Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie met kinderen

<<

Anoniem308

Bericht 11 Mei 2021 15:30

Re: Vakantie met kinderen

Het enige grote nadeel van Nederland: het weer. Wij hadden geluk op onze vakantie 2 weken terug. Maar als je vorige week ergens zat regende je weg. Ik vind die zonzekerheid toch wel heel fijn. Hoe leuk Nederland ook is om vakantie te vieren.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Mei 2021 15:34

Re: Vakantie met kinderen

Tot nu toe heb ik een glampingtent gehuurd. Soms met sanitair en een aantal keer zonder. Ik heb een keer in een huisje van hof van Saksen gezeten. Maar dat vond ik niet leuk.

Qua locatie ja en nee. Ja ik houd er rekening mee. Ik kies voor een kindvriendelijke locatie. Een afgesloten zwembad, niet aan het water, in de natuur, ruimte, waar ze veilig kunnen spelen. Maar, vooralsnog, kies ik niet voor een vakantiepark met entertainment, all inclusive. Dat vond ik al niet leuk en dat vind ik nog steeds niet leuk. Ik vier nog op dezelfde manier vakantie. Ik houd van kamperen, ergens lunchen, stadjes bezoeken, natuur en het strand. Naar een markt gaan en lekker koken. Dat doe ik nog steeds. Maar ik houd wel rekening met de locatie. Ik vind het fijn als de kinderen eindeloos zelf kunnen spelen op de locatie. Lekker vies kunnen worden en aan kunnen rommelen. Ik ben tot nu toe een aantal keer naar Frankrijk geweest, naar Zeeland en naar Ameland. En naar hof van Saksen maar dat vond ik dus niet leuk.

Activiteiten staan hierboven al beschreven. Voor mezelf en voor de kinderen. Niet heel anders dan dat ik al deed. Al ging ik vroeger niet bij de boer kamperen. Ik ging ook veel uit op vakantie. Dat hoef ik nu sowieso niet meer. Ik ben ook gewoon blij als de kinderen blij zijn en spelen. Ik vind alleen all inclusive, grote vakantieparken en een grote villa niet leuk. Dat vond ik al niet toen ik geen kinderen had. Maar ik denk dat kinderen dat ook niet per se nodig hebben om het leuk te hebben. Als ze ouder zijn neem ik ze ook mee op stedentrip. Of naar Schotland of een rondreis door Scandinavië.

Nee niet echt een tip. Want ik kan wel zeggen dat kamperen bij een boer fantastisch is, maar dan moet je daar wel van houden. Ik wil met de kinderen nog een keer naar Bonaire als ze allemaal kunnen zwemmen. Dat is voor ouders en kinderen heerlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2021 15:41

Re: Vakantie met kinderen

Ik heb logeren bij de boer nav jouw enthousiaste verhalen wel eens opgezocht en dat zag er inderdaad heel erg leuk uit. Zo'n tent lijkt ons ook leuk om een keer te proberen. Mochten we toch in Nederland op vakantie gaan, zou ik het zeker overwegen. Ik denk dat m'n zoon het ook fantastisch zou vinden. Ik vind het altijd erg leuk klinken als jij het omschrijft.

Ik vind zelf op vakantie gaan in het buitenland wel leuker dus ik hoop dat dat weer kan van de zomer. Ik word gewoon een echt blijer van buitenlandse dingen.

Ik heb trouwens nog wel een tip voor een accommodatie in Zuid Duitsland. Zelf nog niet geweest maar staat zeker op het lijstje. Denk dat m'n zoontje het geweldig zal vinden en wij houden ook wel van die Duitse gemütlichkeit.

https://www.tannenmuehle.de/de

Kijk nou dit voor hem:

https://images.app.goo.gl/EbvoTH6hKQDtpoEU6
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Mei 2021 16:11

Re: Vakantie met kinderen

Ik zou dan wel voor FarmCamps kiezen. Dat is meer luxe dan waar ik nu zit. Dit is echt behelpen. Geen elektriciteit. Dus met hout stoken tent warm krijgen en licht door kaarsen en olielamp en zaklamp. In de buitenlucht douchen. Door de modder lopen. Alles wordt vies. Ik vind dat prima, de kinderen ook. Maar eerste keer tent op boerderij zou ik zeker voor de luxe versie gaan.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Mei 2021 16:15

Re: Vakantie met kinderen

Mijn tip is altijd zo licht mogelijk reizen. Zo min mogelijk extra kleding en speelgoed. Luiers kijk ik altijd na of die makkelijk verkrijgbaar zijn op bestemming en zo niet dan tel ik ze uit met een klein beetje speling. Dan reis ik in ieder geval op de terugweg lichter. Voor de kids vind ik de Trunki handig. Buggy mee op de luchthaven is ideaal maar ik had een goedkoop tweedehands ding voor dat soort reizen. Ze gaan er niet voorzichtig mee om helaas.

Hier is natuur, marktjes, zwembad, live muziek, musea, uiteten, shows, dagtripjes wel favoriet dus er is altijd wel iets te vinden wat leuk is voor iedereen. Ik zoek ook altijd wel leuke dingen voor kids in de omgeving. Niks is toch mooier dan kinderen de wereld laten zien :).

We slapen meestal in hotels en hostels. Appartement wil ik liever niet. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik moet koken en daar heb ik dan echt geen zin in haha. Verder hebben we eigenlijk alles wel gedaan. Verre vliegreizen, kortere tripjes, verre roadtrips, lange treinreizen, boottrips, busreizen. Er is onderweg vaak genoeg te beleven. Ik zie mezelf ook niet echt zonder kids reizen. Alles wat ik zou willen kan dat prima. Ik ben dan ook blij dat ik dat gewoon van jongs af aan heb gedaan ipv de geluiden om me heen op te volgen (oeh zou je dat wel doen, gevaarlijk, wat heeft een kind daaraan etc).

Vorig jaar helaas niet in het buitenland geweest, dit jaar ook niet op de planning vanwege de situatie. Dat testen zie ik echt niet zitten dus heb me erbij neergelegd en droom alvast weg voor een mooie verre reis (hopelijk) volgend jaar. Mijn dochter is nu 7 en heeft met al dat reizen zelf ook al een verlanglijstje. Ze wil naar Disney, Japan en IJsland. Kan ik me prima in vinden :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2021 16:20

Re: Vakantie met kinderen

Heb jij een tweede gekregen, DT? Ik dacht dat je één dochter (die ruim uit de luiers is) had. If so, gefeliciteerd!
Leuk dat jij nog steeds zoveel reist en wat dat betreft kan ik me wel vinden in je denkwijze. Leuk dat je je dochter dat meegeeft! Ik was een beetje bang dat het met twee kinderen tov één wel echt verandert en ik denk dat dat ook zeker wel zo is in de zin van dat ik me zoveel meer een gezin voel en dus ook wel echt bepaalde dingen moet laten, maar anderzijds denk ik dat het ook een beetje je mindset is. En voor de specifieke andere reisjes moeten we maar gewoon met z'n tweetjes eens in de zoveel tijd (of weer eens alleen, oh man, hoop zo dat dat weer kan ook op den duur).
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2021 16:34

Re: Vakantie met kinderen

Het ligt ook een beetje aan je kind, denk ik, wat voor reizen wel of niet plezierig zijn. Met de oudste zijn we naar Thailand geweest toen ze bijna 1 jaar was. Ging helemaal prima. Met de jongste erbij zou ik nu echt niet 10 uur gaan vliegen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Mei 2021 16:55

Re: Vakantie met kinderen

Marin schreef:Ik heb logeren bij de boer nav jouw enthousiaste verhalen wel eens opgezocht en dat zag er inderdaad heel erg leuk uit. Zo'n tent lijkt ons ook leuk om een keer te proberen. Mochten we toch in Nederland op vakantie gaan, zou ik het zeker overwegen. Ik denk dat m'n zoon het ook fantastisch zou vinden. Ik vind het altijd erg leuk klinken als jij het omschrijft.

Ik vind zelf op vakantie gaan in het buitenland wel leuker dus ik hoop dat dat weer kan van de zomer. Ik word gewoon een echt blijer van buitenlandse dingen.

Ik heb trouwens nog wel een tip voor een accommodatie in Zuid Duitsland. Zelf nog niet geweest maar staat zeker op het lijstje. Denk dat m'n zoontje het geweldig zal vinden en wij houden ook wel van die Duitse gemütlichkeit.

https://www.tannenmuehle.de/de

Kijk nou dit voor hem:

https://images.app.goo.gl/EbvoTH6hKQDtpoEU6



Misschien is dit dan iets voor jullie Marin:
https://www.camping-romalo.nl/vakantiehuisje-huren
Zit hij een maisdoolhof plus grote speeltuin, en in het dorp waar ik werk 😉
Het lijkt me zelf ook ontzettend leuk, maar we wonen er 10 minuutjes vandaan dus dan doe je dat niet zo snel.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2021 16:59

Re: Vakantie met kinderen

Oh leuk! Ga het onthouden. Zo te zien kan je er ook naar toe zonder er te logeren, dus dan kan je (tegen betaling) in het maisdoolhof en van de speeltuin gebruik maken. Misschien leuk om van de zomer eens af te spreken? Ik zie O wel in die maisbak zitten, dat is wel wat voor hem.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Mei 2021 17:15

Re: Vakantie met kinderen

Ja zeker leuk, goed plan!
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Mei 2021 20:02

Re: Vakantie met kinderen

Onze eerste vakantie met 1 kind was 3 weken rondreizen door Noorwegen met de auto. Was heel goed te doen. We hielden N haar slaap-en eettijden aan om te rijden, we sliepen in huisjes in de middle of nowhere, maar ook 2 nachten in een design hotel bijvoorbeeld.

De eerste echte vakantie met 2 kinderen (toen 3 en 1 jaar oud) reden we in een hittegolf naar Zuid Frankrijk om daar in een gîte te verblijven.

2 jaar geleden gingen we voor het eerst met de tent op pad, 3 weken rondreizen door Zweden. De meiden vonden dat waanzinnig.

Dit jaar hopen we met de camper op reis te kunnen.

Qua uitstapjes wisselen we af tussen iets wat wij willen en iets wat voor de kinderen leuk is.

Qua verblijf kijken we vooral naar waar het (redelijk) rustig is. Op een grote camping waar allerlei zwembaden/speeldingen en animatieteams zijn zul je ons niet zien in ieder geval. Mijn ervaring is dat kinderen dat niet echt nodig hebben om zich te vermaken.

iPads of dvd’s in de auto doen wij trouwens ook niet aan. De meiden missen dat ook totaal niet. Ze vermaken zich prima met boekjes, luisterboeken, spelletjes etc.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Mei 2021 20:53

Re: Vakantie met kinderen

Ohh ik ben daar ook een beetje huiverig voor. Sowieso omdat kind wagenziek is. Ik heb daar nog niet echt een oplossing voor gevonden. Ik vind dat zielig (en dat poetsen is ook niet echt leuk). We zijn eigenlijk nog nooit echt ver weg geweest. 1e jaar was hij zo klein dat wij het niet nodig vonden en jaar erop al Corona en nu verwachten we een tweede. Ik zou misschien wel gaan vliegen maar dan niet te lang. Met twee kinderen lijkt me dat straks een hele onderneming. Ik heb wel vaak (en ver) gevlogen maar ben ook een beetje claustrofobisch dus nooit helemaal relaxed en dan ook nog voor 2 kiddo’s zorgen. Misschien leid dat juist af. Ik ben niet zo avontuurlijk denk ik 😅. Gaat vast wel gebeuren hoor maar ben niet zo iemand die er ff haar hand voor omdraait. Vind ik misschien wel jammer voor mijn kinderen.

Ik zou wel iets kiezen waar kinderen zich goed vermaken. Denk dat je daar zelf ook veel profijt van hebt.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 11 Mei 2021 21:18

Re: Vakantie met kinderen

Wij gaan altijd naar kind vriendelijke vakantie parken en campings. Voor ons geldt echt, als de kinderen zich vermaken hebben wij het goed. Overdag wisselen we af tussen steden/markten/culturele dingen bezoeken en wat zij leuk vinden.(meestal zwemmen) Vaak is het s ochtends gemiep dat ze er geen zin in hebben maar eenmaal daar vermaken ze zich prima.

Heerlijk op een terras zitten borrelen terwijl zij spelen in een speeltuin. Of rustig een boek lezen bij de caravan als zij zich met vriendjes vermaken.

T liefste gaan we naar het buitenland, maar daar gokken we dit jaar niet op. Meestal is het mei vakantie in Duitsland of Nederland, zomer Italië en herfstvakantie center parcs. En wanneer het kan tussendoor nog een weekendje. We hebben een eigen caravan.
In center parcs dan slapen de oudste 2 op een kamer, de jongste van hen gaat wel wat eerder naar bed zodat er niet gekeet wordt. Met de jongste zijn we nog niet in een huisje geweest vanwege Corona. Wel 2x met de caravan. Met z’n vijven in de caravan gaat prima.

Wat ik wel echt oprecht heel jammer vind is dat onze kinderen geen wandelaars zijn. Afgelopen week waren we in Zeeland (weinig regen gehad) en we liepen op een gegeven moment een heel mooi stuk natuur tegemoet. Zij zeuren dan dat de benen moe zijn, slenteren, is geen vaart in te krijgen. Dat is vervelend.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Mei 2021 14:31

Re: Vakantie met kinderen

Onze vakanties met twee kinderen:

3&0 jaar - Center Parks België
Voordelen: veel voorzieningen en uitjes zoals babyzwemmen en klimparadijs. Was nog in mijn verlof dus wel fijn dat het geen wereldreis was ivm vermoeidheid. Peuter vond het ook fantastisch
Nadelen: weinig contact met andere mensen en meer een weekendje weg gevoel

4&1 jaar - All inclusive Kreta. Ruime appartementachige kamer
Voordelen: lekker wandelen langs alle straatjes en winkeltjes met ijs voor de jongens. Zwembad was heerlijk qua temperatuur.
Nadelen: enorme vertraging op de terugweg. Twee kinderen doodmoe en uitgehongerd op een vliegveld waar ze niks verkochten wat ze lustten. Oudste had eet moeilijkheden waardoor dit versterkte.

5&2 jaar - gehuurde tent Zuid Frankrijk
Voordelen: veel contact met andere kinderen, animatieteam, kids hadden veel plezier dus wij konden lekker chillen
Nadelen: het strand op 500 meter bleek niet te doen met de kinderen. Te warm, te ver en te veel om mee te nemen.

6&3 jaar - gehuurde tent Dordogne
Voordelen: zelfde als bovenstaande. Reistijd goed te doen met 3 dagen tussenstop in Parijs. Eiffeltoren en alle andere dingen kunnen zien en doen. Kids vonden dit prima, makkelijk te entertainen
Nadelen: geen

7&4 jaar - drie weken camperen in NL, in een tourcaravan
Voordelen: van airfryer tot zwembad, alles kon mee. Alles bij de hand en netter/schoner dan een tent. Kids veel vriendjes.
Nadelen: Geen buitenland haha.

En dit jaar zijn ze 8&5 en gaan we glamping in Limburg.


Ik vind ver rijden een stuk beter te doen dan vliegen. Ik vind vliegen zelf ook saai en kan dan minder hebben. Mijn jongens voetballen graag dus als ze even druk worden dan stoppen we ergens en drinken wij koffie en spelen ze met een bal.
R. 2013
D. 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Mei 2021 23:16

Re: Vakantie met kinderen

Wij zijn nu 3 keer met de auto geweest (10 uren rijden) en 3 keer 24+ uur gevlogen. Wel met maar 1 kind. Voor de lange reis koop ik altijd wat ingepakte cadeautjes waar hij in de auto mee kan spelen, die geef ik dan elk uur ongeveer. Stickers (om overal op te plakken), kleurboekje, autootje etc. Wij willen liever niet dat hij hele weg op iPad zit, die mag hij alleen einde van de middag een uur (net als thuis om 17.00 een uur tv). Daarnaast véél audioboeken. En we stoppen elke 2.5 uur. We plannen met rijden dat na 2.5 uur lunch is. Daarna ergens een speeltuin onderweg en een ijsje. En meestal overnachten we dan ergens tussendoor, we rijden niet vaak langer dan 5 uur op een dag.
Met vliegen is het natuurlijk lastiger. Ook daar doe ik cadeautjes en ik leg heel veel uit vooraf. Ik boek nachtvluchten want dan slaapt hij.
En: de klok gaat altijd mee. Blauw is slapen, geel is wakker.

Wij kamperen ook heel veel en hebben een dark room tent die dus altijd donker is, dat scheelt ook. En in hotels een bed erbij, of matras op de grond. En de klok in het zicht ;) Ik kijk eigenlijk nooit naar speeltuinen ofzo, wel leuk als dat erbij zit. Maar neem wel veel speelgoed mee (hij heeft eigen rolkoffertje die hij mag inpakken met speelgoed). Altijd wel een plek om te spelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 14 Mei 2021 07:39

Re: Vakantie met kinderen

Marin schreef:Ik heb logeren bij de boer nav jouw enthousiaste verhalen wel eens opgezocht en dat zag er inderdaad heel erg leuk uit. Zo'n tent lijkt ons ook leuk om een keer te proberen. Mochten we toch in Nederland op vakantie gaan, zou ik het zeker overwegen. Ik denk dat m'n zoon het ook fantastisch zou vinden. Ik vind het altijd erg leuk klinken als jij het omschrijft.

Ik vind zelf op vakantie gaan in het buitenland wel leuker dus ik hoop dat dat weer kan van de zomer. Ik word gewoon een echt blijer van buitenlandse dingen.

Ik heb trouwens nog wel een tip voor een accommodatie in Zuid Duitsland. Zelf nog niet geweest maar staat zeker op het lijstje. Denk dat m'n zoontje het geweldig zal vinden en wij houden ook wel van die Duitse gemütlichkeit.

https://www.tannenmuehle.de/de

Kijk nou dit voor hem:

https://images.app.goo.gl/EbvoTH6hKQDtpoEU6



Oowww wat een goede tip! Ik wil zo graag daar nog op vakantie in die ‘hoek’. Freiburg is zo leuk!

Voor nu maar een ‘save’ vakantie in juni geboekt naar een vakantie park. Gelukkig niet van een keten bij de Veluwe.
Hopelijk kunnen we begin oktober nog weg. En anders volgend jaar weer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2021 21:57

Re: Vakantie met kinderen

Hè verdorie, had ik na dagenlang zoeken eindelijk een echt leuke locatie gevonden, staan ze geen kinderen toe. (waarom hebben ze dan stapelbedden vraag ik me af 🤷‍♀️).
Lastig hoor, ik weet precies wat ik wil, maar kan 't gewoon niet goed vinden in de regio. Soort agriturismo maar dat lijkt toch niet echt te bestaan in Spanje ofzo. Lijkt me zo handig met kinderen.
Let's discover the world together.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 17 Mei 2021 14:10

Re: Vakantie met kinderen

Wij gaan kamperen... voor ons de ideale vakantie.

Allemaal lekker buiten, en contact met andere kids maken.

Wij kijken meestal naar welke plek we willen.
Dit jaar gaan we naar annecy, en dan zoek ik een leuke camping met zwembad en glijbanen.
Meestal doen we om de dag een activiteit.
Omdat wij nogal een leeftijds verschil hebben tussen de jongens. Is het verschillend wat we doen..
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Mei 2021 16:47

Re: Vakantie met kinderen

Tot nu toe hebben we altijd een huisje geboekt, deze zomer gaan we voor het eerst kamperen!
Dat deze we voor de kinderen ook altijd en ze zijn wel eens bij opa en oma op de camping geweest. Ik denk dus dat dat heel leuk wordt :)
Wij gaan zelf liever kamperen dan een appartement boeken en denken zelf ook dat het beter bij kinderen past. Maar als je niet van kamperen houdt moet je het niet doen, haha.

Wij maken altijd wel uitstapjes (naar een stad in de buurt, of een wandelpad oid), maar blijven ook wel dagen op de camping. Voor de kinderen ook wel fijn als ze niet elke dag weg hoeven en gewoon lekker kunnen spelen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers