Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw beautyroutine

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mei 2021 15:01

Jouw beautyroutine

Vertel wat gebruik je aan producten voor huid, haar, make-up. En wat is jouw ultieme tip?
2015 💙
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 08 Mei 2021 15:54

Re: Jouw beautyroutine

Oeh leuk topic! Ik heb best lang gezocht naar goede producten voor mijn onzuivere huid maar nu een hele skincare routine die goed voor mij werkt. M’n huid is er echt van opgeknapt! Zal later nog wel eens foto’s plaatsen voor de geïnteresseerd.
Wat ik nu doe:

Ochtend:
Mario Badescu acne facial cleanser
Jetske Ultee toner normale/vette huid
Jetske Ultee azelaic acid serum
Mario badescu Oil free moisturiser

Avond:
Zelfde cleanser en toner
The Ordinary retinol 1%
De zelfde moisturiser maar dan met een paar druppels Tan-Lux erdoor of als ik een puist heb stip ik deze aan met Dry lotion van Mario Badescu. Dat is ook meteen mijn tip, echt top spul!

Daarnaast gebruik ik 1 á 2 keer per week Paula’s choiche exfoliant BHA en doe ik 1 á 2 keer per week een tea tree masker op van Courtin. Daarna smeer ik het in met pure tea tree olie, dit geeft m’n huid ook echt een boost.

Een hele waslijst maar het heeft mijn huid echt goed gedaan dus ik ben er erg tevreden mee!
Laatst gewijzigd door Toet op 09 Mei 2021 09:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Mei 2021 16:12

Re: Jouw beautyroutine

Mijn tip is om mascara en oogschaduw te verwijderen met babydoekjes. I-de-aal. Als ik geen make-up op heb (dat is de meeste dagen) gebruik ik alleen maar water.

Ik gebruik wel gezichtscreme en oogcreme. 's Ochtends was ik mijn gezicht, dan smeer ik dagcreme en oogcreme.

's Avonds voor het slapen gaan wederom gezicht wassen, dan nachtcreme en oogcreme op.
Zowel de dag en nachtcreme als de oogcreme is van eigen merk Kruidvat. Ik ben niet zo'n beautymens wat dat betreft.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Mei 2021 16:17

Re: Jouw beautyroutine

‘S ochtends huid: 2 x per week een scrub van ‘l oreal, met klei. Verder alleen wassen met water. Daarna dagcreme van de Aloë Vera-lijn van the body shop.

Make-up: Eerst gebruik ik de mineralize concealer van MAC. Dit product is alleen helaas niet meer verkrijgbaar. Boehoe! Ik heb er gelukkig nog een paar op voorraad maar over een jaar moet ik toch opzoek naar goede vervanging.
Daarna gebruik ik de Youngblood loose mineral foundation, lash paradise mascara van ‘l oreal, een wenkbrauwpotlood van Nyx, een of ander oud kohlpodlood, en als laatste blush van NARS.

‘S avonds: ik haal mijn oogmake-up eraf met simpele remover van de Kruidvat. De rest van mijn huid maak ik schoon met de toner van de Aloë Vera lijn van TBS (jaaa luiheid, eigenlijk hoort dat natuurlijk niet) en gebruik ik de nachtcrème van dezelfde lijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mei 2021 17:11

Re: Jouw beautyroutine

Ik gebruik niks aan make-up en maak m'n gezicht ook niet speciaal schoon ofzo.
Mijn shampoo en conditioner zijn Andrelon Kokosboost omdat die lijn lekker ruikt.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mei 2021 17:14

Re: Jouw beautyroutine

Die aloe toner werkt goed hè! Heb ik ook veel gebruikt.
Nu is het bij mij zo:
AM: cleanser, toner en afwisselend exfoliant/vit A, dan moisturizer, alles van Jetske.
PM: make-up verwijderen met micellair water van Garnier, dan Buffet en om de dag Vit C van the Ordinary, moisturizer van Jetske.

Makeup is highlighter/concealer op de logische plekken, wat paintpot op het ooglid en wat mauve oogschaduw in de arcadeboog, zwarte eyeliner, mascara, Posie Tint op de wangen, beetje BB shimmer brick en soms nog een lipstick (altijd MAC en altijd koel).
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2021 19:04

Re: Jouw beautyroutine

Ik reinig met miccelair water van Garnier, vervolgens gebruik hyaluronzuur van The Ordinary en vervolgens dagcrème van Tyro. Sinds ik het op deze manier doe, is mijn huid echt opgeknapt. Niet teveel poespas.

Make-up gebruik ik een matterende poeder van Catrice, blush van Rituals of Essence en mascara van l'oreal (Bambi eyes). Eyeliner is van Hema en mijn wenkbrauwsetje is van BE van Douglas.
<<

Anoniem320

Bericht 08 Mei 2021 19:27

Re: Jouw beautyroutine

Gezichtsverzorging
Ik gebruik 's avonds de zero torelance lijn van Natura Bisse. Cleanser, toner, creme, oogcreme. Exfoliant van Paula's choice.
In de ochtend gebruik ik Dermalogica en zonnebrand van ROC SPF50. Dan nog ongeveer 2x per week pak ik een maskertje, heb er meerdere van Dermalogica en Pixi. Multi vitamin recovery, vitamin c, hydrating etc.

Make up
Make up gebruik ik foundation van Clinique, highlighter van whatever er in de aanbieding is, mascara l'oreal paradise, eyeliner van Mac, wenkbrauw poeder Mac, soms lippenstift van Bobby Brown. Ik heb ook nog zo'n heel Naked oogschaduw pallet, maar die gebruik ik amper.

Make up remover gewoon de standaard Nivea uit de supermarkt.

Haar
Shampoo en conditioner gebruik ik Kerastase. Maskertje van fanola no yellow.
Ik gebruik Keune dry style texturizer nadat ik m'n haar in model heb gefohnd. LOVE it.

Jeetje ik gebruik echt veel troep.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Mei 2021 21:32

Re: Jouw beautyroutine

's Ochtends was ik mijn gezicht met water. Daarna dagcrème van de Kruidvat zonder parfum met SPF.
's Avonds gebruik ik micellair water met olie van Garnier en daarna nachtcrème zonder parfum.
Ik moet eigenlijk op zoek naar wat anders. Mijn huid is de afgelopen winters nogal droog en vooral m'n voorhoofd daardoor erg trekkerig. Kan alleen nog niet echt iets vinden dat bij mijn huid past..

Qua make-up gebruik ik concealer en poeder onder mijn ogen, een wenkbrauwpotloodje van John van G, vaak wat nude oogschaduw, zwarte eyeliner van Catrice en mascara.

In m'n haar alleen shampoo en conditioner. Merk wisselt steeds. Nu een van Kerastase om te testen, normaal veel minder dure merken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem307

Bericht 08 Mei 2021 23:57

Re: Jouw beautyroutine

Ik ben echt helemaal in mijn Corona-rol.

Ik douche in mijn pauze, smeer crème op mijn snuit en that's it. 🙈
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Mei 2021 00:00

Re: Jouw beautyroutine

Isles schreef:Ik ben echt helemaal in mijn Corona-rol.

Ik douche in mijn pauze, smeer crème op mijn snuit en that's it. 🙈

Jij had toch laatst het hele stappenplan van Jetske Ultee aangeschaft? Gebruik je dat niet meer?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Mei 2021 06:11

Re: Jouw beautyroutine

Ik heb een paar weken terug het stappenplan van Jetske aangeschaft. Ongeveer 4-5x per week gebruik ik het helemaal in de ochtend. De cleanser gebruik ik ook ‘s avonds. Ik merk enorm verschil, mijn huid is veel rustiger.

Hiervoor gebruikte ik alleen water, make-upremover en na het douchen dagcrème.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Mei 2021 06:40

Re: Jouw beautyroutine

ochtend:
- plens water in gezicht, dagcreme van Louis Widmer, make-up: oogschaduw, soms poeder, mascara.
Avond:
- make-up eraf met miccelair water, plens water in gezicht, nachtcrème, lik vaseline op mijn lippen.
Lekker basic😅
<<

Anoniem301

Bericht 09 Mei 2021 06:46

Re: Jouw beautyroutine

Dat stappenplan van Jetske is toch juist voor in de avond voor je naar bed gaat? Tenminste dat lees ik op haar site. En de ochtend dan de eventueel de cleanser als je dat fijn vindt, dan dr toner/moisturizer/zonnebrand.

De vitamine A en exfoliant doe ik altijd voor het slapen gaan zonder dat ik er weer make-up op smeer.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mei 2021 07:02

Re: Jouw beautyroutine

- schoonmaken met miscelair water van Nivea
- 8% aha exfoliant van Paula’s choice
- buffet van the Ordinairy
- moisturizer Clinique Smart. Die heeft al een spf maar als ik weet dat ik veel in de zon kom smeer ik extra factor 50.

Avond:
- wassen met Biodermal reinigingsmouse
- eventueel nog wat restjes mascara wegboenen met miscelair water.
- Paula’s choice retinol
- the ordinairy hyaluron 2% + B5 serum
- Kiehls avocado oogcreme en ultra face cream

- 1x in de week een masker, die wissel ik af maar m’n favoriet is Kiehl’s Rare earth deep pore cleansing mask.

Make-up:
- beetje concealer voor frisse blik van Nars
- bronzer Nars
- Blush Nars
- wenkbrauwen met dingen van Anastasia
- eyeliner van Catrice
- mascara DiorShow Iconic overcurl

Haar:
1 a 2x per week wassen met Kerastase Nutritive shampoo en conditioner. 1x in de zoveel tijd wassen met Fudge cool brunette.
Laatst gewijzigd door Harrison op 09 Mei 2021 07:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mei 2021 07:04

Re: Jouw beautyroutine

Exfoliant kun je als je het opgebouwd hebt twee keer per dag gebruiken, zowel ‘s ochtends als ‘s avonds.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Mei 2021 10:27

Re: Jouw beautyroutine

Mijn huid wordt echt snel droog als ik de exfoliant vaker dan twee keer per week gebruik.

Ochtend:
Cleanser droge tot normale huid (hierna: dtnh) van Jetske Ultee
Toner (dtnh) van Jetske Ultee
Moisturiser (dtnh) van Jetske Ultee
Zonnebrandcrème voor het gezicht van Jetske Ultee of van Biodermal

Avond:
Oogmake-upremover van Nivea (waterproof)
Pomegranate cleanser emerginC
Toner (dtnh) van Jetske Ultee
(Een tot twee keer per week exfoliant voor de normale tot vette, onrustige en/of gevoelige huid van Jetske Ultee)
Moisturiser (dtnh) van Jetske Ultee
(Als mijn huid heel droog is repair cream van Jetske Ultee)
Als ik pukkels heb of onderhuidse onderstekingen dan stip ik die nog aan met emerginC blemish control (dat is ook fijn, omdat ik er dan zelf wat minder aan ga plukken)

Make-up
Ik gebruik al een tijd wat minder make-up en sindsdien gaat het wat beter met mijn huid.
Nu altijd:
Mascara MaxFactor
Oogpotlood Hema
Doorzichtig poeder (wisselende merken)

Soms:
BareMinerals
Blush van Catrice
Bronzing van Hema
Highlighter (wisselend)

Haar:
Was ik met Elvive. Meestal de roze. Ook cremespoeling van Elvive.
Dip in the ocean beach spray van The Insiders
Volumepoeder van big sexy hair
Soms een masker (wisselende merken)
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Mei 2021 10:36

Re: Jouw beautyroutine

Ik wil weer wat meer aandacht aan mezelf gaan besteden dus ga bij mijn volgende salaris (eind mei) een set van jetske bestellen. Prijzen vallen me best wel mee.

Ik ben nu echt een barbaar:

Ochtend: haren kammen en als ik naar mijn werk moet wat make-up.
Avond: facewash en cleanser van rituals en dan pcle creme van biodermal

Mijn haar was ik 1x per week ongeveer met een shampoobar van lush afwisselend zeezout en 1 met Citroen en sinds kort gaat er daarna een zeezout spray in.

Nagels eigenlijk standaard pinkgellak maar ben nu bezig met een kuurtje van Herôme.

Daarnaast weer begonnen met het slikken van extra vitamines voor haar en nagels.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mei 2021 10:41

Re: Jouw beautyroutine

's ochtends onder de douche reinig ik m'n gezicht met face wash. Heb momenteel eentje van de Body Shop maar Neutrogena en Kiehls zijn m'n favoriete merken.
Na het douchen smeer ik m'n gezicht in met Moisture Surge van Clinique. Het is de enige dagcrème die ik fijn vind.
Eventueel doe ik wat make up op.


S avonds als ik make up op heb gehad haal ik het eraf met make up remover. Eventueel een serum van Dermalogica. Verder niets. Ik ben niet zo goed erin. Als ik besluit dat ik wil slapen, wil ik acuut slapen. Tandenpoetsen vind ik dan al lang duren maar dat moet natuurlijk wel.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Mei 2021 11:00

Re: Jouw beautyroutine

Ik was smorgens m'n gezicht met water en doe daarna soms crème op van clinique moistire surge intense. Wat eyeliner van catrice, oogpotlood van l'oréal en mascara van max factor.
Savonds ga ik in de douche en was ik m'n gezicht weer met water.

Mijn ultieme tip is om mij als voorbeeld te nemen hoe het niet moet.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mei 2021 11:06

Re: Jouw beautyroutine

Beautyproducten hebben niet echt mijn interesse. 😬 Mijn 'routine':

Ochtend:
Douchen, Nivea Soft op m'n gezicht, daarna True Match van L'Oréal. Eyeliner van Hema, Max Factor mascara, beetje poeder en blush van Hema. Aan m'n wenkbrauwen doe ik niks (behalve epileren) en m'n haar laat ik meestal zo opdrogen (ik was het elke dag, momenteel al een hele tijd met Head & Shoulders).

Avond:
Make-updoekje van Kruidvat over m'n gezicht en ogen, gezicht wassen, Nivea Soft erop. Klaar!

Oh en wel twee keer per dag tandenpoetsen natuurlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Mei 2021 11:20

Re: Jouw beautyroutine

Marin schreef:'s ochtends onder de douche reinig ik m'n gezicht met face wash. Heb momenteel eentje van de Body Shop maar Neutrogena en Kiehls zijn m'n favoriete merken.
Na het douchen smeer ik m'n gezicht in met Moisture Surge van Clinique. Het is de enige dagcrème die ik fijn vind.
Eventueel doe ik wat make up op.


S avonds als ik make up op heb gehad haal ik het eraf met make up remover. Eventueel een serum van Dermalogica. Verder niets. Ik ben niet zo goed erin. Als ik besluit dat ik wil slapen, wil ik acuut slapen. Tandenpoetsen vind ik dan al lang duren maar dat moet natuurlijk wel.

Dat herken ik wel hoor, Marin. Ik merk wel dat het ook snel een gewoonte wordt. Mijn huid was zo slecht, dat ik echt graag iets anders wilde en nu zie ik dat het werkt en dat motiveert ook om het vol te houden. Ik doe mijn routine het ook al eerder op de avond, zodat ik vlak voor ik naar bed ga echt alleen nog maar mijn tanden hoef te poetsen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem307

Bericht 09 Mei 2021 12:01

Re: Jouw beautyroutine

June schreef:
Isles schreef:Ik ben echt helemaal in mijn Corona-rol.

Ik douche in mijn pauze, smeer crème op mijn snuit en that's it. 🙈

Jij had toch laatst het hele stappenplan van Jetske Ultee aangeschaft? Gebruik je dat niet meer?


Nee. De moisteriser was niet voedend genoeg. Ik kreeg allemaal droge plekken in mijn gezicht. Nu moet ik me nog verdiepen in Jetske en wat ze heeft, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad/gemaakt.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 09 Mei 2021 12:09

Re: Jouw beautyroutine

Ja heel herkenbaar Marin! Ik doe het ook meestal al eerder op de avond en als ik echt geen zin heb maak ik m’n gezicht alleen schoon met micellair water.

Make-up haal ik er trouwens af met een Optidee vezel doek, dat is ook wel een dikke tip. Zo fijn die doekjes.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mei 2021 12:30

Re: Jouw beautyroutine

June, gebruik je een bha of aha exfoliant? Als je bha gebruikt kan ik je aha aanraden, dat is fijner voor een droge, gevoelige huid.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron