Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertel jij thuis dingen over je werk?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Mei 2021 07:16

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Caulfield schreef:
Zora schreef:Ik praat wel met mijn vriend over mijn werk en andersom maar ik vind dat dat momenteel te weinig is. Komt denk ik vooral doordat we beide volledig thuis werken en ik gewoon merk dat we elkaar zoveel minder te vertellen hebben. Alle andere zaken die je normaal meemaakt op een dag, en waar je het dan over hebt, zijn weggevallen. Ik zou het leuk vinden om meer in detail over zijn werk te begrijpen en andersom zou ik dat ook prettig vinden. Zodat we ook meer te bespreken hebben ipv: hoe was jouw dag? Druk? Ja veel meetings... In de praktijk lukt dit echter niet goed. In grote lijnen weten we veel maar hij vertelt uit zichzelf te weinig details en ik weet te weinig om door te vragen. Andersom weet ik wb mijn eigen werk vaak niet waar ik zou moeten beginnen om daar meer over te kunnen vertellen omdat veel te complex is. Ik vind dit wel lastig momenteel!


Dit herken ik heel erg Zora. Mede daarom wil ik zo graag weer op locatie werken. Meer dan een jaar thuis, ik word gek!


Vervelend dat het voor jou ook herkenbaar is! Heb daar ook zo’n zin in, dat je gewoon weer bruisend van energie thuiskomt en fijn bij kletst en echt weer even wat te delen hebt ipv dat je afgedraaid uit je hol naar de woonkamer kruipt 😬
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Mei 2021 07:25

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Bij ons gaat het ook ongeveer zo Zora. We vertellen elkaar wel dingen maar het is het allemaal net niet. Wij lunchen ook vaak samen en proberen dan niet over werk te praten zodat we in de avond nog iets over hebben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Mei 2021 08:57

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ben echt zo blij dat ik gewoon fysiek op m’n werk kan zijn en m’n man op zijn werk, als ik dit zo lees! Vind het echt heel heftig voor jullie jongens, dat eeuwige thuis zitten.

Ja ik vertel geregeld over m’n werk. Leuke dingen, maar ook intriges en stomme dingen. Mijn man onthoudt behoorlijk veel en is ook goed met namen dus ik moet soms iets voorzichtiger doen

Andersom vertelt hij ook best vaak over z’n werk. Ik ben niet zo geïnteresseerd daarin (veel audiovisuele shit) daarom dus moet ik mezelf er echt toe zetten actief te luisteren dan. Ik vergeet ook alle namen die hij noemt.
#teammaple🍁
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Mei 2021 09:06

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

In mijn vorige baan wat meer dan nu. Onze banen hadden toen ook een link. Hij werkt op de ict afdeling en ik werkte toen op de facilitaire afdeling. Mijn man heeft projecten die Ministerie breed werden uitgerold waar de facilitaire dienst ook mee te maken had. Ik had altijd meer info dan mijn collega's en vond dat altijd wel fijn.

Sinds september heb ik een andere baan bij een ander ministerie. Hij spreekt nog veel oud collega's van mij en dat benoemt hij wel eens. We bespreken vooral de dingen waar we tegen aan lopen of wat leuk is om te benoemen. De mijlpalen die je behaalt.

Vorige week kwam hij niet op een woord tijdens een vergadering en die kon ik toen invullen voor hem omdat het bekend terrein is. Dat vind ik dan toch wel leuk dat dat kan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 13 Mei 2021 13:00

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja zo af en toe als ik een erg verhaal gehoord heb of iets anders.
Praat de hele dag voor mijn werk dus als ik thuis kom ook wel fijn even rust😉
En mijn vriend die verteld meestal niet zo veel want hij doet technisch werk en daar snap ik weinig van😄
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 13 Mei 2021 15:28

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Wij vertellen allebei wel veel over ons werk. Mijn vriend kent ook wat van mijn collega’s dus dat scheelt wel 😊
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mei 2021 16:07

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Wij hebben natuurlijk hetzelfde werk en dat praat makkelijker. We kunnen gewoon in medische termen praten en sparren over hoe we iets hebben aangepakt.

In de praktijk hoef ik niet zonodig uitgebreid over mijn werk te praten, mijn man heeft die behoefte veel meer. Hij is erg van de details en daar heb ik niet altijd zin in 👀.

Laatst heb ik een hele heftige inzet gehad, die zelfs het landelijke nieuws haalde. Dan vind ik het wel heel fijn om het verhaal aan mijn man te kunnen doen, juist omdat ik dan bepaalde details wel kan delen die echt onder mijn beroepsgeheim vallen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem321

Bericht 13 Mei 2021 19:59

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja ik vertel wel over dingen die ik heb meegemaakt en waar ik op één of andere manier van onder de indruk was.
Ik vertel nooit de namen van de mensen er bij, maar waarom zou ik er verder niet over praten? Ik moet ook mijn ei kwijt en waar kan dat nou beter dan bij mijn partner.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Mei 2021 20:12

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja we praten beide elke werkdag wel even over werk. We moeten dat allebei ook even kwijt. Soms vind ik het wel lastig als ik iets van me af wil praten om meer ruimte te krijgen en ik krijg er van hem juist meer info bij. Maar dat heeft hij andersom ook. Ik merk dat nu ik minder werk het ook rustiger is tussen ons. Ik heb dan minder te vertellen en heb meer ruimte om te luisteren.

Als ik jou werk zou doen Lady dan zou ik denk ik alles willen vertellen haha, al zal niet elke situatie voor jou even speciaal zijn na zoveel keer hebben meegemaakt. Wel fijn dat je dat met je man kan delen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Mei 2021 20:26

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik heb een geheimhoudingsplicht als hulpverlener en kan daardoor dus lang niet alles delen over mijn werk. Maar bij het vele samen thuiswerken het afgelopen jaar was het onvermijdelijk dat partner soms de woonkamer binnen liep als ik met een cliënt belde en daardoor voornamen en bepaalde details oppikte. Gelukkig vergeet hij die ook weer.
Ik deel graag leuke succesmomenten met hem. Dat kan iets rond een cliënt zijn, waarbij ik het niet specifiek maak, maar ook dingen waarin ik mezelf zie ontwikkelen in mijn werk of dingen die spelen in mijn team / organisatie. Daarnaast zijn er ook regelmatig lastige, schrijnende dingen in mijn werk. Ik heb recent een paar crisissen (onveiligheid binnen gezinnen) gehad en 1 daarvan was echt moeilijk om los te laten, dan benoem ik dat wel in zijn algemeen. Hij luistert, reageert, maar zal nooit heel gedetailleerd verder vragen omdat hij daarin te weinig kennis van mijn werkveld heeft en weet dat ik ook veel niet mag delen.

Hij vertelt dagelijks over zijn werk. Ik ken al zijn collega's van naam, ken hun functie en wat karaktereigenschappen vanuit zijn beschrijvingen en weet veel van waar hij mee bezig is en wat er speelt in zijn organisatie. Snap het niet altijd helemaal want hij heeft een heel ander werkveld, maar vind het leuk en interessant en vraag ook regelmatig verder. Ik heb eigenlijk altijd een goed beeld gehad van zijn werk (functie, collega's).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem317

Bericht 13 Mei 2021 22:03

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja, wij delen wel dingen over het werk met elkaar. Dit kunnen zowel leuke dingen als minder leuke dingen zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Mei 2021 13:17

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik vertel wel eens wat over mijn werk. Mijn man weet globaal wat voor soort zaken ik in behandeling heb (op hoofdlijnen en zonder delen van namen en adressen, uiteraard) en soms lees ik wel eens passages uit een brief voor, vooral als het juridisch ingewikkelde materie is die ik in Jip en janneketaal in een brief moet uitleggen. Dan wil ik even peilen of iemand die geen juridische kennis heeft, begrijpt wat ik heb opgeschreven.

Mijn man werkt gewoon op locatie en hij vertelt ook wel regelmatig dingen. Als brandweerman maak je ook wel vaak dingen mee die spannend genoeg zijn om thuis te vertellen natuurlijk, en voor zijn verwerking wordt ook aangemoedigd om daar met je partner (of iemand anders die dichtbij staat) over te praten.

♥♥
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 18 Mei 2021 13:41

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja, wij delen veel, ook inhoudelijk. Wij zouden elkaars werk niet kunnen doen, maar we zouden wel collega's kunnen zijn. Bij zowel zijn huidige, als vorige werkgever had ik goed gepast. Toevallig kwam hij net nog met een dingetje waar ik hem vandaag bij moet helpen. Systeem is hij vrij nieuw in, ik heb er 10 jaar ervaring mee.
Het belemmert soms wel een beetje. We willen niet bij elkaar werken, maar hebben wel dezelfde interesses. Zo solliciteerde ik eens bij een bedrijf, vriend leek het ook wel wat. Nou ben ik daar afgewezen, dus wellicht is dat nu wat voor hem.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Mei 2021 17:34

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ja we praten best veel over werk, omdat er op het moment ook redelijk veel speelt en we vragen ook advies aan elkaar. Niet vakinhoudelijk want ik weet weinig van e-commerce en hij van HR maar we praten wel over hoe we dingen het beste aan kunnen pakken op strategisch vlak etc. Soms ben ik er ook helemaal klaar mee hoor en wil ik na werktijd niet meer over werk praten maar doordat we veel tegenover elkaar zitten te werken krijg je ook van alles mee waar je het dan over hebt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mei 2021 22:21

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Elliot schreef:
Mijn man werkt gewoon op locatie en hij vertelt ook wel regelmatig dingen. Als *** maak je ook wel vaak dingen mee die spannend genoeg zijn om thuis te vertellen natuurlijk, en voor zijn verwerking wordt ook aangemoedigd om daar met je partner (of iemand anders die dichtbij staat) over te praten.


Wat ontzettend goed dat dit bij jouw mijn zijn werk benoemd wordt. Ik heb dat nog nooit een werkgever tegen ons horen zeggen terwijl je het echt wel nodig hebt. Het percentage werknemers met PTSS in mijn werkveld is vrij hoog. De meesten zullen uiteraard dingen vertellen thuis maar wanneer dit aangemoedigd zou worden, zou dit denk ik wel beter voelen en minder illegaal zeg maar.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 19 Mei 2021 22:48

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Dee schreef:Mijn man vertelt te veel over zijn werk haha. Die treed altijd in detail. Ikzelf vertel af en toe wat over het werk. Maar sinds we beiden thuis werken, krijgen we wel veel van elkaar mee dus bespreken we niet zoveel meer.


Haha dat doet mijn vriend ook. Ik probeer dan echt geïnteresseerd te zijn, maar haak vaak halverwege af.

Ikzelf vertel weleens wat, maar niet echt in detail. Inhoudelijk doe ik dat wel met mijn broer, omdat we hetzelfde beroep hebben.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 20 Mei 2021 06:41

Re: Vertel jij thuis dingen over je werk?

Ik vertel thuis wel dingen over mijn werk.
Werk met licht verstandelijk beperkte mensen, thuis hebben ze namelijk geen idee hoe mijn dag eruit ziet, daarom vertel ik er over.

Deed dat ook met mijn vorige werk, nam de kinderen ook geregeld mee naar mijn vorige werk.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers