Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 08:43

Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wij gaan kamperen in Ameland. Het ziet er naar uit dat het best koud is. Gevoelstemperatuur rond de 10c af en toe regen en vrij veel wind. We zitten in een tent zonder elektriciteit en WiFi. Wel met een kacheltje (zelf stoken met hout) en sanitair naast de tent. ‘s Avonds verlicht je de tent met olielampen en kaarsen. Heel romantisch en gezellig en kneuterig, maar wel vrij koud. Met kamperen zit je toch bijna de hele dag buiten. Vooral omdat er door corona ook geen binnenactiviteiten zijn. We kamperen bij een boerderij aan de duinen, dus ik denk dat het er vrij winderig is.

Ik heb thermokleding. Wollen sokken. Heel veel sokken en schone kleren (om te wisselen als iets nat is), winterjassen. Regenlaarzen. De kinderen zullen hele dag buiten spelen en we gaan ook naar strand en maken een boottocht.

Hebben jullie tips om warm te blijven en is dit wel leuk met deze temperatuur?

Tips coronaproof uitjes Ameland

Recepten op de camping?
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2021 08:48

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Dapper hoor! Zou mij te koud zijn zonder elektrisch kacheltje in de tent!
Om warm te blijven zou ik van die warmtematjes kopen voor onder het luchtbed, zodat er een extra laagje tussen zit. En voor de rest; laagjes, laagjes, laagjes. Dat schijnt het beste te zijn.

Coronaproof uitjes; schelpen zoeken bij eb aan de Waddenzee kant.
Grote speeltuin bij het Qurios park in Hollum
Eendenvijver in het Hollumerbos
Er was ook een fiets route langs de waddenzeekust met een leuke speurtocht. Zal eens zoeken of dat er nog steeds is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Mei 2021 08:52

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Ook zorgen dat je s nachts lekker warm blijft. Overdag krijg je dat op deze manier wel voor elkaar denk ik. En als het toch tegenvalt zou ik niet jezelf kwellen, maar eerder naar huis gaan. Maar ik denk dat het wel leuk kan zijn hoor!
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 08:53

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Bedankt voor de leuke tips!

Ja ik vind het zelf ook best dapper. Krijg je er van als je gevoelig bent voor authentieke, terug naar natuur en jezelf vakantiebelevingen 😅. Er staat bij omschrijving dat je de tent warm krijgt dus daar ga ik maar even vanuit. Goede tips van de matjes.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 02 Mei 2021 09:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2021 08:54

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Huur je een ingerichte tent? Zitten daar niet van die normale bedden in?
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2021 08:55

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Dit is trouwens die speurtocht die ik bedoel;
https://www.deamelander.nl/component/co ... Itemid=581

Oh en naar de hoogste duin op het Oerd gaan is ook mooi. Prachtig weids uitzicht heb je daar. Is wel even een tochtje met de fiets vanuit Buren gezien (6,5km enkele reis).
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 08:57

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Dee schreef:Huur je een ingerichte tent? Zitten daar niet van die normale bedden in?


Ja:
https://www.boerenbed.nl/locatie/boerde ... gn=locatie

Ooo dat ziet er toch fantastisch uit. Nee voor het echte kamperen ben ik als single mom niet stoer genoeg.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Mei 2021 08:58

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Misschien warm water kruiken mee?
Ik denk als je het kacheltje goed laat branden tot je zelf gaat slapen het best meevalt. Extra dekens mee.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2021 08:58

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Super leuk! Die ga ik onthouden!
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 09:02

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Ja kruiken, goeie! En thermoskan misschien ook handig om thee mee te nemen onderweg. En warme chocolademelk maken voor de kinderen.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:29

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wij zijn in januari toen het rond de 0 graden was naar een onverwarmd mini huisje geweest midden op het water (lees zeer gure wind) waar we ook buiten op een barbecue moesten koken.
Je kon daar ook binnen een vuurtje stoken om te verwarmen, dat werkte wonderbaarlijk goed! We hadden heel veel dekens meegenomen en daar bleef het bijzonder warm en comfortabel onder. 's Nachts dooft het vuur natuurlijk uit en wordt t dus wel koud, maar door de dekens bleef t aangenaam.

Ik zou aanraden je gewoon echt goed warm aan te kleden (alsof het winter is). In de ochtend is het dus ook binnen koud, dus gelijk warme kleren, vuur maken en even springen/dansen/sporten voordat je het ontbijt maakt. Ik denk dat t dan uiteindelijk allemaal reuze meevalt.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:31

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Qua recepten zou ik t met 3 kids simpel houden. Dingen als blik knakworsten opwarmen, soep opwarmen (misschien even langs een soep bar rijden), pizza halen/bestellen, dat soort dingen.
Ik vind koken op de camping normaal al een uitdaging, laat staan met regen en kou. Zou het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Oh ik zie nu dat er echt een klein keukentje in zit! En een fijne eet tafel! Ik kan je verzekeren dat t binnen echt goed warm wordt, dus maak je je daar geen zorgen om. Veel bord spelletjes en knutselwerken mee. Gaat goedkomen!
Laatst gewijzigd door Anoniem320 op 02 Mei 2021 09:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 09:33

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Dat is hoopgevend! En ben je overdag ook veel buiten geweest? Of was toch te koud en ging je veel terug in het huisje? De nachten koelen af tot 5c en inderdaad bij het opstaan heb je het natuurlijk erg koud, want dan is de kachel uit.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:38

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Het was bij ons vanaf een uurtje of 17:00 donker en onder 0 graden en het waaide heel hard. We hebben wel een keer een wijntje gedronken aan t water maar daar was t eigenlijk echt te koud voor. Denk dat het bij jullie een heel stuk warmer zal zijn. Overdag als het rond de 0 was gingen we wel gewoon varen en wandelen.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:49

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wat ook nog leuk is voor de kids: stokken zoeken in het bos en dan het puntje eraf kerven met een mes en brood deeg erom heen wikkelen. Dan boven het vuur houden om je eigen broodje te bakken.
Het is handig om een bbq rekje boven het vuur te hangen. Dan kunnen ze m niet in 1x verbranden in de vlam. Of gewoon een vuurtje stoken in de bbq schaal. Ook leuk met marshmellows natuurlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Mei 2021 09:50

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Ik zat 2 wk geleden in een huisje dat alleen verwarmd werd door 1 hout kachel. Die hebben we ‘s nachts wel aangehouden. Dat zou ik ook doen als ik jou was. Zo rond 02/03u er even uit om er een nieuw blok op te gooien. Dan hoef je ‘m ‘s ochtends niet helemaal opnieuw op te stoken en blijft het toch wat behaaglijker.

Ik zou ook kruiken of kersenpittenkussens meenemen. En voor jezelf: een likeurtje of Port voor ‘s avonds :) Port is voor mij echt een beetje een kampeerdrankje. Drink het verder nooit maar bij kamperen word je er zo heerlijk gloeiend van!

Edit: wat een leuke plek!

Edit 2: thanks voor de link naar de speurtocht Dee! Wij gaan volgende wk een weekend, die gaan we doen! Die speeltuin bij Qurios is idd fantastisch!

Je kunt bij Qurios trouwens ook heel lekker eten (af)halen, en ernaast zit ook nog een pannenkoekenrestaurant voor afhaal 👌🏼
Laatst gewijzigd door Zora op 02 Mei 2021 09:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 09:52

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Max schreef:Wat ook nog leuk is voor de kids: stokken zoeken in het bos en dan het puntje eraf kerven met een mes en brood deeg erom heen wikkelen. Dan boven het vuur houden om je eigen broodje te bakken.
Het is handig om een bbq rekje boven het vuur te hangen. Dan kunnen ze m niet in 1x verbranden in de vlam. Of gewoon een vuurtje stoken in de bbq schaal. Ook leuk met marshmellows natuurlijk.


Jaaaaa! Leuk!

Inderdaad is het weer in dit geval wel stuk aangenamer voor buitenactiviteiten. Meer licht en 10 graden warmer.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 09:53

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Zora schreef:Ik zat 2 wk geleden in een huisje dat alleen verwarmd werd door 1 hout kachel. Die hebben we ‘s nachts wel aangehouden. Dat zou ik ook doen als ik jou was. Zo rond 02/03u er even uit om er een nieuw blok op te gooien. Dan hoef je ‘m ‘s ochtends niet helemaal opnieuw op te stoken en blijft het toch wat behaaglijker.

Ik zou ook kruiken of kersenpittenkussens meenemen. En voor jezelf: een likeurtje of Port voor ‘s avonds :) Port is voor mij echt een beetje een kampeerdrankje. Drink het verder nooit maar bij kamperen word je er zo heerlijk gloeiend van!

Edit: wat een leuke plek!


Goeie tips! Port is mijn herfstdrankje. Maar past zeker prima bij kamperen in de lentekou.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:59

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

HollyGolightly schreef:
Max schreef:Wat ook nog leuk is voor de kids: stokken zoeken in het bos en dan het puntje eraf kerven met een mes en brood deeg erom heen wikkelen. Dan boven het vuur houden om je eigen broodje te bakken.
Het is handig om een bbq rekje boven het vuur te hangen. Dan kunnen ze m niet in 1x verbranden in de vlam. Of gewoon een vuurtje stoken in de bbq schaal. Ook leuk met marshmellows natuurlijk.


Jaaaaa! Leuk!

Inderdaad is het weer in dit geval wel stuk aangenamer voor buitenactiviteiten. Meer licht en 10 graden warmer.


Ik heb gister ook 3 uur in de wind op het terras gezeten met 10 graden, was dikke prima. Vaak als je naar buiten gaat en niet te lang stil zit valt het allemaal reuze mee. Gewoon lekker wandelen, speurtochten, spelletjes. Heerlijk juist alles lekker buiten, goed regenpak mee en gaan.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Mei 2021 09:59

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wanneer ga je trouwens?
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 10:09

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Eind van deze week. Op terras ging dus ook prima? Veel in beweging blijven vooral. Goed voor de stappenteller.
<<

Anoniem308

Bericht 02 Mei 2021 10:18

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wij zijn net een week in Zeeland geweest met 10 graden en zon. Was uit de wind echt heel erg lekker. Op het strand wel frisjes, dus dan inderdaad flink bewegen.

Ik zou vooral een grote fles Amelandse Nobeltjeslikeur inslaan. Lekker voor jezelf 😄
<<

Anoniem303

Bericht 02 Mei 2021 10:27

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Oh ik zie voor zaterdag oostenwind voorspeld, dan kún je daarna mazzel hebben om aan de noordkant op het strand, in de vloedlijn, barnsteen te vinden. Met nadruk op mazzel want tijdens onze vakantie afgelopen najaar hadden we alleen maar oosten- en noordenwind en ik heb helaas niks gevonden. Is nog altijd een beetje m’n missie, haha.

Verder ben ik lid van een Amelandgroep op Facebook en daar lees ik dan weer regelmatig wat over het Krummeltjespad. Volgens mij in het Balummerbos, en schijnt leuk te zijn voor kinderen.
<<

Anoniem303

Bericht 02 Mei 2021 10:28

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

En Nobeltje inderdaad! Ook lekker door de koffie of een warme chocolademelk.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2021 10:43

Re: Tips: kamperen in de kou en Ameland tips

Wat een leuke tips allemaal! Ik ga ze opslaan want ik heb daar geen WiFi en ga mijn telefoon uitzetten.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers