Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fashionable or just skinny

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 14:20

Fashionable or just skinny

Het schijnt een ding te zijn op TikTok. Ik heb geen TikTok, maar een rondje google was ook wel genoeg.
Het gaat er dus om dat kleding vaak superfashionable gevonden wordt wanneer een dunne dame het draagt. En wanneer iemand met een normaal of voller postuur het draagt, het ineens saai is.

En helaas herken ik mezelf erin. Dan zie ik op instagram leuke outfits voorbij komen, maar wanneer ik het zelf aantrek, ziet het er gewoon supersaai uit. Bijvoorbeeld een jeans met een basic wit t-shirt en wat kettinkjes en Dr. Martens ofzo. Hartstikke leuk op een dame van 1.75m met maatje 34, maar op mijn maatje 36 bij 1.68m en schoenmaat 39 ineens lomp en saai. Herkenbaar?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Apr 2021 14:50

Re: Fashionable or just skinny

Ja herkenbaar! Nu ook met zwangerschapsoutfits. Als ik die opzoek op Pinterest en ik zou zoiets hetzelfde aan doen ziet het er soms niet hetzelfde uit. Maar ik denk dat zoiets ook gewoon aan je figuur ligt, wat je staat. Ik heb 2 zussen en hebben allemaal een ander figuur/bouw als we dingen van elkaar lenen ziet het er bij de een super leuk uit en bij de ander niet (en we hebben allemaal maat 36-38 dus gaat niet om slank zijn maar echt om figuur).

En ik heb weleens dat het gewoon heel nauw komt wil ik het hip vinden/leuk vinden staan. De broek moet net op de goede lengte zijn, net dat mouwtje opgerold etc. Leuk kettinkje, haren leuk. Al die kleine details maken het ook af vind ik.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Apr 2021 14:54

Re: Fashionable or just skinny

Herkenbaar ook hoor.
Je ziet het online vooral veel voorbij komen vind ik. Dat mensen een basic outfit bij een slanke vrouw heel mooi vinden en bij iemand met een normaal of stevig postuur niet vinden kunnen.
Maarreh, maatje 36 is toch ook gewoon heel slank? Ook bij 1,68. Ik ken genoeg dames van die lengte met maat 38/40 en die zijn ook slank.

De styling komt wel nauw denk ik idd, met die foto's online. Daar ben ik niet zo van, waardoor het bij automatisch al meer basic/saaier is.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 15:02

Re: Fashionable or just skinny

Ik vind het niet per se herkenbaar eigenlijk. Ik zeg 'niet per se' omdat ik absoluut vind dat veel vrouwen met een voller figuur er supertof en fashionable uit kunnen zien. Alleen ik zelf dan weer niet, ofzo. In dat stukje herken ik me dan zeker wel. Misschien heeft dat ook gewoon te maken met het beeld wat je (bewust of onbewust) van jezelf hebt?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Apr 2021 15:10

Re: Fashionable or just skinny

Rixt schreef:Ik vind het niet per se herkenbaar eigenlijk. Ik zeg 'niet per se' omdat ik absoluut vind dat veel vrouwen met een voller figuur er supertof en fashionable uit kunnen zien. Alleen ik zelf dan weer niet, ofzo. In dat stukje herken ik me dan zeker wel. Misschien heeft dat ook gewoon te maken met het beeld wat je (bewust of onbewust) van jezelf hebt?

Dit denk ik. Een wit shirt is natuurlijk nog steeds een wit shirt.
Ik denk dat het de uitstraling is. Ik herken me er niet in met m'n maat 38 of 40.
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Apr 2021 15:19

Re: Fashionable or just skinny

Ik heb even gegoogled naar deze trend en ik neem aan dat to maat 46 bedoelt ipv 36 :).
Kwam wel wat dingen tegen waarvan ik zeker denk dat het waar is, en dat het een probleem is. Dat vollere vrouwen veel minder keus in leuke kleding hebben. Dus om er fashionable bij te lopen is ook moeilijker. Dat mode voor slanke mensen wordt gemaakt. En dat er zeker anders tegenaan gekeken wordt als vollere vrouwen bepaalde leuke outfits dragen tov slanke.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 15:34

Re: Fashionable or just skinny

Joey schreef:Ik heb even gegoogled naar deze trend en ik neem aan dat to maat 46 bedoelt ipv 36 :).
Kwam wel wat dingen tegen waarvan ik zeker denk dat het waar is, en dat het een probleem is. Dat vollere vrouwen veel minder keus in leuke kleding hebben. Dus om er fashionable bij te lopen is ook moeilijker. Dat mode voor slanke mensen wordt gemaakt. En dat er zeker anders tegenaan gekeken wordt als vollere vrouwen bepaalde leuke outfits dragen tov slanke.


Nee ik bedoel 36. Ik ben niet groot en gewoon slank/normaal postuur, met hollandse benen en kuiten. DUs niet zo skinny als die meiden op de modefoto's (daarom zei ik ook 1.75m en maatje 34). Als voorbeeld kwam ik Hailey Bieber tegen in een jeans met oversized t-shirt. Bij haar hartstikke hip, ik zou eruit zien alsof ik mijn muren ging texen ofzo. Ik zie er niet perse dik uit in bepaalde kleding, maar gewoon heel normaal. Denk idd dat het ook met haar en makeup en kleine details te maken heeft..
<<

Anoniem308

Bericht 27 Apr 2021 15:43

Re: Fashionable or just skinny

Het ligt denk ik ook aan de foto’s, die worden gemaakt door goede fotografen of door paparazzi. Dan moet het er ook goed uit zien.
Soms zit er misschien net iets in de outfit wat maakt dat het hen wel staat en jou minder? Breekpunt van de lengte, hoeveelheid kleuren. Wat vind je zo leuk aan de outfit bij de foto en waarom valt het bij jou tegen?
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 15:47

Re: Fashionable or just skinny

Ja die tiktok gaat meer over de wat edgy of apartere combinaties (over het algemeen) een jeans met dr Martens, kettinkjes etc vind in bij mezelf hartstikke leuk staan. Bij de volle en dikkere dames trouwens ook.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 15:55

Re: Fashionable or just skinny

Ja, maar dan nog, waarom vinden we dat edgy kleding beter staat bij magere vrouwen? Vinden we dat echt, of zijn we het gaan vinden omdat dat nou het schoonheidsideaal is geworden? Ik vind het best fascinerend eigenlijk.

HIer zijn 2 links waar je foto's ziet van een dunne en een normale of vollere dame in dezelfde outfit. Ik vind de meeste outfits zelf ook leuker staan op de slanke dames en ik vraag me af waarom ik dat vind.

https://www.boredpanda.com/celebrities-photo-recreations-katie-sturino/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

https://www.revelist.com/body-positive/dressing-alike/8111/watch-we-dressed-like-kim-k--subscribe-for-more/21

Edit: nu ik nog eens kijk, vind ik bij de eerste link de outfits bij de rechter dame ook allemaal heel leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:04

Re: Fashionable or just skinny

Ik herken dit van een hoodie. Bij sommige vrouwen staat dit nog steeds vet leuk en bij mij gewoon vet. Er zijn vrouwen die er gewoon echt nog leuk uit zien in een hoodie en haar in paardenstaart. En ik ben dan gewoon slonzig. Maar dat maakt me verder niet zoveel uit eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:07

Re: Fashionable or just skinny

‘We’ spreek vooral voor jezelf ☺️ Dit klinkt onaardiger dan ik het bedoel overigens. Maar ik vind dat dus helemaal niet dat het bij de dunnere dame beter staat dan bij de dikkere dame. Vind het super tof (en normaal) dat dikkere mensen zich ook gewoon leuk kleden inc crop tops waarbij je bijvoorbeeld hun blote buit ziet. Werd tijd ook! Fijn dat de industrie hier eindelijk positief aan bijdraagt en ook steeds meer volle personen hun lichaam omarmen en dragen wat zij mooi vinden. Dat straalt juist prachtigheid (is geen echt woord haha) uit! Love it.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:13

Re: Fashionable or just skinny

Met 'we' bedoel ik de algemene mening, dat het toch nog steeds als algemeen het mooist wordt gezien. Hoewel ik ook inderdaad merk dat die beweging erin zit. Dat is natuurlijk super positief! Ik vind het ook altijd heel fijn dat er al best wat merken zijn die modellen met diverse maten op hun foto's zetten. Bijvoorbeeld de sportkleding van Womens Best, dan kan je ook zien hoe het bij een ander postuur staat. Dat vind ik top!

Ik wil overigens niet zeggen dat heel slank niet normaal of niet goed is he! Ik vind het zelf persoonlijk ook prachtig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:16

Re: Fashionable or just skinny

Marin schreef:Ik herken dit van een hoodie. Bij sommige vrouwen staat dit nog steeds vet leuk en bij mij gewoon vet. Er zijn vrouwen die er gewoon echt nog leuk uit zien in een hoodie en haar in paardenstaart. En ik ben dan gewoon slonzig. Maar dat maakt me verder niet zoveel uit eigenlijk.


Mooi voorbeeld dit! Ik herken het ineens van mezelf. Ik had een keer een hoodie aan, droeg geen make-up en had gesport. Toen heb ik een selfie gemaakt in een flatteuze houding en een zwart wit filter erover en ik was hartstikke tevreden met hoe ik eruit zag, makeuploos in die hoodie. Dus we worden gewoon misleid door al die foto's op social media. Ik zet er van mezelf ook geen foto op dat ik in bikini zit met mijn benen geplet op de rand van een zwembad (dus cellulite) en mijn buik die over mijn broek puilt.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 16:18

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:Ja, maar dan nog, waarom vinden we dat edgy kleding beter staat bij magere vrouwen? Vinden we dat echt, of zijn we het gaan vinden omdat dat nou het schoonheidsideaal is geworden? Ik vind het best fascinerend eigenlijk.

HIer zijn 2 links waar je foto's ziet van een dunne en een normale of vollere dame in dezelfde outfit. Ik vind de meeste outfits zelf ook leuker staan op de slanke dames en ik vraag me af waarom ik dat vind.

https://www.boredpanda.com/celebrities-photo-recreations-katie-sturino/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

https://www.revelist.com/body-positive/dressing-alike/8111/watch-we-dressed-like-kim-k--subscribe-for-more/21

Edit: nu ik nog eens kijk, vind ik bij de eerste link de outfits bij de rechter dame ook allemaal heel leuk.


Over dikgedrukte ben ik het wel eens met Carrie, hoezo 'we'? Ik vind namelijk dat veel volle vrouwen zich ook echt prachtig kunnen kleden. Jouw eerste link vind ik daar het perfecte voorbeeld van.

Ik denk echt dat het te maken heeft met het beeld wat je van jezelf hebt. En wat andere factoren, haardracht, make up, maar ook je lichaamshouding.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:19

Re: Fashionable or just skinny

Carrie schreef:‘We’ spreek vooral voor jezelf ☺️ Dit klinkt onaardiger dan ik het bedoel overigens. Maar ik vind dat dus helemaal niet dat het bij de dunnere dame beter staat dan bij de dikkere dame. Vind het super tof (en normaal) dat dikkere mensen zich ook gewoon leuk kleden inc crop tops waarbij je bijvoorbeeld hun blote buit ziet. Werd tijd ook! Fijn dat de industrie hier eindelijk positief aan bijdraagt en ook steeds meer volle personen hun lichaam omarmen en dragen wat zij mooi vinden. Dat straalt juist prachtigheid (is geen echt woord haha) uit! Love it.


I agree helemaal. Dunner betekend niet mooier, net zoals dikker niet mooier is. 'Woman come in all sizes and shapes🤍' voor mij zelf ben ik zwaarder dan ooit, ik woog nooit meer dan 55 maar ik weeg sinds een jaar of 2 59 kilo en ik ben hartstikke blij met mezelf. Kan mij het schelen dat ik een maat groter moet. Motto in life: als ik alles moet laten om 3 kilo minder te wegen mwah, life is short schenk mijn glas maar vol en ik eet ook lekker een toetje!
<<

Peanutbuttercup

Bericht 27 Apr 2021 16:19

Re: Fashionable or just skinny

Ik vind het best kwalijk dat de topicstarter maat 36 als niet meer skinny beschouwt.
Ik draag nu hetzelfde als toen ik op mijn dunst was en de ene dag is dat inderdaad iets basics en de andere dag iets meer edgy. Zoals iemand voor mij al zegt: het ligt aan de uitstraling. Op social media volg ik (bewust) mensen in allerlei soorten en maten met een uitgesproken kledingstyle. Dat is echt niet maat- of postuurafhankelijk.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:21

Re: Fashionable or just skinny

AMM schreef:Het ligt denk ik ook aan de foto’s, die worden gemaakt door goede fotografen of door paparazzi. Dan moet het er ook goed uit zien.
Soms zit er misschien net iets in de outfit wat maakt dat het hen wel staat en jou minder? Breekpunt van de lengte, hoeveelheid kleuren. Wat vind je zo leuk aan de outfit bij de foto en waarom valt het bij jou tegen?


Ze bellen zelfs die fotograven om op de foto gezet te worden🤣 oefenen nog even de: 'uhg leave me alone im unbothered blik' en klik klik.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:21

Re: Fashionable or just skinny

Overigens Ano_niem dat je jezelf vergelijkt met jouw maat 36 en deze trend van het niet-skinny vind ik best wel misplaatst en het naar je toe trekken waar de echt dikkere mens soms mee worstelt. Met 36 ben je niet dik hè? Niet doen alsof het voor jou lastig is een leuke outfit te zoeken net als voor echt dikke mensen waarin de industrie ook nog op achter loopt. Vaak gaat het maar tot maat XL, die passen veel mensen ook niet en dan is er maar 1 Item van. Voor jou en mij is het niet lastig te kleding te vinden die leuk staat 🙂
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 16:22

Re: Fashionable or just skinny

Peanutbuttercup schreef:Ik vind het best kwalijk dat de topicstarter maat 36 als niet meer skinny beschouwt.

Nou, hier kreeg ik ook wel even een error van in mijn hoofd inderdaad. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat dat misschien ook wel genoeg zegt over hoe het kan dat je dit beeld hebt?
<<

Peanutbuttercup

Bericht 27 Apr 2021 16:23

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:
Carrie schreef:‘We’ spreek vooral voor jezelf ☺️ Dit klinkt onaardiger dan ik het bedoel overigens. Maar ik vind dat dus helemaal niet dat het bij de dunnere dame beter staat dan bij de dikkere dame. Vind het super tof (en normaal) dat dikkere mensen zich ook gewoon leuk kleden inc crop tops waarbij je bijvoorbeeld hun blote buit ziet. Werd tijd ook! Fijn dat de industrie hier eindelijk positief aan bijdraagt en ook steeds meer volle personen hun lichaam omarmen en dragen wat zij mooi vinden. Dat straalt juist prachtigheid (is geen echt woord haha) uit! Love it.


I agree helemaal. Dunner betekend niet mooier, net zoals dikker niet mooier is. 'Woman come in all sizes and shapes🤍' voor mij zelf ben ik zwaarder dan ooit, ik woog nooit meer dan 55 maar ik weeg sinds een jaar of 2 59 kilo en ik ben hartstikke blij met mezelf. Kan mij het schelen dat ik een maat groter moet. Motto in life: als ik alles moet laten om 3 kilo minder te wegen mwah, life is short schenk mijn glas maar vol en ik eet ook lekker een toetje!


Door te zeggen 'zwaarder dan ooit' klinkt het echt alsof je heul zwaar of dik bent, en dan kom je met deze gewichten aan. Is het noemen van jouw gewicht echt nodig om je verhaal over te laten komen? Het gaat maar om 4 kg.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:25

Re: Fashionable or just skinny

Ho wacht ik bedoel dus niet dat ik mezelf dik vind he!
Ik bedoel dat modellen nog altijd echt echt echt skinny zijn. Eerder mager.
Ik vind mezelf slank/normaal met ietwat stevige benen en dat is ook helemaal prima. Maar voor mij vind ik sommige kleding gewoon niet zo leuk staan en dan trek ik iets anders aan, wat ik beter bij mijn figuur vind passen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:26

Re: Fashionable or just skinny

Begrijp mij trouwens niet verkeerd dat ik vind dat ik er slonzig uit zie vanwege m'n maat XL. Meer gewoon door tja hoe ik eruit zie. Het werkt gewoon niet bij mij. Weerhoud me er niet van het te dragen hoor maar het ziet er niet zo leuk hip uit als het bij anderen kan zijn.

En ik vind het verdrietig dat de TO zich onzeker voelt betreft haar kledingmaat en figuur. Onzekerheid mag en kan bij elk figuur maar vind het wel verdrietig. Ik vind namelijk dat je er prima gezond uit ziet TO!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:28

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:Maar voor mij vind ik sommige kleding gewoon niet zo leuk staan en dan trek ik iets anders aan, wat ik beter bij mijn figuur vind passen.


Dat is toch ook logisch? Crop tops werken bij mij ook totaal niet bijv. Dus ga ik ook niet doen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:29

Re: Fashionable or just skinny

Peanutbuttercup schreef:
ChiQ schreef:


I agree helemaal. Dunner betekend niet mooier, net zoals dikker niet mooier is. 'Woman come in all sizes and shapes🤍' voor mij zelf ben ik zwaarder dan ooit, ik woog nooit meer dan 55 maar ik weeg sinds een jaar of 2 59 kilo en ik ben hartstikke blij met mezelf. Kan mij het schelen dat ik een maat groter moet. Motto in life: als ik alles moet laten om 3 kilo minder te wegen mwah, life is short schenk mijn glas maar vol en ik eet ook lekker een toetje!


Door te zeggen 'zwaarder dan ooit' klinkt het echt alsof je heul zwaar of dik bent, en dan kom je met deze gewichten aan. Is het noemen van jouw gewicht echt nodig om je verhaal over te laten komen? Het gaat maar om 4 kg.


Ja, want ik woog nooit meer dan 55 kg wil niet zeggen dat ik altijd 55 heb gewogen hé? Ik woog toen ik zwanger werd 51 kg. Ik vind 8 kg zwaarder in 8jaar tijd best veel. En wat voor jou 'maar om 4 kilo' gaat kan bij mij met mijn 159cm wel het verschil maken, natuurlijk!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers