Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pinda-allergie

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Mei 2021 07:25

Re: Pinda-allergie

Ja dat heb ik ook wel gehoord inderdaad. Zo reageerde ze initieel ook op de pinda (galbulten rondom haar mond).
Het is ook wel dubbel want aan de ene kant willen we heel graag weten waar ze allemaal allergisch voor is. Anderzijds, so what, dan mag ze geen kidney boon. Dat is met een baby prima te vermijden. En ook zielig om dan weer te gaan provoceren.
Alleen soja willen we nog wel echt weten (naast de koemelk in het ziekenhuis natuurlijk) want dat is zo'n handige melk vervanger en zit echt in heel veel dingen valt me op! Veel meer dan pinda.

Maar nu maar eerst even de koemelk provocatie afwachten. Wachten op uitnodiging in het ziekenhuis en intussen probeer ik genoeg te kolven ervoor.

Bedankt voor jullie lieve reacties! 😘
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 23 Mei 2021 18:30

Re: Pinda-allergie

Je mag áltijd appen Marin, dat is echt niet erg!

Balen dat ze ook reageerde op de huidtest voor kma. Was het een grote bult/reactie?

En wat fijn dat ze wel dingen als amandel mag!
Ga er trouwens maar vanuit dat ze de noten pas provoceren als ze goed zelf kan aangeven wat ze voelt. Dat is hier de enige reden waarom ze die niet eerder gedaan hebben, S was te jong. En nu is hij bang....

Mag ze wel melk en soja hebben?
Oh en houd er rekening mee dat ze misschiej klinisch geen reactie laten zien, maar later in gedrag wel. S. laat bijv geen directe klinische reactie zien op pinda/soja/ei, maar als hij er teveel van binnen krijgt, merken we dat direct (prikkelbaar, buikpijn, gezwollen oogleden en drittbuien). Dus we beperken dat hier echt enorm. Dat kwam alleen pas door trial and error naar boven.

Hier is bijv 1 boterham met pindakaas per week de max. En alleen 2 beschuitjes (hoogverhitte ei, want niet hoogverhit is binnen 5min huilen van buikpijn). Soja net als pinda: maximaal 1 product per week.

Nogmaals: gewoon appen! Of een keer afspreken 💕
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mei 2021 19:44

Re: Pinda-allergie

Lief van je! En afspreken lijkt me sowieso leuk.

Bedoel je met noten pas in de toekomst de hazelnoot waar ze wel op reageerde? Want ze reageerde niet op amandel/walnoot/cashew en dat moeten we juist thuis wél gaan geven nu. Vind ik alsnog eng maar dat blijft hopelijk goed gaan. Maar wel fijn voor amandelpasta en amandelmelk (laatste niet voor ze één is hoor)!

Goed om te weten dat je ook later klachten kunt verwachten.

Ik vind 't ook wel lastig dat we door corona de arts überhaupt nog niet hebben gezien, puur telefonisch. Maar goed dat komt hopelijk ooit wel weer.

Hier de foto van haar reacties tijdens de priktest. Geen idee hoe heftig het is vergeleken anderen, maar pinda was iig de grootste reactie.

Afbeelding

(foto niet quoten graag).
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 23 Mei 2021 21:30

Re: Pinda-allergie

Ik bedoelde idd de hazelnoot. Kans is best aanwezig dat ze die later (rond 4/5 jaar, als ze erop blijft reageren met de huidpriktest) pas gaan provoceren.

Pin je trouwens niet 100% vast op deze uitslagen. Ze zijn betrouwbaarder dan bloedtesten, maar nog niet 100% waterdicht. Het meest betrouwbare is een (dubbelblinde) provocatietest.
Al moet ik zeggen, we hebben bij onze dochter een open provocatie gedaan. De arts wilde dat we gingen provoceren, ik wilde niet ivm mijn trauma van haar gegil. Een open provocatie was voor ons de enige optie en mijn vriend is met haar meegegaan.

Wij mogen nog niet verder met provocaties omdat de angsten van zoon eerst weg moeten zijn. Dat wordt een laaaaaaang traject, want ik twijfel nog steeds aan de medisch psycholoog en haar aanpak. Maar dat is een ander verhaal 😉

Succes Marin! We plannen snel een date!
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2021 16:13

Re: Pinda-allergie

Goed nieuws voor ons vandaag. Ze lijkt toch geen koemelkallergie te hebben! Die kwam dus wel naast de pinda en hazelnoot uit de huidpriktest maar vandaag een open provocatietest gehad en daar heeft ze geen reactie op gehad. Zo fijn!
Wel was ze hangerig en huileriger dan anders maar dat is niet zo gek, vijf uur in het ziekenhuis en ze had zo'n honger en kreeg eerst dan maar een heel klein spuitje met gekolfde melk met koemelk er aan toegevoegd. En dan elke 20 a 30 minuten werd de hoeveelheid opgehoogd en uiteindelijk een grote fles. En uiteindelijk ook een half uurtje even geslapen. Arm kind was zo moe.

Nu kunnen we rustig afbouwen met de borstvoeding als ik wil en kunnen we over op normale kunstvoeding als we daar aan toe zijn. Dat geeft wel echt een geruststellend gevoel!

Maar ze heeft het dus heel goed gedaan, trots op onze kleine meid en met name heel blij!

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 01 Jun 2021 16:18

Re: Pinda-allergie

Goed nieuws Marin! Fijn!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2021 17:47

Re: Pinda-allergie

dat is goed nieuws marin. En wat een lief meisje. Wel een rot dag om hele dag in een ziekenhuis te hangen met dit mooie weer
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 01 Jun 2021 18:26

Re: Pinda-allergie

Fijn Marin! Hopelijk hebben jullie nog even kunnen genieten van het mooie weer daarna.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Jun 2021 18:35

Re: Pinda-allergie

Wat fijn Marin! En wat een lief meisje zeg.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2021 18:50

Re: Pinda-allergie

Wat fijn, weer een zorg minder voor jou! En wat kijkt ze blij!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Jun 2021 18:59

Re: Pinda-allergie

Wat fijn!
2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 02 Jun 2021 08:23

Re: Pinda-allergie

Wat fijn Marin! En wat een mooi vrolijk meisje. Best een opgave zo'n lange tijd in het ziekenhuis met zo'n ukkie. Was dit het laatste onderzoek in de rij voor nu, of volgt er dan nog meer? (Zelf helemaal niet bekend met allergie onderzoeken)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jun 2021 09:36

Re: Pinda-allergie

Dank jullie!
Ja was best pittig voor haar Lilou. Ze had best honger want ze mocht niet te veel drinken van te voren, maar de eerste drie hoeveelheden waren maar miniem. Ja lekker dan, dacht ze waarschijnlijk. En dan intervallen van 20 a 30 minuten dus lekker slapen was er niet bij.

Of ze nog verder onderzoek nodig heeft weet ik niet. Wij weten er ook niet zoveel vanaf nog. 😅 Vrijdag belt de allergoloog weer. Misschien dat ze een dergelijke test ook voor pinda moet nog maar waarschijnlijk laten ze het voor nu maar even zo. Het is op zich vrij duidelijk dat ze gewoon geen pinda(kaas) mag. En als ze ouder is dan misschien weer testen. Maar dat zullen we vrijdag dan wel horen. Iig heel fijn van de koemelk!
Let's discover the world together.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Jun 2021 20:19

Re: Pinda-allergie

Wat fijn Marin! En wat een heerlijk meisje is het om te zien!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Jun 2021 21:56

Re: Pinda-allergie

Ah zo fijn!! Eindelijk even wat goed nieuws
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Jun 2021 10:03

Re: Pinda-allergie

Fijn dat het geen koemelk-allergie is!
Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid over de andere allergieën
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2021 10:54

Re: Pinda-allergie

De allergoloog heeft gebeld, ze heeft dus echt geen koemelkallergie. Heel fijn! Ik kan rustig borstvoeding gaan afbouwen nu, vanavond beginnen we dan met één flesje kunstvoeding.
Hazelnoot wil hij op korte termijn wel provoceren in het ziekenhuis. Dan weten we of ze wel of niet Nutella mag in de toekomst. 😂
En pinda is ze dus echt allergisch voor en gaan we over twee jaar weer controleren.
Al met al wel fijn dus dat er meer duidelijkheid is!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady