Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemene vragen mbt corona

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Apr 2021 19:48

Re: Algemene vragen mbt corona

Hier is het ouderen en kwetsbare uur nu tussen 8 en 10. Ik vind dat ik hoogzwanger wel onder kwetsbaar val. Als ik contant geld heb betaal ik er gewoon mee.
⁠♡♡♡
<<

Kira

Bericht 03 Apr 2021 19:51

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik ga nooit om 9u boodschappen doen, dus nu ook niet. En als ik contant geld heb betaal ik daar ook mee.
<<

Anoniem303

Bericht 03 Apr 2021 20:46

Re: Algemene vragen mbt corona

Als ik om 9:00 moet beginnen op werk en ik heb voor die tijd wat nodig, dan ga ik wel boodschappen doen. Héél theoretisch gezien behoor ik ook tot een kwetsbare groep dus wat dat betreft...
Ik betaal niet vaak meer met contant geld, maar als ik het wel op zak heb, geef ik het wel uit.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Apr 2021 20:52

Re: Algemene vragen mbt corona

Hier staat wel een bord dat het ouderen-en-kwetsbaren-uurtje van 7.00 tot 9.00 is, maar niemand die het controleert. Als ik de oudste naar school heb gebracht, loop ik meestal door met de jongste om nog wat boodschappen te halen, ik ben er dan voor 9.00, maar dat vind ik dan wel prima.

Bij de supermarkt bij mijn ouders (zelfde keten) zijn ze er heel streng in, mijn vader werd laatst tegengehouden tijdens dat uurtje, hij zou te jong zijn. Toen moest hij aan zo'n snotneus gaan uitleggen dat hij kanker had en dus ongeneeslijk ziek was. Dat vind ik dan ook het andere uiterste...

Contant betalen heb ik al heel lang niet meer gedaan, eigenlijk doe ik alles met pin.
december 2016
juli 2019
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Apr 2021 20:56

Re: Algemene vragen mbt corona

Bij ons is het officieel van 8.00-9.oo uur ouderen en kwetsbarenuurtje en van 14.00 tot 15.00 uur. Maar er wordt niet op gecontroleerd, mag officieel ook niet ivm wet op privacy. We zijn een tijdje van 7 tot 8 open gegaan, maar in dat uur hadden we meestal niet eens 1 klant. Ja, 5 voor 8, de klanten die normaal al buiten voor de deur staan te wachten.
En bij ons wordt bijna 45% van de boodschappen contant betaald door klanten. Wij hebben redelijk veel klanten met week/leefgeld en die betalen veel contact.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Apr 2021 20:58

Re: Algemene vragen mbt corona

Hier is het ouderenuurtje van 7 tot 8. Als ik boodschappen doe is dat meestal meteen om half 9, de jumbo ligt bijna naast de school, dus ik ga in 1x door. Ouderenuurtje is dan dus ook al voorbij.

Contant betalen doe ik normaal al bijna nooit, behalve als we bv via marktplaats hebben verkocht of geld krijgen voor onze verjaardag. Ik voel me nu altijd wel iets bezwaard om contant te betalen, maar doe dat inmiddels wel weer gewoon.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 04 Apr 2021 19:07

Re: Algemene vragen mbt corona

Toch best wat die dus beiden of één van de twee wel doen.
Vd week had ik even niet aan het ouderen uurtje gedacht en ik was mijn pinpas vergeten dus ik voelde me best wel lullig maar misschien moet ik dat dan eens laten varen. Had wel cash op zak ivm de speeltuin waar we juist met cash moeten betalen, deden ze verder niet moeilijk over.

Normaal pin ik altijd en wacht ik eigenlijk altijd netjes tot 9u maar op schooldagen ben ik er dan vaak al wel eerder en moet ik vanaf 9u betaald parkeren. Is altijd heel rustig ook dan dus ga vd week maar eens gewoon door om 8.30 en als ik niet welkom ben merk ik dat vast ook snel genoeg.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 06 Apr 2021 21:52

Re: Algemene vragen mbt corona

Voor degene die de laatste dagen getest zijn, hoe lang duurde bij jullie het voor de uitslag bekend was? De gewone test, niet de snelle.
Mijn vader heeft morgen een ziekenhuis afspraak, is vandaag getest maar ik ben bang dat hij de afspraak moet afzeggen. Ze zeiden bij de test 48 uur maar hoop dus sneller. Ik ben gewoon zenuwachtig, hij komt nergens maar wij komen wel allemaal bij hem over de vloer. Ieder jaar heeft hij 2x de griep maar dan nu net voor een belangrijke afspraak. En nu hoop ik dat er gewoon iemand zegt dat het bij haar maar 12 uur duurde ofzo. Zodat de afspraak gewoon door kan gaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 06 Apr 2021 22:03

Re: Algemene vragen mbt corona

Om 15 uur getest en om 20 uur de uitslag!

Mijn broer en mijn neefje waren vandaag getest en hebben de uitslag ook.

Maar is hij met een negatieve test welkom in het ziekenhuis?
(Ik ben dat namelijk niet als ik nog verkoudheidsverschijnselen heb).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem304

Bericht 06 Apr 2021 22:11

Re: Algemene vragen mbt corona

Gisteren 13:25 getest en vannacht om 4 uur de uitslag. Dus 14 uren later.

Met een negatieve test mag je na overleg soms wel het ziekenhuis in als de afspraak belangrijk is. Of zoals ik toen, toen m'n baby er lag.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 06 Apr 2021 22:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 06 Apr 2021 22:12

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik zet vaak de kids om 8.30 bij school af en rijd dan door naar de supermarkt. Maar geloof dat dat ouderen uurtje hier nu tussen 7.00 en 8.00 is.
Voor Corona betaalden we zo goed als alles al met pin en dat is nu ook zo.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Apr 2021 22:12

Re: Algemene vragen mbt corona

Vrijdag om 9:45 getest, zaterdag 00:12 uitslag.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 06 Apr 2021 22:13

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik had om 10.30 getest en om 22.30 de uitslag
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 06 Apr 2021 22:17

Re: Algemene vragen mbt corona

Ow gelukkig, dat geeft hoop.

Hij mag naar het ziekenhuis met een negatieve test. Hij krijgt daar een beter mondkapje dan mijn stoffen en wordt meteen naar een kamer gebracht. Mag dus niet in de wachtkamer wachten.
De afspraak is zodanig belangrijk dat ze hem door willen laten gaan maar daarvoor moet er dus eerst een negatieve test zijn. Ben hiervoor 3 test straten voorbij gereden om er maar voor te zorgen dat hij vandaag getest werd. Hopelijk is het dus op tijd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Apr 2021 22:19

Re: Algemene vragen mbt corona

Wij hebben vandaag om 9.45 getest, nog geen uitslag.

Dochter gisteren om half 11 en om 21.40 de uitslag.
⁠♡♡♡
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 07 Apr 2021 08:47

Re: Algemene vragen mbt corona

Helaas nog geen uitslag. Ik heb wel de afspraak kunnen verzetten naar het einde van de middag. Hopelijk geeft dat genoeg tijd!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 07 Apr 2021 09:09

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik ging altijd al vroeg boodschappen doen, tussen 7 en 8. Het is dan altijd rustig, dus dat vind ik zeker met Corona fijner. Hier hangen bordjes dat ouderen tussen 7 en 9 uur voorrang krijgen. Dus als er een ouder iemand achter mij aansluit bij de kassa, laat ik diegene altijd voor. De meesten vinden dat niet eens nodig en het is volgens mij niet vaker dan 3 keer voorgekomen in het afgelopen jaar.

Cash betalen doe ik zo goed als overal. Is nog een overblijfsel uit de tijd dat we financieel zo goed als aan de grond zaten. Dan wist ik zeker wat ik bij me had en had ik veel meer controle over wat ik uitgaf. Pinnen doe ik nog steeds alleen echt als het moet, we geven op die manier echt beduidend minder uit dan 'vroeger' toen we wel alles klakkeloos pinden. Er is nooit een winkel die hier moeilijk over doet trouwens.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Apr 2021 18:43

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik weet dat de zoon van Taeda laatste een vals positieve test had. Onze oudste is dus positief getest van verder niemand in haar en onze omgeving.

Hebben jullie vaker gehoord van vals positieve testen?
⁠♡♡♡
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Apr 2021 19:08

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik heb niemand daar uit eigen ervaring over gehoord, maar ik weet dat het wel voorkomt. Is het geen optie om iemand zo'n thuistest door de bus te laten gooien en te kijken wat daaruit komt? Als die dan negatief is zou ik de GGD nog eens bellen voor overleg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Apr 2021 19:09

Re: Algemene vragen mbt corona

Goede tip!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Apr 2021 19:14

Re: Algemene vragen mbt corona

Heeft iemand wel eens gehoord van een link tussen vitamine D-tekort en corona?
Ik was gisteren bij de huisarts en die vertelde dat ze toevallig bij meerdere jonge vrouwen erachter is gekomen dat ze een vitD tekort hebben. Ik heb dat ook meteen laten prikken en ja hoor...

Dus voor degene die kampen met vermoeidheid na corona: wellicht de moeite waard om dit te laten checken en dit tekort aan te gaan vullen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Apr 2021 19:22

Re: Algemene vragen mbt corona

MissBitchy sowieso hebben heel veel mensen een vitamine D tekort, de zon schijnt hier te weinig, we gaan te weinig naar buiten en eten te weinig voeding met veel vitamine D om genoeg vitamine D binnen te krijgen. Of dat nou persé verband houdt met corona? Dat is nog niet aangetoond volgens mij?
Heb zelf ook altijd een tekort in de winter en slik hier ieder jaar supplementen voor.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2021 19:33

Re: Algemene vragen mbt corona

Een klasgenoot van mijn zoon had ook een vals positieve test maar dat was een sneltest. De sneltest was dus positief waarna de GGD zich er mee ging bemoeien en het kind opnieuw een (gewone) test moest doen en deze was negatief. Het kind en het hele gezin zijn daarna nog een keer getest, allemaal negatief en toen heeft de GGD het dossier gesloten. Dit was overigens een pcr sneltest.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2021 19:34

Re: Algemene vragen mbt corona

Ik heb er wel wat over gelezen maar weet niet meer wat en hoe precies dus geen bronvermelding oid.

Ik slik sowieso al sinds m'n eerste zwangerschap vitamine d extra. Las laatst wel dat het het beste opgenomen wordt in de avond terwijl ik het altijd 's ochtends neem.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Apr 2021 19:38

Re: Algemene vragen mbt corona

Ja dat van die sneltest is wel een idee ja. Ik geloof echt wel dat ze het kan hebben maar het is toch gek dat niemand verder positief test. Zal eens kijken wie we naar de drogist sturen morgen!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers