Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

<<

Anoniem316

Bericht 11 Mei 2021 10:20

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Olijfje schreef:Klopt maar verkleinwoorden, afkortingen, bepaalde woorden etc worden hier nou eenmaal veel gebruikt. Kun je je enorm aan storen of het forum proberen te veranderen door het steeds te benoemen of er een topic voor te openen, maar je kunt ook proberen het bij jezelf te zoeken/te relativeren en er niet zo'n ding van te maken steeds.


Dit ;)

Als het je zodanig ergert, dat je er een topic voor moet openen dan ben ik van mening dat je te veel tijd hier door brengt.
<<

Kira

Bericht 11 Mei 2021 10:22

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Dat laatste vind ik dus ook...
En nu is C weg terwijl de stomme vragen topic veranderd zijn terwijl verder niemand zich daar echt aan stoorde volgens mij.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2021 10:30

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Mei 2021 10:32

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Haha maar jongens, het is dan toch ook weer aan jou wat je er vervolgens mee doet. Je kunt ook als iemand er voor kiest aan te geven dat ze zich er aan ergeren het bij jezelf zoeken, relativeren en er niet zo'n ding van maken.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Mei 2021 10:32

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Exogenesis schreef:Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.


Ik vind dat de titel van dit topic dan gewijzigd moet worden.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 10:33

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Exogenesis schreef:Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.

Als we dan toch bezig zijn met zeuren;

Het is niet hij wilT naar de bioscoop.

:smile:
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 10:34

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Dee schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.


Ik vind dat de titel van dit topic dan gewijzigd moet worden.

In 'niet te nassen forum ergernissen' ?

Helaas, de TO is weg, dus dan moet er eerst democratisch over gestemd worden en bij een X aantal stemmen (geen idee wie beslist hoeveel) is het er ineens doorheen.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Mei 2021 10:35

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Savi schreef:
Dee schreef:
Ik vind dat de titel van dit topic dan gewijzigd moet worden.

In 'niet te nassen forum ergernissen' ?

Helaas, de TO is weg, dus dan moet er eerst democratisch over gestemd worden en bij een X aantal stemmen (geen idee wie beslist hoeveel) is het er ineens doorheen.


Jij bent de President. Ik vind dat jij dat mag bepalen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 10:38

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ik deel het president schap met Marin en die heeft meer posts :angel:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2021 10:41

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Exogenesis schreef:Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.


Maar het zijn toch ook kindjes? Ik ben dus ook iemand die kindjes schrijft.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Mei 2021 10:44

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Harrison schreef:Haha maar jongens, het is dan toch ook weer aan jou wat je er vervolgens mee doet. Je kunt ook als iemand er voor kiest aan te geven dat ze zich er aan ergeren het bij jezelf zoeken, relativeren en er niet zo'n ding van maken.

Eens. Nu gaat dit topic over dat je dus niks mag zeggen over dat iets irritant gezegd wordt. Dat is toch precies hetzelfde? Nu durf ik nooit meer een ergernis uit te spreken, want ik houd graag rekening met iedereen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Mei 2021 11:13

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Nou ja ik ben gewoon best gevoelig voor het willen voldoen aan de heersende norm. Working on that, trouwens.

Maar daardoor sla ik dat soort dingen op ja en probeer er rekening mee te houden. Niet dat ik het enorm zwaar opneem hoor, maar ik doe er dus wél wat mee.

Aan de andere kant: wat is het nut van het uiten van je ergernis als je eigenlijk vindt dat iedereen dat vooral niet te serieus moet nemen en vast moet houden aan zijn eigen forumstijl/taalgebruik?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 11:14

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Teun schreef:Nou ja ik ben gewoon best gevoelig voor het willen voldoen aan de heersende norm. Working on that, trouwens.

Maar daardoor sla ik dat soort dingen op ja en probeer er rekening mee te houden. Niet dat ik het enorm zwaar opneem hoor, maar ik doe er dus wél wat mee.

Aan de andere kant: wat is het nut van het uiten van je ergernis als je eigenlijk vindt dat iedereen dat vooral niet te serieus moet nemen en vast moet houden aan zijn eigen forumstijl/taalgebruik?

Dit dus. Het is schijnbaar serieus genoeg om er een topic over te openen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2021 11:18

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Het was bij TO ook wel meer dan een simpele ergernis, ze noemde het zelfs arrogant om ervan uit te gaan dat mensen de naam van je kind weten.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Mei 2021 11:20

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Teun schreef:Nou ja ik ben gewoon best gevoelig voor het willen voldoen aan de heersende norm. Working on that, trouwens.

Maar daardoor sla ik dat soort dingen op ja en probeer er rekening mee te houden. Niet dat ik het enorm zwaar opneem hoor, maar ik doe er dus wél wat mee.

Aan de andere kant: wat is het nut van het uiten van je ergernis als je eigenlijk vindt dat iedereen dat vooral niet te serieus moet nemen en vast moet houden aan zijn eigen forumstijl/taalgebruik?

Snap ik wel, maar het is niet zo dat als iemand een ergernis uit dat je daar ook wat mee móet doen. Als jij denkt wat zeur je ik blijf lekker wijntje/T./.../!!! schrijven, dan doe je dat toch gewoon?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Mei 2021 11:22

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Savi schreef:
Teun schreef:Nou ja ik ben gewoon best gevoelig voor het willen voldoen aan de heersende norm. Working on that, trouwens.

Maar daardoor sla ik dat soort dingen op ja en probeer er rekening mee te houden. Niet dat ik het enorm zwaar opneem hoor, maar ik doe er dus wél wat mee.

Aan de andere kant: wat is het nut van het uiten van je ergernis als je eigenlijk vindt dat iedereen dat vooral niet te serieus moet nemen en vast moet houden aan zijn eigen forumstijl/taalgebruik?

Dit dus. Het is schijnbaar serieus genoeg om er een topic over te openen.

Ja, maar dat ligt dan toch simpel gezegd bij degene die er over begint? Zij vindt het vervelend, ze zegt er wat van, jij vindt het gezeur en wil het niet aanpassen. Oke, einde. Je kunt daar prima een gesprek over voeren, allebei een andere mening hebben en dat gewoon accepteren.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Mei 2021 11:24

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Marin schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind verkleinwoorden ook niet te nassen. Het woord 'kindje' wordt hier heel vaak gebruikt. Ik krijg daar serieuze braakneigingen van. Zo. Weten jullie dat ook weer. Daar is dit topic wel geschikt voor, lijkt me.


Maar het zijn toch ook kindjes? Ik ben dus ook iemand die kindjes schrijft.

Ik vind kindjes juist een lief, leuk woord :smile:
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Mei 2021 11:27

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Elliot schreef:Het was bij TO ook wel meer dan een simpele ergernis, ze noemde het zelfs arrogant om ervan uit te gaan dat mensen de naam van je kind weten.

Nou, ze zei dat over zichzelf van dat arrogant zijn toch?

Ik snap ook een verhaal vaak niet goed als partners ineens letters krijgen. Dat was toch de strekking? Ik vind het handig om te weten als mijn verhaal niet begrepen wordt, maar maak vooral allemaal je eigen keuzes.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 11 Mei 2021 11:28

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Harrison schreef:Ja, maar dat ligt dan toch simpel gezegd bij degene die er over begint? Zij vindt het vervelend, ze zegt er wat van, jij vindt het gezeur en wil het niet aanpassen. Oke, einde. Je kunt daar prima een gesprek over voeren, allebei een andere mening hebben en dat gewoon accepteren.

Je zegt allemaal slimme dingen vandaag.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 11:33

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Harrison schreef:
Savi schreef:Dit dus. Het is schijnbaar serieus genoeg om er een topic over te openen.

Ja, maar dat ligt dan toch simpel gezegd bij degene die er over begint? Zij vindt het vervelend, ze zegt er wat van, jij vindt het gezeur en wil het niet aanpassen. Oke, einde. Je kunt daar prima een gesprek over voeren, allebei een andere mening hebben en dat gewoon accepteren.

Uh nee, ik niet hoor. Want het ging initieel over partners ook letters geven en dat doe ik niet, want dan snap ik er zelf ook niks meer van.
Maar ik herken wel dat bij elke keer dat ik nu letter van kind type, dat ik denk, god type ik weer een letter. Omdat er schijnbaar ook mensen zijn die dat irritant vinden haha.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mei 2021 11:36

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Harrison schreef:Ja, maar dat ligt dan toch simpel gezegd bij degene die er over begint? Zij vindt het vervelend, ze zegt er wat van, jij vindt het gezeur en wil het niet aanpassen. Oke, einde. Je kunt daar prima een gesprek over voeren, allebei een andere mening hebben en dat gewoon accepteren.


Nouja, dit dus. En dan zeggen dat de TO ‘er een ding van maakt’ - dat geldt m.i. zeker zo sterk voor degenen die er nu nog van alles van moeten vinden.
<<

Anoniem318

Bericht 11 Mei 2021 13:34

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Volgens mij was het niet zo zwaar bedoeld als het nu opgevat wordt door sommige forummers. En als je het onzin vindt, maar er toch mee zit, en je erop aanpast zelfs, terwijl je er eigenlijk niet achter staat, dan is het inderdaad meer een issue waar je zelf aan moet werken (zoals sommigen ook aangeven).
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Mei 2021 13:37

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

June schreef:
Harrison schreef:Haha maar jongens, het is dan toch ook weer aan jou wat je er vervolgens mee doet. Je kunt ook als iemand er voor kiest aan te geven dat ze zich er aan ergeren het bij jezelf zoeken, relativeren en er niet zo'n ding van maken.

Eens. Nu gaat dit topic over dat je dus niks mag zeggen over dat iets irritant gezegd wordt. Dat is toch precies hetzelfde? Nu durf ik nooit meer een ergernis uit te spreken, want ik houd graag rekening met iedereen.


En daar komt nog bij dat alle laatste reacties eigenlijk gewoon over Carrie gaan, die hier niet meer is dus helemaal geen weerwoord kan geven. Dat vind ik dan weer niet zo netjes.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2021 14:31

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Ze heeft geen ban hoor.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2021 14:46

Re: J zei dit en K was weg en toen kwam M thuis

Harrison schreef:
Marin schreef:
Maar het zijn toch ook kindjes? Ik ben dus ook iemand die kindjes schrijft.

Ik vind kindjes juist een lief, leuk woord :smile:


Ik heb andere associaties 😀 In mijn beleving ben je baby, kind, volwassene. Een kind is al jong/klein, dus dat -je voegt niets toe.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers