Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonwerkafstand

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 10:05

Woonwerkafstand

Hoe ver moet jij, hoe lang doe je erover en welke afstand zou voor jou echt te ver zijn?

Ik heb een baan op 2 km van mijn huis, ik vind dat dus echt ideaal. Hiervoor heb ik even op 12 km van huis gewerkt, half uurtje (elektrisch) fietsen, maar merkte dat ik daardoor toch veel meer moest haasten en passen en meten (kind brengen en halen, koken, enz). Daarvoor heb ik ook 5,5 jaar op 2,5 km van huis gewerkt. Ik heb daardoor gemerkt dat ik het echt belangrijk vind dat het dichtbij huis is.

Nou heb ik ook wel een simpele functie die bij elk bedrijf gedaan kan worden (financiele administratie). Voor een specifiekere functie zou ik wel verder rijden. Ik heb nu een sollicitatie lopen en dat is 11 km rijden. EIgenlijk een afstand van niks, maar toch merk ik dat het best een belangrijk punt is, om vanwege de reistijd dan toch mijn huidige werk te houden (zelfde functie ongeveer).
<<

Anoniem331

Bericht 21 Apr 2021 10:06

Re: Woonwerkafstand

Ik ga van 5 kilometer nu, naar 14 kilometer straks met mijn nieuwe baan.
Eerder had ik dr afstand ook lastiger gevonden, maar nu de kinderen groot genoeg zijn dat laatste stukje tijd het hem ook niet meer doen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Apr 2021 10:11

Re: Woonwerkafstand

12 km. Maar ik ben nog nooit op kantoor geweest. Heel veel dichterbij kan ik ook niet werken, het zal eerder (veel) verder weg worden. Vriend werkt in de Randstad, dus 2 uur rijden.
Ik vind 12km eigenlijk al heel dichtbij. 20/30 minuten reistijd vind ik lekker. Tot een uur zou ik voor een leuke functie wel doen. En afhankelijk van hoeveel ik thuis kan werken, verder weg ook wel.
Laatst gewijzigd door Joey op 21 Apr 2021 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 10:11

Re: Woonwerkafstand

Het zal ook wel wennen hoor, maar nu is het toch wel erg fijn dat ik om 7.35 op de fiets stap, om 7.40 op het kinderdagverblijf ben en om 7.55 op het werk ben. Dan ga ik mijn dochter weer op tijd ophalen en eten we nog enigszins op tijd (mijn dochter en ik dan, mijn vriend komt pas om 18.30 van zijn werk). Ik heb tussen 16.30 en 17.00 dan nog even de tijd om snel wat boodschappen te doen ofzo en ik haal dochter dan te voet op. Dat vind ik heerlijk, even dat wandelingetje.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Apr 2021 10:14

Re: Woonwerkafstand

Dat klinkt ook lekker ja :)
Op drukkere dagen zorgden wij ervoor dat het eten al klaar stond. Ik hou er ook niet van om aan het eind van de dag snel te moeten. Nu met thuis werken hoeft tegenwoordig ook niet. Maar daarvoor zorgden we gewoon dat het eten al klaar was.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Apr 2021 10:15

Re: Woonwerkafstand

Ik werk op zo'n 25 km afstand van huis. Omdat het op een route is waar veel file staat en altijd druk is in het ov vind ik het wel vervelend, doe er 75 minuten over met het ov of 30-45 minuten met de auto maar dan moet ik met iemand meerijden. Momenteel werk ik thuis, dus nu heb ik daar geen last van. Hopelijk hoef ik in de toekomst niet vaak naar kantoor, echt zonde van de tijd vind ik reistijd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Apr 2021 10:27

Re: Woonwerkafstand

Ik woon 15 km fietsen van huis. Ik werk in het onderwijs en kies er bewust voor om niet in een hele directe omgeving een school te zoeken om te werken. De kans dat ik leerlingen tegen kom in mijn privé omgeving is nu gewoon een stuk kleiner.
Plus ik merk dat ik de reistijd naar huis (50 min niet elektrische fietsen) heerlijk vind om de dag af te sluiten en thuis te komen en dan ook klaar te zijn met werk. Even een stukje bezinning in die tijd heb ik dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Apr 2021 10:32

Re: Woonwerkafstand

Mijn werk is ongeveer 30km verderop. Ik ga altijd met het OV (stukje fietsen, trein, stukje lopen) en ben dan ongeveer 40/45min onderweg.
Het onderweg zijn vind ik niet erg. Aan het eind van de dag ook wel lekker om even niks aan m'n hoofd te hebben. Even geen werknemer/mama zijn. Maar het is wel meer passen en meten soms om op tijd ergens te zijn idd. Een afspraak voor de tandarts/huisarts onder werktijd is ook niet te doen. Verder vind ik het wel prima zo.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Apr 2021 10:43

Re: Woonwerkafstand

Hier zo'n 30 km verderop. Ongeveer 25 minuten in de auto. Dat vind ik nog te doen. Langer dan een half uur tot maximaal 45 minuten reistijd zou ik niet willen. Voorheen stond ik wel eens in de file, maar nu door corona is het eigenlijk vrij rustig op de snelweg. Ik hoop dat dit zo blijft.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 10:43

Re: Woonwerkafstand

Ja die afspraken kan ik nu best even tijdens werktijd doen, bv om 8 uur naar de dokter en dan om 8.15 beginnen en tot 16.45 werken. Ik vind dat toch wel erg prettig. Hoef ik geen oppas te regelen voor even, want de ene oma moet 3 kwartier rijden en de andere werkt nog.
<<

Anoniem326

Bericht 21 Apr 2021 10:55

Re: Woonwerkafstand

6,3 km. Maar toch wel ruim een half uur onderweg. Dus 9.00 uur haal ik net als ik de kinderen naar school heb gebracht. Ik ben wat dat betreft zo blij met thuiswerken. Dichterbij dan dit kan ook haast niet. Want in mijn dorp is er denk ik geen baan voor mij. Hoeft ook niet. Wel leuk dat mijn werklocatie hartje centrum van een grote stad is

Ik heb een baan gehad waarvoor ik in de hele regio afspraken had en ook af en toe naar de randstad moest. Ik ben blij dat dat niet meer hoeft. Ik bracht veel tijd in de auto door. Ik plande mijn afspraken wel zo in dat ik (meestal) niet in de spits hoefde te reizen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Apr 2021 11:00

Re: Woonwerkafstand

Eerst werkte ik op 12km afstand, nu op ongeveer 2km en ben er zo blij mee. Vond dat uur reistijd voor mijn kind niet zo fijn, dat betekende langer bij opa/oma. Ook kan ik idd even een boodschapje halen in mijn pauze, apotheek of zo. En als er sneeuw/ijs ligt was ik ook altijd veel langer onderweg. Nu zou ik bij wijze van kunnen lopen. Dat geeft me ook meer rust. En lekker op de fiets! Heerlijk. Kies nu wel voor deze afstand ivm jongere kids, misschien vind ik dat straks minder belangrijk.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 11:02

Re: Woonwerkafstand

Oh ja ik ga ook altijd lopen als er sneeuw ligt. Hm ik begin toch te twijfelen of ik die baan op 11 km wel wil...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2021 11:12

Re: Woonwerkafstand

20 km . Hangt af waar ik moet zijn. Is 20 min rijden. Ik vind dat prima. Mijn man werkt overal heeft tijden in Amsterdam gezeten vanaf friesland dat zou mij te ver zijn
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 21 Apr 2021 11:23

Re: Woonwerkafstand

Ano_niem schreef:Oh ja ik ga ook altijd lopen als er sneeuw ligt. Hm ik begin toch te twijfelen of ik die baan op 11 km wel wil...


Ik kan uit je berichtje niet goed opmaken waarom je hebt gesolliciteerd op de functie op 11km afstand. Je geeft in de tweede alinea aan dat het een meer specifieke functie is, maar in dezelfde alinea geef je aan dat je nu ongeveer dezelfde functie hebt. Als de functies gelijk zijn en de ene is dichterbij dan zou ik daarvoor kiezen. Maar er is vast een reden dat je gesolliciteerd hebt. 11km is niet ver. En er is nu vast ook wel een gesprek over thuiswerken mogelijk. Wij mogen straks 40 tot 50% thuiswerken. Ik zou het voor een meer uitdagende functie zeker over hebben. Dat lijkt me nou niet een onoverkomelijke extra belasting op je werk-privé balans. En ik zou ook de mogelijkheden om bepaald percentage thuis te werken bespreken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Apr 2021 11:26

Re: Woonwerkafstand

14km op de fiets, wat ik niet doe. Met de auto iets langer, denk 20km. Kwartier a twintig minuten rijden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 21 Apr 2021 11:27

Re: Woonwerkafstand

Ik moet 12 km met de auto enkele reis, en dat is een kwartiertje rijden. Met de fiets zou het ongeveer 45 minuten zijn, maar dat red ik niet qua tijd met de opvang van de kinderen. Ik vind het een prima afstand.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 11:36

Re: Woonwerkafstand

HollyGolightly schreef:
Ano_niem schreef:Oh ja ik ga ook altijd lopen als er sneeuw ligt. Hm ik begin toch te twijfelen of ik die baan op 11 km wel wil...


Ik kan uit je berichtje niet goed opmaken waarom je hebt gesolliciteerd op de functie op 11km afstand. Je geeft in de tweede alinea aan dat het een meer specifieke functie is, maar in dezelfde alinea geef je aan dat je nu ongeveer dezelfde functie hebt. Als de functies gelijk zijn en de ene is dichterbij dan zou ik daarvoor kiezen. Maar er is vast een reden dat je gesolliciteerd hebt. 11km is niet ver. En er is nu vast ook wel een gesprek over thuiswerken mogelijk. Wij mogen straks 40 tot 50% thuiswerken. Ik zou het voor een meer uitdagende functie zeker over hebben. Dat lijkt me nou niet een onoverkomelijke extra belasting op je werk-privé balans. En ik zou ook de mogelijkheden om bepaald percentage thuis te werken bespreken.



Heb ik ook niet duidelijk gezegd zie ik. Ik werk als financieel administratief medewerker, maar in de praktijk komt het erop neer dat ik 90% van de tijd debiteuren zit te doen. Daarnaast is mijn werkgever niet BTW plichtig en mis ik die werkzaamheden nu dus ook. Bij de andere werkgever zou ik die taken weer krijgen (crediteuren, BTW, jaarrekeningwerk).

Daarnaast heb ik nu een werkgever zonder cao, wat betekent dat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en ik ben 2 euro per uur gezakt ten opzichte van mijn vorige werkgever (waar ik al 6 jaar werkte). Dus ik zoek eigenlijk iets met wat uitgebreidere taken, met pensioen en een iets hoger uurloon.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Apr 2021 11:52

Re: Woonwerkafstand

Ik werk op verschillende posten. De post waar ik het meeste werk is op tien miniten fietsen. Twee andere posten liggen op zo’n 13 km en kan ik allebei eventueel ook op de fiets doen. De overige posten liggen op 20-40 minuten rijden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Apr 2021 12:01

Re: Woonwerkafstand

Ik moet echt weer ff denken, zit al een jaar thuis natuurlijk. Maar mijn werkplek zit op 13-14 km van mijn huis en dat deed ik per fiets, lekker een uurtje beweging. Twee uur dus eigenlijk want je moet ook weer terug :smile:
Waarschijnlijk ga ik vanaf september weer deels op kantoor werken, een of twee dagen per week. Ik ga naar een andere werkplek, zo’n 5km bij mijn huis vandaan, dus 25 min fietsen ofzo.
Ik vind vanuit mijn situatie 11km dus helemaal niet ver. Daarnaast zou ik zeker bespreken hoe men de verhouding kantoor en thuiswerk ziet. Veel bedrijven gaan niet meer terug naar volledig op kantoor werken.
<<

Anoniem320

Bericht 21 Apr 2021 12:11

Re: Woonwerkafstand

Klinkt alsof je die baan gewoon vanuit huis kunt doen. Ik denk dat de meeste bedrijven 50% thuiswerken zullen aanhouden. Iedereen is er nu zo aan gewend.

Ik werk bij / met verschillende opdrachtgevers. Als het met de fiets niet te doen is (meer dan 40 min fietsen) en de auto moet pakken, dan vraag ik daar vergoeding voor. Oftewel dan breng ik de reistijd in rekening. Fietsen naar werk vind ik lekker; frisse neus, beetje beweging. Met de auto naar werk vind ik frustratie; files, asociale weggebruikers, geen parkeerplek, tanken. Voor een vaste baan waar ik elke dag heen zou moeten zou ik niet zo snel met de auto willen. Aan de andere kant zou ik sowieso niet graag een vaste baan willen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Apr 2021 12:14

Re: Woonwerkafstand

Nee de eventuele nieuwe werkgever werkt vanaf de locatie. Dit omdat er dagelijks klanten komen die je te woord moet staan en helpen met de leveringen. Ik vind thuiswerken vreselijk, dus ik wil heel graag wel weer volledig naar kantoor als het even kan.

Max, waarom zou je geen vaste baan willen? Werk je nu voor jezelf? Ik vind met de auto naar werk ook niet fijn. Hoewel dit bedrijf wel heel gemakkelijk rijden is, geen files en geen stoplichten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Apr 2021 12:16

Re: Woonwerkafstand

Nou, momenteel 0 want werk als sinds maart vorig jaar thuis. Ik ben rijksambtenaar en bij ons zijn ze zeer streng als het gaat om de maatregelen.

Met mijn nieuwe functie na mijn verlof, hoop ik weer een dag ofzo naar kantoor te mogen. Ik woon in Arnhem en werk in Utrecht. Ik geloof iets van 80km. Als het verkeer mee zit is het 55 minuten enkele reis met de auto. Ov is een uur en kwartier. Als het verkeer tegenzit is mijn record 3 uur enkele reis.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem320

Bericht 21 Apr 2021 12:21

Re: Woonwerkafstand

Ik werk nu voor mezelf inderdaad. Vaste baan zorgt voor een routine (zoals elke dag dezelfde route afleggen naar hetzelfde kantoor) en weinig vakantiedagen. Je moet toestemming vragen over van alles en nog wat aan je manager/baas. Ik hecht veel waarde aan vrijheid en m'n eigen tijd indelen.

Zonder files en stoplichten zou ik 't niet zo'n ramp vinden. Je went er vaak ook wel aan na een paar weken.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Apr 2021 12:42

Re: Woonwerkafstand

35 km naar de ene werklocatie en 29km naar de ander. Ik vind het heerlijk, even het hoofd leeg maken tijdens een half uurtje auto rijden.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers