Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2021 06:26

J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Hoi,

Er valt me iets op wat al langer gebeurt maar nu viel het me dus meer op 🙂
Ik zie vele forummers praten over J en K en L enzo. Maar ik weet toch niet wie J is? Waarom zeg je niet mijn vriend/partner/kind?

Dat is net zo makkelijk denk ik?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 06:29

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Als je het weet dan is dit toch net zo makkelijk? Even je vraag omgedraaid.
Edit: Oh sorry, ik las het verkeerd, je bedoelde als je het NIET weet.

Voor mensen met twee kinderen kan het misschien makkelijker zijn, zeker als het twee zonen of twee dochters zijn bijv.

En het typt natuurlijk een stuk sneller. J versus mijn oudste zoon. (voorbeeld). Dus heel feitelijk is het niet net zo makkelijk. 😅
Laatst gewijzigd door Marin op 07 Mei 2021 06:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mei 2021 06:33

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Als ik het over mijn man heb, dan heb ik het altijd over ‘mijn man’. Maar de kinderen noem ik vaak wel D en J.

Ik ken de meeste van de forumleden inmiddels lang genoeg om te weten over wie ze het hebben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2021 06:37

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Oh ik heb echt geen idee wie J of K dan zijn. Ik ken al die kindernamen echt niet. En soms Marin moet ik de zin echt een paar keer lezen om te weten of ze het nou over hun kind of partner hebben (en soms haal ik dat er dan nog niet uit).

Edit: je kunt ook makkelijk ‘mijn oudste’ of ‘mijn jongste’ zeggen. Vind het bijzonder er vanuit te gaan dat iedereen wel weet hoe jouw kind heet.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 07 Mei 2021 06:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 06:38

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Carrie schreef:Oh ik heb echt geen idee wie J of K dan zijn. Ik ken al die kindernamen echt niet. En soms Marin moet ik de zin echt een paar keer lezen om te weten of ze het nou over hun kind of partner hebben (en soms haal ik dat er dan nog niet uit).


Ja zie m'n edit. Ik las het verkeerd bij je. Ik dacht dat je bedoelde dat je het wél wist, maar niet dus.
Ik weet van niet iedereen de partner maar de meeste kindernamen wel.

Ik heb het net als Lady idd altijd over mijn man maar wel vaak over O en M.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 06:43

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik kan trouwens zo uit m'n hoofd maar twee mensen bedenken die hun man bij het initiaal noemen hier op 't forum. Van de kinderen zie je wel heel veel. Maar goed ik stoor me er verder niet zo aan en ik weet van de meeste kinderen de naam wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2021 06:44

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Wat knap dat jullie al die kindernamen weten en onthouden joh, ik heb daar geen bandbreedte voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 06:47

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik ben extreem goed met namen. (vrij nutteloos talent maar het is waar).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2021 06:51

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Marin schreef:Ik ben extreem goed met namen. (vrij nutteloos talent maar het is waar).


Haha! Nou ja, kan best handig zijn, bijvoorbeeld als je in het onderwijs werkt. Toen ik nog college gaf kon ik dus ook de namen van de studenten niet onthouden, dat zei ik ook maar direct bij de start, verwachtingsmanagement.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 06:56

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Oh ja dat wist ik meestal binnen een dag van een hele klas.

Nou ja off topic, maar verklaart misschien waarom ik dit onderwerp niet erg vind en me er niet aan stoor.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Mei 2021 07:03

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Hebben we het daarom niet in ons onderschrift staan? 🤷
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2021 07:10

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Spencer schreef:Hebben we het daarom niet in ons onderschrift staan? 🤷

Haha wie is we? De forummoeders? Moet ik die standaard gaan lezen om het te begrijpen? Ik heb niks in m’n onderschrift staan.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 07 Mei 2021 07:12

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik zeg volgens mij meestal oudste zoon, middelste zoon, jongste zoon. Maar dat typt wel minder makkelijk dan M J of T. Dus soms als het in een reactie is op ‘bekende’ forumsters dan gebruik ik ook wel eens de initialen.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 07 Mei 2021 07:13

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Spencer schreef:Hebben we het daarom niet in ons onderschrift staan? 🤷

Die zie je niet bij de mobiele versie.

Ik vind dat ook vervelend en haak af met lezen. Ik weet dat echt niet!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Mei 2021 07:20

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Van een paar forummers weet ik hoe de kinderen heten. Over het algemeen ben ik echter best slecht in namen, dus van het gros heb ik echt geen idee.
Ik stoor me echter niet aan de letters. Of er nou J staat of mijn oudste boeit me vrij weinig, haha.
Dat dit ook gebruikt wordt voor partners is me trouwens nooit opgevallen 🙈
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2021 07:25

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Bij kinderen boeit het me niet zo of het nou de oudste, jongste of 7de was wie wat deed of zei, maar als partners afgekort worden dan krijg ik wel errors als er ineens staan 'B nam nog een biertje' want dan denk ik dat het om een kind gaat.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 07 Mei 2021 07:28

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik ga er altijd vanuit dat het om een kind gaat. Dus oudste of jongste voegt voor mij niks toe omdat ik toch niet weet hoe oud ze zijn. En als het dan over een partner gaat, tja.. dan denk ik dus nog steeds dat het over een kind gaat. Tenzij het heel duidelijk blijkt uit de post.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2021 07:31

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Maar jij typt toch ook weleens de afkorting van de naam van je dochter Carrie?

Ik snap meestal wel wat mensen bedoelen maar oudste/jongste/man is wel nog duidelijker idd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2021 07:44

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Lot schreef:Maar jij typt toch ook weleens de afkorting van de naam van je dochter Carrie?


Hier heeft Lot wel een punt inderdaad. Mensen kunnen ook wel geen idee hebben wie Bo is.

Ik begin meestal met 'm'n dochter', maar in een volgende reactie kan ik dan ook weleens N zeggen. Ik neem aan dat dan duidelijk is wie ik bedoel. Bij anderen stoor ik me er niet aan eigenlijk, ook al ken ik niet alle namen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2021 07:47

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ja klopt van dat Bo! Maar dat vind ik dus zo nergens op slaan en ergens ook wel wat arrogant er vanuitgaande dat iedereen weet wie ik daarmee bedoel, dat ik dat zelf ook niet meer doe.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Mei 2021 07:57

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Jeetje, ik verbaas me er dan eigenlijk weer over dat dit nou ook al een ding is. Het maakt mij echt niet uit wat je typt. Zelf doe ik vriend, T en M, want oudste en jongste duurt langer om te typen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ChiQ

Bericht 07 Mei 2021 08:00

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Carrie, ik heb het idee dat jij best op details let. Ik hoef bijv niet helemaal de details te lezen om te snappen waar het over gaat. Meestal kom ik er snel achter wie of wat er wordt bedoeld maar maybe vind ik het allemaal niet zo interessant om te weten dat kind nr 1 - 2 of 8 is. I dont really care.

Ik bedenk me nu: van heel veel mensen weet ik wel de kidsnames? Wow. Waarom weet ik dat wel maar blokkeer ik mijn pinpas vorige week omdat ik echt niet meer wist wat mijn pincode was.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Mei 2021 08:11

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik weet ook niet alle namen hoor! Maar ik weet wel als er een j of k staat, ze het over de kinderen heeft. En dan maakt me eigenlijk de volledige naam niet uit of welk kind het is. No offence mensen!

Zelf doe ik het niet, maar heb hier dus totaal geen last van.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2021 08:19

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

ChiQ schreef:Carrie, ik heb het idee dat jij best op details let. Ik hoef bijv niet helemaal de details te lezen om te snappen waar het over gaat. Meestal kom ik er snel achter wie of wat er wordt bedoeld maar maybe vind ik het allemaal niet zo interessant om te weten dat kind nr 1 - 2 of 8 is. I dont really care.

Ik bedenk me nu: van heel veel mensen weet ik wel de kidsnames? Wow. Waarom weet ik dat wel maar blokkeer ik mijn pinpas vorige week omdat ik echt niet meer wist wat mijn pincode was.

Oh zou best kunnen dat ik meer ok details let. Maar in dit geval vind ik het gewoon stom dat ge-J en ge-K 😁
<<

Anoniem326

Bericht 07 Mei 2021 08:19

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik ga ervan uit dat het dan om kinderen het gaat. Het is me dan om het even of ik weet hoe het kind heet (meestal niet), wie de oudste is en of het een meisje of jongen is. Partner wordt meestal wel als man/vriend/partner geduid. Of ik lees in een reactie een partner als kind. Dat kan ook. Volgens mij typ ik altijd mijn zoon of dochter en niet met letters. Ik heb er in ieder geval geen last van. Tenzij er meer dan drie kinderen in letters benoemd worden. Dan raak ik de draad wel kwijt. Maar ik denk dat dat bij uitgeschreven namen ook gebeurt.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers