Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Kira

Bericht 10 Apr 2021 17:03

Re: AstraZeneca

Rixt, zeker in het geval van jou kan ik het begrijpen. Maar ik met 0 klachten vind het van de zotte mij te laten testen. Ik snap het echt en het lijkt me ook rot zo onzeker rond te lopen en dat een test in jouw geval uitkomst kan bieden is ook zo.
En ik vind dus dat we in een absurde wereld terecht zijn gekomen en ik vrees echt voor de toekomst van mijn zoon en voor de kindjes van vriendinnen. Maar dat is inderdaad niet het punt.
Maar wilde wel zeggen dat ik zeker begrip op kan brengen voor jou en tig anderen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik zou ook veel meer willen dat mensen mochten kiezen. Er zijn genoeg mensen die wel voor Astrazenica willen gaan, nou waarom niet denk ik dan. We liggen al zo ontzettend achter qua vaccineren. Wat dat betreft vind ik net zo goed dat er meer keus moet zijn voor de burgers zelf. En waarom kunnen mensen in een risico groep geen voorrang krijgen, vind ik ook zoiets mafs. Die moeten wachten tot ze qua leeftijd aan de beurt zijn. Dat soort dingen vind ik niet juist.
<<

Anoniem303

Bericht 10 Apr 2021 17:11

Re: AstraZeneca

Risicogroepen krijgen voorrang, daar is dit topic natuurlijk om begonnen 😉

Maar fijn dat je het begrijpt. En dat het een absurde wereld zou zijn, dat is natuurlijk ook wel een beetje de realiteit van de situatie. Het hele afgelopen jaar is onvoorstelbaar geweest, we zullen moeten roeien met de riemen die we hebben. Zoals anderhalf jaar geleden gaat het voorlopig niet worden...
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2021 09:53

Re: AstraZeneca

Vajen, ik denk hetzelfde als jij.

En, interessant artikel. Dit is hoe ik het ook zie, maar dan 1287x beter onder woorden gebracht.
<<

Kira

Bericht 11 Apr 2021 11:16

Re: AstraZeneca

Exogenesis schreef:Vajen, ik denk hetzelfde als jij.

En, interessant artikel. Dit is hoe ik het ook zie, maar dan 1287x beter onder woorden gebracht.


Ik kan me hierbij aansluiten.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Apr 2021 11:29

Re: AstraZeneca

Hier krijgen de 60-64 jarige komende week hun AstraZeneca prik (als ze willen)
<<

Anoniem308

Bericht 11 Apr 2021 13:26

Re: AstraZeneca

Waar is hier Kexter?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 11 Apr 2021 15:50

Re: AstraZeneca

Mijn vader van 61 heeft afgelopen week zijn prik gehad, mijn ouders wonen in Drenthe.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Apr 2021 16:06

Re: AstraZeneca

Mijn moeder zit totaal in de stress. Ze wil geen AZ meer, omdat ze het niet betrouwbaar vindt overkomen, maar het alternatief van achteraan aansluiten is ook niks. Dus helemaal over de zeik. Ik weet ook niet meer wat wijsheid is hoor. Ik snap haar angst wel enigszins, al zou ik toch voor AZ gaan als dat haar aangeboden wordt.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem303

Bericht 11 Apr 2021 16:11

Re: AstraZeneca

De tromboseklachten zijn inmiddels bij alle vaccins voortgekomen Bliss, andere merken zijn wat dat betreft inmiddels niet meer veiliger of onveiliger in mijn ogen. En ze kan achteraan sluiten, maar de kans bestaat dan dat ze alsnog AZ als enige optie aangeboden krijgt. En als ze die weigert, heeft ze helemaal niets.

Mijn moeder is trouwens van de week ook voor de eerste keer gevaccineerd, ook AZ. Geen klachten, alleen een beetje een stijve arm.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2021 16:26

Re: AstraZeneca

Mijn vader van 71 krijgt over een week ook eindelijk de vaccinatie. Hij krijgt Pfizer. Mijn schoonzus die in de zorg werkt, heeft tweemaal een oproep gekregen voor AZ, maar heeft geweigerd. Mijn andere schoonzus die ook in de zorg werkt, heeft een maand geleden Pfizer gehad.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 160

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 11 Apr 2021 16:38

Re: AstraZeneca

Trombose komt sowieso best vaak voor, dus ook bij mensen die recent gevaccineerd zijn. Die specifieke zeldzame variant van trombose in combinatie met verlaagd aantal bloedplaatjes niet. En volgens mij zijn er nog geen echte aanwijzingen dat dit ook bij Pfizer/Moderna speelt. Ik las ergens dat het mogelijk te maken heeft met vector vaccins. Daar vallen ook Janssen en Sputnik onder. Benieuwd wat er uit verder onderzoek komt.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2021 17:26

Re: AstraZeneca

Bliss schreef:Mijn moeder zit totaal in de stress. Ze wil geen AZ meer, omdat ze het niet betrouwbaar vindt overkomen, maar het alternatief van achteraan aansluiten is ook niks. Dus helemaal over de zeik. Ik weet ook niet meer wat wijsheid is hoor. Ik snap haar angst wel enigszins, al zou ik toch voor AZ gaan als dat haar aangeboden wordt.


Hé wat vervelend joh. Ik vind dat echt kwalijk van dit beleid, dat mensen angstig worden van een veilige en effectieve vaccinatie. Staat ze nog wel open voor feitelijke informatie? Als je bijvoorbeeld laat zien dat de kans echt belachelijk klein is, en dat iets als vliegen, of COVID zelf, meer risico geeft op trombose dan AZ?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 11 Apr 2021 18:00

Re: AstraZeneca

Mijn collega had naar de GGD gebeld om een afspraak voor een vaccinatie te maken (zorgmedewerkers) en de mensen die eigenlijk AZ zouden krijgen kunnen nu dus nog geen vaccinatie krijgen omdat er nog geen andere vaccins beschikbaar zijn. Ze konden ook niet zeggen wanneer wel, ze moest over een paar weken maar weer bellen en wellicht was het besluit rondom AZ dan wel teruggedraaid. Dat vond ik dan wel weer een bijzondere uitspraak.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Apr 2021 18:03

Re: AstraZeneca

Kexter schreef:Hier krijgen de 60-64 jarige komende week hun AstraZeneca prik (als ze willen)


Omgeving Purmerend.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2021 18:20

Re: AstraZeneca

Exogenesis schreef:Mijn vader van 71 krijgt over een week ook eindelijk de vaccinatie. Hij krijgt Pfizer.

Mijn moeder heeft nu ook een oproep binnen gekregen. Voor Pfizer. In februari is ze 70 geworden. Ik vind het dan zo raar om te lezen dat er al mensen van 65 geprikt zijn. Die onder dezelfde gezondheid vallen als mijn moeder. Hoezo is het per regio dan zo verschillend.
Mijn moeder is trouwens blij met Pfizer. Want daarin zitten geen bestandsdelen waar ze allergische op reageert. Gisteren heeft ze dat met mijn vader uitgezocht. Dus ze belde mij ook dat ik Pfizer ook kan hebben. Maar ja. Dat gaat nog wel even duren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Apr 2021 18:23

Re: AstraZeneca

Mensen van 65 worden geprikt bij de huisarts, boven de 65 bij de ggd. Daar zit al verschil in.
Ik hoop wel echt dat de AZ nu niet blijft liggen, genoeg mensen die het wel willen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Apr 2021 18:32

Re: AstraZeneca

Iedereen van 70 jaar en ouder kan nu een vaccinatie afspraak maken, dus ook als je nog geen oproep hebt gehad. Wellicht nog een tip voor een aantal van jullie ouders.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Apr 2021 18:37

Re: AstraZeneca

Oh misschien niet helemaal het goede topic, maar soit.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Apr 2021 19:07

Re: AstraZeneca

Ik zal de titel wel even wijzigen anders, mijn vraag in de OP doet er niet meer toe, kan het net zo goed een algemeen vaccinatietopic worden.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2021 19:19

Re: Vaccinatie-topic

Slim!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Apr 2021 19:25

Re: AstraZeneca

Green_Pepper schreef:Iedereen van 70 jaar en ouder kan nu een vaccinatie afspraak maken, dus ook als je nog geen oproep hebt gehad. Wellicht nog een tip voor een aantal van jullie ouders.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken


Dit heb ik gisteren aan m'n vader doorgestuurd en hij heeft ook een afspraak gemaakt, maar m'n vriend had ook weer op Twitter gelezen dat de GGD deze afspraak ook weer kan annuleren omdat hij nog geen oproep heeft gekregen. Dus ik snap het niet helemaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 11 Apr 2021 19:28

Re: Vaccinatie-topic

Mijn vader komt uit '48, hij heeft dit precies zo gedaan vorige week! Volgende week kan hij terecht en krijgt hij het Pfizer-vaccin.
Schoonmoeder heeft AZ al gehad.
Dus we zijn bijna halverwege de ouders / opa's en oma's.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Apr 2021 20:04

Re: AstraZeneca

Kexter schreef:
Kexter schreef:Hier krijgen de 60-64 jarige komende week hun AstraZeneca prik (als ze willen)


Omgeving Purmerend.


Maar dat is niet via de GGD toch? Daar zijn ze nu pas bij de mensen t/m 1951 aanbeland (woon in dezelfde omgeving).

Mijn vader krijgt morgen het vaccin en mijn schoonouders woensdag, allemaal Pfizer (zijn 70+). Ik ben heel blij voor ze dat het eindelijk zover is!
<<

Anoniem335

Bericht 11 Apr 2021 20:12

Re: Vaccinatie-topic

Klopt, via de huisarts. Al moeten wij wel 20km rijden voor de vaccinatie plek via de huisarts... alle huisartsen hier hebben 1 locatie hier aangewezen in Midden Beemster.
<<

Anoniem303

Bericht 11 Apr 2021 20:28

Re: Vaccinatie-topic

Wat ik zo krom vind: De 63-64 jarigen zijn eerder aan de beurt dan de 65-jarigen. Mijn moeder heeft haar eerste vaccin al gehad, maar mijn vader moet dus nog wachten.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers