Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu op vakantie

<<

Anoniem320

Bericht 16 Mei 2021 10:00

Re: Nu op vakantie

Dan pik je wellicht geen corona op, maar gewoon good old malaria of gele koorts ofzo. Weer eens wat anders!
<<

Anoniem335

Bericht 16 Mei 2021 10:01

Re: Nu op vakantie

Maar je komt Thailand echt niet in... ze willen absoluut nog geen Europeanen ontvangen. Als je er heen wil moet je toestemming vragen aan de Thaise overheid.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Mei 2021 10:21

Re: Nu op vakantie

AMM schreef:
Max schreef:En Rwanda!

Echte droombestemming 😂



Absoluut! 3 maanden geweest!

Land van de duizend heuvels, regenwoud, safari, berggorillas 😍🥰
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem308

Bericht 16 Mei 2021 10:25

Re: Nu op vakantie

Klinkt echt heel gaaf 🥰
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mei 2021 11:37

Re: Nu op vakantie

Voor Rwanda moet je dan wel eerst even je vaccinaties halen 😂😂
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem308

Bericht 16 Mei 2021 12:05

Re: Nu op vakantie

Dan hoef ik vast niet lang te wachten voor de reisvaccinaties. Waarschijnlijk heb ik al een rondreis van 2 maanden gemaakt en kan ik direct m’n prik halen voor covid 🤣.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 12:14

Re: Nu op vakantie

Wij hebben onze vakantie ook gereserveerd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2021 12:14

Re: Nu op vakantie

Waar gaan jullie heen?
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 12:20

Re: Nu op vakantie

Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm
te kort hebben? Zo'n test is natuurlijk een moment opname. Je test je op maandag, op woensdag vertrek je en op dinsdag heb je toevallig corona opgelopen. Dan is je test wel nega, maar op vakantie kán je wel ziek worden en verspreiden.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 12:20

Re: Nu op vakantie

Marin schreef:Waar gaan jullie heen?


Gran Canaria! Maar pas half juli!
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 12:28

Re: Nu op vakantie

ChiQ schreef:Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm
te kort hebben? Zo'n test is natuurlijk een moment opname. Je test je op maandag, op woensdag vertrek je en op dinsdag heb je toevallig corona opgelopen. Dan is je test wel nega, maar op vakantie kán je wel ziek worden en verspreiden.

Dit is idd ook een beetje wat ik hierboven probeerde aan te geven. Je kunt idd op woensdag vertrekken, op maandag of misschien zelfs dinsdag negatief testen, maar op woensdag al genoeg virusdeeltjes verspreiden om anderen te besmetten. En dan hoef je nog niet eens klachten te hebben.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 12:34

Re: Nu op vakantie

Rixt schreef:
ChiQ schreef:Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm
te kort hebben? Zo'n test is natuurlijk een moment opname. Je test je op maandag, op woensdag vertrek je en op dinsdag heb je toevallig corona opgelopen. Dan is je test wel nega, maar op vakantie kán je wel ziek worden en verspreiden.

Dit is idd ook een beetje wat ik hierboven probeerde aan te geven. Je kunt idd op woensdag vertrekken, op maandag of misschien zelfs dinsdag negatief testen, maar op woensdag al genoeg virusdeeltjes verspreiden om anderen te besmetten. En dan hoef je nog niet eens klachten te hebben.


Dit vergeten heel veel mensen inderdaad.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mei 2021 12:49

Re: Nu op vakantie

Maar je boekt wel een vakantie voor over 2 maanden ChiQ? En al eerder ook zelfs, want je zou eerst al naar Curacao. Dat rijmt toch niet met elkaar?
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 12:59

Re: Nu op vakantie

Scandic schreef:Maar je boekt wel een vakantie voor over 2 maanden ChiQ? En al eerder ook zelfs, want je zou eerst al naar Curacao. Dat rijmt toch niet met elkaar?


Nou wat rijmt dan niet precies? Ik geef al aan: ik was uiteindelijk blij dat Curacao niet door ging. En deze aanstaande vakantie is GERESERVEERD voor over 2 maanden waarin volgens de berekening wij beide gevaccineerd zijn. Én: Rutte heeft gezegd dat het 'mag'. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat een pcr test niet waterdicht is.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 13:03

Re: Nu op vakantie

Rixt schreef:
ChiQ schreef:Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm
te kort hebben? Zo'n test is natuurlijk een moment opname. Je test je op maandag, op woensdag vertrek je en op dinsdag heb je toevallig corona opgelopen. Dan is je test wel nega, maar op vakantie kán je wel ziek worden en verspreiden.

Dit is idd ook een beetje wat ik hierboven probeerde aan te geven. Je kunt idd op woensdag vertrekken, op maandag of misschien zelfs dinsdag negatief testen, maar op woensdag al genoeg virusdeeltjes verspreiden om anderen te besmetten. En dan hoef je nog niet eens klachten te hebben.


Maar als je in Nederland blijft dan verspreid je het toch niks minder?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mei 2021 13:05

Re: Nu op vakantie

Volgens de berekeningen hebben we begin juli onze eerste prik gehad, als alles mee blijft zitten, tweede zal dan nog moeten (tenzij Janssen). Het duurt 2 weken voor het vaccin werkt, tenminste daar rekenen ze mee voor de vaccinatiepaspoorten. Oftewel, je zal zelf hoogstwaarschijnlijk ook aan de pcr test moeten. Die dus niet waterdicht is..
Helemaal prima hoor, ik bedoel, ik ga ook naar het buitenland in september (hoop ik). Maar dat vind ik dit een gekke uitspraak van je: ‘Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm’
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 13:06

Re: Nu op vakantie

Olijfje schreef:
Rixt schreef:Dit is idd ook een beetje wat ik hierboven probeerde aan te geven. Je kunt idd op woensdag vertrekken, op maandag of misschien zelfs dinsdag negatief testen, maar op woensdag al genoeg virusdeeltjes verspreiden om anderen te besmetten. En dan hoef je nog niet eens klachten te hebben.


Maar als je in Nederland blijft dan verspreid je het toch niks minder?


Simpel gezegd: je kan het risico niet helemaal uitsluiten. En dan blijkt.. want anders waren we hier allang uit..
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 13:08

Re: Nu op vakantie

Scandic schreef:Volgens de berekeningen hebben we begin juli onze eerste prik gehad, als alles mee blijft zitten, tweede zal dan nog moeten (tenzij Janssen). Het duurt 2 weken voor het vaccin werkt, tenminste daar rekenen ze mee voor de vaccinatiepaspoorten. Oftewel, je zal zelf hoogstwaarschijnlijk ook aan de pcr test moeten. Die dus niet waterdicht is..
Helemaal prima hoor, ik bedoel, ik ga ook naar het buitenland in september (hoop ik). Maar dat vind ik dit een gekke uitspraak van je: ‘Trouwens, jongens.. de káns dat je op vakantie ziek wordt is ook aannemelijk he? Hoe zouden wij het vinden als elke gek die t kan betalen hier komt omdat ons land zich perfect leent voor vakantie en dan hier ziek wordt en in een ziekenhuis komt te liggen en we al een enorm’


Hmm, ja ik snap wat je zegt maar een reservering is nog geen echt gaan. Lets see what happens.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Mei 2021 13:13

Re: Nu op vakantie

Dat is zeker zo! En gelukkig annuleren ze de vluchten/reizen direct als het code oranje wordt (heb ik gemerkt 😅) dus hoef je er niet verplicht heen dan.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 13:13

Re: Nu op vakantie

ChiQ schreef:
Olijfje schreef:
Maar als je in Nederland blijft dan verspreid je het toch niks minder?


Simpel gezegd: je kan het risico niet helemaal uitsluiten. En dan blijkt.. want anders waren we hier allang uit..


Los van wel of niet op vakantie gaan klopt het inderdaad dat je het met zo'n test nooit kunt uitsluiten idd!
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 13:16

Re: Nu op vakantie

Olijfje schreef:
Rixt schreef:Dit is idd ook een beetje wat ik hierboven probeerde aan te geven. Je kunt idd op woensdag vertrekken, op maandag of misschien zelfs dinsdag negatief testen, maar op woensdag al genoeg virusdeeltjes verspreiden om anderen te besmetten. En dan hoef je nog niet eens klachten te hebben.


Maar als je in Nederland blijft dan verspreid je het toch niks minder?

Nee, maar ik refereerde ook naar een eerdere reactie van mezelf waarin ik het dus over reizen in een vliegtuig had. Afgesloten ruimte, geen ventilatie, en voorafgaand aan het vliegen dus de handbagagecheck, zonodig andere checks, waar personeel dus met flinke regelmaat reizigers staan te fouilleren, wat dus niet op 1,5m kan. Dat alles heb je met vakantie binnen NL of een autovakantie naar het buitenland niet.
Een negatieve test is niet waterdicht en door vervolgens te gaan vliegen, lijkt mij de kans dus een stuk aannemelijker dat je mensen besmet, dan wanneer je met een auto zou gaan en je jezelf aan de regels qua afstand houden etc houdt.
Ieder zijn eigen keuze maar zoals ik al zei: Voor mijn vriend en zijn (grotendeels nog niet gevaccineerde) collega's is het dus fijn dat zij hun reguliere werk weer meer kunnen en mogen doen, maar het maakt het dubbel, omdat zij dus direct een stuk meer risico lopen op besmetting. En ik denk dat veel mensen daar niet bij stil staan, die graag weer met het vliegtuig weg zouden willen.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2021 13:31

Re: Nu op vakantie

Ja met het vliegtuig zou mij nu ook echt nog te vroeg/snel zijn. Maar dat zal voor vele anderen niet gelden denk ik zo.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mei 2021 13:35

Re: Nu op vakantie

Scandic schreef:Dat is zeker zo! En gelukkig annuleren ze de vluchten/reizen direct als het code oranje wordt (heb ik gemerkt 😅) dus hoef je er niet verplicht heen dan.


Ja dit gebeurde met curacao die overigens wel ruim van te voren was geboekt maar ik hoop met heel mijn hart dat dit binnenkort allemaal achter ons ligt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mei 2021 13:36

Re: Nu op vakantie

Leuk ChiQ en verstandig dan pas. Hopelijk kan het dan allemaal!
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 16 Mei 2021 17:10

Re: Nu op vakantie

Mijn vriend moest voor werk een dag in Portugal zijn. Op de heenreis moest hij een negatieve test laten zien, er werd niet eens gecontroleerd met zijn paspoort of hij het wel was of dat hij iemand anders zijn testuitslag liet zien. Terug hoefde hij niks te laten zien. Niet in Portugal en niet in Nederland. Hij heeft zelf even een thuistest gedaan, maar er werd dus niet om gevraagd. Wassen neus dus die negatieve testuitslag.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers