Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie met kinderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 09:08

Vakantie met kinderen

Zomaar even wat vragen over vakantie met kinderen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Moest er aan denken omdat ik hotelletjes etc zat te zoeken in Spanje voor als we weer mogen, maar ik zie ons bepakt en bezakt met twee kinderen, buggy, tassen etc nou ook echt niet meer in een leuk stadshotelletje zitten. Anderzijds weiger ik ook puur en alleen voor de kinderen op vakantie te gaan. Ik merk dat ik bij accommodaties direct scan of er een speeltuin zit, maar ik wil ook wel zelf lekker kunnen zitten/eten. Mooie middenweg zoek ik dus en toen moest ik aan deze vragen denken.

Wat voor accommodaties vinden jullie fijn met kinderen? Hotel, vakantiehuis(je), appartement, tent? Krijgen de kinderen allemaal een eigen kamer, liggen ze bij elkaar (als je meerdere kinderen hebt) of kies je voor een grote familiekamer?

Kies je de locatie helemaal uit voor de kinderen (andere kinderen, entertainment, speeltuin, zwembad) of houd je ook rekening met je eigen wensen (zo ja, wat zijn die?)

Idem dito met activiteiten (als je dat al doet op vakantie, maar wij zijn wel van de uitstapjes): Wat voor kindvriendelijke activiteiten doe je op vakantie en doe je ook dingen meer voor jezelf. Vermaken de kinderen zich dan?

Heb je een vakantie aanrader (mag overal zijn) waarvan je zegt: Dáár moeten anderen ook eens naar toe?
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mei 2021 09:19

Re: Vakantie met kinderen

Na twee reisjes met onze zoon, en verder camping, kan ik vooral zeggen dat een vakantie voor je kind een stuk meer relaxed is dan een vakantie voor jezelf met een kind erbij 😅 hij geniet dan gewoon meer en is dus minder vervelend. Ook heb ik een keer een stedentrip gedaan met mijn zusje toen ze acht was. Nou, dat was ook best een strijd sommige dagen. Dan wilde ze niet weer een straat zien of kerk. Nee, die wilde shoppen of spelen.

Met zoon wilden we graag veel terrasjes pakken, maar meneer kon net lopen, dus dat was meer een iemand terras en andere achter zoon aan rennen. Dat was niet echt ideaal. Maar toen hij drie maanden was, zijn we op strandvakantie geweest en dat was prima!

Dus mijn tip: familiekamers of appartement (handig met flesje en lastige eters), ik keek ook altijd naar een magnetron en babybedje en peuterbadje / verwarmd zwembad.

En verder; Ibiza! Je kan daar erop uit, heerlijk eten, vaak aan het strand, zodat de oudste gewoon lekker kan spelen. Sowieso erg kindvriendelijk eiland en langzaam aflopend strand. Plus: overal wel speeltuintjes en - ik herhaal - heerlijk eten. Ik vond het een goede mix en voor iedereen iets.

Duitsland vorig jaar geweest, in de moezelstreek, dus lekkere wijntjes. Maar met een kind ga je vaak toch niet meer drinken dan 1 wijntje. Heb toen wel gezegd dat dat leuker zou zijn zonder kind erbij. Maar je hebt er leuke campings (wij hadden toen een appartement) maar stiekem was zoon toen gewoon net iets te jong en iets te oud om rustig te kunnen zitten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Mei 2021 09:19

Re: Vakantie met kinderen

Toen we nog één kind hadden deden we weinig concessies in bestemming en accommodatie. Een bedje is gauw ergens bij te plaatsen en met z'n drieën op een kamer slapen vond ik geen punt.

Nu is dat wel anders, ik zie onszelf nog niet met drie kleintjes op city trip of op een rondreis gaan. Hopelijk wordt dat wel makkelijker als ze wat ouder zijn. Toen ik jong was ben ik bijvoorbeeld met mijn ouders en broertje naar Londen en naar Parijs geweest. Daar heb ik zulke fijne herinneringen aan.

De kinderen slapen op vakantie vaak in één kamer, en wij in een andere. Een grote familiekamer zou ik voor een langere periode niet zo fijn vinden denk ik. Alhoewel: we zitten nu ook te kijken naar glamping bij de boer, dan slaap je natuurlijk wel met z'n allen in één vertrek.

Ik heb nog niet echt aanraders qua bestemming of accommodatie. Tot nu toe zijn we alleen nog maar naar huisjesparken geweest met z'n vijven. Natuurlijk ook door de COVID omstandigheden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 09:26

Re: Vakantie met kinderen

Teun schreef:Toen we nog één kind hadden deden we weinig concessies in bestemming en accommodatie. Een bedje is gauw ergens bij te plaatsen en met z'n drieën op een kamer slapen vond ik geen punt.

Nu is dat wel anders, ik zie onszelf nog niet met drie kleintjes op city trip of op een rondreis gaan..


Ja dit. Ik vond het met eentje echt wel prima te doen, maar nu zie ik onszelf steeds voor me dat we dan zo oververhit met alle spullen sjouwend zo'n hotel binnen komen en dat je dan die afkeurende blikken al voelt. :razz:
Vast gechargeerd hoor, maar dat zie ik dus voor me. En jullie hebben natuurlijk drie ipv twee kinderen, dus kan me voorstellen dat dat nog wat drukker voelt. Hopelijk en ik denk ook echt wel dat dat in de toekomst wel weer kan voor ons/jullie. Wij deden dat ook toch wel altijd met m'n ouders en wij waren ook met z'n drietjes. Goed, geen hele vakanties in een hotel, maar onderweg ergens in een Zwitsers hotelletje in een familiekamer ging dan best. Dus dat houd ik ook maar in m'n hoofd, dat het met kleine kinderen wel echt lastiger is dan met allemaal schoolgaande kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Mei 2021 09:27

Re: Vakantie met kinderen

Ik vind een camping fijn omdat de kinderen dan snel vriendjes maken en ze er leuk kunnen spelen. Dat geeft ons ook meer rust en tijd voor onszelf. Win win dus.

In de zomervakantie moet er sowieso een zwembad met glijbaan bij zitten want daar zijn we allemaal dol op. Liefst ook dichtbij strand want daar vermaken we ons dagenlang.

En heel belangrijk, de camping moet op loop- of fietsafstand zitten van een gezellig dorpje/horeca zodat we lekker uit eten/terrassen kunnen met een wijntje of biertje erbij. Dat is voor ons echt vakantie.

Verder niet zoveel wensen :wink:

Oja wel echt in het buitenland, bij voorkeur Frankrijk of Italië. Ik weet dat het voor de kinderen niks uitmaakt waar je zit maar dat is wel echt een vereiste van mijn man en mij.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Mei 2021 09:33

Re: Vakantie met kinderen

Voor de mensen die met kleine kinderen naar het buitenland rijden: gaat dat goed onderweg?

Hier is het zo vaak geklier op de achterbank. De oudste is wagenziek en daarom is een i-pad ter afleiding ook geen goede optie, de tweeling laat vaak van alles vallen en gaan dan huilen/krijsen als ze er niet bij kunnen. Of er is ruzie om een speeltje. Het geeft mij en mijn man in elk geval enorm veel stress en dat maakt de drempel om naar Frankrijk of Italië te rijden erg hoog. Door het dubbele huilbabytijdperk kunnen we langdurig gehuil op flink volume nog steeds niet zo goed hebben.

Maar stiekem verlang ik er wel naar! Het lijkt me heerlijk. Hoe pakken jullie dat aan?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem316

Bericht 11 Mei 2021 09:34

Re: Vakantie met kinderen

Is het geen optie dat een van jullie op de achterbank gaat zitten? Verder zou ik heel regelmatig plas -en speelpauzes inlassen. Ben je wel langer onderweg natuurlijk maar misschien blijft het dan gezelliger.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 11 Mei 2021 09:36

Re: Vakantie met kinderen

Wij kiezen voor een kind-vriendelijke vakantie. We hadden al ervaren dat terrasjes en eerder van die (foodtruck) festival achtige dingen geen succes zijn met een peuter die niet lang op één plek wil blijven. De kleuter trouwens ook niet. Wij gaan deze zomer voor de 3e keer naar hetzelfde vakantiepark aan zee, in een huisje dus. Appartement zou ik ook prima vinden, maar het liefste met voor iedereen een eigen slaapkamer. Vorig jaar hebben we geprobeerd de kinderen bij elkaar te laten slapen en dat was geen succes. Dus toen lag de jongste op de badkamer 🙈

Relaxed eten en borrelen is alleen fijn als de kinderen vlakbij iets te spelen hebben. Dus hippe plekken en verre reizen zijn voor ons nu gewoon geen optie. Ik zie het echt niet zitten om uren te rijden met de auto en vliegen lijkt me helemaal horror met twee kleine kinderen. Als ze wat ouder zijn, zien we wel weer. Voor nu merken we dat als de kinderen zich vermaken, wij zelf ook de meest relaxte vakantie hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 09:40

Re: Vakantie met kinderen

Wij hebben nog nooit echt zo ver gereden met een kind/kinderen. Langste was 4 a 5 uur in de camper. Dat ging super goed maar O is ook wel echt makkelijk in de auto. Die vermaakt zich met een mini autootje en valt gauw in slaap.

Ik zou het zelf prima durven, met kinderen lang in de auto, maar 't is er eigenlijk nog niet van gekomen.

Lastig dat de IPad ivm wagenziekte niet werkt. Luisterboeken en liedjes wellicht? Wij hadden vroeger een walkman. Maar ik herken wel dat het lastig is dat die kleintjes nog niet zelf dingen kunnen pakken enzo. En met drie achterin lijkt het me wel lastig met klieren ja.
Ik zou dan idd genoeg tijd uitrekken om lange stops te maken waar ze echt even kunnen spelen/uitrazen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 09:50

Re: Vakantie met kinderen

Tabbie schreef:
Duitsland vorig jaar geweest, in de moezelstreek, dus lekkere wijntjes. Maar met een kind ga je vaak toch niet meer drinken dan 1 wijntje. Heb toen wel gezegd dat dat leuker zou zijn zonder kind erbij.


Ja dit snap ik wel (al drink ik wel meer dan één wijntje vaak maar nooit zo dat ik dronken ben, ik wil altijd nog kunnen rijden, en voeden, is mijn maatstaf). Maar ik herken het dat sommige tripjes gewoon chiller zijn zonder kind. Alleen wil ik op vakantie mét kind eigenlijk ook nog steeds leuk uiteten (niet chic, wel leuk) en wijn proeven. Dat deden we met O op reis in Amerika, Frankrijk en Duitsland (ook moezel) ook gerust. Maar met twee wordt dat ook al lastiger denk ik, al denk ik ook dat je sommige dingen maar gewoon moet proberen. Ik hoop zelf eigenlijk een soort middenweg te vinden waardoor dit soort dingen wél kunnen met kinderen erbij. Idealiter ga ik denk ik naar een plek waar een speeltuin én een terras is middenin een wijngaard. Ja doet dat maar. 😎😁

Jouw Ibiza tip klinkt wel goed, mooie middenweg ja!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Mei 2021 10:13

Re: Vakantie met kinderen

Eerste vakantie was een huisje op Texel, baby van 6 mnd, bakfiets met maxicosi en gaan, stadtentjes, vrienden op bezoek, heerlijk.

Met 1 kind gingen we op stedentrip naar Londen, bedje erbij op de hotelkamer, draagzak op en gaan. We deden speeltuintjes en parken aan, gingen naar musea waar ook een kinderdeel was maar met 1.5 jaar oud sliep hij ook nog heerlijk in de draagzak en gingen wij shoppen, rondkijken en dingen bezoeken. Ik zie hem nog zitten aan de high tea in Selfridges of aan zijn porridge 🥰.

Met twee kinderen waaronder een newborn gingen we naar een huisje in Limburg. Het was ok, we waren er even uit maar ik vond het pittige met twee kinderen die moeten slapen overdag, borstvoeding, gebroken nachten ed.

Het jaar daarna hadden we al zoveel meer vrijheid. We reden naar Duitsland, hadden daar een huisje, draagdoek en kinderwagen mee, bezochten een wild und Freizeitpark, maar bezochten ook steden. Zwembad op het park, prima.

Jaar daarna was heerlijk, we reden naar Noord Frankrijk, zaten daar in een glampingtent met echte bedden, camping met zwembad. We wisselde zwemmen/ spelen, een stad bezoeken, cultuur, wandelen aan het strand ed af. Vanaf toen zijn we ook vaak uitgebreid gaan lunchen in een restaurant en ‘s avonds aten we dan makkelijk bij de tent. Dat doen we nu nog vaak zo. ( Tip Marin, uitgebreid lunchen ipv in de avond)

Vorig jaar met Corona naar een huisje in Zeeland. Uren hebben de jongens naar krabbetjes zitten vissen, zandkastelen gebouwd maar we zijn ook een dagje naar Brugge geweest. Tas mee met kleurpotloden ed en uitgebreid lunchen ging prima, wat winkelen, rondkijken, ijsje halen ed.

En dit jaar zitten we in een wikkelhouse in de buurt van het Grevelingen meer ( ook ivm Corona). De oudste is nu 6.5 dus we hebben hem ook gevraagd wat hij wilde en dat was een zwembad dus daar hebben we rekening mee gehouden.
Mocht er wat meer kunnen in augustus gaan we misschien ook nog wel een weekje met de auto naar het buitenland maar dat beslissen we op het laatste moment pas.

Lang rijden gaat hier eigenlijk wel prima altijd. ( Denemarken en Frankrijk geweest), genoeg snacks mee, wat te spelen en regelmatig stoppen. Luisterboeken en kindermuziek zijn ook nog wel tips.

Ik zal met twee kinderen niet snel meer in die hotelkamer in Londen gaan zitten. Maar wij proberen wel altijd de middenweg te vinden tussen wat de kinderen leuk vinden en wat wij leuk vinden. Een echte strandvakantie ( als in hele dagen bakken op het strand) is niet aan ons besteed dus daar zou ik niet snel voor kiezen, net zoals in een tent zonder enige luxe.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 11 Mei 2021 11:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Mei 2021 10:15

Re: Vakantie met kinderen

marin, eens hoor! Ik denk dat wij beide kunnen genieten van eenzelfde soort vakantie haha. Maar denk ook echt dat zoon net een lastige leeftijd had, die wilde gewoon niet meer stilzitten. En uitleggen of een meter verderop laten spelen was ook geen optie. Hij was net 14 maanden toen.

Dus zeker wijntjes geproefd! Terwijl vriend met hem rondjes liep 😋

Maar ja! Denk dat jouw kindjes van de zomer op een prima leeftijd zijn om lekker te vliegen en op vakantie te genieten. Mits strand/speeltuin dichtbij. Enkel stad is dan toch best saai voor kinderen merk ik.

Overigens hadden wij het wel wat luxer genomen op Ibiza dan wat we normaal doen. Hadden een groot terras met jacuzzi erbij. Zo konden we tijdens de dutjes nog heerlijk genieten buiten bij de kamer. En ook in zijn kinderwagen sliep hij toen regelmatig of in de draagzak. Maar de optie, van hij vroeg naar bed, en wij nog lekker borrelen in de jacuzzi was wel echt genieten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mei 2021 10:53

Re: Vakantie met kinderen

Marin schreef:Zomaar even wat vragen over vakantie met kinderen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen. Moest er aan denken omdat ik hotelletjes etc zat te zoeken in Spanje voor als we weer mogen, maar ik zie ons bepakt en bezakt met twee kinderen, buggy, tassen etc nou ook echt niet meer in een leuk stadshotelletje zitten. Anderzijds weiger ik ook puur en alleen voor de kinderen op vakantie te gaan. Ik merk dat ik bij accommodaties direct scan of er een speeltuin zit, maar ik wil ook wel zelf lekker kunnen zitten/eten. Mooie middenweg zoek ik dus en toen moest ik aan deze vragen denken.

Wat voor accommodaties vinden jullie fijn met kinderen? Hotel, vakantiehuis(je), appartement, tent? Krijgen de kinderen allemaal een eigen kamer, liggen ze bij elkaar (als je meerdere kinderen hebt) of kies je voor een grote familiekamer?

Het liefst kamperen maar dan wel met mooi weer want met jonge kinderen is me dat echt niet goed bevallen: teveel modder in de tent, kinderen en kleren die niet meer droog worden, weinig mogelijkheden om erop uit te gaan. Vanaf de leeftijd die ze nu hebben wordt het alweer makkelijker! Als we een huisje hebben slapen ze samen op 1 kamer. Hotel kan ik me niet herinneren weleens gedaan te hebben met ze, alleen toen T nog baby was. Die lag gewoon in z’n wagenbak toen

Kies je de locatie helemaal uit voor de kinderen (andere kinderen, entertainment, speeltuin, zwembad) of houd je ook rekening met je eigen wensen (zo ja, wat zijn die?):

we gaan niet voor toko’s die allereerst om het (kinder)entertainment gaan. Wel mooi meegenomen als er speeltuintjes oid zijn, of veel dingen te doen in de omgeving die zij ook leuk vinden. We gaan wel echt alleen maar naar plekken die we zelf óók leuk vinden.

Idem dito met activiteiten (als je dat al doet op vakantie, maar wij zijn wel van de uitstapjes): Wat voor kindvriendelijke activiteiten doe je op vakantie en doe je ook dingen meer voor jezelf. Vermaken de kinderen zich dan?

We wandelen veel. We zoeken met de kinderen wel routes uit die leuk voor hen zijn, of maken het leuk met een spelletje onderweg, of een picknick. Zo vermaken we ons allemaal heel goed en hebben wij ons weinig hoeven aanpassen. Wel kiezen we vaker voor ook wat langer ergens blijven plakken omdat er een leuke speeltuin is oid, en de uitjes zijn korter vanwege dutjes of moeheid.

Heb je een vakantie aanrader (mag overal zijn) waarvan je zegt: Dáár moeten anderen ook eens naar toe?


Ik vind voor jonge kinderen Qurios op Ameland echt geweldig. De speeltuin daar kunnen ze de hele dag los en het terras erbij is voor de ouders heerlijk :) fijn park ook.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Mei 2021 11:01

Re: Vakantie met kinderen

Geen kids hier, maar wat ik mij wel afvraag wat als je als ouder zijnde niets met een terras hebt ook al zit een speeltuin voor kinderen er pal naast. Ik heb zelf namelijk niets met op een terrasje gaan zitten want ik doe liever iets actiefs of zo (als ouder zijnde mee klimmen en van de glijbanen glijden tussen de kids (zonder een kind op schoot) lijkt mij een beetje vreemd).
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mei 2021 11:15

Re: Vakantie met kinderen

Fred schreef:Geen kids hier, maar wat ik mij wel afvraag wat als je als ouder zijnde niets met een terras hebt ook al zit een speeltuin voor kinderen er pal naast. Ik heb zelf namelijk niets met op een terrasje gaan zitten want ik doe liever iets actiefs of zo (als ouder zijnde mee klimmen en van de glijbanen glijden tussen de kids (zonder een kind op schoot) lijkt mij een beetje vreemd).


Dan ga je niet naar het terras maar iets actiefs doen. Of begrijp ik je vraag verkeerd?
En wat is er vreemd aan met je kind van de glijbaan gaan? Of begrijp ik dat ook verkeerd?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Mei 2021 11:20

Re: Vakantie met kinderen

Dat kan toch ook gewoon Fred, ik klom altijd gewoon mee door Monkey Town als we daar waren hoor (nu al een hele tijd dicht natuurlijk). Niemand kijkt er vreemd van op als je samen met je kind een ingewikkeld klimtoestel op klimt en je kind als eerste van de glijbaan gaat en je daarna zonder je kind op schoot naar beneden gaat van een glijbaan.

Toevallig heb ik gisteren zitten kijken om met de kinderen naar een klimbos te gaan (minimale lengte die ze moesten hebben was 120cm en dat zijn ze beide nog niet), maar dat soort dingen kan je ook doen, met oudere kinderen suppen, kanoeen of zeilen, een boswandeling kan op elke leeftijd, ik ga vaak met de kinderen naar een speelbos en ik fiets hele afstanden met mijn twee zoons in de bak van de bakfiets. Vroeger ging ik met mijn ouders altijd op vakantie naar Duitsland/ Zwitserland/ Oostenrijk, dan gingen we wandelen in de bergen en namen we een picknick mee en mijn vader had altijd een hamer in zijn tas omdat we altijd op zoek gingen naar bijzondere stenen ( kristal ed).

Natuurlijk moet je het wel wat aanpassen aan je kinderen en zeker ook rekening met de leeftijd houden maar als je van actieve vakanties houdt dan kan dat met kinderen ook gewoon.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 11 Mei 2021 11:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 11:20

Re: Vakantie met kinderen

Je bedoelt wat je zou doen als je niet op het terras wilt zitten maar wel de kinderen wilt entertainen? Ik zit vaak genoeg in een speeltuin zonder terras. Dan ga ik niet letterlijk van de glijbaan zelf maar sta gewoon in de speeltuin te wachten of beetje mee te spelen (tikkertje, verstoppertje, helpen schommelen, in zo'n autootje meespelen met de fantasie etc). Is dat wat je bedoelt?
Ik denk dat een ieder z'n vakantie toch zo inricht naar z'n eigen interesses? Jij zou dan misschien een stuk gaan fietsen met de kinderen en bij een beekje lunchen en zwemmen oid ipv uren in een speeltuin hangen ofzo? Dat laatste is overigens ook niet persé mijn hobby hoor. Don't get me wrong.

Maar misschien snap ik je vraag niet helemaal of vat ik het te letterlijk op ofzo?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 11:22

Re: Vakantie met kinderen

Zora schreef:Ik vind voor jonge kinderen Qurios op Ameland echt geweldig. De speeltuin daar kunnen ze de hele dag los en het terras erbij is voor de ouders heerlijk :) fijn park ook.


Ja die staat in mijn Google Maps gestarred. Ziet er geweldig uit. Zeker voor m'n zandliefhebbende zoon. (Ik heb zelf een bloedhekel aan zand overal maar met hem gedoog ik het).
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mei 2021 11:52

Re: Vakantie met kinderen

Leuk Marin!

Teun, sinds T een paar x wagenziek is geworden zit hij eigenlijk altijd voorin en een van ons achterin. Is wel ongezellig vind ik voor vriend en mij maar zo gaat het wel altijd goed. En M zit ook graag naast mij. Als we langer rijden en T een beetje gewend is kan hij ook wel op de iPad maar dat doen we niet vaak en blijft ook wel een beetje spannend. We luisteren veel muziek die we allemaal leuk vinden en veel luisterboeken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Mei 2021 12:06

Re: Vakantie met kinderen

Onze zomervakanties bestaan/bestonden uit all in hotels. Ik vind het heerlijk. Ik zoek een accommodatie uit met zwembad en probeer beetje bij een centrum in de buurt. Ik heb het altijd bij een reisorganisatie geboekt. Wordt je bij het vliegveld opgehaald en bij je accommodatie gebracht daardoor weinig gezeul met koffers en een tweeling kinderwagen.
Ik boekte dan een familie kamer of appartement prima om die tijd met zijn vieren op een kamer te slapen. Die van ons sliepen goed dus wij konden prima op het balkon zitten en haalde we een drankje bij de bar.
Wij gingen ook echt S’avonds wel uiteten ik zat niet alleen in het hotel. We hebben bij wel eens naast het strand gegeten en een restaurant zat dan dicht bij het speeltoestel op het strand dan kozen we dat restaurant konden de meiden spelen en hielden wij ze in de gaten.
Uitjes deden we ook wel rekening houdend met de kinderen maar ik heb wel wat van de plekken gezien waar we geweest zijn.

Afgelopen 2 jaar hebben we een huis met zwembad gehuurd. Ook heerlijk. En dan
Gaan we ook naar een stad omdat ik dat wil
En niet omdat mijn kinderen dat zo leuk vinden. Ik probeer dan wel iets te bedenken waardoor het voor hun iets leuker wordt maar soms moeten ze het ook maar gewoon accepteren.

Laatst waren we op Ameland dan gaan we naar het strand lekker lopen dat wil ik graag. Vlieger mee voor hun en later gaan we midget golfen omdat zij dat leuk vinden. Het blijft een beetje schipperen maar ik hou denk ik wel veel rekening met mijn kinderen.
In lange auto ritten ben ik makkelijker geworden ze mogen nu gewoon op de iPad van
Mij. Maar is het 10 min rijden dan kijk je maar naar buiten of klets je met elkaar.
:heart: :heart: 2011
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Mei 2021 12:18

Re: Vakantie met kinderen

Dee schreef:Is het geen optie dat een van jullie op de achterbank gaat zitten? Verder zou ik heel regelmatig plas -en speelpauzes inlassen. Ben je wel langer onderweg natuurlijk maar misschien blijft het dan gezelliger.


Dat wordt wat krapjes op de achterbank maar dat zou ik inderdaad kunnen proberen. Misschien is het ook een kwestie van gewoon gaan met die banaan en inderdaad van te voren leuke stops uitzoeken en misschien onderweg nog ergens overnachten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem308

Bericht 11 Mei 2021 12:26

Re: Vakantie met kinderen

Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat met twee kleine kinderen een uur of 10 rijden richting vakantie. Twee weken terug was het nog geen twee uur rijden en begon vooral de oudste al te piepen in de auto of we er al waren.

Onze vakanties met alleen de oudste waren wel anders dan nu met twee kindjes. Mede door Covid hebben we alleen nog maar op vakantieparken gezeten en doen we vooral uitjes als ze allebei wakker zijn. Ik hoop van de zomer of in de herfstvakantie te kunnen gaan vliegen richting de zon. Lijkt mij zo fijn. Dan wil ik wel een appartementje huren met minstens twee slaapkamers.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Mei 2021 12:39

Re: Vakantie met kinderen

Wij kiezen nooit een vakantie helemaal afgestemd op de kinderen.
Wij zijn wel op Landal of centerparks geweest, maar niet voor de animatie. Meer voor het gemak van een huisje, wij zijn ook meer buiten het park dan erop. Laatste keer zaten we in een glampingtent en dat beviel goed.
We hebben ook wel via airbnb geboekt.

Nu hebben wij op een park via natuurhuisje.nl geboekt dat is vooral een particulier park. Bij het huisje zit wel een tuin met een glijbaan.

Wij houden van wandelen, musea bezoeken, pretparken, fietsen etc. En dat doen wij ook met de kinderen erbij. Al gaat het wandelen wel een stuk langzamer.
Musea zoeken we ook uit op iets wat ook interessant en leuk voor de kinderen kan zijn. Maar daar zouden we ook zonder de kinderen heen gaan.

Terrasje zitten wij alleen om te lunchen of avond te eten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mei 2021 12:51

Re: Vakantie met kinderen

Avontuurlijke vakanties, zoals roadtrips etc., zie ik momenteel nog niet helemaal voor me met kind. Tot nu toe zijn we alleen nog maar in vakantieparken geweest en in een all-inclusiveresort op Lanzarote haha. Ik vind het toch wel handig als er vermaak is voor kinderen, dan heb ik zelf ook een relaxtere vakantie. In m'n eentje wil ik wel weer eens een keer een stedentrip doen eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 11 Mei 2021 14:07

Re: Vakantie met kinderen

Wij zijn net terug van een paar dagen Terschelling. Vind ik zelf ideaal met kleine kinderen. Met Pinksteren gaan we weer ♡

Je hebt daar ook een terras met speeltuin (Zonneweelde) super handig met kids. En natuurlijk alle strandtentjes. Lekker vliegeren en een rondje op de pony. Vakantie geslaagd ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers