Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu op vakantie

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Mei 2021 14:45

Nu op vakantie

Ik weet niet wat het is, maar ineens zijn er echt een stuk of 10 van de mensen die ik volg op Instagram op vakantie (Ibiza, Mallorca, Spanje, Mexico, Dubai). Ik krijg er nu ook wel heel veel zin in. Niet dat het kan overigens, ik heb al mijn verlof al opgemaakt tijdens de kinderopvangsluiting, maar goed. Kan er evt wel nog wat verder voor in de min gaan. Zouden jullie dat nu doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 14:51

Re: Nu op vakantie

Nee en ik heb er toch ook echt wel moeite mee dat mensen dat zomaar doen. Ik vind dat toch wel lastig dat je daarmee weer zoveel verspreiding krijgt door te vliegen. Hoe erg ik het ook begrijp dat mensen er zin in hebben en ik het de toeristische sector gun, vind ik het nog te vroeg.

Ik ken ook meerdere mensen die nu in Spanje zitten. Van één stel weet ik dat er een bepaalde reden achter zit en dat snap ik dan wel. Zij hadden ons ook uitgenodigd maar naast dat het ons qua timing niet handig uit kwam, vind ik het ook nog echt niet oké.

Wij wachten sowieso even tot het wat duidelijker aangegeven wordt wat er kan. Mondkapjes ed vind ik niet meer erg. Daar zou ik het niet om laten, zeker omdat het hier net zo is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 10 Mei 2021 15:02

Re: Nu op vakantie

Ik vind het echt heel stom dat al die bn-ers lekker vakantie vieren in het buitenland en het gewone klootjesvolk maar in Nederland moet blijven.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 10 Mei 2021 15:11

Re: Nu op vakantie

Een aantal van degenen van wie ik het zie zijn geen BN’ers. Kennelijk mag je dus wel gewoon gaan (heb me er niet in verdiept, dus geen idee). Wij vonden het vorige zomer ook niet verstandig, toen veel mensen wel gingen (en daarna weer een golf kwam).
Van een hotel op curacao krijg ik regelmatig mail dat je veilig kunt komen, maar je mag dan niet van het resort af geloof ik en 2x per week mag je met de auto weg om boodschappen te doen. Dan blijf ik nog wel even hier.

Wij vinden het dus ook nog niet verstandig, maar neemt niet weg dat ik er echt aan toe ben en als ik die foto’s zie al helemaal!
<<

Anoniem308

Bericht 10 Mei 2021 15:13

Re: Nu op vakantie

Er is geen strikt verbod nee, maar wel een negatief reisadvies.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 10 Mei 2021 15:14

Re: Nu op vakantie

AMM schreef:Ik vind het echt heel stom dat al die bn-ers lekker vakantie vieren in het buitenland en het gewone klootjesvolk maar in Nederland moet blijven.

Het valt me op dat ook het gewone klootjesvolk steeds meer en meer gaat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 15:28

Re: Nu op vakantie

AMM schreef:Er is geen strikt verbod nee, maar wel een negatief reisadvies.


Precies. Dit staat op de website van de Rijksoverheid:

Blijf in Nederland. Ga niet op reis tot en met 15 mei. Elke reis verhoogt de kans op meer besmettingen in Nederland en in het buitenland. Reis alleen bij ernstige familieomstandigheden of voor werk dat echt niet uitgesteld kan worden en waarbij fysieke aanwezigheid absoluut nodig is.

Of u na 15 mei weer naar het buitenland kunt, is nog niet bekend. Het boeken van een reis is een risico.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 10 Mei 2021 15:31

Re: Nu op vakantie

Ik zou ook naar Curacao gaan, maar het werd gecancelled. Achteraf beter. Voelde toch een beetje kut ofzo, toch gaan. Ik zou me echt doodschamen om het op social media te zetten dan trouwens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 15:34

Re: Nu op vakantie

ChiQ schreef: Ik zou me echt doodschamen om het op social media te zetten dan trouwens.


Ja dat snap ik wel.

Dat heb ik ook met die mensen waar ik die stories van zie. Ja leuk met je terrasje en je gamba's aan de Spaanse Costa. Olé.

Nou hoop ik wel enorm dat het van de zomer weer kan hoor. Dan wil ik ook wel weer.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Mei 2021 16:01

Re: Nu op vakantie

Vorig jaar deden een groot aantal hier op forum al moeilijk toen ik in mei een weekje naar Friesland ging. Nu terwijl het aantal patiënten zeker niet minder is, is zelfs een vakantie in eigen land al niet meer goed genoeg terwijl dat dat wel mag. Wees blij dat dat kan.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2021 16:02

Re: Nu op vakantie

Ik snap sowieso vakantie-drang al niet, maar in deze tijd echt helemaal niet. Mijn baas zat vorige week ook op Mallorca. Ze hebben nu ruzie met hun halve familie, die vonden er ook wel iets van. :laughcry:
<<

Anoniem320

Bericht 10 Mei 2021 16:13

Re: Nu op vakantie

Ik wil tot ik gevaccineerd ben niet met het vliegtuig. Naast de kans op besmetting vanwege het vliegen lijkt het me a-relaxed dat je vast kan komen te zitten. Stel je krijgt corona op je vakantie bestemming en je blijft maandenlang positief testen (dat gebeurd nog best vaak) dan zit je daar dus vast.

Wat anderen ervan vinden boeit me een stuk minder.

@Savi: jij gaat toch sowieso nooit op vakantie? Haha wel lekker makkelijk!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2021 16:14

Re: Nu op vakantie

Nee, daarom zeg ik ook dat ik sowieso vakantie-drang al niet snap, haha!
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mei 2021 16:18

Re: Nu op vakantie

Ik vind het echt onverantwoordelijk en jammer dat mensen dit doen. Alsof ze hun neus optrekken voor/naar de rest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 16:34

Re: Nu op vakantie

Max, ik kan me je overwegingen goed voorstellen. Idealiter zou ik ook eerst gevaccineerd zijn voor ik weer reis. Maar kan me ook voorstellen dat ik in juli of augustus nog steeds niet aan de beurt ben geweest en dan zou ik het met een negatieve pcr test ook wel doen denk ik. Mits dat mag qua reisadvies natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2021 16:53

Re: Nu op vakantie

Ik zou nu niet met het vliegtuig gaan, dat vind ik geen fijn idee, al die mensen bij elkaar op een kluitje. Maar wij hebben begin juni een weekje CP Duitsland staan en ik hoop nog steeds dat dit door kan gaan eigenlijk. We gaan met de auto en zitten daar in een huisje. M'n vriend krijgt komende woensdag z'n eerste vaccinatie. Ik durf het wel aan, maar de vraag is of we Duitsland überhaupt in komen. Zouden jullie dit doen als het van Duitsland weer mag?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 16:58

Re: Nu op vakantie

Als het vanuit Duitsland én Nederland het advies is dat dat kan, zou ik het wel doen ja.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 10 Mei 2021 17:12

Re: Nu op vakantie

Ik zou ook dol graag op vakantie willen ja, maar echt verstandig vind ik het nu niet. Dus ik doe het niet. Ik krijg ook echt een knoop in mijn maag van al die mensen die gewoon maar gaan en doen alsof er niks aan de hand lijkt te zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Mei 2021 17:31

Re: Nu op vakantie

Ik zou nu niet naar het buitenland gaan, maar zeker dat we deze week in Nederland wel gaan kamperen. Privé sanitair geboekt, prima lijkt me.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Mei 2021 17:58

Re: Nu op vakantie

Ik zou nu ook nog niet naar het buitenland willen, vind de situatie nog te onzeker nu. Hoop dat het kabinet snel met een nieuw reisadvies komt (hopelijk morgen?) dan is het maar duidelijk.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 10 Mei 2021 18:59

Re: Nu op vakantie

Ik heb ook al van aantal mensen in omgeving gehoord dat ze op vakantie gaan. De een naar huis van zus in Italië dus dat lijkt mij prima!
Andere ging met vrouw en kids naar Aruba 🤔

Wij hebben ook wel echt zin in vakantie naar buitenland dus houden het nauw in de gaten en dan gaan we zodra het kan!
En de situatie daar is vaak wel vergelijkbaar met hier of minder zelfs.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2021 20:15

Re: Nu op vakantie

Hopelijk horen we volgende week dus meer!
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Mei 2021 20:20

Re: Nu op vakantie

Toevallig nu net een artikel op NU.nl
https://www.nu.nl/coronavirus/6132524/v ... nd-al.html
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 10 Mei 2021 20:33

Re: Nu op vakantie

Zou best op vakantie willen, lekker naar Ibiza ofzo. Maar ik ga dat niet doen als er een negatief reisadvies is.

Waar zijn nou precies die proefvakanties eigenlijk voor? Ik vraag me dat al een hele tijd af, want ik hoor/zie ook geregeld mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Het gebeurt gewoon, waarom dan ook nog proefvakanties?

Vroeg dat me van de week ook af toen ik las dat Mud Masters meedeed aan een field lab experiment. Grote kop met ‘mud masters zonder mondmasker’ ofzo. Terwijl in september vorig jaar dat evenement ook gewoon doorging en de deelnemers meededen zonder mondmasker, zonder dat het een experiment was.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Mei 2021 07:23

Re: Nu op vakantie

Ik vind de situatie van de afgelopen maanden niet echt te vergelijken met de situatie in september, eigenlijk. Toen kon je sowieso nog veel meer, pas half/eind september, begin oktober werden de maatregelen weer strenger. En december zijn er natuurlijk ook een aantal strenge maatregelen van kracht gegaan die nu nog steeds gelden.

En die testvakanties zijn er denk ik vooral om het willekeurig reizen naar het buitenland te ontmoedigen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers