst gewijzigd door Toet op 12 Mei 2021 19:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2021 19:39

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Dee schreef:Mijn man vertelt te veel over zijn werk haha. Die treed altijd in detail.


Haha, dat doet die van mij ook! (Nou ja, met dt dan. :P) En ik tune dan meestal meteen uit, want ik vind het nogal ingewikkeld wat hij allemaal doet en snap daar weinig van. Dus alleen een globale update is voor mij genoeg. Andersom vertel ik ook wel wat er zo'n beetje speelt, maar niet te gedetailleerd.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Mei 2021 19:41

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik praat wel met mijn vriend over mijn werk en andersom maar ik vind dat dat momenteel te weinig is. Komt denk ik vooral doordat we beide volledig thuis werken en ik gewoon merk dat we elkaar zoveel minder te vertellen hebben. Alle andere zaken die je normaal meemaakt op een dag, en waar je het dan over hebt, zijn weggevallen. Ik zou het leuk vinden om meer in detail over zijn werk te begrijpen en andersom zou ik dat ook prettig vinden. Zodat we ook meer te bespreken hebben ipv: hoe was jouw dag? Druk? Ja veel meetings... In de praktijk lukt dit echter niet goed. In grote lijnen weten we veel maar hij vertelt uit zichzelf te weinig details en ik weet te weinig om door te vragen. Andersom weet ik wb mijn eigen werk vaak niet waar ik zou moeten beginnen om daar meer over te kunnen vertellen omdat veel te complex is. Ik vind dit wel lastig momenteel!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem325

Bericht 12 Mei 2021 19:42

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Mijn vriend verteld best veel over zijn werk. Niet echt inhoudelijk, maar soms wil hij wel eens wat kwijt als er iets is voorgevallen bijvoorbeeld.

Bij mijn vorige baan had ik dat ook en vertelde ik ook wel eens wat thuis. Ook niet inhoudelijk, maar wel fijn om het even kwijt te kunnen.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 12 Mei 2021 20:17

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik maak best veel heftige dingen mee op m’n werk en heb dan regelmatig de behoefte om er over te kunnen praten. Maar ik vind het ook gewoon leuk om te praten over wat ik heb meegemaakt, en dit andersom van anderen te horen. Ik praat sowieso heel graag en veel eigenlijk 😉 Meestal bel ik dan met vriendinnen die hetzelfde werk doen, of met m’n ouders. Dat gebeurt meerdere keren per week, vaak in de auto onderweg naar huis.

Met m’n vriend praat ik er een stuk minder over. Als er écht iets is kan ik altijd bij hem terecht, maar in gewoon de werkdag doornemen heeft ie meestal geen zin. Verhalen over wat ik mee maak met patiënten vindt ie gewoon echt niet interessant. En andersom heeft ie vaak ook geen zin om over zijn eigen werk te praten. Hij werk heel erg veel, wat mij betreft veel te veel, en heeft dan geen zin om het daar buiten weer over z’n werk te hebben. Ergens snap ik dat, maar ik vind het wel jammer. Omdat het zo’n groot en belangrijk deel van z’n leven is waar ik zo weinig van weet, en omdat het zo’n andere werkomgeving is dan de mijne. En ik het heel interessant vind om te horen en begrijpen hoe en waarom dingen in zo’n omgeving werken zoals ze werken.
Laatst gewijzigd door ellibre op 12 Mei 2021 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Mei 2021 20:23

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Bliss schreef:
Dee schreef:Mijn man vertelt te veel over zijn werk haha. Die treed altijd in detail.


Haha, dat doet die van mij ook! (Nou ja, met dt dan. :P) En ik tune dan meestal meteen uit, want ik vind het nogal ingewikkeld wat hij allemaal doet en snap daar weinig van. Dus alleen een globale update is voor mij genoeg. Andersom vertel ik ook wel wat er zo'n beetje speelt, maar niet te gedetailleerd.


🙈🙈🙈
Hier is het zelfs zo specifiek soms dat ik hem bij wijze van spreken kan vervangen 😂
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 12 Mei 2021 20:24

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Haha, ik zou dat dus heerlijk vinden, als ie dat zou doen. Ik wil het liefst alles weten en begrijpen 🤓 En word er ook heel onrustig van als ik weet dat er veel speelt en dat onzekerheid met zich meebrengt voor hem, en ik niet weet waar hij nou precies aan toe is.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 12 Mei 2021 20:28

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Jawel maar niet in detail ivm privacy van mijn cliënten. Vooral de leuke dingen vind ik leuk om te delen, moeilijke dingen bespreek ik met collega’s omdat we in hetzelfde schuitje zitten.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2021 20:33

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Zora schreef:Ik praat wel met mijn vriend over mijn werk en andersom maar ik vind dat dat momenteel te weinig is. Komt denk ik vooral doordat we beide volledig thuis werken en ik gewoon merk dat we elkaar zoveel minder te vertellen hebben. Alle andere zaken die je normaal meemaakt op een dag, en waar je het dan over hebt, zijn weggevallen. Ik zou het leuk vinden om meer in detail over zijn werk te begrijpen en andersom zou ik dat ook prettig vinden. Zodat we ook meer te bespreken hebben ipv: hoe was jouw dag? Druk? Ja veel meetings... In de praktijk lukt dit echter niet goed. In grote lijnen weten we veel maar hij vertelt uit zichzelf te weinig details en ik weet te weinig om door te vragen. Andersom weet ik wb mijn eigen werk vaak niet waar ik zou moeten beginnen om daar meer over te kunnen vertellen omdat veel te complex is. Ik vind dit wel lastig momenteel!


Dit herken ik heel erg Zora. Mede daarom wil ik zo graag weer op locatie werken. Meer dan een jaar thuis, ik word gek!
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mei 2021 21:00

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik ben degene die vertelt. Hij luistert (een beetje).
Hij vertelt niet zo veel, maar zijn werk is heel technisch. Mijn werk is veel spannender 🤷🏼‍♀️
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Mei 2021 23:27

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik vertel volgens mijn man te veel haha. Nou kan hij volgens mij nog geen naam van een collega van me opnoemen dus of hij ook luistert.. Ik treed niet in detail omdat het of saai is voor hem of het over mensen gaat en ik dat niet netjes vindt. Hij weet wel zo ongeveer wat ik doe, maar snapt niet waarom ik het altijd druk heb.

Zelf vraag ik veel over zijn werk en doen we elke avond met de kinderen een rondje 'noem het leukste en minst leuke van je dag' dus daar haal ik wel veel info uit.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 00:05

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Mijn vriend vertelt ontzettend veel over zijn werk, vaak enorm uitgebreid, met alle details. Ik daarentegen vertel niet zo heel vaak iets, of iig in vergelijking tot hem niet. Tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het meeste ‘vervlogen’ en vind ik het niet de moeite waard om te vertellen ofzo. Grappige uitspraken deel ik trouwens wel altijd met hem, evenals echt bijzondere dingen die voorgevallen zijn, of als het een drukke of juist extra fijne dag was.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 13 Mei 2021 01:01

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Dee schreef:
Bliss schreef:
Haha, dat doet die van mij ook! (Nou ja, met dt dan. :P) En ik tune dan meestal meteen uit, want ik vind het nogal ingewikkeld wat hij allemaal doet en snap daar weinig van. Dus alleen een globale update is voor mij genoeg. Andersom vertel ik ook wel wat er zo'n beetje speelt, maar niet te gedetailleerd.


🙈🙈🙈
Hier is het zelfs zo specifiek soms dat ik hem bij wijze van spreken kan vervangen 😂


Haha dat doet mijn man ook. Voor hem is het z’n dag afsluiten maar ik sla alles tot vervelens toe op. Mijn hoofd is net een spons.

Man verteld best wel veel tot in detail waardoor ik zijn werk door en door ken en een hoop technische kennis heb voor een boekhouder. Hij heeft een eigen bedrijf en naast mijn eigen baan werk ik mee. Lassen, slijpen maar ook besturingssystemen bedraden of elektra aansluiten. Het is dat ik kantoorhandjes heb waar geen kracht inzit maar ik kan zo als monteur door.

Het heeft wel als voordeel dat een klant van man iemand met technische kennis zocht voor op kantoor met uitzicht op overname van het bedrijf en gevraagd heeft of ik dat zag zitten. Voorlopig werk ik 1 dag per week mee om het bedrijf te leren kennen en te kijken of ik het zie zitten zonder m’n baan op te hoeven zeggen en in het diepe te springen. Heel wat anders als wat ik altijd gedaan heb maar ook een hele mooie uitdaging.
<<

Anoniem307

Bericht 13 Mei 2021 05:57

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik vertel weleens wat. Maar ook niet meer dan dat. Vandaag had ik bijvoorbeeld een klant aan de lijn, vrij wanhopig, en hoewel ze me bedankte voor mijn luisterend oor, moest ik haar vragen om opnieuw te bellen, omdat mijn provider tijdens dat gesprek te maken kreeg met een blokstoring. Dat zit me dan dwars en dat vertel ik om het ven me af te praten. Zonder details, gewoon dat ik ervan baal. Ow en ik vertel ook altijd als een klant me goed heeft beoordeeld. That's it.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sokpop