Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu op vakantie

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mei 2021 11:55

Re: Nu op vakantie

Ik vind het nogal wat hoor. Iemand in mijn familie (ongevaccineerd) heeft direct een reisje geboekt naar een Spaans eiland. Je hoeft alleen een negatieve test te overleggen als je er heen gaat. Bij terugkomst hoeft je helemaal niets. Ik ben vast niet de enige die dit vreemd vind?
<<

Anoniem320

Bericht 15 Mei 2021 12:07

Re: Nu op vakantie

Nou SoGood, ik zat het te lezen vanochtend. Ik vind dat ook bijzonder! Lijkt me ook helemaal niks om in een vliegtuig te zitten vol met mensen die niet zijn getest of gevaccineerd. Ik sla in elk geval over.
<<

Anoniem308

Bericht 15 Mei 2021 12:08

Re: Nu op vakantie

Juist niet vreemd, het risico om covid op te lopen in Amsterdam in qua cijfers vele malen groter dan deze gebieden. En als ik in Amsterdam ga winkelen hoef ik ook niet vijf dagen in quarantaine.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2021 12:20

Re: Nu op vakantie

Wat AMM zegt, op zich is een reisje naar het buitenland niet risicovoller dan een tripje Amsterdam op Koningsdag.

Zoals jullie wellicht weten ben ik ook eind september nog naar Griekenland geweest, ik heb me daar echt niet schuldig om gevoeld. Je kunt je daar namelijk heel goed aan de maatregelen houden, als je wilt. Maar dat geldt voor NL ook, hier kan je ook een tuinfeest geven en geen haan die er naar kraait. Ik hou me hier in NL behoorlijk goed aan de regels en in het buitenland dus ook, ben samen met m'n vriend en we zien daar dan geen anderen.
Dus risico, mwah, tenzij je je gedraagt zoals die BN'ers op vakantie en lekker met 10 man op elkaar op een terras gaat zitten, maar dat doen ze hier in NL ook als ze de kans krijgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mei 2021 12:59

Re: Nu op vakantie

Precies, een dag winkelen in Amsterdam is mogelijk net zo risicovol wat mij dus zegt dan in heel Nederland de situatie gewoon nog niet voldoende onder controle is, waarom dan ook nog deze reisversoepelingen waar geen maatregelen (testen/quarantaine etc) aan verzonden zitten?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2021 13:31

Re: Nu op vakantie

Hoe kom je erbij dat er geen maatregelen aan vast zitten? Dat verschilt namelijk per land, voor bijvoorbeeld Griekenland moet je een negatieve PCR test hebben (of gevaccineerd zijn, maar aangezien er nog geen internationaal vaccinatiepaspoort is geldt dat nog niet).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Mei 2021 14:31

Re: Nu op vakantie

Ik bedoel bij thuiskomst.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2021 14:36

Re: Nu op vakantie

Vooropgesteld, ik snap je gedachte. Maar denk je niet dat het probleem zich ook (of voornamelijk) in NL afspeelt? Het gedrag van mensen is namelijk het grootste probleem, niet waar ze naartoe gaan. Ik heb een collega die rustig met 12 mensen een vrijgezellenfeest is gaan vieren, daar staat toch ook geen quarantaine voor? Of de Ajax supporters na de winst van Ajax? De mensen die met koningsdag stonden te hossen? Het probleem zit hem mijns inziens niet in wáár we heen gaan maar hoe we ons gedragen.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Mei 2021 15:22

Re: Nu op vakantie

Nou idd.

Ik vind het ook nog steeds vreemd dat er vorig jaar (en nu dus ook weer) zoveel commentaar was/is over buitenlandse reizen. Alsof je in het buitenland pertinent meer risico loopt/neemt dan als je in Nederland blijft. In Nederland is het op sommige plekken hutje mutje en worden de regels soms niet nageleefd. Terwijl je in het buitenland soms in alle rust met inachtneming van de maatregelen vakantie kunt vieren. Zoals wij vorig jaar juli wij toen we met de auto naar Frankrijk gingen op een super rustige plek

Maar ohwee als je naar het buitenland gaat, zó egoïstisch :palm:
<<

Anoniem320

Bericht 15 Mei 2021 15:34

Re: Nu op vakantie

Mij gaat het niet zozeer om in het buitenland zijn. Daar is t waarschijnlijk veiliger dan hier. Het gaat mij vooral om zoveel mensen dicht op elkaar zittend in een binnenruimte in het vliegtuig voor een paar uur. Klinkt onaantrekkelijk, vooral als mensen dus niet getest zijn van tevoren.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2021 15:40

Re: Nu op vakantie

Maar Max, mensen zitten nu ook een hele lange periode in de trein. Daar kan je niet eens altijd zitten..
<<

Anoniem320

Bericht 15 Mei 2021 16:01

Re: Nu op vakantie

Tsja je zal mij ook niet snel in een trein zien zitten. We zijn in juli allemaal gevaccineerd, waarom niet gewoon daarop wachten? In mijn ogen neem je risico zonder dat het echt nodig is.
Iedereen moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, ik geef alleen aan dat het mij erg onaantrekkelijk klinkt. Met de auto naar het buitenland zou ik trouwens zo doen. Ik vind testen etc ook helemaal niet erg.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Mei 2021 16:13

Re: Nu op vakantie

Max schreef:Mij gaat het niet zozeer om in het buitenland zijn. Daar is t waarschijnlijk veiliger dan hier. Het gaat mij vooral om zoveel mensen dicht op elkaar zittend in een binnenruimte in het vliegtuig voor een paar uur. Klinkt onaantrekkelijk, vooral als mensen dus niet getest zijn van tevoren.


Daar vielen vorig jaar heel veel mensen over. Dat heb ik nooit begrepen.

Een terugreis per vliegtuig zonder test vooraf snap ik dat je daarover valt. Dat begrijp ik zelf ook niet echt. Al geldt dat in principe ook voor de trein/bus etc.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 15 Mei 2021 16:32

Re: Nu op vakantie

Ik heb voor eind juli in elk geval een hotel in Ljubljana geboekt met de mogelijkheid tot gratis annuleren. De vlucht wacht ik voorlopig nog even mee om die vast te leggen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem303

Bericht 15 Mei 2021 21:47

Re: Nu op vakantie

Olijfje schreef:
Max schreef:Mij gaat het niet zozeer om in het buitenland zijn. Daar is t waarschijnlijk veiliger dan hier. Het gaat mij vooral om zoveel mensen dicht op elkaar zittend in een binnenruimte in het vliegtuig voor een paar uur. Klinkt onaantrekkelijk, vooral als mensen dus niet getest zijn van tevoren.


Daar vielen vorig jaar heel veel mensen over. Dat heb ik nooit begrepen.


Ik wel. Ik durf ook zo te zeggen dat het echt een stukje stekende jaloezie is denk ik, misschien ook wel afgunst, zoveel mensen die nu naar het buitenland zouden willen, maar die wens even parkeren omdat ze het spannend vinden/de adviezen blablabla/etc. En misschien is het ook wel angst. Het virus is natuurlijk zo wereldwijd gegaan door het reizen tussen verschillende landen. En dan gaan nu de grenzen voorzichtig aan weer open, ik kán me voorstellen dat het voor sommigen dan best weer voelt als van voor af aan beginnen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 15 Mei 2021 22:58

Re: Nu op vakantie

Max schreef:Tsja je zal mij ook niet snel in een trein zien zitten. We zijn in juli allemaal gevaccineerd, waarom niet gewoon daarop wachten? In mijn ogen neem je risico zonder dat het echt nodig is.
Iedereen moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, ik geef alleen aan dat het mij erg onaantrekkelijk klinkt. Met de auto naar het buitenland zou ik trouwens zo doen. Ik vind testen etc ook helemaal niet erg.

Wat ik mij afvraag, als je alleen de 1e prik gehad hebt en je moet de volgende nog, mag je dan al zonder extra test reizen? Weet iemand dat? En hoe zit het met kinderen, moeten die wel getest worden aangezien ze niet gevaccineerd worden? Ik hoop inderdaad dat we in juli allemaal gevaccineerd zijn maar aan de andere kant vrees ik ook wel dat ze niet zo snel zijn. Als je hoort dat ze nu met 58 jarigen bezig zijn, dan duurt het nog "28 jaar" voor ik aan de beurt ben.

Ik irriteerde mij vooral aan bn-ers die lekker op vakantie gingen de afgelopen dagen. Ik had ook graag afgelopen vakantie weg gewilt. Maar de mensen die nu naar een geel land gaan, begrijpelijk, veel plezier daar.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 16 Mei 2021 09:14

Re: Nu op vakantie

Wij hebben volgende maand vakantie en zijn ook aan t kijken voor buitenland en waarom zou je niet gaan? Het is ook fijn dat er weer toerisme komt in de landen die het al die tijd gemist hebben en de regels zijn bijna hetzelfde als hier.
En ze zetten niet voor niks hun land op geel toch?😉
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 16 Mei 2021 09:16

Re: Nu op vakantie

Viva schreef:
Max schreef:Tsja je zal mij ook niet snel in een trein zien zitten. We zijn in juli allemaal gevaccineerd, waarom niet gewoon daarop wachten? In mijn ogen neem je risico zonder dat het echt nodig is.
Iedereen moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, ik geef alleen aan dat het mij erg onaantrekkelijk klinkt. Met de auto naar het buitenland zou ik trouwens zo doen. Ik vind testen etc ook helemaal niet erg.

Wat ik mij afvraag, als je alleen de 1e prik gehad hebt en je moet de volgende nog, mag je dan al zonder extra test reizen? Weet iemand dat? En hoe zit het met kinderen, moeten die wel getest worden aangezien ze niet gevaccineerd worden?

kinderen hoeven geen pcr test en geen vacinatie te hebben naar buitenland. Staat op de rijksoverheid site precies bij welk land welke regels gelden 😉
Ik hoop inderdaad dat we in juli allemaal gevaccineerd zijn maar aan de andere kant vrees ik ook wel dat ze niet zo snel zijn. Als je hoort dat ze nu met 58 jarigen bezig zijn, dan duurt het nog "28 jaar" voor ik aan de beurt ben.

Ik irriteerde mij vooral aan bn-ers die lekker op vakantie gingen de afgelopen dagen. Ik had ook graag afgelopen vakantie weg gewilt. Maar de mensen die nu naar een geel land gaan, begrijpelijk, veel plezier daar.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mei 2021 09:31

Re: Nu op vakantie

Mijn vriend werkt op Schiphol en hoewel hij het ontzettend fijn vindt dat hij weer gewoon het werk kan doen waarvoor hij aangenomen is, vindt hij het ook nog wel een dingetje. Zo’n negatieve test is ook maar een momentopname. Hij komt binnen de anderhalve meter van reizigers, fouilleert, krijgt met regelmaat te maken met boze reizigers. Hij is dan inmiddels wel gevaccineerd dus voor hem valt het nu nog wel mee, maar voor de meesten van zijn collega’s zit er nog wel een stuk meer risico aan. Dus op de vraag waarom je niet zou gaan...
Eigen vervoer vind ik al anders, maar zéker voor wat betreft het vliegverkeer waar je toch al sneller binnen de anderhalve meter komt en in een ongeventileerde ruimte met elkaar zit, zitten er nu vooral nog teveel haken, ogen, mitsen en maren aan.
<<

Anoniem320

Bericht 16 Mei 2021 09:59

Re: Nu op vakantie

Rixt schreef:
Olijfje schreef:
Daar vielen vorig jaar heel veel mensen over. Dat heb ik nooit begrepen.


Ik wel. Ik durf ook zo te zeggen dat het echt een stukje stekende jaloezie is denk ik, misschien ook wel afgunst, zoveel mensen die nu naar het buitenland zouden willen, maar die wens even parkeren omdat ze het spannend vinden/de adviezen blablabla/etc. En misschien is het ook wel angst. Het virus is natuurlijk zo wereldwijd gegaan door het reizen tussen verschillende landen. En dan gaan nu de grenzen voorzichtig aan weer open, ik kán me voorstellen dat het voor sommigen dan best weer voelt als van voor af aan beginnen.

Als je met eigen vervoer afreist naar een relatief rustige plek of een plek waar weinig corona is, dan lijkt me daar echt helemaal niks mis mee. Dat kan ik alleen maar leuk vinden voor mensen, lekker er even uit! Doet een mens goed.

Het gaat mij echt om je tweede stukje, het bovenop elkaar zitten in een vliegtuig zonder ventilatie. Nogmaals iedereen moet het lekker zelf weten en het mag ook weer. Ik verbaas me er alleen over dat de eerste landen waar je weer heen mag allen landen zijn die alleen bereikbaar zijn met het vliegtuig. En dan op de terugweg ook nog zonder negatieve test. Dat vind ik bijzonder en zou het persoonlijk niet doen zo kort voordat ik een vaccinatie krijg ivm angst voor long covid.

Mijn familie woont in het buitenland en die hebben we sinds feb 2020 niet meer gezien. Ik zit er dus ECHT wel op te wachten, don't get me wrong. Zij zijn al gevaccineerd maar mogen de EU (nog) niet in. Zodra we beide zijn gevaccineerd zitten wij in het vliegtuig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2021 10:06

Re: Nu op vakantie

Rixt: Ik kan me voorstellen dat je vriend dat toch nog steeds lastig vindt al is hij gevaccineerd.

Max, is dat echt zo, terugreis zonder negatieve test? Dat is inderdaad heel erg gek. En lijkt me vragen om moeilijkheden.
Ik snap je geduld en dat het lastig is. Ik hoop voor jullie dat jullie de familie gauw weer kunnen zien!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 16 Mei 2021 10:29

Re: Nu op vakantie

Marin schreef:Rixt: Ik kan me voorstellen dat je vriend dat toch nog steeds lastig vindt al is hij gevaccineerd.

Max, is dat echt zo, terugreis zonder negatieve test? Dat is inderdaad heel erg gek. En lijkt me vragen om moeilijkheden.
Ik snap je geduld en dat het lastig is. Ik hoop voor jullie dat jullie de familie gauw weer kunnen zien!

Ja dat las ik gisterochtend op NOS. De landen die geel of groen zijn ga je heen met negatieve test, want dat land laat jou er niet in zonder test. Maar bij terugkomst hoef je niks te tonen. De test plicht en quarantaine plicht in NL vervalt dus. En volledig gevaccineerden uit landen die niet geel or groen zijn moeten nog wel een test tonen en in quarantaine in NL. Daarom zeiden SoGood en ik beiden dat we het wel een beetje een gekke versoepeling vonden. Je zou denken dat ze je als eerste stapje aanmoedigen met eigen vervoer te gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2021 10:34

Re: Nu op vakantie

Ja die snap ik inderdaad ook niet. Ben het met jullie eens. Las inderdaad bijvoorbeeld ook dat Thailand mag. Dat zou nu toch niet het eerste land zijn waar ik nu aan zou denken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 16 Mei 2021 10:37

Re: Nu op vakantie

En Rwanda!
<<

Anoniem308

Bericht 16 Mei 2021 10:57

Re: Nu op vakantie

Max schreef:En Rwanda!

Echte droombestemming 😂
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers