Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 04 Apr 2021 21:42

Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Even vragen of iemand dit herkent, anders gaan we dinsdag naar de dokter.

Onze dochter is verkouden geweest en sindsdien (3 dagen) ademt ze soms heel hard gierend/piepend/zuigend in. En daarna ademt ze gewoon weer normaal rustig.

Ze is vrolijk, eet goed drinkt goed etc. Alleen dit. Ik schrik me elke keer dood. Ze doet het vooral als ze enthousiast is of als ze eet. Maar ze lijkt het verder niet echt benauwd te hebben.

Het is m’n derde kind en ik heb geen idee of ze haar stem ontdekt of ziek is of dat het gewoon een na wee is van de verkoudheid. Omdat ze gewoon blij is wil ik niet meteen naar de nightcare ofzo. Herkent iemand dit toevallig? Ze is nu trouwens 8 maanden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Apr 2021 22:01

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Bij ons kun je ook de huisartsenpost bellen voor een telefonisch advies, je hoeft niet per se langs te komen, is dat geen optie? Niet dat ik aan de hand van je verhaal denk dat er heel wat aan de hand is, mijn eerste idee was dat er gewoon wat slijm dwarszit, waar wij dan onze keel zouden schrapen of even zouden kuchen en een baby kan dat misschien nog niet zo goed als er geen hoestprikkel is. Maar voor je eigen geruststelling is het misschien fijn om even te bellen en te overleggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 05 Apr 2021 06:50

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Het kan ook zijn dat ze tijdens haar verkoudheid een bepaalde manier van ademhalen had omdat ze toen even niet anders kon, en die techniek soms nog even inzet of zo.
Hoe is ze tijdens die gekke ademhaling? Komt ze dan paniekerig over of is ze dan ook volledig zichzelf? Daar zou voor mij van af hangen of ik me zorgen zou maken.
<<

Anoniem303

Bericht 05 Apr 2021 08:59

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Ik vind het lastig om me een voorstelling ervan te maken hoe het klinkt, vooral ook omdat je aangeeft dat het misschien ook stem ontdekken kan zijn. Ik zou denk ik morgen even de huisarts bellen (of vandaag de hap, als het je veel zorgen baart) om te vragen of ze even naar de longetjes willen luisteren en in haar keeltje willen kijken. Als het niks medisch is, dan kun je dat in elk geval direct uitsluiten.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 05 Apr 2021 09:10

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Super lief dat jullie zo snel reageren! Ik bel denk ik straks even de hap denk ik. Oudste ook weer verkouden ik word er gestoord van.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Apr 2021 09:29

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Bij die kleintjes vragen ze ook wel eens om de telefoon bij hun hoofd te houden, zodat ze het kunnen horen.
Dat hebben we met E ook gedaan en toen moesten we wel langskomen. Maar daaruit kunnen ze vaak ook wel het een en ander halen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Apr 2021 10:02

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Dat gierende heb je ook als het strottenhoofd iets ontstoken is. T had op die leeftijd soms kroep. Dat gierende ging dan na een paar dagen over en werd dan slijm hoest.
2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 05 Apr 2021 12:00

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Charles schreef:Super lief dat jullie zo snel reageren! Ik bel denk ik straks even de hap denk ik. Oudste ook weer verkouden ik word er gestoord van.

Heb je inmiddels al gebeld? Met zo’n baby zou ik ook laagdrempelig bellen. Het is soms zo moeilijk inschatten. Tot nu toe mocht/moest ik altijd even langskomen ter controle. En als t niks is, dan weet je in ieder geval dat je je geen zorgen hoeft te maken.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 05 Apr 2021 17:21

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Ik heb de hap gebeld die wilden haar idd horen. We moesten onmiddellijk komen en het viel gelukkig alsnog redelijk mee ze heeft een puffer gekregen (net zoals ik het zit in de familie). En het moet beter worden binnen 3 dagen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2021 17:25

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Ah gossie zielig dat ze aan de puffer moet.
Toch goed dat je gegaan bent!
Let's discover the world together.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 05 Apr 2021 20:23

Re: Baby verkouden geweest hoorbaar inademen

Goed dat je gebeld hebt dan inderdaad! Hopelijk wordt het met de puffer beter.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers