Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woonwerkafstand

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 21 Apr 2021 11:42

Re: Woonwerkafstand

Valt wel mee Max. Is maar net welke werkgever je treft en je kunt natuurlijk zelf ook onderhandelen over zaken voordat je in dienst komt.

Jij als zelfstandige bent bijv. sterk afhankelijk van projecten die wellicht voor een bepaalde datum af moeten. Ook dan kun je ook niet vakantie houden wanneer je wilt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Apr 2021 11:43

Re: Woonwerkafstand

Ik werk 2 lange dagen op maandag en woensdag (12-14 uur) en dat is omdat ik anderhalf tot 2 uur enkele reis onderweg ben. Met de auto is sneller maar kost me parkeerkosten en is vermoeiend en met de trein duurt langer maar kan ik wel werken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 21 Apr 2021 11:56

Re: Woonwerkafstand

Ik werk ook al meer dan een jaar volledig thuis, dus nu is de reistijd 0. Ik verwacht vanaf het nieuwe schooljaar weer 2-3 dagen per week naar mijn werk te gaan. De ene locatie is zo’n 30 km, de andere 40. Ik ga altijd met de trein en dan is het van deur tot deur 45-60min. Vond ik altijd wel prima, even in de trein rustig opstarten of rustig “uitchecken”. Ik denk wel dat die reistijd mij straks weer tegen gaat vallen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Apr 2021 12:26

Re: Woonwerkafstand

Ik werk 14 km van huis, ongeveer 15-18 minuten rijden en ik ga altijd met de auto.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 Apr 2021 12:27

Re: Woonwerkafstand

Hier hetzelfde als Bloom. Ik ben ook rijksambtenaar en wij mogen inderdaad niet naar kantoor. We moeten bij de hoogste baas van onze organisatie om toestemming vragen om naar kantoor te mogen.

Nu heb ik dus 0 km reistijd en ik vind dat heerlijk.
Normaal gesproken is het ook maar 8 km en met de elektrische fiets ben ik er in 20 a 25 minuten.

Na Corona zullen we over gaan op hybride werken waardoor we deels thuis en deels op kantoor gaan werken.
Ik kan mijn werk in principe volledig vanuit huis doen dus hoop ergens dat 1 dag kantoor voldoende zal zijn. Ik heb gemerkt dat ik al die prikkels op werk niet mis en juist vanuit huis heel goed kan werken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2021 13:08

Re: Woonwerkafstand

Oei ik woon ver van mijn werk hier: 43 km. Wel kost het me slechts ongeveer half uur aan reistijd (groot deel snelweg). Sinds vorig jaar werk ik eigenlijk altijd thuis, dus scheelt veel rijden!
08/2018
05/2021
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 21 Apr 2021 13:16

Re: Woonwerkafstand

Ik woon zo'n 10 km van mijn werk. Momenteel kom ik nauwelijks op kantoor.

Wat goed dat jullie werkgever er zo instaat, Bloom en Miccie!
Zelf werk ik bij een gemeente en mijn werkgever zit er lang niet zo strak bovenop. Vind ik erg slecht, omdat wij naar mijn idee toch een beetje het goede voorbeeld moeten geven.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Apr 2021 13:46

Re: Woonwerkafstand

Ik woon 850 meter van m'n werk sinds januari en dat is heerlijk! Nu werk ik voornamelijk thuis, maar af en toe ga ik een middagje naar kantoor sinds kort. Morgen de hele dag omdat een schilder met onze trappen bezig is. Ik ga er lopend heen en ben er dan binnen tien minuten.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem308

Bericht 21 Apr 2021 13:59

Re: Woonwerkafstand

Ik werk regelmatig thuis en deels op school. Die ligt op zo'n 8 kilometer fietsen of 15 minuten met de auto. Ik vind het heerlijk. I
k heb ook op 50 kilometer afstand gewerkt, toen mocht ik niet met de auto (of nja mocht niet, ik moest parkeertarief van de binnenstad Amsterdam dan betalen) dus ging ik met de trein. Dat was 2x overstappen en ruim een uur reizen. Dat vond ik wel echt intensief. Op zondag was het gratis parkeren en ging ik altijd met de auto, dan was het 35 minuten en heel goed te doen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 21 Apr 2021 15:01

Re: Woonwerkafstand

Ik werk nu op ongeveer 20km afstand, klein half uurtje met de auto.
Heb ook op 75km gewerkt, uur met de auto. Vond ik toen heerlijk, zonder kinderen nog, maar zou ik nu echt niet meer aan moeten denken. Vind de afstand die ik nu moet afleggen heel fijn. Even af schakelen als ik naar huis rijd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem320

Bericht 21 Apr 2021 15:10

Re: Woonwerkafstand

Fred; ik kan elke keer als ik een opdracht aan neem opnieuw onderhandelen en eisen stellen. Dat is overzichtelijker omdat ik weet waar ik in de komende 2-3 maanden behoefte aan heb. Ik weet niet waar ik over een jaar of zelfs 2 jaar behoefte aan heb qua vakantie of hoeveelheid werk. Ik werk bijv liever niet in de winter en heb nog geen enkele werkgever gevonden die dat ok vindt. Daarnaast kan ik werken waar ik wil en op welk tijdstip dat ik wil. Ik hoef niet in de file om op tijd op m'n werk te zijn, tenzij ik dat voor een bepaalde klus afspreek en het er dus voor over heb omdat de opdracht mega leuk is of het in korte tijd heel veel geld oplevert. Als de zon schijnt kan ik gewoon alles laten vallen en ervan genieten. Dan werk ik 'savonds wel weer of in t weekend als 't weer regent.

Excuses erg off topic dit.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 21 Apr 2021 15:13

Re: Woonwerkafstand

900 meter. Heerlijk.

Bij mijn vorige baan 10 km, en dan was ik vaak tegen 21 uur klaar, omkleden, en dan haalde ik de bus net wel net niet. Dus vaak pas tegen 22 uur thuis, echt zo vervelend. Dus dit is nu ideaal, zeker omdat ik nu geen avonden meer hoef te werken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2021 15:34

Re: Woonwerkafstand

Ik werk op 53km van mijn werk en vind dat heerlijk. Ff hoofd leegmaken in de auto. Al werk ik nu vooral thuis.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 21 Apr 2021 17:27

Re: Woonwerkafstand

:) als je werkt op 5,3 km afstand van je werk, waar werk je dan echt :)

Ik zit doorgaans thuis te werken, maar mijn kantoor ligt op een uurtje rijden ofzo :)
<<

Anoniem332

Bericht 21 Apr 2021 17:29

Re: Woonwerkafstand

50 km, fietsen trein en lopen, ik doe er een uur over.
Ik vind het heerlijk, tijd voor mijzelf (zoals nu in de trein)
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 21 Apr 2021 17:39

Re: Woonwerkafstand

8 km, aan de andere kant van de stad waarin ik woon. Doe het altijd op de e-bike, bevalt heel goed. Lekker snel maar toch even buiten
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Apr 2021 17:40

Re: Woonwerkafstand

kerel schreef::) als je werkt op 5,3 km afstand van je werk, waar werk je dan echt :)

Ik zit doorgaans thuis te werken, maar mijn kantoor ligt op een uurtje rijden ofzo :)


Dit is wel je favoriete smiley hè, kerel? :)
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Apr 2021 17:48

Re: Woonwerkafstand

Net geen 4 km. 5 min auto of 10 min fiets. Prima te doen! Omdat ik in het kleine dorp naast de plaats waar ik werk woon, kom ik bijna geen leerlingen tegen in mijn vrije tijd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 21 Apr 2021 18:02

Re: Woonwerkafstand

Bliss schreef:
kerel schreef::) als je werkt op 5,3 km afstand van je werk, waar werk je dan echt :)

Ik zit doorgaans thuis te werken, maar mijn kantoor ligt op een uurtje rijden ofzo :)


Dit is wel je favoriete smiley hè, kerel? :)


Ik kan het moeilijk ontkennen, Bliss
<<

Anoniem321

Bericht 21 Apr 2021 18:07

Re: Woonwerkafstand

Ik vind niet zozeer de afstand als we de reistijd bepalend.
Ik werk nu op zo'n 12 km afstand van waar ik woon. Met de auto ben ik er in 10 minuten. Dat is echt ideaal.
Hiervoor heb ik 15 jaar in een stad wat verder weg gewerkt. Afstand 35 km, ik deed daar met de auto rond de 30 minuten over. Ook goed te doen.

Ik zou geloof ik tot 3 kwartier/ 50 minuten reistijd (enkele reis) acceptabel vinden.
Ik heb ooit een baan in de hoofdstad van mijn provincie gehad. Met de auto zou ik daar 50 minuten over gedaan hebben, maar ik was op het ov aangewezen met een reistijd enkele reis van 1.5 uur. Dat vond ik echt te lang. Ik ging 's ochtends om 6 uur de deur uit en kwam 's middags half 6 weer thuis. Als ik pech had ergens een aansluiting te missen, wat helaas regelmatig gebeurde, was ik half 7 pas thuis. Ik had toen mijn rijbewijs nog niet.
Ik heb dat 2 maanden volgehouden.

Dus wat voor mij belangrijk is, is reistijd plus de vraag hoe leuk de baan is.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Apr 2021 18:53

Re: Woonwerkafstand

Ik werk op 12 kilometer afstand van mijn werk. Als het druk is doe ik er 20 minuten ovet en als ik door kan rijden ongeveer 12. Als het warmer weer wordt ga ik altijd op de scooter. Dan soe ik er 17 minuten over.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem316

Bericht 21 Apr 2021 19:00

Re: Woonwerkafstand

Chava schreef:Ik woon zo'n 10 km van mijn werk. Momenteel kom ik nauwelijks op kantoor.

Wat goed dat jullie werkgever er zo instaat, Bloom en Miccie!
Zelf werk ik bij een gemeente en mijn werkgever zit er lang niet zo strak bovenop. Vind ik erg slecht, omdat wij naar mijn idee toch een beetje het goede voorbeeld moeten geven.


Hier net zo. Wordt zelfs min of meer verwacht dat we er een keer in de week zijn minimaal. Nu werk ik wel in een wijkteam maar vooralsnog zijn de locaties niet geopend voor klanten.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Apr 2021 19:17

Re: Woonwerkafstand

7,4 km. Ongeveer 9 minuutjes rijden op mijn motorscooter. Ideaal zo dicht bij huis vind ik.
Ik heb geen autorijbewijs dus als het slecht weer is, hoef ik geen grote afstand door kou of regen.
En vaak moet ik in het donker weer naar huis en dan vind ik het ook fijn dat ik niet ver hoef te rijden.
10.04.17
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 21 Apr 2021 19:27

Re: Woonwerkafstand

Wow wat werken veel mensen dichtbij huis, lijkt me heerlijk. Ik werk op zo'n 70 km afstand. Rijd daar met de auto een klein uur over zonder files. Wil denk ik wel op termijn dichterbij huis gaan werken, zeker omdat we een kleintje verwachten, maar zou dan max. 3 dagen willen werken en dat soort functies in mijn vakgebied zijn niet zo makkelijk te vinden helaas.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Apr 2021 19:29

Re: Woonwerkafstand

Hemelsbreed echt weinig. Qua auto afstand is het 1.2km.
Ik kan mijn werkplek vanuit huis eigenlijk zien. Staat 1 ander pand voor. 😂
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers