Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jul 2021 19:00

Re: Vaccinatie-topic

Maar als je corona hebt gehad, volstaat één vaccinatie toch?

Ik dacht dat ik er goed mee weg kwam, heb maandagmiddag de tweede prik gehad en was gisteren wel moe, maar niet heel veel meer dan normaal. Maar sinds vanmiddag had ik ineens een heel zwaar gevoel in m'n armen en benen en net had ik het ijskoud en een gloeiend hoofd. Echt een beetje een koortsig gevoel. Hoop dat het snel weer weg is.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 28 Jul 2021 20:08

Re: Vaccinatie-topic

Hoop dat het meevalt Bliss, sterkte!

Ik heb het topic niet doorgelezen dus sorry voor eventuele dubbele vraag. Denken jullie dat het mogelijk is dat ik mijn tweede vaccinatie een paar dagen eerder krijg en dus mijn afspraak vervroeg? Bel morgen sowieso met de GGD.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 28 Jul 2021 20:30

Re: Vaccinatie-topic

Bliss schreef:Maar als je corona hebt gehad, volstaat één vaccinatie toch?


Zoals ik begreep, heeft ze corona gehad na de eerste vaccinatie dus moet ze nog een 2de.
Ik zou persoonlijk wachten maar ik heb geen vakantieplannen.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 28 Jul 2021 20:31

Re: Vaccinatie-topic

SoGood schreef:Hoop dat het meevalt Bliss, sterkte!

Ik heb het topic niet doorgelezen dus sorry voor eventuele dubbele vraag. Denken jullie dat het mogelijk is dat ik mijn tweede vaccinatie een paar dagen eerder krijg en dus mijn afspraak vervroeg? Bel morgen sowieso met de GGD.


Het systeem kon dat eerst niet. Mogelijk dat het aangepast is. Je kan ook proberen om naar de locatie te gaan en het proberen.
<<

Anoniem319

Bericht 28 Jul 2021 20:36

Re: Vaccinatie-topic

Toetie schreef:
Bliss schreef:Maar als je corona hebt gehad, volstaat één vaccinatie toch?


Zoals ik begreep, heeft ze corona gehad na de eerste vaccinatie dus moet ze nog een 2de.
Ik zou persoonlijk wachten maar ik heb geen vakantieplannen.

Sowieso volstaat een recent doorgemaakte coronabesmetting ook in de meeste landen wel, toch? Alleen begrijp ik volgens mij uit het verhaal van Prosecco dat ze daar niet op durft te vertrouwen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Jul 2021 21:36

Re: Vaccinatie-topic

Maple schreef:
Toetie schreef:
Zoals ik begreep, heeft ze corona gehad na de eerste vaccinatie dus moet ze nog een 2de.
Ik zou persoonlijk wachten maar ik heb geen vakantieplannen.

Sowieso volstaat een recent doorgemaakte coronabesmetting ook in de meeste landen wel, toch? Alleen begrijp ik volgens mij uit het verhaal van Prosecco dat ze daar niet op durft te vertrouwen.


Als je eerst corona hebt gehad en daarna je eerste inenting dan zou de eerste moeten volstaan.
Maar als je eerst je eerste inenting krijgt en daarna corona dan raden ze aan om de tweede inenting toch te halen.

Zelf denk ik dat dat herstelbewijs voldoende zou moeten zijn. Alleen hoe lang is dat geldig en wordt die geldigheid niet straks tijdens de vakantie ineens aangepast?
En mijn vriend vertrouwd het helemaal niet zo en is bang dat we misschien ergens onderweg geweigerd worden. Ik wil eigenlijk dat risico niet lopen. Maar ik wil me ook niet laten inenten en dan weer ziek worden... Moeilijk
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 09 Aug 2021 22:12

Re: Vaccinatie-topic

Bij mij is het inmiddels een maand na de 2e vaccinatie. Vorige keer menstrueerde ik tijdens vaccinatie dag, maar deze keer blijft het helemaal uit. Test gedaan, maar niet zwanger. Meer vrouwen hier die er de maand erna pas last van hadden dat het anders liep?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 09 Aug 2021 22:40

Re: Vaccinatie-topic

Rose. schreef:Bij mij is het inmiddels een maand na de 2e vaccinatie. Vorige keer menstrueerde ik tijdens vaccinatie dag, maar deze keer blijft het helemaal uit. Test gedaan, maar niet zwanger. Meer vrouwen hier die er de maand erna pas last van hadden dat het anders liep?


Ja ik. Een week na de eerste vaccinatie werd ik, keurig op tijd, ongesteld. Daarna duurde het 47 dagen voordat mijn volgende menstruatie zich voorzichtig aandiende, uiteindelijk werd ik na 5 dagen licht vloeien echt ongesteld. Normaal is mijn cyclus redelijk regelmatig (tussen 28 en 34 dagen). Ik hoop dat het de volgende ronde weer normaal is. Ik lees heel veel over deze bijwerking, dus ik ga er vanuit dat het aan de vaccinatie ligt. Maar zeker weet ik het dus niet.

Ik was wel heel erg bang voor een zwangerschap, wat misschien ook niet bijdroeg aan het uitblijven van mijn menstruatie.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 09 Aug 2021 22:44

Re: Vaccinatie-topic

Oh wat vervelend dat het zo lang duurde Patsy. Ik denk gewoon echt dat ik deze ronde oversla, had zaterdag al op z'n laatst ongesteld moeten worden. Hoop voor jou dat de volgende keer weer normaal is :)

Ik was ook bang voor zwangerschap, maar dat heb ik na de test wel los kunnen laten, gelukkig. Ik zie wel hoe het loopt, maar toch vreemd.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 09 Aug 2021 22:47

Re: Vaccinatie-topic

Ik ging er ook vanuit dat het niet meer zou komen. Ik kon het niet loslaten na een negatieve test, ben nog nooit zo blij geweest toen ik ongesteld werd.

Apart hè? Laatst was in het nieuws dat er nu ook onderzoek naar gedaan gaat worden omdat heel veel vrouwen een verstoorde cyclus hebben na vaccinatie.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Aug 2021 04:16

Re: Vaccinatie-topic

Gister m’n 2e Moderna gekregen.. wat voel ik me beroerd. Lig te janken in bed. Koorts, enorme pijn door m’n hele lichaam, misselijk. Please tell me dat dit maar 1 dagje duurt 😥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Aug 2021 08:10

Re: Vaccinatie-topic

Ja, het duurt echt maar één dagje (soms 2). Maar het gaat voorbij! Ik had het ook na de tweede Pfizer, heel naar.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Aug 2021 09:45

Re: Vaccinatie-topic

Voel me al iets beter inderdaad. Krijg m’n ogen nog steeds amper open maar de enorme krampen zijn minder. Wat een gedoe zeg.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Aug 2021 10:13

Re: Vaccinatie-topic

Het gaat voorbij. Na de tweede prik Pfizer ben ik heel beroerd geweest. Spugen, hoofdpijn, misselijk, koorts, hartkloppingen en pijn in benen en armen. Het begon een halve dag na de prik en 24 uur later was het voorbij. Ik vond het ook echt heel vervelend. Maar het was ook zo weer voorbij.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Aug 2021 10:21

Re: Vaccinatie-topic

Oh wat vervelend dat je zo ziek was HG. Dank voor het delen van je ervaring. Had net online vergadering met collega's en kreeg direct daarna berichtjes dat ik er inderdaad niet gezond uit zie haha.. Vreselijk, die camera. Ga nu maar even m'n bed in.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 10 Aug 2021 12:40

Re: Vaccinatie-topic

Nou idd wel heel apart, Patsy. Kan me voorstellen dat je opgelucht was!

Wat naar dat je je zo beroerd voelt Feline! Dat had ik ook 2-4 dagen na Moderna :-( Hopelijk knap je snel op!
Wat vervelend dat jij ook zo ziek bent geweest HG :-( Het blijft toch een rot ding, maar voor het goede doel.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 10 Aug 2021 18:12

Re: Vaccinatie-topic

Vervelend he die bijwerkingen! Vooral als je er echt ziek van bent.
Hier alleen vermoeidheid, maar wel behoorlijk, had echt 0.0 energie.

Hopelijk gaat het snel beter feline
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Aug 2021 19:38

Re: Vaccinatie-topic

Oh, het ging net even zo slecht. Ik had heel veel pijn op m’n borst, lag te kronkelen in m’n bed van de pijn, steenkoud, migraine..
Raakte even heel erg in paniek omdat ik alleen ben dus heb m’n buren gevraagd langs te komen en die waren er meteen.
Zo lief, 2 verschillende buren.. mannen van mijn leeftijd. Eentje had pijnstillers. De andere een coronatest, fruit, pijnstillers, ging gemberthee voor me maken terwijl andere buurman een boterham voor me smeerde. Echt onwijs lief van ze!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Aug 2021 19:44

Re: Vaccinatie-topic

Ohh balen Feline! Beterschap.

Ik heb gisteren aan het begin van de middag mij tweede Pfizer shot gekregen. Tot nu toe heb ik nog nergens last van. Ik hoop dat het zo blijft want morgen ga ik een dagje naar de sauna 😬. Hier lees ik toch dat mensen vaak pas op dag 2 bijwerkingen krijgen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Aug 2021 20:15

Re: Vaccinatie-topic

Teun schreef:Ohh balen Feline! Beterschap.

Ik heb gisteren aan het begin van de middag mij tweede Pfizer shot gekregen. Tot nu toe heb ik nog nergens last van. Ik hoop dat het zo blijft want morgen ga ik een dagje naar de sauna 😬. Hier lees ik toch dat mensen vaak pas op dag 2 bijwerkingen krijgen.


Ik had na mijn 2de pfizer op dag 2,3 en 4 dat ik me een beetje brak voelde. Heel lichte hoofdpijn, wat lichtgeraakter en geen eetlust. Maar zeker niet ziek of zo.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Aug 2021 20:36

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb zowel na eerste als tweede Pfizer alleen een stijve arm gehad. Tweede keer stuk erger, maar verder geen bijwerkingen.
08/2018
05/2021
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 10 Aug 2021 20:39

Re: Vaccinatie-topic

Ik had na de erste pfizer vaccinatie alleen last van mijn arm, ontzettende spierpijn.
Na de tweede (afgelopen zaterdag) alleen maar een klein beetje spierpijn. De vaccinatie zelf was wel veel pijnlijker
Verder nergens last van!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 10 Aug 2021 21:23

Re: Vaccinatie-topic

Hier na de eerste prik pfizer de dag erna extreem moe na de tweede prik nergens last van.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Aug 2021 08:32

Re: Vaccinatie-topic

Yes prik 2 zit erin (Pfizer). Blij dat ik het achter de rug heb, hopelijk vallen de bijwerkingen mee.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 11 Aug 2021 08:46

Re: Vaccinatie-topic

Ik hoop dat je het meevalt voor je Teun! Veel plezier in de sauna vandaag!

Ik ben alweer een stuk opgeknapt. Hardnekkige koppijn en duizeligheid maar die enorme pijn door m'n lichaam is gelukkig een stuk minder. Vandaag alles maar even wassen na al die koorts.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers