Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Steelstofzuiger of gewone stofzuiger?

Gewone stofzuiger
5
33%
Steelstofzuiger
5
33%
Beide
5
33%
 
Aantal stemmen : 15
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Mei 2021 10:11

Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Wij zijn toe aan een nieuwe stofzuiger en wilden gewoon een traditionele stofzuiger met snoer aanschaffen. Nu waren we gister bij mensen die helemaal blij zijn met hun draadloze stofzuiger.

Mijn vraag, waar gaat jouw voorkeur naar uit of welke heb jij naar tevredenheid?

Wij waren van plan de Bosch pro silence te kopen, met een lekker lang snoer. Ik zuig ook mijn trap(matjes) en bank (leer met soort haartjes) af wat denk ik lastig is met een steelstofzuiger, tenzij hij een afneembare kruimeldief heeft of korter gemaakt kan worden. Of een losse krachtige kruimeldief.
Daarnaast heb ik wat zwakkere polsen waardoor mijn voorkeur voor steelstofzuiger uitgaat naar 1 met het meeste gewicht onderaan. Iemand ervaring daarmee?
<<

Anoniem308

Bericht 09 Mei 2021 10:18

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Beide. Wij hebben onze oude stofzuiger die we eens in de week gebruiken voor het hele huis te zuigen. Daarnaast een steelstofzuiger voor de dagelijkse kruimels in de woonkamer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Mei 2021 10:19

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Wij hebben een dyson steelstofzuiger en mijn vriend had de zuigmond gesloopt (vraag niet hoe) en toen hebben we even een aantal weken de miele weer moeten gebruiken. Wat een verschil en dan zijn Mieles echt goede stofzuigers maar echt niet te vergelijken met de dyson. Als deze dyson steelstofzuiger kapot is komt er 100% zeker weer een nieuwe dyson. Het gemak waar je hem mee pakt maar ook de zuigkracht. Voor ons geen andere meer.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mei 2021 10:22

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Een steelstofzuiger alleen als het een Dyson is. Ik heb verschillende andere merken en versies mogen testen, maar het is allemaal geen vervanging van een gewone stofzuiger.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Mei 2021 10:38

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Een gewone voor de wekelijkse beurt. Een Miele. En voor dagelijks een robotstofzuiger. Daarvan zou ik ook een goede kopen, nergens geen omkijken meer naar
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Mei 2021 17:49

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Dank jullie, ik wil hem ook voor de wekelijkse goede schoonmaak gebruiken maar daarin zijn jullie nog wat wisselend. Lastige keuze dit 😉
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mei 2021 18:27

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar de steelstofzuiger! Wij hebben er één van Rowenta en ik vind 'm top. Onze nieuwe schoonmaakster vindt deze zelfs fijner dan een Dyson zei ze, omdat je daar de knop steeds in moet blijven drukken en bij die van ons niet. Op zolder staat onze oude stofzuiger met snoer nog en die pak ik alleen voor de zolder af en toe nog, zodat ik de steelstofzuiger niet helemaal naar boven hoef te sjouwen.
❤ 7 juni 2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Mei 2021 18:56

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Ik gebruik onze gewone stofzuiger (van AEG) voor de wekelijkse goede schoonmaak en de steelstofzuiger (van Hoover) voor de dagelijkse kruimels etc. Ik zou niet enkel met een steelstofzuiger kunnen poetsen, grondig poetsen doe ik liever met de gewone stofzuiger.
2012 & 2016
<<

Anoniem325

Bericht 09 Mei 2021 19:07

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

AMM schreef:Beide. Wij hebben onze oude stofzuiger die we eens in de week gebruiken voor het hele huis te zuigen. Daarnaast een steelstofzuiger voor de dagelijkse kruimels in de woonkamer.


Mijn vriend doet het ook zo. Ik gebruik vooral de steelstofzuiger, vind ik zelf veel fijner.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 09 Mei 2021 20:23

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Dyson! Ik heb niet anders meer.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Mei 2021 20:37

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Wij gebruiken ook alleen nog de Dyson! Hiervoor hadden we een goedkopere van Bosch, daar gebruikten we wel de andere stofzuiger bij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 09 Mei 2021 20:45

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Ik gebruik alleen nog de Dyson steelstofzuiger. Die overtreft de gewone Dyson die ik had.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Mei 2021 20:46

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Ik heb het ook over de steelstofzuiger inderdaad 😊
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Mei 2021 20:53

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Hier ook super tevreden over de Dyson steelstofzuiger! Maar toch zuig ik eens in de zoveel tijd ook het hele huis met onze gewone Miele stofzuiger. Ik kom daarmee toch beter in de hoekjes heb ik het idee. En het is inderdaad best zwaar om die knop de hele tijd te moeten indrukken (zeker als je last hebt van zwakke polsen, ik vind stofzuigen met de Dyson zwaarder dan met de gewone. Niet om even wat kruimels op te zuigen, maar wel als je er een paar ruimtes mee doet). En wij hebben huisdieren, dus het filter moet eigenlijk na iedere keer stofzuigen schoongespoeld worden. Daarna moet het best lang drogen, dus als iemand morst of met vieze schoenen door het huis heeft gelopen terwijl het filter nog ligt te drogen, ben ik toch verplicht de gewone stofzuiger te gebruiken. Voor mij dus zeker altijd allebei, maar de steelstofzuiger is het handigst in gebruik.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 09 Mei 2021 22:08

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Met zo’n steelstofzuiger, kun je dan ook goed de plinten, trap, bank etc stofzuigen? Ik gebruik daar dus de gewone stofzuiger voor met allemaal hulpstukken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 09 Mei 2021 22:34

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Bij die van dyson zitten ook allerlei hulpstukken. Andere merken misschien ook wel, maar dat weet ik niet.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jul 2021 06:37

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Ik up dit topic even omdat ik het vermoeden heb dat onze stofzuiger binnenkort zal overlijden. Ik zie dat veel mensen aangegeven de steelstofzuiger het vaakst te gebruiken, maar toch hun normale stofzuiger ook nog af en toe pakken voor hoekjes oid. Maar wat als je nu 1 nieuwe stofzuiger zou moeten kopen? Welke koop je dan? Want om er nu 2 te kopen vind ik een beetje overdreven.
<<

Anoniem334

Bericht 22 Jul 2021 07:10

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Prosecco schreef:Ik up dit topic even omdat ik het vermoeden heb dat onze stofzuiger binnenkort zal overlijden. Ik zie dat veel mensen aangegeven de steelstofzuiger het vaakst te gebruiken, maar toch hun normale stofzuiger ook nog af en toe pakken voor hoekjes oid. Maar wat als je nu 1 nieuwe stofzuiger zou moeten kopen? Welke koop je dan? Want om er nu 2 te kopen vind ik een beetje overdreven.

Dan zou ik persoonlijk voor een gewone gaan met goede zuigkracht. Ik vind dat bij steelstofzuigers toch wat minder en ik kom niet goed in alle hoekjes, op alle richeltjes, in de bank, spinnen opzuigen gaat lastiger. Ik gebruik mijn steelstofzuiger vooral voor de open vlaktes tussendoor even snel of als grote luxe kruimeldief. Als ik grondig wil stofzuigen pak ik de gewone stofzuiger. Dus als ik moest kiezen zou ik daar voor gaan.
Ik heb trouwens een Dyson steelstofzuiger maar kan dus alsnog niet zonder gewone er naast.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jul 2021 07:30

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Dan de dyson, wij hebben daar ook zo’n smal hulpstuk voor waardoor je een soort van powerkruimeldief hebt die ook goed in de randjes en richeltjes komt. Mijn vriend zuigt wekelijks de bank toen we dat even niet met de dyson konden doen en dat met de miele moesten doen kwam er na die tijd toch een hoop zooi uit. Ik zou zeggen kwestie van een goed hulpstukje.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Jul 2021 08:24

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Absoluut een steelstofzuiger maar dan wel een Dyson.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Jul 2021 08:47

Re: Gewone stofzuiger of steelstofzuiger?

Robot stofzuiger fan hier voor beneden haha. Wij hoeven helemaal niet meer te stofzuigen in de woonkamer en keuken. Hij komt ook goed in hoeken en moeilijke plekjes en leegt zichzelf. 1x per maand de zak vervangen. Boven doe ik met onze stofzuiger met snoer.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers