Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding wegdoen

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Mei 2021 10:36

Kleding wegdoen

Het liefst zou ik echt alles uit mijn kast gooien en alleen de dingen houden die ik echt mooi vind (bijna niks meer inmiddels). En dan dus even flink wat geld spenderen om het weer allemaal aan te vullen.

Doen jullie regelmatig iets weg, of maar af en toe een heleboel? Ik zou soms echt even iemand in huis willen halen die met mij al mijn kledingstukken doorloopt en me een schop onder mijn kont geeft om gewoon weg te doen wat ik amper draag. Ben ik de enige die zo slecht écht kan opruimen? Ik kan normaal gesproken echt heel goed dingen wegdoen.
<<

Anoniem320

Bericht 05 Mei 2021 10:38

Re: Kleding wegdoen

Ik ga 1x per jaar door m'n kast heen. Alles wat ik dan het hele jaar niet gedragen heb gaat eruit. Heb nog nooit spijt gehad of iets gemist.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Mei 2021 11:23

Re: Kleding wegdoen

Dat moet ik ook echt eens doen. Heb jij alles tegelijk in je kast, of berg je de kleding van het andere seizoen ergens op? Ik heb sommige kledingstukken die ik een paar keer per jaar aantrek, die kunnen eigenlijk maar beter ook gewoon weg. EN sommige dingen nooit gedragen, soms met kaartjes er nog aan. Kan evt nog op Vinted/Marktplaats. En al die oude spijkerbroeken, die eigenlijk te strak zitten en waarvan ik maar moet accepteren dat ik die toch niet meer ga passen (en zo wel, dan koop ik dan wel nieuwe).
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Mei 2021 11:28

Re: Kleding wegdoen

Ik doe nooit een hele grote opruiming waarbij ik de hele kast door ga. Ik doe het altijd in kleine beetjes. Aan het eind van de winter ga ik bijv alle longsleeves, truien en vesten door om te kijken wat ik die hele winter niet gedragen heb. In principe gaat dat dan weg, tenzij er een duidelijke reden is waarom ik het niet gedragen heb (bijv niet zo’n koude winter). Ik heb een kast met allemaal vakken waar een ‘categorie’ bij elkaar ligt en zo doorloop ik steeds een of twee categorieën. Als iets weg kan stop ik het in een kledingzak. Die ligt er meestal nog wel even voordat het opgehaald wordt, dus als ik echt spijt krijg kan ik nog terug. Maar ik haal eigenlijk nooit meer iets uit die zak. Het helpt voor mijn gevoel wel dat het nog niet meteen weg-weg is. Daardoor kan ik makkelijker beslissen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Mei 2021 12:11

Re: Kleding wegdoen

Ik ga regelmatig de kasten door. Toevallig gister nog gedaan en in totaal hadden we 2 30 liter zakken aan kleding die weg kan. Ik breng het zo ook gelijk naar de container want weg is weg. Ik moet er vooral ook niet te veel over nadenken. Ik heb bijvoorbeeld nu 2 broeken weggedaan die gewoon echt niet mooi meer waren en bijna door. Sportkleding die ik nooit meer draag. Een aantal dingen zijn nog wel blijven hangen omdat ik twijfelde. Dat heeft vooral met het vele thuis werken te maken. Ik draag mijn kleding wel tot het echt niet meer mooi is dus het gaat wel altijd in een zak en weg. Doorverkopen is het niet mooi genoeg meer voor. Daarnaast ben ik ook best kritisch met wat ik koop.

Vroeger kon ik dit overigens ook niet maar inmiddels heb ik gemerkt dat je dingen eigenlijk niet heel snel mist en anders is het vooral jammer maar er komt wel weer wat nieuws voor in de plek.
2015 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 05 Mei 2021 17:46

Re: Kleding wegdoen

Ik worstel de kast twee per jaar door. Ik bewaar de zakken dan tot de volgende keer. Heb ik tot dan toe niets gemist, dan gaat het weg. Ik heb dus ongeveer een halfjaar bedenktijd.
In de praktijk is het een keer voor gekomen dat ik iets terug uit de zak heb gehaald. Maar meteen weggooien durf ik nog niet aan 🙈
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem317

Bericht 05 Mei 2021 22:52

Re: Kleding wegdoen

Per seizoen bekijk ik de kledingstukken in mijn kledingkast. Er gaat dan altijd wel iets weg. Of ik geef het aan m'n moeder of ik breng het naar de container. Heel soms verkoop ik kleding.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Mei 2021 22:59

Re: Kleding wegdoen

Ik heb al mijn kleding in de kast, zomer en winter. We hebben geen deuren voor de kast en hij staat in de slaapkamer, dus ik zie de inhoud elke dag. Dat helpt wel om hem netjes te houden, haha.
Minimaal 1 keer per jaar ga ik erdoor om dingen weg te doen. Maar ook regelmatig wanneer ik iets aan die/ heb waar ik niet blij van word, dat ik het dan gelijk weg doe.
Afhankelijk van de staat probeer ik het te verkopen of gaat het in een kledingbak/Leger des Heils.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Mei 2021 23:08

Re: Kleding wegdoen

Ik doe twee keer per jaar een heleboel weg. Dan krijg ik het weer op mn heupen en moet alles opgeruimd worden enzo, er gaat dan gerust een volle vuilniszak (of twee) naar de kledingcontainer of op de weggeefhoek.
<<

Anoniem303

Bericht 05 Mei 2021 23:13

Re: Kleding wegdoen

Ik doe dat 2x per jaar, zo rond voorjaar/zomer en zo rond de herfst. Dan wissel ik alles om in de kast. Net zoals nu, al mijn zomerkleding zit nu nog in een hele grote koffer, volgende week ga ik die uitzoeken en omwisselen met m’n winterkleding die nu nog in de kast ligt, dan gaat die weer in de koffer. Dan gooi ik meteen alles weg wat ik lang niet gedragen heb. En zo rond september/oktober doe ik dat weer andersom.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers