Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


willen verhuizen maar kan niet

<<

Anoniem310

Bericht 19 Jun 2021 08:46

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:Wat bedoel je daarmee?

Het is ons huis en ons kind

Omdat je man 40+ uur werkt, terwijl hij net zo goed een gezin en huis heeft. Hoe doet hij dat dan?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 19 Jun 2021 12:45

Re: willen verhuizen maar kan niet

Daar gaat dit topic toch niet over?
<<

Anoniem310

Bericht 19 Jun 2021 13:24

Re: willen verhuizen maar kan niet

Natuurlijk wel. Als ze meer werkt dan kunnen ze op den duur wel een ander huis betalen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Jun 2021 14:17

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik geloof dat ze al een keer heeft aangegeven hoeveel uren ze werken in dit topic. Dus je bent weer aan het zuigen ipv terug lezen op een eigen vraag van je waar al antwoord op is gegeven

Ik herken het wel hoor. Ik zou ook graag verhuizen en op zich zouden we ik het financieel prima kunnen. Alleen zitten we met het ouderschapsplan van mijn vriend en zijn ex wat het voor jullie belemmerd. Maar zodra we daar geen rekening meer mee hoeven te houden gaan we zeker en vast snel verhuizen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem310

Bericht 19 Jun 2021 16:08

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ze noemt als reden dat ze niet ft kan werken dat ze een gezin heeft en een huis, terwijl haar man ook een gezin heeft en een huis en wel ft + werkt.

Ergens klopt er iets niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 19 Jun 2021 16:12

Re: willen verhuizen maar kan niet

Misschien bedoelt ze wel dat ze niet allebei 40 uur kunnen werken omdat ze een gezin en huis hebben.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 19 Jun 2021 18:42

Re: willen verhuizen maar kan niet

En met meer uren werken, zit je aan meer opvang (dus mogelijk hogere kosten voor de kinderopvang). En soms levert het niet veel meer op om meer uren te gaan werken. (Want meer uren = meer belasting afdragen).
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 19 Jun 2021 18:48

Re: willen verhuizen maar kan niet

Eloise schreef:Ze noemt als reden dat ze niet ft kan werken dat ze een gezin heeft en een huis, terwijl haar man ook een gezin heeft en een huis en wel ft + werkt.

Ergens klopt er iets niet.


En als de functie waar ik inzit niet mag uitbreiden fulltime?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2021 19:24

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:
Eloise schreef:Ze noemt als reden dat ze niet ft kan werken dat ze een gezin heeft en een huis, terwijl haar man ook een gezin heeft en een huis en wel ft + werkt.

Ergens klopt er iets niet.


En als de functie waar ik inzit niet mag uitbreiden fulltime?


Niet te veel op ingaan dit is gewoon zuigen. Het antwoord gaat zijn als je wil kun je een andere baan zoeken.
2015 💙
<<

Anoniem310

Bericht 19 Jun 2021 21:28

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:
Eloise schreef:Ze noemt als reden dat ze niet ft kan werken dat ze een gezin heeft en een huis, terwijl haar man ook een gezin heeft en een huis en wel ft + werkt.

Ergens klopt er iets niet.


En als de functie waar ik inzit niet mag uitbreiden fulltime?

Baan erbij nemen? Als je echt iets wil zul je er iets voor moeten doen. Het komt voor niemand uit de lucht vallen natuurlijk zo'n mooi huis.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jun 2021 23:36

Re: willen verhuizen maar kan niet

Baan erbij nemen voor 8h per week lijkt me geen reële optie. Welke banen zijn er voor 8h per week en hoeveel schiet je daarmee op?
Dat gezegd hebbende, je had het eerder over niet meer uren kunnen werken vanwege gezin en huis, dat is iets anders.
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 09:55

Re: willen verhuizen maar kan niet

Die zijn er genoeg hoor. Je kunt op allerlei manieren bijverdienen. Post bezorgen elke ochtend een uurtje, spullen inpakken, op zaterdag de catering verzorgen, of de mise en place voor een restaurant. Eten bezorgen, of maak van je auto een uber.

Dat zijn zomaar wat dingen, maar je hebt er veel en veel meer. Soms kun je ook een periode bijverdienen. Vleespaketten inpakken voor kerst, of meewerken aan de politieke verkiezingen om maar iets te noemen.

Zoveel mogelijkheden om wat bij te verdienen. Alleen maar zeuren dat je geen mooi huis kan kopen gaat je in ieder geval niet helpen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2021 10:00

Re: willen verhuizen maar kan niet

Eloise schreef: Je kunt op allerlei manieren bijverdienen. Post bezorgen elke ochtend een uurtje,


Dit heb ik gedaan (met meer uur) toen ik na een burn out maar geen werk vond en wel íets moest verdienen. Kan je vertellen dat je daar geen grotere hypotheek van gaat krijgen.

Op zich snap ik je punt, als ze financieel meer ruimte willen heeft zij nog wel ruimte om meer te werken misschien. Wellicht is dat een optie in haar huidige baan. Maar ik heb de rest van het topic niet goed genoeg gelezen, weet niet wat ze allemaal al er aan gedaan hebben om hun droom te bereiken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 10:31

Re: willen verhuizen maar kan niet

Het gaat erom dat zeuren over geldproblemen je niet verder gaat helpen. Geld kun je verdienen door meer te werken. Als je dat niet wil is het prima, maar dan moet je ook accepteren dat sommige dingen niet realistisch zijn.
<<

Anoniem320

Bericht 20 Jun 2021 10:34

Re: willen verhuizen maar kan niet

Meer gaan werken is natuurlijk niet de enige manier om meer geld over te houden aan het einde van de maand. Dat is wel heel kortzichtig.
Daarnaast lijkt t me onhaalbaar om met kind(eren) beiden 40 uur te werken.

Als je al gekeken hebt waar je kunt besparen, een andere baan met beter salaris geen optie is dan zou ik proberen acceptatie te vinden en het beste te maken van wat je nu hebt.
<<

Kira

Bericht 20 Jun 2021 10:41

Re: willen verhuizen maar kan niet

Met die opties die jij aanhaalt kun je niet ineens wel een duurdere hypotheek betalen hoor Eloise.
<<

Anoniem320

Bericht 20 Jun 2021 10:53

Re: willen verhuizen maar kan niet

Je zou er wel meer geld mee over kunnen houden en dat beleggen, dan kun je tzt toch in een wat groter huis wonen omdat je meer eigen geld kunt inleggen.
Maar met post bezorgen (bijv) gaat die niet zo hard a 10 euro per uur (waar nog belasting vanaf gaat).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2021 10:56

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik weet niet meer precies hoeveel ik werkte en hoeveel ik verdiende maar 't was niet meer dan 200 a 300 per maand. Dat was geen vetpot haha. (desondanks vond ik 't best leuk en was een prima soort reintegratie voor mij destijds, frisse lucht etc).

Verder eens met Max dus.
Let's discover the world together.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 20 Jun 2021 10:57

Re: willen verhuizen maar kan niet

Maar af en toe een keer zeuren of klagen mag toch ook? Dat hoort ook gewoon bij het leven. Bij mij in ieder geval wel.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 20 Jun 2021 12:01

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik heb dit topic aangemaakt om mijn verhaal kwijt te kunnen, omdat er in mijn omgeving niemand van af weet en ik er dus met niemand over kan praten behalve mijn man.
Die zich er veel minder druk over maakt dan ik, die vind het prima waar we wonen, zegt we betalen alles netjes iedere maand, hebben geen achterstanden en kunnen nog genieten met hetgeen wat we over houden.
Hij kan zich er beter bij neerleggen en accepteren wat we gedaan hebben in het verleden. Zegt wel dat we fouten hebben gemaakt, maar dat we nu moeten roeien met de riemen die we hebben.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 20 Jun 2021 12:04

Re: willen verhuizen maar kan niet

Max schreef:
Als je al gekeken hebt waar je kunt besparen, een andere baan met beter salaris geen optie is dan zou ik proberen acceptatie te vinden en het beste te maken van wat je nu hebt.


Dat dus! Alleen dat accepteren lukt niet altijd
Heb verder een prima leven hoor, alleen vind het zo stom van mezelf, en zie me soms als mislukking, dat we deze fouten gemaakt hebben .
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 12:59

Re: willen verhuizen maar kan niet

Kira schreef:Met die opties die jij aanhaalt kun je niet ineens wel een duurdere hypotheek betalen hoor Eloise.

Je kunt er wel je schulden mee afbetalen, waardoor je een hogere hypotheek kunt krijgen.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jun 2021 13:01

Re: willen verhuizen maar kan niet

Jammer dat je zo streng voor jezelf bent Fleur! Ik vind je partner best verstandige dingen zeggen. Je druk blijven maken over dingen uit het verleden heeft zo weinig zin, het verandert niets aan je huidige situatie. Ik hoop dat het je lukt wat vriendelijker naar jezelf te kijken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jun 2021 13:48

Re: willen verhuizen maar kan niet

Hebben jullie al eens een gesprek gehad met een hypotheekadviseur? De rentes staan zo laag momenteel, kopen is misschien nog wel goedkoper dan huren. En wellicht blijkt er wel degelijk iets mogelijk. Ik snap je gevoel, ik kan daar soms ik erg in blijven hangen, maar ik gun je dat je vooral in mogelijkheden blijft denken en wie weet wat daar dan uit voortkomt!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 18:37

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:
Max schreef:
Als je al gekeken hebt waar je kunt besparen, een andere baan met beter salaris geen optie is dan zou ik proberen acceptatie te vinden en het beste te maken van wat je nu hebt.


Dat dus! Alleen dat accepteren lukt niet altijd
Heb verder een prima leven hoor, alleen vind het zo stom van mezelf, en zie me soms als mislukking, dat we deze fouten gemaakt hebben .

Maar waarom zo focussen op het verleden, je kunt niet meer veranderen wat voor keuzes je toen maakte. Je hebt alleen invloed op de keuzes die je nu maakt. Daarom snap ik niet dat je niet alles aanpakt om uit de shit te komen.

Voor nu zou ik proberen wat kleine aanpassingen maken aan je huidige woning om gelijk meer te genieten en je minder rot te voelen.

Je hebt bijvoorbeeld heel handige spullen voor kleine balkons, vaak als je het efficiënt inricht en veel planten erbij zet, dan heeft het al een heel andere uitstraling.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron