Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pinda-allergie

<<

Anoniem303

Bericht 17 Apr 2021 07:32

Re: Pinda-allergie

Bedenk ook dat je school/opvang voor een lastig dilemma zet als blijkt dat er een over de datum epipen in het tasje zou zitten. Ik heb geen idee wat een epipen doet die over de datum is, of het kwaad kan, en zou op zo’n moment niet weten of ik die epipen dan mag toedienen of niet, en áls ik het toedien, of dat het niet alleen maar erger zou maken. Medicijnen nóóit over de datum laten gaan, gewoon zorgen dat je 1 of 2 ‘verse’ hebt. Da’s gewoon prima te regelen via de arts dus het zou helemaal niet nodig moeten zijn om epipennen te bewaren als ze over de datum zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2021 07:56

Re: Pinda-allergie

We hebben al in de agenda staan wanneer ie verloopt. Zie ook niet zo in waarom je 't niet zou vernieuwen. Ze zijn duur maar wordt neem ik aan vergoed door de verzekering (en anders is 't ook niet erg, veiligheid boven alles natuurlijk).
Of we een tweede willen, weten we nog niet. Denk dat dat wel ideaal is, eentje op vaste plek thuis en eentje in een tas voor to go. Moet nu er echt goed aan denken 'm mee te nemen maar ook weer eruit te halen en thuis te leggen.

En Rixt, ja de juffen zeiden nu dat ze er eentje hebben liggen. Maar ik weet het fijne er verder niet van. Uiteraard zal dat tzt wel met veel meer detail worden besproken.

Het zal vast toeval zijn maar ineens sinds deze week slaapt ze veel slechter. Overdag slechter en 'savonds langer bezig. En ze zit sinds deze week ineens onder de luieruitslag, wat ze echt zelden heeft. Dat kan ik nog wel voorstellen dat dat een reactie is op de pinda die er in de poep natuurlijk ook weer uit is gekomen, al heeft ze wel veel uitgebraakt.

Verder is het nu gewoon wachten. Vind het nog steeds irritant dat het een telefonisch consult zal zijn. Met ongetwijfeld de conclusie dat we langs moeten komen voor een onderzoek. Maar goed het is in elk geval een begin.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Apr 2021 08:03

Re: Pinda-allergie

Je moet echt zorgen voor een reservepen.
Stel hij hapert...
Meeste patiënten krijgen er 2 of 3 tegelijk.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2021 08:15

Re: Pinda-allergie

Nou dan gaan we dat zeker even regelen ja!
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 17 Apr 2021 08:27

Re: Pinda-allergie

Ik heb het met de apotheek overlegd en zij zeiden zelfs: houd ze maar. Zolang de vloeistof niet troebel oogt, gewoon bewaren. Beter iets dan niets.
Hier liggen de verlopen pennen dus in huis en de nieuwste pennen in de tas. schooltas heeft er altijd 2 in zitten en er ligt een losse pen in de la van de juf.

Qua verlopen: ik vind het heel irritant dat je voor het vervangen van een pen weer een nieuw recept nodig hebt. Heb regelmatig ‘ruzie’ staan maken in de apotheek. Huidige huisarts is gelukkig heel makkelijk, allergoloog ook :)

S had 2 jaar geleden die pen in zijn been gezet, HAP zei ‘meneer, het is niet de bedoeling dat uw kind dat zelf doet en zeker niet als het niet nodig is’ (no shit sherlock) en de huisarts moest op maandag heel hard lachen toen ik belde voor een nieuw recept. Zij waren vooral onder de indruk dat een 4,5 jarige dat voor elkaar had gekregen 🤣

Wat ik ermee wil zeggen: laat zeker O spelen met een oefenpen. Zo leert hij van jongs af aan al hoe/wat. Hebben we met S ook gedaan, ook met de insuline van mijn O. De kids zijn er niet bang voor en vragen ook om vingerprikken 🙈
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2021 08:34

Re: Pinda-allergie

Haha ja jeetje dat hij dat zelf heeft gedaan. Kan dat niet kwaad als het niet nodig is?
Goed om al deze praktische dingen te weten over de epipen, dank je! En ja zo'n oefenpen gaan we zeker bestellen.
En heeft S altijd een rugzakje oid bij zich met het etuitje erin?
Ik gebruik geen vaste (luier) tas dus misschien moet ik dat zolang ze zo klein is maar weer gaan doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 17 Apr 2021 08:44

Re: Pinda-allergie

Vraag de oefenpen vooral aan om mensen in je omgeving (en jullie zelf uiteraard) te leren hoe een epipen werkt, dat jullie er vertrouwd mee raken, opa's, oma's, en andere mensen die dichtbij M staan ook. Ik denk dat het een hoop scheelt als je weet hoe zo'n ding in de hand ligt, als het eenmaal nodig is. Dan kun je een paar keer de handeling uitvoeren zonder dat het daadwerkelijk kwaad kan. Óf een keer per ongeluk toedienen kwaad kan, dat lijkt me niet, het is natuurlijk niets meer dan een shot adrenaline.

Oreo: Het is M met de pinda-allergie he, niet O :) In dat opzicht denk ik dat ik er zelf niet zozeer voor zou laten kiezen om een 4-jarige met een oefenpen te laten spelen, straks heeft hij in zijn spel wel een keer een echte te pakken en zet hij die bij zijn zusje. Ik denk dat het vooral goed is om O er wél vertrouwd mee te maken, hem te leren dat die pen levensreddend is voor zijn zusje en dat ook hij in de toekomst weet hoe hij werkt en wanneer het toegediend zou moeten worden, maar dat het ook zeker geen speelgoed is. Maar dat kan Marin denk ik beter voor zichzelf beslissen :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2021 08:55

Re: Pinda-allergie

Ja dat gaan we zeker doen Rixt. We kregen zelf in het ziekenhuis gelukkig al epipen les.

Voor nu weet O dat z'n zusje geen pindakaas mag en dat ze er jeuk van krijgt en dat hij het nu ook even niet mag. Lijkt ie gelukkig zonder drama te begrijpen.
Maar gezien ze 3.5 jaar schelen lijkt het me helemaal geen gek idee dat hij over een tijdje als hij wat ouder is er ook mee om leert gaat. Maar dat zien we dan wel.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2021 11:18

Re: Pinda-allergie

Ik heb geen ervaring met epipen meenemen overal naar toe, maar wel met de medicatie van S. In het begin moet je er enorm aan denken, hadden we overal extra zakjes liggen...maar op den duur vind je je manier er wel in!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2021 12:11

Re: Pinda-allergie

Ja dat kan ik me voorstellen Jip. Hoe neem je het nu handig mee?
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Apr 2021 12:15

Re: Pinda-allergie

Ik moet ook medicatie van Rafi altijd bij me hebben. We hebben een etuitje thuis liggen en een etui voorin zijn tas met daarin ook een briefje met stap voor stap wat te doen en hoeveel te geven. En directe mensen ingelicht over hoe en hoeveel te geven. Nu hebben we het niet nodig gehad maar was er anderhalf jaar geleden veel meer mee bezig dan nu.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Apr 2021 12:24

Re: Pinda-allergie

Zakjes in de goede dosering aan elkaar geplakt in een medicijn etuitje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 17 Apr 2021 18:37

Re: Pinda-allergie

Rixt, ik weet dat het om M gaat hoor :) Maar toch zou ik O ook met die oefenpen bekend maken.

Marin, nee het kon geen kwaad. We moesten hem even in de gaten houden, maar hoefden niet langs te komen. We hadden een stuiterkonijntje hoor 🤣
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2021 13:31

Re: Pinda-allergie

Vanochtend teleconsult met de allergoloog gehad. Fijne, nuchtere vent. Heeft ons wel gerust gesteld.
Op 17 mei gaan we een huidprik test met haar doen op de volgende allergenen:
Pinda
Amandel
Cashew
Hazelnoot
Walnoot
Koemelk

Ei heeft ze al succesvol gehad. Waren we even voor de zekerheid mee gestopt maar mogen we gerust reintroduceren. Evenals alle peulvruchten zoals soja, linzen, kikkererwten, doperwten en sperziebonen. Die heeft ze nog niet gehad. Hoop dat ze niet allergisch blijkt te zijn maar hij gaf duidelijk aan dat het toch wel ook echt een beetje een kwestie van trial en error is (wat ik al dacht) en dat we de juiste medicijnen in huis hebben voor als er toch reactie komt. Weten nu ook duidelijker wanneer we antihistamine moeten geven en wanneer de epipen.

Vorige week leek ze een huid reactie te hebben op een stukje naanbrood waar sporen van pinda's in konden zitten. (ik gaf het eerst, zag de reactie en ging toen kijken en ja hoor sporen van pinda's). Geen heftige reactie maar leek wel opgezette handjes, wangen, huid. De arts gaf aan dat niet heel veel mensen écht allergisch zijn voor die sporen maar toch. Ook kwestie van beetje blijven proberen.
Zelf mogen we gelukkig wel pinda(kaas) eten, haar grote broer mag z'n geliefde boterham pindakaas dus weer.

Wat betreft de borstvoeding: ik wilde eigenlijk gaan afbouwen, maar de arts gaf aan dat ik toch beter even kan wachten tot we de huidtest van de koemelk hebben gehad. Stiekem vind ik dat ook wel fijn, dan heeft ze sowieso acht maanden volledige borstvoeding gehad en ben daar best trots op maar tegelijkertijd ben ik ook wel toe aan afbouwen. Maar vind flesvoeding nu ook wel extra spannend. Heb al contact gehad met Nutricia en er zit wel kokosolie in Nutrilon maar geen pindasporen oid dus dat zal hopelijk wel goed gaan.

Al met al best prima allemaal. Pinda is heel prima te vermijden op zo'n jonge leeftijd natuurlijk. Eerst maar even de huid test afwachten dan dus!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Mei 2021 14:46

Re: Pinda-allergie

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de allergoloog en fijn dat ze een huidtest krijgt zodat je wat meer weet.

Ik heb geen ervaring met pinda-allergie, maar wel met medicatie die altijd mee moet. F. heeft een neusspray voor het geval dat hij een epilepsieaanval krijgt die langer dan 5 minuten duurt. Nou heeft hij nog nooit een epilepsieaanval gehad die langer dan 5 minuten duurde behalve misschien vlak na het herseninfarct en hij gebruikt nu medicatie, het is wel belangrijke medicatie want het is wel belangrijk dat hij snel uit zo'n aanval komt.
Wij hebben dus 2 neussprays, eentje staat thuis in de keuken en de andere zit in de tas die mee naar de opvang gaat en die we ook als luiertas gebruiken. Dat is het makkelijkst gebleken, we pakken dus altijd die tas als we weg gaan, mochten we toch een andere tas pakken dan moeten we er wel goed aan denken de medicatie ook over te pakken, maar eigenlijk denken we daar meestal wel aan.
Die neusspray moet wel een tijdje rechtop staan voor gebruik, super onhandig natuurlijk in een tas, maar goed, we zetten hem er altijd zo in dat als de tas rechtop staat die spray ook rechtop staat.
Het toedienen is nog wel een dingetje, in de zin van dat we eerst links rechts links rechts in het neusgat moesten sprayen en nu nog maar 1 spray, omdat hij groter is geworden.

Twee epi-pennen lijkt me op zich geen onoverbodige luxe, de kans is gewoon groter op die manier dat je hem wel hebt op de plek waar je hem nodig hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mei 2021 14:59

Re: Pinda-allergie

Je we gaan inderdaad voor een tweede in de tas. Wel zo handig! En zeker een oefenpen. Nu we wat meer oppas nodig is dat ook wel echt heel handig. Precies zoals jij zegt lijkt me handig, dat je die tas altijd mee kan nemen. Onhandig dat die spray rechtop moet zeg.

Ik ben met name blij dat we gewoon pinda in huis mogen hebben, vooralsnog, dus dat zoontje pindakaas op brood mag. Dat is al zo'n slechte eter, dus dan is het fijn dat hij iets mag wat hij lekker vindt. Ik zal denk ik niet heel snel een bak pinda's op tafel meer zetten, niet dat ik bang ben dat ze een pinda eet, maar wel dat mensen dan een handje pinda's nemen en vergeten hun handen te wassen en dan haar oppakken en kussen enzo. Laatst gaven wij m'n schoonouders een restje pinda's mee omdat wij ze niet meer wilden. Deed m'n schoonmoeder het in haar handtas 'want dan was het veilig opgeborgen', maar nam ze toch een handje. Oh ja. Dat was niet zo slim. Dus van mij het verzoek om toch echt haar handen even te wassen. Dat soort dingen zijn best wel wennen en ik weet ook niet eens of het echt nodig is, maar ik merk dat ík er al alert op moet zijn, dus hartstikke logisch dat de omgeving er al helemaal aan moet wennen. Neem ik ze ook zeker niet kwalijk hoor. Maar wel wennen.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Mei 2021 16:51

Re: Pinda-allergie

Pompoen schreef:Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de allergoloog en fijn dat ze een huidtest krijgt zodat je wat meer weet.

Ik heb geen ervaring met pinda-allergie, maar wel met medicatie die altijd mee moet. F. heeft een neusspray voor het geval dat hij een epilepsieaanval krijgt die langer dan 5 minuten duurt. Nou heeft hij nog nooit een epilepsieaanval gehad die langer dan 5 minuten duurde behalve misschien vlak na het herseninfarct en hij gebruikt nu medicatie, het is wel belangrijke medicatie want het is wel belangrijk dat hij snel uit zo'n aanval komt.
Wij hebben dus 2 neussprays, eentje staat thuis in de keuken en de andere zit in de tas die mee naar de opvang gaat en die we ook als luiertas gebruiken. Dat is het makkelijkst gebleken, we pakken dus altijd die tas als we weg gaan, mochten we toch een andere tas pakken dan moeten we er wel goed aan denken de medicatie ook over te pakken, maar eigenlijk denken we daar meestal wel aan.
Die neusspray moet wel een tijdje rechtop staan voor gebruik, super onhandig natuurlijk in een tas, maar goed, we zetten hem er altijd zo in dat als de tas rechtop staat die spray ook rechtop staat.
Het toedienen is nog wel een dingetje, in de zin van dat we eerst links rechts links rechts in het neusgat moesten sprayen en nu nog maar 1 spray, omdat hij groter is geworden.

Twee epi-pennen lijkt me op zich geen onoverbodige luxe, de kans is gewoon groter op die manier dat je hem wel hebt op de plek waar je hem nodig hebt.


Heb je Midazolam? Want ik wist helemaal niet dat je die rechtop moet bewaren. Ik heb hem ook al regelmatig toegediend bij mensen waar hij in de tas op de kant lag en dat ging gelukkig altijd prima.
2010 2012
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Mei 2021 21:46

Re: Pinda-allergie

Ik wilde hetzelfde vragen. Wij ook midazolam en die zitten in ampullen. En die hoeven niet recht en kunnen bij ons dus gewoon in de tas. Misschien handig eens te informeren? Moet je wel even met spuitje uit die ampullen halen maar dat is makkelijker afmeten per neusgat zeg maar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Mei 2021 09:54

Re: Pinda-allergie

Volgens mij staat er op het flesje: rechtop toedienen (en niet rechtop bewaren)
Sommige kunnen ook liggend toegediend worden. Dit ligt aan het merk.
2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mei 2021 19:39

Re: Pinda-allergie

Lexi schreef:
Heb je Midazolam? Want ik wist helemaal niet dat je die rechtop moet bewaren. Ik heb hem ook al regelmatig toegediend bij mensen waar hij in de tas op de kant lag en dat ging gelukkig altijd prima.


Ja, maar ik denk dat het bij de huidige neusspray die we hebben niet is, dus ik denk dat dat alleen gold voor de lagere dosering of zo. Ik moet toch eens op die verpakking gaan kijken blijkbaar :palm:. Iets met een tijd opgenomen zijn geweest waardoor ik al dat soort dingen niet meer zo mee heb gekregen.

Edit: op de 0,5 mg neusspray die we eerst hadden staat het echt vrij uitdrukkelijk. De andere staat op F.'s kamer dus kan ik nu even niet nakijken, maar daar staat het in ieder geval niet meer uitdrukkelijk op.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Mei 2021 19:54

Re: Pinda-allergie

Ik denk niet zozeer dat het met dosering te maken heeft, maar vooral met het feit dat een neusspray niet goed sprayt als hij tot kort voor gebruik plat ligt of liggend/horizontaal toegediend wordt? Soort praktisch dingetje, zeg maar. In principe lijkt me dat op te lossen door een paar x in de lucht te sprayen tot je een volwaardige spray hebt, maar dan ben je wel eventjes wat extra tijd kwijt, en ook wat kostbare medicatie kwijt.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 04 Mei 2021 20:28

Re: Pinda-allergie

Het klopt inderdaad dat die neusspray iets moeilijker eruit komt als hij heeft gelegen.
Ik gebruik het nu ongeveer 5 jaar (helaas) regelmatig en heb het in mijn handtas. Gelukkig doet het altijd goed zijn werk.

Nu ook een zoon met een allergie dus ook voor hem altijd pilletjes bij me.
Is even wennen maar heb het nu altijd bij me.

Laatst waren we een weekend weg dan zeg ik ook tegen mijn man waar de medicatie staat, zodat hij snel kan handelen als het nodig is.

Op mijn werk (peuterspeelzaal) hebben wij een vaste plek voor een epipen oid. Dit weten alle collega's.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2021 16:23

Re: Pinda-allergie

Vanochtend had onze kleine muppet haar huidpriktest. Ze werd getest op pinda, koemelk, amandel, hazelnoot, cashew en walnoot. Ze deed het super, gaf geen kick toen ze in haar beide armpjes werd geprikt. Na vijftien minuten werden de plekjes bekeken en ze had reacties op: Pinda (dat was te verwachten), hazelnoot en koemelk.
De andere noten waren zonder reactie.

De koemelk was vrij onverwacht en ik moet zeggen dat ik vandaag wel echt een beetje onstabiel voel qua emoties, best verdrietig en overweldigd. De voornaamste reden om op koemelk te prikken was omdat ik na bijna 8 maanden borstvoeding wel graag af zou willen bouwen en over wil stappen op flesvoeding. De dokter zei van te voren dat de kans niet erg groot was dat ze daar allergisch voor zou zijn, maar omdat we toch gingen prikken op allergenen hij het wel mee zou nemen. En dus toch koemelkallergie naast de pinda's.
Ik vind het zelf wel moeilijk dat één van de redenen dat ik zo graag borstvoeding wilde geven aan m'n kinderen was om de kans op allergie te verkleinen en ze nu toch allergisch is. Rationeel gezien weet ik dat dat niet nodig is, maar toch voel ik me verdrietig erom.

Er wordt op korte termijn nu een provocatie voor koemelk gedaan in het ziekenhuis. Dan moet ik 200 ml gekolfde melk meenemen en dat gaan ze mengen met koemelk en dan aan haar geven. De hazelnoot gaan ze niet direct provoceren en de andere drie noten waar ze niet allergisch voor is mogen we voorzichtig thuis gaan introduceren (bijv door middel van amandelpasta op brood).
Nu weten we in elk geval dat áls we over gaan op flesvoeding we direct met hypoallergene flesvoeding kunnen starten. Welke precies weten we nu nog niet. Wat een duizelingwekkende wereld weer die open gaat ineens.

We zijn ook gewoon nog steeds verbaasd over dat ze zo allergisch is omdat we het gewoon niet verwacht hadden bij haar. Ze is altijd zo'n rustig, makkelijke baby geweest, nooit onrustig, geen buikpijn, geen krampjes, geen eczeem. Alleen maar een (wisselende, dus reagerende?) rode huid. En op de pinda dus helaas echt anafylactisch. Overigens wel natuurlijk heel erg fijn dat ze zo weinig klachten lijkt te hebben.

En ik ben verdrietig dat we dan zo op haar dieet moeten gaan letten. Ik probeer mezelf maar voor te houden dat ze een stel ouders heeft gekregen die heel veel van eten weten en die hun best gaan doen te koken wat ze wél kan eten.
En al met al wel blij dat we iets meer antwoorden (maar helaas ook weer nieuwe vragen) hebben gekregen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 17 Mei 2021 16:31

Re: Pinda-allergie

Oh jeetje Marin, wat vervelend zeg!
Er borrelt bij mij nu wel direct een vraag op, ik weet niet hoe jij het zelf ziet en of je het met de kinderarts wilt overleggen: Je hebt het erover dat M altijd zo’n makkelijk meisje is, en je dit daardoor niet verwacht had. Nu heeft O natuurlijk wel meer moeite met eten (dan M), last van zijn ontlasting etc. Zou het niet kunnen dat ook hij bepaalde allergieën heeft?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mei 2021 17:06

Re: Pinda-allergie

Ja tja ja. Ik denk het niet, hij heeft nog nooit urticaria achtige klachten gehad maar misschien wel buikklachten ja. Hoewel die ontlasting van de laatste maanden is hoor, niet eerdere jaren. Maar kan geen kwaad om te benoemen bij de kinderarts.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers