Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

<<

Anoniem315

Bericht 25 Apr 2021 11:43

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Ik heb onze trap zelf geschilderd en vind dat ik het beter kan dan deze schilder. Met een goede kwaliteitsverf is dat echt wel strak te krijgen. Een echte schilder mag dit niet als resultaat achterlaten! Ik zou ze de kans geven het te herstellen. Laat ze maar zwoegen voor hun geld.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Apr 2021 12:17

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Haha waarom moeten ze zwoegen voor hun geld? Hoeft toch niet, als ze maar gewoon goed werk leveren lijkt mij voldoende. Er hoeft niemand voor mij te zwoegen maar misschien neem ik je opmerking te serieus.

Bliss ik snap dat je zeer ontevreden bent. En dat die schilder zegt dat hij toch zondag gewoon komt vind ik vrij intimiderend eigenlijk. Nee is nee en het is jullie huis. Hij bepaalt dat niet.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Apr 2021 12:20

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Ik denk dat Exo op zwoegen in het geval van Bliss doelt. Geen goed werk afgeleverd dus ze halen zichzelf daarmee extra werk op de hals.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Apr 2021 12:24

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Rixt schreef:Ik denk dat Exo op zwoegen in het geval van Bliss doelt. Geen goed werk afgeleverd dus ze halen zichzelf daarmee extra werk op de hals.

Oja. Ja dat kan, maar dan nog hoeven ze niet ge zwoegen, gewoon goed werk afleveren.
<<

Anoniem315

Bericht 25 Apr 2021 13:20

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Ik vind dat wanneer je slecht werk levert, je mag laten zien wat je waard bent. Dus met zwoegen bedoel ik even extra hard werken om je fouten te herstellen.
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 13:33

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Exogenesis schreef:Ik vind dat wanneer je slecht werk levert, je mag laten zien wat je waard bent. Dus met zwoegen bedoel ik even extra hard werken om je fouten te herstellen.


Ik word niet goed van dit soort uitspraken. 'Laat ze maar zwoegen' vind ik denigrerend. Het moet opgelost en Bliss stop een keer met dat gestress, echt komt goed, jij gaat echt vaak van t slechtste uit. Wees realistisch: is dit verrot werk? Ja. Kan het opgelost worden? Ook ja. Kunnen ze ontkennen dat dit vreselijk is? Nee.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Apr 2021 13:37

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Nou zeg. Ik zou daar ook stress van hebben. Wat een gekke opmerking, Chiq.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Apr 2021 13:39

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Omdat ze het niet in een keer goed is gegaan hebben ze nu wel dubbel werk. Ik denk dat ze dat met zwoegen bedoelt, niet dat die schilder zwetend en geknield voor Bliss gaat werken.

Vervelend dat je er zoveel stress van hebt. Kan je vriend het je niet uit handen nemen als hij er misschien beter mee om kan gaan? En opgelost gaat het zeker worden. Snap wel dat het een vervelende situatie is maar laat het je weekend niet verpesten!
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 13:39

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Rixt schreef:Nou zeg. Ik zou daar ook stress van hebben. Wat een gekke opmerking, Chiq.


Maar hoézo?

Edit: het werkt gewoon zo dat je een bedrijf wel de kans moet gunnen het te herstellen: je kan niet zeggen: i dont like it, ik betaal niet en jullie hoeven ook niet meer te komen. Je snapt toch dan dat veel bedrijven (ookal leveren ze goed werk iemand kan zeggen: nee ik vind dit niet mooi, dus nee ik betaal niet). Zo werkt het gewoon en daar stress van hebben is zinloos. Het is maar een trap met wat verf, geen uitbouw dat helemaal verrot met lekkages is afgewerkt.
Laatst gewijzigd door ChiQ op 25 Apr 2021 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2021 13:40

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

ChiQ schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind dat wanneer je slecht werk levert, je mag laten zien wat je waard bent. Dus met zwoegen bedoel ik even extra hard werken om je fouten te herstellen.


Ik word niet goed van dit soort uitspraken. 'Laat ze maar zwoegen' vind ik denigrerend. Het moet opgelost en Bliss stop een keer met dat gestress, echt komt goed, jij gaat echt vaak van t slechtste uit. Wees realistisch: is dit verrot werk? Ja. Kan het opgelost worden? Ook ja. Kunnen ze ontkennen dat dit vreselijk is? Nee.


Je weet toch zelf ook wel dat het niet altijd makkelijk is om je gelijk te krijgen in dit soort situaties? Tuurlijk, objectief gezien ziet iedereen dat dit prut is en dat het hersteld moet worden. Maar die schilder moet dat dan eerst zelf ook toegeven en hij is natuurlijk niet objectief. Plus, hij moet ook nog een oplossing aanbieden. Ik zou daar ook wel stress van hebben, het is toch gedoe. En je betaalt er een hoop geld voor. Tenminste, onze trappen hebben me 1500 euro gekost, voor de gemiddelde mens is dat een hoop geld.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 13:43

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Elliot schreef:
ChiQ schreef:
Ik word niet goed van dit soort uitspraken. 'Laat ze maar zwoegen' vind ik denigrerend. Het moet opgelost en Bliss stop een keer met dat gestress, echt komt goed, jij gaat echt vaak van t slechtste uit. Wees realistisch: is dit verrot werk? Ja. Kan het opgelost worden? Ook ja. Kunnen ze ontkennen dat dit vreselijk is? Nee.


Je weet toch zelf ook wel dat het niet altijd makkelijk is om je gelijk te krijgen in dit soort situaties? Tuurlijk, objectief gezien ziet iedereen dat dit prut is en dat het hersteld moet worden. Maar die schilder moet dat dan eerst zelf ook toegeven en hij is natuurlijk niet objectief. Plus, hij moet ook nog een oplossing aanbieden. Ik zou daar ook wel stress van hebben, het is toch gedoe. En je betaalt er een hoop geld voor. Tenminste, onze trappen hebben me 1500 euro gekost, voor de gemiddelde mens is dat een hoop geld.

Nee, want zijn werkgever komt kijken. Niet hij. Hij moet het waarschijnlijk oplossen maar je kan dan toch aangeven: ik heb hem liever niet kunnen jullie een andere schilder sturen?

En als ze dat niet willen doen, dan kan je altijd dan nog de discussie starten. Dit is echt geen mooi werk dat kan niemand ontkennen!
Laatst gewijzigd door ChiQ op 25 Apr 2021 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Apr 2021 13:44

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

ChiQ schreef:
Rixt schreef:Nou zeg. Ik zou daar ook stress van hebben. Wat een gekke opmerking, Chiq.


Maar hoézo?

Omdat mijn geld en vertrouwen erin zit en ik wil dat dat goed besteed is, en zo niet, dat dat op zijn minst goed wordt opgelost. En in het geval van Bliss zou ik er inderdaad ook niet gerust op zijn, totdat er duidelijke afspraken zijn gemaakt dat die specifieke schilder idd van de klus gehaald wordt en het bedrijf toezegt dit naar tevredenheid op te lossen. Nu gaat er een weekend overheen en hoort ze op z'n vroegst pas maandag of, en hoe het opgelost gaat worden. Ik kan daar ook slecht tegen, zou mij ook een heel onrustig gevoel geven. En dat gevoel mag er gewoon prima zijn toch? Good for you dat jij het kunt parkeren want je schier er idd niks mee op. Maar niet iedereen kan dat. Verschillende karakters enzo.
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 13:46

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Rixt schreef:
ChiQ schreef:
Maar hoézo?

Omdat mijn geld en vertrouwen erin zit en ik wil dat dat goed besteed is, en zo niet, dat dat op zijn minst goed wordt opgelost. En in het geval van Bliss zou ik er inderdaad ook niet gerust op zijn, totdat er duidelijke afspraken zijn gemaakt dat die specifieke schilder idd van de klus gehaald wordt en het bedrijf toezegt dit naar tevredenheid op te lossen. Nu gaat er een weekend overheen en hoort ze op z'n vroegst pas maandag of, en hoe het opgelost gaat worden. Ik kan daar ook slecht tegen, zou mij ook een heel onrustig gevoel geven. En dat gevoel mag er gewoon prima zijn toch? Good for you dat jij het kunt parkeren want je schier er idd niks mee op. Maar niet iedereen kan dat. Verschillende karakters enzo.


Of je nu stressed of niet, tot maandag duurt het sowieso. Je kan niet verwachten dat mensen direct iets voor je komen oplossen. Laat het even los, die trap wordt wel gefixt het is echt geen einde van de wereld.
<<

Anoniem303

Bericht 25 Apr 2021 13:52

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Nouja dat leg ik dus uit in het stuk wat je quote, knap dat jij dat kan maar dat geldt niet voor iedereen. Ik vind jouw opmerking over 'altijd maar dat gestress van Bliss' echt een beetje raar. Want wat ook nog kan: wie zegt dat Bliss niet gewoon hier in dit topic even lekker heeft zitten mopperen, het vervolgens even los kan laten en nu heerlijk van het zonnetje aan het genieten is? Ik vind je heel belerend overkomen, je bepaalt voor een ander hoe ze zich moet gedragen/voelen in een bepaalde situatie, en dát vind ik vooral bijzonder.
<<

Anoniem316

Bericht 25 Apr 2021 14:10

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Oei, dit ziet er inderdaad niet best uit. Hopelijk lossen ze het netjes voor je op Bliss!
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 15:09

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Rixt schreef:Nouja dat leg ik dus uit in het stuk wat je quote, knap dat jij dat kan maar dat geldt niet voor iedereen. Ik vind jouw opmerking over 'altijd maar dat gestress van Bliss' echt een beetje raar. Want wat ook nog kan: wie zegt dat Bliss niet gewoon hier in dit topic even lekker heeft zitten mopperen, het vervolgens even los kan laten en nu heerlijk van het zonnetje aan het genieten is? Ik vind je heel belerend overkomen, je bepaalt voor een ander hoe ze zich moet gedragen/voelen in een bepaalde situatie, en dát vind ik vooral bijzonder.



Okeeeeee Rixt. Weet je wat ik van jou vind, je gaat vaak best lang door om je punt te maken. Maar ik mag vinden wat ik vind, net zo goed als jij.
Btw: niet mijn woorden verdraaien he? Ik zei stop een keer met dat gestress. Ik zei niet: altijd maar dat gestress van Bliss.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Apr 2021 16:03

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

ChiQ schreef:
Rixt schreef:Nou zeg. Ik zou daar ook stress van hebben. Wat een gekke opmerking, Chiq.


Maar hoézo?

Edit: het werkt gewoon zo dat je een bedrijf wel de kans moet gunnen het te herstellen: je kan niet zeggen: i dont like it, ik betaal niet en jullie hoeven ook niet meer te komen. Je snapt toch dan dat veel bedrijven (ookal leveren ze goed werk iemand kan zeggen: nee ik vind dit niet mooi, dus nee ik betaal niet). Zo werkt het gewoon en daar stress van hebben is zinloos. Het is maar een trap met wat verf, geen uitbouw dat helemaal verrot met lekkages is afgewerkt.


Ik zeg ook niet dat ze helemaal niet meer hoeven te komen, maar specifiek deze schilder niet. Ik hoop dat ze iemand anders willen sturen om het te komen oplossen, maar ik ben dus bang dat ze zeggen dat déze schilder het op moet lossen. En daar heb ik een hard hoofd in, dat gaat gewoon niet goed komen.

En wat Carrie zegt, dat die schilder zegt dat hij gewoon komt volgende week, dat vind ik ook vrij intimiderend ja. Dat is het goede woord! Ik wil hem hier niet meer hebben namelijk. Ik heb een afspraak met dat bedrijf en niet specifiek met deze schilder.

Van dit soort dingen krijg ik gewoon heel veel stress. Sowieso al van werklui die in m'n huis zijn, die voelen gewoon als indringers. Maar ja, zal toch moeten als je iets geregeld wil hebben. Maar dat het dan allemaal veel langer gaat duren dan gepland en gewoon niet goed is, daar kan ik echt niet tegen en dat beheerst mijn dagen dan grotendeels (helaas). Maar ik heb net inderdaad lekker een paar uur gefietst en gewandeld in de zon, dus ik zit niet aan een stuk door te stressen hoor.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2021 16:16

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Goedzo, het komt gewoon goed. Linksom of rechtsom. Je kunt morgen gewoon het bedrijf bellen en uitleggen en zeggen: ik ben het vertrouwen in deze specifieke meneer kwijt en wil graag een andere. Gewoon ook even op de mail. Plus, je had die schilder niet moeten appen. Alleen het bedrijf zodat je niet in een driehoek discussie zit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Apr 2021 16:21

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Die schilder was vrijdag al gepikeerd dat ik contact met het bedrijf had opgenomen en niet rechtstreeks met hem, maar dan moet hij zich maar niet via zo'n bedrijf laten inhuren toch. Het is ook nooit goed.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 25 Apr 2021 16:23

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

ChiQ schreef:
Exogenesis schreef:Ik vind dat wanneer je slecht werk levert, je mag laten zien wat je waard bent. Dus met zwoegen bedoel ik even extra hard werken om je fouten te herstellen.


Ik word niet goed van dit soort uitspraken. 'Laat ze maar zwoegen' vind ik denigrerend. Het moet opgelost en Bliss stop een keer met dat gestress, echt komt goed, jij gaat echt vaak van t slechtste uit. Wees realistisch: is dit verrot werk? Ja. Kan het opgelost worden? Ook ja. Kunnen ze ontkennen dat dit vreselijk is? Nee.


Zo is het leven toch? Je hoort je werk goed te doen en doe je dat niet, dan moet je iets veranderen. Zo werkt dat in veel beroepen. Je snapt vast wat ik bedoel, volgens mij denken we in essentie hetzelfde. Dat ik dit soort uitspraken doe zal wel komen omdat ik een boerendochter ben. Ik vind het een normale uitspraak en ik moet zelf ook wel eens zwoegen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Apr 2021 17:00

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Poeh, voor dat geld zou ik zeker zelf mijn trap lakken in het vervolg :S vooral als ze het niet eens beter doen dan de amateurschilder.

Hopelijk komen ze snel met een goede oplossing voor je Bliss.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Apr 2021 19:06

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Nou, ik heb nog even het hele verhaal opgesomd in een mail naar dat bedrijf. Want als ze bellen, vergeet ik de helft weer en nu heb ik alles even goed kunnen overdenken.

Wat denken jullie er bijvoorbeeld van dat hij de trapleuningen niet eens van de muur heeft gehaald om te te schuren en (transparant) af te lakken? Dat is toch ook wel erg bijzonder? Ook de leuningen zien er niet uit.
❤ 7 juni 2018
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 25 Apr 2021 19:10

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Het ziet er idd niet netjes uit. En die trapleuningen had hij er gewoon wel af moeten halen om te lakken.

Ik vind eigenlijk wel dat hij een kans moet krijgen om de problemen op te lossen. En dan vooraf wel (in samenspraak met dat bedrijf) concreet maken waar het aan moet voldoen. Dat je trap (door de eerdere bekleding enzo) nu niet spiegelglad wordt, is duidelijk. Maar die druipers enzo hoef je echt niet te accepteren van iemand die schilder is.
03/2019
11/2020
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 28 Apr 2021 08:49

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Bliss, is dat bedrijf maandag nog in actie gekomen, of lossen ze het pas vandaag op?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Apr 2021 09:22

Re: Wat te verwachten m.b.t. geschilderde trappen?

Dat ziet er inderdaad niet echt netjes uit Bliss.
Ik hoop dat het bedrijf met een oplossing is gekomen waar jullie je in kunnen vinden.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip, Minx