Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderdietist

<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 29 Apr 2021 14:37

Re: Kinderdietist

Ik ben met mijn dochter naar de osteopaat gegaan. Ze poepte maar 1x in de 3 dagen.
Misschien helpt dat bij jouw zoon (als je dat niet al geprobeerd hebt).
Lastig zo vaak in de broek. Je zal wel een reden hebben waarom je geen luierbroekjes gebruikt. Misschien kijken hoe het werkt met wasbare luiers, misschien kan je zo een manier vinden waardoor het niet zo stinkt en jij niet continu wast.
Succes!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2021 14:39

Re: Kinderdietist

Hier heeft kind ook Forlax Junior en moeten we ook echt een beetje puzzelen met de hoeveelheden. Dus om de dag, of half zakje elke dag. Of na geven na 2 dagen geen ontlasting. Misschien helpt dat nog wat als je daar een beetje mee uit test. Dan heeft hij misschien minder ontlasting in beetjes uiteindelijk.

Hier trapt kind dus ook echt niet in ‘vermommingen’ van eten of eten verstoppen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Apr 2021 14:45

Re: Kinderdietist

Waar ik ineens nog aan moest denken: m'n stiefdochter heeft nog heel lang, wel tot ze een jaar of negen was, af en toe ongelukjes gehad met poepen en plassen. (Bijvoorbeeld als ze wat verder van huis aan het buitenspelen was.) Nu heeft zij waarschijnlijk dyspraxie (dit wordt verder niet onderzocht) en een heel lage spierspanning. Zou zoiets bij O nog mee kunnen spelen of is er qua spierkracht niks aan de hand? Zij is dus echt heel 'slap' en ik vind het aannemelijk klinken dat ze daardoor ook minder goed haar plas en poep op kan houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 29 Apr 2021 14:52

Re: Kinderdietist

Ik ben met mijn zoon ook naar de kinderdiëtist doorverwezen door het cb. Hij was toen 3 jaar en 9 maanden, en in een jaar tijd was hij 100 gram aangekomen, maar wel in de lengte goed gegroeid. Hij had ook vaak problemen met zijn ontlasting, het was bij hem altijd erg dun, en als hij moest, dan moest hij ook echt meteen, omdat hij het anders in zijn broek deed.
Zo vlak voor de basisschool leek het me wel handig om daar iets mee te doen.
Mijn ervaring met de kinderdiëtist was zo'n beetje hetzelfde als hierboven genoemd wordt. Ik voelde me totaal niet serieus genomen, en ben toen naar de huisarts gegaan. We konden dezelfde week nog bij de kinderarts terecht en het bleek dat hij erg gevoelig was voor melkproducten en ook een behoorlijk ijzertekort had. Toen we daarop gingen letten, ging het met het poepen ook veel beter. We zijn nu heel wat jaartjes verder en als hij te veel zuivel gebruikt, is te merken aan zijn ontlasting, maar hij kan dit steeds beter zelf in de gaten houden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Apr 2021 14:55

Re: Kinderdietist

Klinkt heel rot Marin. Misschien is de aflevering over poep problemen bij kinderen van 'ik ken iemand die' interessant voor je.
https://open.spotify.com/episode/0IC4ry ... =copy-link
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 29 Apr 2021 15:07

Re: Kinderdietist

Joey schreef:Klinkt heel rot Marin. Misschien is de aflevering over poep problemen bij kinderen van 'ik ken iemand die' interessant voor je.
https://open.spotify.com/episode/0IC4ry ... =copy-link


Deze raad ik ook aan om te luisteren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 15:12

Re: Kinderdietist

Oh dank je! Ik zal het luisteren wanneer ik er aan toe kom. En ik heb de website direct even geopend.

Bedankt voor al jullie ervaringen. Even geen tijd om alles te beantwoorden maar het is wel duidelijk dat er een eenzijdige conclusie over de kinderdietisten is. Dat helpt al want dat scheelt weer tijd.

Oh ja over de forlax, onze huisarts was er nogal makkelijk mee. Kijk maar wat werkt was het bericht. Dus beetje zelf uitproberen. Eén zakje per dag (door de limonade, want door de melk accepteerde hij niet. 'Wat is dit voor melk?') was blijkbaar te veel. We zijn nu even volledig gestopt maar misschien inderdaad halve zakjes of twee keer per week ofzo. Vind dat soort dingen altijd irritant dat je dat zelf uit moet vogelen maar dat zal er ook wel bij horen omdat het voor iedereen anders is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2021 15:25

Re: Kinderdietist

Volgens mij moet je bij Forlax even door het dunne heen (met een luierbroekje) en kan je het daarna onderhouden. En dat is idd even uitvogelen helaas.
<<

Anoniem303

Bericht 29 Apr 2021 15:29

Re: Kinderdietist

Ik zou een doorverwijzing naar de kinderarts vragen, en vooral niet verder zelf aanmodderen. Via de kinderarts kom je verder vanzelf wel een keer bij de diëtist terecht, mocht dat nodig zijn. Voor nu zou ik vooral die obstipatie aangepakt willen hebben. Als je darmen eenmaal gezond, blij en op de rit zijn, neemt je eetlust vanzelf ook toe, misschien dat hij dan sneller andere dingen wil proberen. Misschien dat je via de kinderarts ook meer tips kunt krijgen wat nou de beste vervolgstap is. Jij denkt nu aan een diëtist, maar misschien heeft O juist meer baat bij een (pre)logopedist, omdat hij misschien al die structuren in zijn mond heel vervelend vind?

Oh, en niet heel hoopgevend: Ik had als kind altijd obstipatie. Bij mij was dat ineens als sneeuw voor de zon verdwenen toen ik met 9 jaar een blindedarmontsteking kreeg. Daarna keurige ontlasting. Blijkbaar heeft dat al die tijd zitten sluimeren ofzo....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 15:38

Re: Kinderdietist

Ja jullie hebben misschien wel gelijk over de kinderarts/poeppoli. Op naar de huisarts maar weer dan.

Rixt, ja textuur is ook wel echt een issue bij hem. En smaak ook, hij kan heel goed benoemen wat hij niet lekker vindt. Maar met name de angst voor dingen proeven.

Pfff ik word echt verdrietig van alle zorgen om de kinderen. Zit echt met tranen in m'n ogen nu. Dat klinkt misschien een beetje overdreven maar het is echt een beetje veel voor me. Ik maak me bijna alleen nog maar zorgen om dat jochie en dan die kleine meid er ook nog bij. Zorgen om de kinderen is gewoon echt niet leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 29 Apr 2021 15:41

Re: Kinderdietist

Misschien kun je als eerste stap gewoon eens een logopedist bellen, en daar het probleem voorleggen? Is denk ik laagdrempeliger dan de kinderarts maar waarschijnlijk veel zinvoller qua tips dan een diëtist?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2021 15:51

Re: Kinderdietist

Wat rot Marin! Als het met name angst is, dan denk ik dat je ook niet op de goede plek gaat zijn bij een kinderdietist. Hoe is hij met vieze handen enzo? Buiten lekker in de modder kliederen of vindt hij vieze handen ook niks?

Zorgen om je kinderen is niks aan! Dikke knuffel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 15:54

Re: Kinderdietist

Hij is geen echte modderkliederaar maar geniet het allermeest van met droog zand spelen of met water. Heb niet het idee dat hij vies worden erg vindt. Ik denk dat je daarmee op sensory issues doelt? Hij is zeker heel gevoelig voor texturen bij het eten, maar bij andere dingen ervaar ik dat niet zo (ook geen last van strakke kleding, labels, dat soort dingen).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Apr 2021 15:57

Re: Kinderdietist

Ik zou echt doorverwijzing naar kinderarts/poeppoli vragen. Dat zal een logopedist waarschijnlijk ook vragen. En kinderarts /poeppoli voelt misschien niet laagdrempelig, maar dat is het wel. En ik ken best wat ouders die met soortgelijke problemen naar de kinderarts/ poeppoli zijn verwezen en zij zijn goed geholpen. Dus het voelt misschien als een grote stap, maar dat is het niet. Juist fijn dat er meegekeken wordt en er een plan van aanpak wordt opgesteld.
<<

Linvi

Bericht 29 Apr 2021 15:59

Re: Kinderdietist

Marin, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt! Er is niks vervelender dan zorgen maken om je kind en machteloos staan.

Mijn dochter heeft als 4jarige ook behoorlijk poepproblemen gehad, uiteindelijk hebben we toen een probiotica kuur gegeven en dat heeft haar darmflora "gereset". Na ongeveer 3maanden geen problemen meer maar al na een maand merkten we verschil! Mijn dochter heeft een aantal antibiotica kuren gehad waardoor haar darmflora dus aangetast was.
Heeft O misschien onlangs een antibiotica kuur gehad?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 16:00

Re: Kinderdietist

Wat rot voor je Marin, dat je je zo'n zorgen maakt. Ik heb geen advies verder maar volgens mij doe je het iig hartstikke goed! Vervelend voor O'tje dat hij last heeft van z'n ontlasting, voor jou ook trouwens met al die was. Hopelijk vind je een oplossing!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 16:04

Re: Kinderdietist

Linvi schreef:Heeft O misschien onlangs een antibiotica kuur gehad?


Nee ik geloof dat hij in z'n hele leventje nog nooit antibiotica heeft gehad.
Pro biotica kan ik wel even onthouden.

Ik ga vanavond inderdaad maar eens even met m'n man de volgende stap bespreken voor de poeppoli en morgen de huisarts bellen dan.

Ik denk zelf nog wel steeds dat er enig verband zitten tussen wat er in gaat en er uit komt, maar het is wel een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk. Ik denk dat het beide kanten op kan werken, als het ene goed gaat, dat het andere ook beter gaat en vice versa.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2021 16:09

Re: Kinderdietist

Marin schreef:Hij is geen echte modderkliederaar maar geniet het allermeest van met droog zand spelen of met water. Heb niet het idee dat hij vies worden erg vindt. Ik denk dat je daarmee op sensory issues doelt? Hij is zeker heel gevoelig voor texturen bij het eten, maar bij andere dingen ervaar ik dat niet zo (ook geen last van strakke kleding, labels, dat soort dingen).


Ja klopt. Daar dacht ik even aan. Zijn mond kan natuurlijk wel heel gevoelig zijn.

Ik zou ook beginnen bij een kinderarts.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2021 16:29

Re: Kinderdietist

Als ik het zo lees. Heeft hij waarschijnlijk obstipatie/verstopping diaree.

Ik ben met de oudste naar de poep poli geweest toen ze 4.5 jaar was. Gelukkig deed zijn de ontlasting altijd in een pamper.

Maar ik snap heel goed dat je er klaar mee bent!
Ik hoop dat er snel een oplossing is voor O.
2014 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2021 16:44

Re: Kinderdietist

Wat rot Marin dat je zoveel zorgen hebt, dat is echt niet fijn. Je wil altijd dat het goed gaat met je kinderen (volgens mij gaat het ook goed met jouw kinderen maar je snapt hopelijk wat ik bedoel) en dat ze happy zijn en goed in hun vel zitten!

Ik zou echt hulp gaan vragen/naar de huisarts gaan dan heb je het idee dat er wat gebeurd i.p.v. dat je je zorgen blijft maken. Actiemodus, dat geeft mij altijd al wat meer houvast en vertrouwen. En ik zou toch eens nadenken over het ontlasten van jezelf (en O.) door misschien tijdelijk een luierbroekje te laten dragen (ook in de nacht). Misschien kunnen jullie dan allemaal wat beter slapen en heb jij wat meer tijd en rust voor andere (leukere) dingen dan de was en verschonen. Dat is geen opgeven. Dat is even rust creëren tot er een nieuw plan van aanpak komt.

Knuffel.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Apr 2021 16:53

Re: Kinderdietist

Is de keren dat hij in zijn broek poept, de poep ook echt dun? Dat zou inderdaad kunnen wijzen op overloopdiarree. Maar al het normaal van consistentie is dan verwacht ik niet dat dat het is.

Het zal je inmiddels wel duizelen van alle vragen, tips en adviezen. Pik datgene eruit waar je wat mee kunt en leg de rest (voorlopig) naast je neer.

Zet hem op!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 16:58

Re: Kinderdietist

Ja dun, niet diarree dun maar smeersel (sorry). De term overloopdiarree kende ik nog niet maar klinkt als hetzelfde als wat ik aanhaalde uit dat artikel. Dat is inderdaad waar we aan denken, zeker in combinatie met zijn slechte eten en zijn eens in de zoveel dagen een grote olifantendrol. En hij eet denk ik eens per maand (ofzo? Ik moet het echt eens opschrijven eigenlijk) een volledige maaltijd. Verder knabbelt hij wat brood, ei, hamburger, pasta, wortel met name dus.

En dank jullie, lief van jullie. Ik ga het vanavond als m'n man thuis is allemaal maar weer even bespreken. Sprak m'n moeder ook net en die was het er ook mee eens (die deelt de zorgen gelukkig ook, dat helpt mij weer).
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Apr 2021 18:19

Re: Kinderdietist

Ik heb geen praktische tips voor je, maar ik ben wel bekend met Seyscentra (https://www.seyscentra.nl/)
Misschien voor nu nog te heftig, maar wilde het wel meegeven.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Apr 2021 18:30

Re: Kinderdietist

Marin, ik wil toch nog even ingaan op wat hij eet. Ik snap dat je daar niet blij van wordt en het ook gewoon zat bent dat hij zo weinig eet, maar ik zou echt proberen het los te laten. Die lijst die je opsomt is al langer dan wat dochter (ruim 4,5) eet. Hier eet ze eigenlijk alleen pasta, in de ‘smaken’ pesto, spinazie/feta of alleen met kaas. Soms eet ze een pannenkoek of kipnuggets of tegenwoordig een visstick met van die aardappelgezichtjes uit de oven. Gelukkig hier nu wel fruit en ook veel komkommer. Doet er verder ook niet toe, je moet kinderen denk ik niet met elkaar vergelijken. Maar wat ik wel merk is dat sinds ze naar school gaat meer wil proberen. Dingen die ze bij andere kinderen of op tv, zoals banaan en appel. Zelfs at ze laatst wat rijst. En waar ze voorheen alleen brood in de vorm van tosti at, eet ze nu ook al 1 a 2 boterhammen per dag. Niet veel, maar wel weer een positieve verandering. Wellicht komt het bij jouw zoontje straks ook. Mijn ervaring is ook echt dat als ze niet willen er niet gegeten wordt, wat we ook probeerden. Maar ik hoop dat bij jullie de diëtiste wel kan helpen.

Wat betreft die poepproblemen geen ervaring. Heel vervelend lijkt mij dat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 18:56

Re: Kinderdietist

Ik vind dat heel lief dat je dat zegt Luisa en snap ik rationeel ook. Alleen maak ik me wél zorgen en dat vind ik dan dus wel altijd lastig om te lezen dat ik me eigenlijk niet zorgen zou moeten maken, want dan voelt het alsof het stom van me is dat ik me wel zorgen maak, snap je?
Maar inderdaad, het is zo lastig als het dieet zo beperkt is en wat kan je blij zijn met nog iets erbij.

Vanavond heeft hij wat naanbrood gegeten. Daar was ik ook al blij mee. Ik weet nog dat ik super blij was toen hij een keer pizza met tomatensaus en kaas at en toen vroeg iemand hier ook waarom want dat was toch best ongezond. Maar dat voelt dan al als een enorme mijlpaal (eenmalig overigens).

Wat ik overigens ook lastig vind is dat ik het idee heeft dat hij achterloopt met zelfstandig eten. Motorisch kan hij het prima maar er gaat gewoon niks in als hij het zelf doet, dus is het afleiden en voeren. Voelt helemaal niet autonoom maar ja. Er gaat wat naar binnen. Dat soort dingen zou dan misschien toch beter bij een diëtist passen hoewel ik door jullie ervaringen daar op voorhand weinig vertrouwen meer in heb haha. Als ik nog één keer te horen krijg dat ik 'm moet betrekken bij het eten koken... 😂
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers