Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 07 Mei 2021 11:46

Re: Vaccinatie-topic

ik heb de brief nog nog niet 😢. ik slaap bijna onder de brievenbus.

had wel al op de gok een afspraak gepland voor maandag. die ga ik dan maar weer afzeggen. wat een mindfuck dit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Mei 2021 11:54

Re: Vaccinatie-topic

Ik krijg maandag mijn eerste Pfizer prik. Normaal is om mijn leeftijdsgroep pas in oktober aan de beurt maar ik kan via de universiteit eerder, dus maar aangegrepen. Ben ik er maar vanaf!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 07 Mei 2021 12:19

Re: Vaccinatie-topic

Charles schreef:ik heb de brief nog nog niet 😢. ik slaap bijna onder de brievenbus.

had wel al op de gok een afspraak gepland voor maandag. die ga ik dan maar weer afzeggen. wat een mindfuck dit.


Mijn man wilde dit ook al doen maar mocht hij niet van mij. Gaat hij het jinxen en komt hij de komende weken nog niet 🙈

Iedere ochtend check ik de postnl app maar helaas. Wij krijgen pas om 5 uur de post dus ik ben ook enorm ongeduldig!
<<

Anoniem315

Bericht 07 Mei 2021 17:54

Re: Vaccinatie-topic

Mijn man heeft de uitnodiging nu ook (vanwege astma).
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 07 Mei 2021 20:14

Re: Vaccinatie-topic

Exogenesis schreef:Mijn man heeft de uitnodiging nu ook (vanwege astma).

Hier hetzelfde, en volgende week zondag de eerste vaccinatie
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Mei 2021 21:13

Re: Vaccinatie-topic

Mijn vriend heeft de uitnodiging ook binnen.

Maar wat ik niet snap, m’n schoonmoeder is risicogroep en krijgt normaal ook oproep griepprik. Maar zij valt buiten deze lichting? Want ze is van 1960 en ze nodigen nu de doelgroep risicogroep 1961-2003 uit toch?
En de oproep voor doelgroep 1960 heeft zij ook nog niet gehad. Dus zij is nu de enige van ons die nog geen oproep heeft, maar zij is wel de meest kwetsbare van ons mocht ze het krijgen.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Mei 2021 21:19

Re: Vaccinatie-topic

Gympie, de ronde waar 1960 in valt, wordt op dit moment gevaccineerd. Dus je schoonmoeder (en eigenlijk iedereen van 1960 dus) is sowieso snel aan de beurt.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Mei 2021 21:21

Re: Vaccinatie-topic

Dit gaat trouwens via de huisarts, dus misschien kan ze daar eens contact mee opnemen, of er al zicht op is wanneer zij aan de beurt is.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Mei 2021 21:23

Re: Vaccinatie-topic

Rixt schreef:Gympie, de ronde waar 1960 in valt, wordt op dit moment gevaccineerd. Dus je schoonmoeder (en eigenlijk iedereen van 1960 dus) is sowieso snel aan de beurt.


Ja, ik lees het nu net inderdaad. De tweede week mei zou ze de oproep moeten krijgen voor AZ (regio Gelderland). Gelukkig maar.

Edit; dan is de start. Dus kan beter zeggen vanaf dan zou ze de oproep moeten krijgen.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 240

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 07 Mei 2021 22:33

Re: Vaccinatie-topic

Vorige week heb ik mijn Janssen vaccin gehad via mijn werk (ziekenhuis). Gelukkig maar 1 prik, heb er last van gehad. Verhoging, spierpijn, flinke zwelling op injectieplek en opgezette lymfeklier onder mijn oksel. Wel een teken dat mijn afweer gereageerd heeft.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Mei 2021 23:10

Re: Vaccinatie-topic

Mijn schoonvader is inmiddels volledig gevaccineerd helaas alleen nog niet bekend hoe effectief het vaccin is omdat hij ook chemo krijgt en dan je afweer behoorlijke klappen krijgt.

Mijn schoonmoeder krijgt aankomend weekend de eerste wat ik echt best bizar laat vind. Ik vermoed dat het zo laat is omdat de aandoening die zij heeft zo zeldzaam is dat ze er tussendoor vliegt en op haar leeftijdsgroep moest wachten.

Mijn moeder krijgt dinsdag het vaccin en is dan ook gelijk klaar omdat ze er maar 1 hoeft ivm een besmetting.

Dan is het alleen nog wachten tot mijn vader aan de beurt is maar dat zal snel gaan.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 08 Mei 2021 08:23

Re: Vaccinatie-topic

Ik mag vrijdag de 21e, Pfizer of Moderna, ben benieuwd hoe ik reageer :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Mei 2021 10:09

Re: Vaccinatie-topic

Palmyra schreef:Vorige week heb ik mijn Janssen vaccin gehad via mijn werk (ziekenhuis). Gelukkig maar 1 prik, heb er last van gehad. Verhoging, spierpijn, flinke zwelling op injectieplek en opgezette lymfeklier onder mijn oksel. Wel een teken dat mijn afweer gereageerd heeft.


Ik heb nog steeds elke dag flinke hoofdpijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 08 Mei 2021 17:50

Re: Vaccinatie-topic

Hier nog geen uitnodiging, maar kan ik niet alvast een afspraak inplannen (zoals het bij de ouderen ging)? Ik lees op de site van het RIVM dat je een code nodig hebt en die in de brief staat?
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 17:57

Re: Vaccinatie-topic

In mijn oproep stond een code die ik in moest voeren toen ik belde (en waarschijnlijk moet je dat via DigiD dan ook). zonder die code denk ik niet dat je een afspraak kunt krijgen.
Edit: wat je zelf al aangeeft dus :)
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Mei 2021 18:48

Re: Vaccinatie-topic

-weg- ff geen zin in deze discussie
Laatst gewijzigd door Charles op 08 Mei 2021 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 18:57

Re: Vaccinatie-topic

Je hebt de oproepbrief nodig Charles. Daar zit ook een gezondheidsverklaring bij en die moet ook ingevuld mee. Ik snap hoe graag je wilt, maar ik ben bang dat het niet lukt...

Lukte het gewoon om via DigiD een afspraak te maken dan?
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 18:58

Re: Vaccinatie-topic

Wat nog wel zou kunnen, is overleggen met de huisarts. Als die een vaccin over heeft, of jij die dan mag. Ik weet alleen niet welk vaccin dat dan gaat zijn.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Mei 2021 19:30

Re: Vaccinatie-topic

ik heb m’n ingevulde gezondheidsverklaring. ik heb alles (ook bevestiging etc). behalve de brief. wel digitaal van de huisarts de toezegging dat ik in de griepprik groep zit.
<<

Anoniem308

Bericht 08 Mei 2021 19:36

Re: Vaccinatie-topic

Jeetje Charles de laatste loodjes wegen het zwaarste hè. Ik snap je zo goed als je zo graag wilt.
Alles uitprinten idd en meenemen. Zou de gok nemen.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Mei 2021 19:39

Re: Vaccinatie-topic

AMM schreef:Jeetje Charles de laatste loodjes wegen het zwaarste hè. Ik snap je zo goed als je zo graag wilt.
Alles uitprinten idd en meenemen. Zou de gok nemen.



dat vind ik wel fijn dat je dit zegt. ik vind het heel spannend om gewoon te proberen. maar ik ben nu zo dichtbij....om me heen is iedereen echt al gevaccineerd via werk of connecties het voelt zo oneerlijk soms.
<<

Anoniem308

Bericht 08 Mei 2021 19:50

Re: Vaccinatie-topic

Ja helemaal via connecties vind ik gewoon stom, zeker als je risicopatiënt bent. Ik weet niet hoe strikt ze zijn. Kan me indenken dat ze wel strikt zijn, maar je weet het niet.
<<

Anoniem320

Bericht 08 Mei 2021 20:15

Re: Vaccinatie-topic

Ik zou gewoon gaan Charles. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je weggestuurd wordt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Mei 2021 20:18

Re: Vaccinatie-topic

Hoe vervelend ook, ik zou het niet doen en de afspraak verplaatsen. Op de site van de GGD staat dat ze streng controleren en dat je de brief moet tonen. Het geeft alleen maar een vervelende situatie als je het toch gaat proberen, zowel teleurstelling voor jezelf als voor de medewerker die jou nee moet verkopen. Hopelijk heb je de brief snel binnen.
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 20:22

Re: Vaccinatie-topic

Maar wat ik niet begrijp Charles, jij bent toch onder behandeling van een longarts? Dan had je toch al véél eerder een oproep moeten krijgen?

Ik zou je keuze om wel of niet te gaan af laten hangen van jezelf, hoe denk je dat de teleurstelling valt als ze je toch wegsturen? Als je daar redelijk vrede mee kunt hebben, zou ik het doen. Maar je geeft aan half labiel te zijn, denk je dat je die teleurstelling op dat moment zou kunnen beheersen?

Ik had trouwens begrepen dat iedereen in de griepprikgroep vanaf donderdag dus een oproep kreeg en dat vanaf dan iedereen binnen die groep, binnen 7 dagen de oproep kon verwachten. Maar ik kan het niet meer terugvinden dus ik weet ook niet wat daarvan waar is.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers