Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu op vakantie

<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2021 06:36

Re: Nu op vakantie

Ja vind ik dus ook rixt. Ik heb dan echt een stress gevoel. Hou ermee op denk ik dan voordat het weer oplaaid en we weer in een klap terug in de tijd gaan. Ik zou sowieso niets posten als ik al zou gaan maar al die influencers: 'work related' eindstand zitten ze hele dagen op het strand. Ja my ass.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 06:54

Re: Nu op vakantie

Ja dat is irritant ChiQ.
Al snap ik dan ook wel weer dat als je echt voor je werk op reis bent en je kunt uiteten daar (als in de restaurants zijn open) je daar wel gebruik van maakt. Zo moet mijn vader af en toe naar Curaçao om te opereren daar en als hij daar zit, zit hij wel in een hotel met strand uitzicht s avonds van een biertje te genieten (in z'n eentje dus dat scheelt).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 11 Mei 2021 07:02

Re: Nu op vakantie

Maar dat is ook logisch Marin, en daar hoeft je je imo ook niet voor te verantwoorden of te schamen. Het advies is alleen voor werk en echt belangrijke afspraken. En je goed aan de geldende regels houden.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2021 07:05

Re: Nu op vakantie

AMM schreef:Maar dat is ook logisch Marin, en daar hoeft je je imo ook niet voor te verantwoorden of te schamen. Het advies is alleen voor werk en echt belangrijke afspraken. En je goed aan de geldende regels houden.


Nee maar dat is anders Marin. Je hoeft niet omdat je er voor je werk bent jezelf verder op te sluiten, tuurlijk maak je gebruik van wat een land op dat moment 'open en mogelijk' heeft gemaakt maar ik bedoel meer dat geschuil achter: 'work trip' zeg gewoon ik ben fakking hard op vakantie en ik heb schijt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mei 2021 07:10

Re: Nu op vakantie

Ja we zijn 't helemaal eens hoor. Maar gaf het maar even aan als voorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 11 Mei 2021 07:17

Re: Nu op vakantie

Ik vraag mij ook sterk af of al die mensen wel in quarantaine gaan bij terugkomst.
<<

ChiQ

Bericht 11 Mei 2021 07:48

Re: Nu op vakantie

AMM schreef:Ik vraag mij ook sterk af of al die mensen wel in quarantaine gaan bij terugkomst.


Nee joh. Er is een oma overleden van een klasgenootje van mijn zoon en haar partner woont in het buitenland. Helaas kon de arme man niet naar nederland reizen ivm corona. Ik vond dat zo sneu. Maar verder doet bijna iedereen zijn eigen ding. Ik volg(de) een influencer. Die zei dus ja ik moet ook even kijken hoeveel werk ik aan neem want groot gedeelte van mijn carriere is reizen. Die heeft letterlijk 1 maand in haar woonplaats gezeten. Maar goed, i guess de regels zijn gewoon niet scherp genoeg.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 11 Mei 2021 10:31

Re: Nu op vakantie

Rixt schreef:Ik vind de situatie van de afgelopen maanden niet echt te vergelijken met de situatie in september, eigenlijk. Toen kon je sowieso nog veel meer, pas half/eind september, begin oktober werden de maatregelen weer strenger. En december zijn er natuurlijk ook een aantal strenge maatregelen van kracht gegaan die nu nog steeds gelden.

En die testvakanties zijn er denk ik vooral om het willekeurig reizen naar het buitenland te ontmoedigen.


Als je alleen vergelijkt op basis van maatregelen is dat een scheve vergelijking inderdaad.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 14 Mei 2021 07:01

Re: Nu op vakantie

Ik dacht ook gehoord te hebben dat je niet verzekerd bent, als je naar een land reist met negatief reisadvies.

Wij vermaken ons prima in Nederland, dus moet zeggen dat ik het niet eens mis.
Het komt wel weer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mei 2021 07:23

Re: Nu op vakantie

Je bent wel verzekerd voor normale medische zorg of calamiteiten maar niet voor corona-gerelateerde zorg of voor bijv kosten van hotels als je in quarantaine moet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mei 2021 07:25

Re: Nu op vakantie

Zijn jullie ook zo benieuwd hoe het er van de zomer aan toe zal gaan? Ik hoop echt nog op een vakantie ook ergens buiten Nederland. Maar of we half augustus al gevaccineerd zijn?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 07:40

Re: Nu op vakantie

Ik betwijfel het of we gevaccineerd zullen zijn. Maar ben zelf wel bereid een pcr test te nemen om te kunnen vliegen/grens over te gaan.

Wij hebben intussen toch wel goede hoop voor juli.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mei 2021 07:54

Re: Nu op vakantie

Ik moet over 2 weken beslissen of ik de rekening voor Nederland betaal of dat ik het annuleer en iets in Frankrijk boek.
Heb eigenlijk al wel besloten om gewoon in Nederland te blijven deze zomer.
Nu wilden we maar naar Normandië. Daar ben je zo. Maar het voelt toch niet fijn ofzo...
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mei 2021 07:55

Re: Nu op vakantie

Oja, wij gaan met de camper. Dus we hebben onze eigen sanitair etc. Daarom vind ik ergens diep van binnen dat het weinig verschil maakt waar we staan.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mei 2021 08:52

Re: Nu op vakantie

Nou, wij hebben een knoop doorgehakt over onze vakantie (CP Duitsland) en deze verplaatst van eerste week juni naar eerste week september. Ik bleef maar het reisadvies in Duitsland checken steeds en het ziet er niet naar uit dat daar heel veel meer mogelijk is de komende weken. In september verwacht ik wel weer wat meer te kunnen en zelf ook gevaccineerd te zijn. We zouden eigenlijk met m'n dochters verjaardag daar zijn, maar eigenlijk vind ik het toch ook wel net zo leuk om gewoon thuis te zijn en nog wat mensen op visite te laten komen.
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 14 Mei 2021 09:43

Re: Nu op vakantie

Marin schreef:Ik betwijfel het of we gevaccineerd zullen zijn. Maar ben zelf wel bereid een pcr test te nemen om te kunnen vliegen/grens over te gaan.

Wij hebben intussen toch wel goede hoop voor juli.

Ik ga pas op vakantie naar het buitenland als dit niet meer hoeft of dan wel dat ik ben ingeënt. Meneer Rutte heeft zelf gezegd dat testen zonder klachten geen zin heeft, dus ik weiger ook echt te testen voor uitjes of vakanties. Dan maar niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 09:48

Re: Nu op vakantie

Ja dat is aan ieder de keuze natuurlijk. Als de grenzen open zijn en ze weer met kleurcodes werken, durf ik het wel aan en ben ik bereid te testen. Ik kan er niks aan doen dat ik nog niet gevaccineerd ben natuurlijk, als ik dat eerder zou kunnen doen, zou ik dat doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 09:51

Re: Nu op vakantie

Ik vind het vooral ook zo duur, preventief testen. Als dat nou gratis zou zijn. Je moet er nu diep voor in de buidel tasten en dat vind ik het voor gewoon een vakantie in een Europa niet waard. Komt er zo een paar honderd euro bovenop. Voor een verre, lange of toch al dure reis zou ik het wel overwegen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 14 Mei 2021 09:51

Re: Nu op vakantie

Nee dat klopt Marin. Maar ik vind het gewoon hypocriet van die lui in DH om je nu dus ineens wel te verplichten. Ik heb ook geen invloed op vaccineren, maar ja dat is dan maar zo. Als het weer écht open is, dan wil ik best reizen maar dus wel zonder testen van te voren. Vind ik persoonlijk nergens voor nodig(als je geen klachten hebt).

Edit: Stel dat je een reis hebt geboekt voor veel geld (want ze kosten echt veel momenteel) en je blijkt positief te zijn. Dan kun je ineens fluiten naar je langverwachte vakantie.
<<

Anoniem320

Bericht 14 Mei 2021 09:58

Re: Nu op vakantie

Dat bedoelde ik ook met niet met het vliegtuig willen. Als je op je vakantie bestemming zit en op de terug reis heb je een positieve test, dan kan het soms maanden duren voordat je test niet meer positief uitslaat. Dan zit je daar dus in je hotel or airbnb maandenlang. Dat is pas duur!

Maar goed de eerste keer dat wij gaan vliegen gaan we naar familie, dus dan maakt het minder uit. Kan niet wachten ze weer te zien!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 10:02

Re: Nu op vakantie

Ja het is wel lastig dat het een privilege is op die manier. Ik kan me voorstellen dat dat een extra belemmering is.

Ik vind het heerlijk om weer met vakantieplannen bezig te zijn maar ik merk wel dat ik rustigere plekjes probeer te zoeken. We zitten ook al zolang in deze situatie dat een overvol camping- of hotelzwembad (nou is dat sowieso niks voor mij) me echt heel vreemd zal lijken, zo druk. Net als een festival, dat zal echt zo wennen zijn, zoveel mensen bij elkaar. Maar voorlopig is dit natuurlijk sowieso nog niet aan de orde.

Max, ja dat is inderdaad een enge gedachte. Dat vind ik ook lastig eraan inderdaad. Dat speelt ook zeker wel mee dat we daarom naar het familiehuis in Spanje willen (plus misschien dus ergens vanuit daar heen). Dat als er zoiets dergelijks gebeurd we daar redelijk goedkoop zitten en eventueel met de auto van daar terug naar huis kunnen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mei 2021 10:35

Re: Nu op vakantie

Max schreef:Dat bedoelde ik ook met niet met het vliegtuig willen. Als je op je vakantie bestemming zit en op de terug reis heb je een positieve test, dan kan het soms maanden duren voordat je test niet meer positief uitslaat.

Ohja dit is natuurlijk ook nog eens waar. Het scheelt wel dat een antigeentest veel minder gevoelig is en dus sneller negatief test als je weinig virusdeeltjes in je systeem hebt. Plus dat ik dan denk dat gewoon de quarantaineregels gaan gelden en er heus wel vanuit gegaan wordt dat je na een bepaalde tijd niet meer besmettelijk bent, ondanks positieve test. Dus dat je er maanden zit, dat denk ik gelukkig niet :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mei 2021 10:39

Re: Nu op vakantie

Rixt schreef: Dus dat je er maanden zit, dat denk ik gelukkig niet :)


Ik ken wel iemand die hierdoor niet kon vliegen en maanden in Spanje heeft gezeten. Maar hoe precies wat weet ik verder ook niet dus ga geen bangmaak verhaal ophangen verder.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 14 Mei 2021 12:33

Re: Nu op vakantie

Maar hoe zou het werken op de terugweg? Moet je een test in het buitenland doen om Nederland weer in te komen? Of vijf dagen na aankomst testen. Wat maakt het verschil als ik daar ter plekke ook gewoon netjes op de afstand let? Wij kiezen toch vaak rustige plekken.
Ik vind er nog veel vraagtekens aanzitten.
<<

Anoniem320

Bericht 14 Mei 2021 12:54

Re: Nu op vakantie

Je moet een PCR test doen in het buitenland. Dat mag dus geen antigen test of iets dergelijks zijn. Met die negatieve uitslag mag je het vliegtuig in of de grens over met de auto. Op alle landsgrenzen (behalve de Nederlandse grens haha) staan politie fuiken waar je je negatieve test moet laten zien. Zonder test geen toegang.
Daarna moet je in Nederland nog 5 dagen in quarantaine (indien je naar een rood/oranje land gaat) en daarna nogmaals een test doen.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers