Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ritme baby/schema

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 10 Jul 2021 07:30

Re: Ritme baby/schema

Een strak schema is wel fijn als dat zo goed werkt. Ik heb het hier ook geprobeerd (ook voordat we met hapjes begonnen), maar hij weigerde echt de fles. Als ik bv na 3,5 uur de fles aanbood, ging z’n mond niet open. 20 minuten later kon hij dan zo de fles wel opdrinken. Hij is in die zin echt heel lastig in te schatten en heel vaak ook lastig te lezen.

Ik snap ook niet waarom hij nu de flessen niet meer helemaal leegdrinkt, eerder deed hij dit wel. Maar hij is voor mij/ons sowieso vaak heel lastig te begrijpen/in te schatten. Ik vind dat echt heel lastig en voel mij daar zelf ook regelmatig heel slecht over.

Ik weet niet zo goed hoe we moeten proberen 2 nachten geen flessen aan te bieden. Hij laat zich namelijk echt niet troosten, hij wordt daar alleen maar meer overstuur van.

We hebben 3 nachten geprobeerd zijn voedingen te verdunnen (180ml met 5 schepjes) en hij kwam dan alleen maar eerder voor z’n volgende fles.

we zouden later op de avond nog wel een fles kunnen proberen. De keren dat we dat deden weigerde hij te drinken en zaten we met een wakker kind 🙈 en we gaan zelf meestal al rond 2130u slapen, maar misschien wel iets om dit weekeind nog eens te proberen.

Misschien kunnen we wel meer proberen echt de fles voor het eetmoment aan te bieden ipv dat hij met ons wegschenk meegaat.
03/2019
11/2020
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 10 Jul 2021 12:05

Re: Ritme baby/schema

Je zegt dat hij nu net een beetje noemenswaardige hapjes gaat eten, dikke kans dat het daardoor komt. Dat gebeurde hier ook, zo vervielen de flessen automatisch steeds meer. Alleen die nacht is zo balen, dat ken ik zelf niet. Toen we bij de eerste de nachtvoeding afbouwden gaf ik steeds een kleiner flesje, en daarna viel hij net zo goed weer in slaap. Maar dat was dus geen honger maar gewenning en met een paar dagen over. Dit klinkt wel meer als echte honger.. Mm lastig hoor.. Die periode tussen 6 mnd en een jaar vind ik ook echt gedoe met al die hapjes en flessen. Steeds een zoektocht tussen het gevoel hebben ze vol te proppen en twijfelen of ze wel genoeg krijgen.
Smile, it's free!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 10 Jul 2021 12:59

Re: Ritme baby/schema

Ja, ik denk wel dat het echt honger is. We gaan iig gewoon door met overdag goed aan blijven bieden qua fles en vast voedsel. Denk dat we nu toch ook nog maar eens een papfles gaan proberen, misschien dat hij dat nu wel accepteert.

En wat je zegt lavendel, het is sowieso zo zoeken naar een balans qua flessen en vast voedsel. Ik probeer hem daar maar elke keer in te volgen. iets anders accepteert hij ook niet. Maar eigenlijk zou ik het liefste gewoon een vast schema hanteren.
03/2019
11/2020
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers