Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemene vragen mbt corona

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 03 Apr 2021 11:03

Algemene vragen mbt corona

Ik vond mijn vragen niet echt passen in het klaagtopic, maar ook niet echt tussen nieuws en actualiteiten vandaar een algemeen vragentopic.

Doen jullie nog weleens boodschappen voor 9u?

Betalen jullie nog weleens contant?
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Apr 2021 11:07

Re: Algemene vragen mbt corona

Boodschappen voor 9 uur niet. Dit is omdat ik het lekker vind om in het weekend rustig aan te doen, dus dan is het nog te vroeg.
Edit: moet ook zeggen dat ik niet meer aan het ouderen uur had gedacht.

Als ik contant geld heb, betaal ik er gewoon mee in de winkels.
Laatst gewijzigd door Japie op 03 Apr 2021 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 03 Apr 2021 11:14

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik heb laatst per ongeluk boodschappen gedaan voor 9.00. Ik had er nooit aan gedacht. Ik vond het al wel heel rustig in de winkel, maar pas bij de kassa bedacht ik me dat het eigenlijk het ouderenuurtje was. Ik voelde me heel lullig.

Contant betalen heb ik laatst met het afrekenen van kleding gedaan, dat was de eerste keer sinds maart vorig jaar, maar normaal pin ik ook bijna alles.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Apr 2021 11:18

Re: Algemene vragen mbt corona

Nee en nee, behalve de glazenwasser die wil persé contant er daar moet ik steeds speciaal voor pinnen, grrrr.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2021 11:26

Re: Algemene vragen mbt corona

Signature schreef:Doen jullie nog weleens boodschappen voor 9u?

Betalen jullie nog weleens contant?

Ja, regelmatig. Er is geen kop in de winkel dan en al helemaal geen ouderen hier, dus ik ga gewoon als het zo uit komt. Toen ik zwanger was ging ik ook tijdens het kwetsbarenuurtje, maar toen was het vaak best druk.

Ik betaal soms contant als ik koopzegelboekjes ingeleverd heb. Is nooit een probleem.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Apr 2021 12:05

Re: Algemene vragen mbt corona

Ja doe vaak boodschappen voor 9 uur waarom niet? Zie hier nergens meer een ouderen uurtje en als ze die wel hebben is van 7 tot 8

Ik betaal vaak contant vind dat handiger dan altijd pinnen. In deed voor corona ook altijd contant nu pin ik wel vaker.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Apr 2021 12:09

Re: Algemene vragen mbt corona

Hier is geen ouderenuurtje geloof ik. Het staat in ieder geval nergens aangegeven en ik houd er dus ook geen rekening mee.

Contant betalen deed ik al zo goed als nooit meer, dus daarin is niks veranderd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2021 12:12

Re: Algemene vragen mbt corona

Meestal laat ik de boodschappen bezorgen. Als ik dan toch boodschappen haal in de winkel, kijk ik maar net wat er uit komt.

Contant betaal ik eigenlijk nooit, voorheen ook al niet.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2021 12:13

Re: Algemene vragen mbt corona

Het ouderenuurtje staat nergens erg duidelijk aangegeven, je moet het echt opzoeken op internet. Het is niet dat er ergens een bord hangt of zo.

Ik ben wel eens net voor negenen in de AH, dan ga ik meestal wel gewoon naar binnen. Bij de Dirk is het ouderenuurtje dan al afgelopen, zij hebben een uur 's morgens en een uur 's avonds. Ik bedenk me nu dat ik misschien wel eens 's avonds tijdens het ouderenuurtje ben geweest, want dat is natuurlijk een uur naar voren gehaald door de avondklok. Ik voel me daar dan ook weer niet schuldig over, denk hooguit: volgende keer even op de site kijken.

Contant betalen doe ik sowieso bijna nooit, al is het eigenlijk geldtechnisch gezien wel beter omdat ik persoonlijk beter gemotiveerd ben om zuinig te doen als ik een vast bedrag per week pin en probeer daarmee rond te komen. Dat zou ik wel weer willen invoeren (heb dat een tijd zo gedaan) maar nu is niet helemaal het handige moment, dus dat komt na corona wel weer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 03 Apr 2021 12:20

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik doe wel boodschappen vóór 9 uur, want als ik vrij ben en de kinderen naar school heb gebracht, rijd ik in één keer door naar de supermarkt. Contant betalen doe ik niet meer. Ja, voor zwartbetaalde klusjes aan de buurjongen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 03 Apr 2021 12:37

Re: Algemene vragen mbt corona

Ja, als ik de kinderen naar school heb gebracht ga ik vaak direct door. En vaak ook savonds na 9 uur. Heerlijk rustig boodschappen doen. In de drukte trek ik het niet.

En betaal geregeld contant.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Apr 2021 12:43

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik was 1 keer de tijd vergeten en daardoor tijdens het ouderenuurtje in de supermarkt. Niemand attendeerde me er ook op dus ik had geen idee, pas toen ik thuis kwam en op de klok keek.

Contant betalen heb ik al heel lang niet meer gedaan. Ik heb ook eigenlijk geen idee hoeveel contant ik in m'n portemonnee heb.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2021 12:43

Re: Algemene vragen mbt corona

Ja precies, dat heb ik ook, als ik boodschappen doe dan is het meestal direct als ik mijn dochter naar school heb gebracht en zij moet om 8.40 binnen zijn, dus dan ben ik wel voor 9.00 bij de supermarkt. Nu ga ik niet meer zoals vroeger elke dag, maar als ik ga dan ga ik wel in één keer door.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 03 Apr 2021 12:52

Re: Algemene vragen mbt corona

Hier heeft de ene supermarkt het ouderenuurtje van 7.00 tot 8.00, de andere van 7.00 tot 9.00. Dat maakt het ook wel verwarrend. Meestal probeer ik eerst naar de ene te gaan en daarna naar die die tot 9.00 ouderenuurtje heeft.

Maar dat gaat dus ook weleens mis.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem313

Bericht 03 Apr 2021 12:55

Re: Algemene vragen mbt corona

Contant betalen was echt al zo lang uit m’n systeem! Dat mensen dat nog doen. Ik heb doorgaans niet eens een portemonnee bij me, betaal alles met m’n Apple Watch en daarvoor met m’n telefoon.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Apr 2021 13:16

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik wist niet eens dat dat ouderenuurtje nog bestond. Maar goed ik laat ook bijna alle boodschappen bezorgen.

Contant betalen doe ik al jaren niet meer, zo onhandig. Op een paar losse muntjes na heb ik ook eigenlijk nooit wat in mijn portemonnee zitten.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 03 Apr 2021 15:28

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik betaal überhaupt al ik weet niet hoe lang niet meer contant. En voor 9u zul je mij ook niet snel in de winkel vinden, dat heeft verder vrij weinig te maken met het ouderenuurtje, waar ik trouwens nog nooit iets van heb zien staan hier in de supermarkt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Apr 2021 15:39

Re: Algemene vragen mbt corona

Voor 9 ben ik wel in de supermarkt, meestal een kwartiertje ofzo er zijn dan echt bijna geen ouderen. Dus voel me daar ook niet schuldig over.

Contant betalen deed ik sowieso al bijna nooit meer.
2015 💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 03 Apr 2021 16:10

Re: Algemene vragen mbt corona

Ja en ja.
Als ik dochter naar school heb gebracht ga ik daarna altijd boodschappen doen. Overigens heb ik het wel met een leidinggevende in de supermarkt erover gehad en zij zei dat het prima was als je voor negen uur kwam. Het was rond die tijd sowieso altijd rustig.

En contant betalen heb ik altijd gedaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Apr 2021 16:22

Re: Algemene vragen mbt corona

Is dat ouderenuurtje nog steeds tot 9? Hier volgens mij niet meer..
De afgelopen weken heb ik steeds op vrijdag de weekboodschappen gedaan zodra ik E naar school had gebracht. Dan ben ik er dus idd voor 9uur.

Contant betalen deed ik sowieso al bijna nooit, ik heb nooit contant op zak eigenlijk. Maar als ik iets retour breng en dat contant terug krijg, betaal ik daar wel gewoon mee.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Apr 2021 16:24

Re: Algemene vragen mbt corona

Ouderenuurtje was van 7 tot 8. Erg fijn dat dat zo vroeg was, aangezien "onze" supermarkt naast 3 scholen -speelzalen en kinderdagverblijven staat. Veel ouders die na het wegbrengen van hun kinderen even boodschappen doen. Uurtje later is het veel drukker en veel ouderen.
Geen idee eigenlijk of ze nog zo vroeg open zijn als apart uurtje.

Contant amper meer. Deed ik al weinig, maar nu ik niet meer op de markt enzo kom al helemaal niet meer.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Apr 2021 16:37

Re: Algemene vragen mbt corona

Bij onze ah stond dat 'op last van de overheid, het ouderenuurtje per 1 maart opgeheven werd', dus sindsdien ga ik altijd om kwart voor 9 naar de supermarkt. Maar toen ik laatst naar een andere ah ging was het ineens wel nog steeds ouderenuurtje. Dus ik snap eigenlijk niet meer hoe dat nou zit. Contant betalen doe ik al heel lang niet meer.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2021 16:43

Re: Algemene vragen mbt corona

Onze Jumbo heeft het nog steeds op een aanplakbiljet, maar geen idee wat er precies op staat eigenlijk.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 03 Apr 2021 17:54

Re: Algemene vragen mbt corona

De supermarkt waar ik werk heeft nog steeds een ouderenuurtje, van 7.00-8.00 en van 20.00-21.00.
Van 7.00 tot 8.00 komen er meestal alleen maar ouderen. Van 20.00-21.00 merk je er niks van, maar dat is al vanaf het begin zo.

Ik ga zelf nooit tijdens het ouderuurtje maar ik vind voor 8.00 uur ook veel te vroeg.
Contant betalen deed ik voor corona ook al niet.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Apr 2021 19:46

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik breng T naar school en rij dan door naar de supermarkt. Dus ja, ik ben er voor 9 uur.
Maar dit doe ik maandag dus dan is het sowieso erg rustig.
Contant betalen doe ik ook af en toe.
Mijn man heeft soms wat cash over.
2016
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Zora