Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rare dromen

<<

Anoniem307

Bericht 30 Mrt 2021 19:16

Rare dromen

Zoals iedereen wel weet ben ik dol gelukkig met mijn man. We hebben het samen en met onze 2 honden heel erg goed. Natuurlijk wil ik nog altijd een ton verdienen, maar zolang we alle rekeningen kunnen betalen, is het goed zoals het is. We hebben bijvoorbeeld geen last van de avondklok, omdat we gewoon saai zijn. En saai is heerlijk. :D

Maar eens in de zoveel tijd keert dezelfde droom terug. En elke morgen ben ik daar even van slag van. Mijn ex en ik zijn ruim 6 jaar geleden uitelkaar gegaan en dat was niet vriendschappelijk, maar ik heb er ook geen last van. Maar telkens heeft de droom dezelfde strekking; Hij verklaard mij de liefde, ik zeg dat ik dat altijd heb geweten en daarna scheiden onze wegen. Er komt ook het verhaal bij dat ik dacht dat hij mijn ware was, me had moeten redden en dat ik nu bij de juiste man ben en blijf.

En dat je het een keer droomt ok. Maar de droom komt al ruim 6 jaar terug. 🙈

Jullie nog rare dromen die niets met de werkelijkheid te maken hebben, maar je wel van slag brengen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mrt 2021 20:42

Re: Rare dromen

Ik vind het niet gek dat je af en toe droomt over iemand met wie je zo'n deel van je leven hebt gedeeld.

Ik droom ook wel eens gek maar kan even geen voorbeeld voor de geest halen.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Mrt 2021 20:58

Re: Rare dromen

Ik heb met grote regelmaat sex met mensen in mijn dromen, ook mensen die ik bij bewustzijn echt niet aantrekkelijk vind. Ook exen. Toen ik zwanger was was het helemaal belachelijk die dromen van mij.
Maakt het je ongemakkelijk? Ik vertel mijn man altijd alles haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem303

Bericht 30 Mrt 2021 21:06

Re: Rare dromen

Ik heb de laatste maanden vrij realistische dromen, ik droom een paar x per week wel iets waarvan het net lijkt of het gewoon 'echt' is, en geen droom, zegmaar. Gelukkig geen vervelende of nare dromen maar ik vind het soms wel verwarrend. Misschien is het wel een hormoondingetje, dat m'n hormoonhuishouding aan het veranderen is ofzo, ik weet het niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Mrt 2021 05:39

Re: Rare dromen

Herkenbaar! Soms de dromen die Marsey noemt. En ik heb laatst ook een keer over een (gewone, niks bijzondere, wel aardige) collega gedroomd. In die droom hadden we een relatie en dat was ook zo realistisch. Heel apart!
<<

ChiQ

Bericht 31 Mrt 2021 07:32

Re: Rare dromen

Ja ik heb meerdere terugkomende dromen eigenlijk elke maand een week lang, de week voor ik ongesteld ben. Ik droom regelmatig dat ik in de auto zit en de auto als een gek alleen maar achteruit rijdt en ik niets kan doen. Ik droom ook heel vaak over vakanties, soms is het water kalm en sereen en soms golven hoger dan je je kan voorstellen, die zijn ook erg angstig en ik ben in die droom altijd bang dat mijn kind niet veilig is. Ik droom ook regelmatig over mijn moeder, ze is altijd ziek in mijn droom maar ze zorgt dan alsnog voor mij.. of kookt voor me. Ik zie die als verdrietig maar ook als dat ik echt niemand heb die voor me zorgt. Dat klinkt dramatisch en ik bedoel het niet als zorgen als in echt voor me zorgen maar you know nobody cares for you like your mom..
<<

Anoniem316

Bericht 31 Mrt 2021 08:03

Re: Rare dromen

Ja, ik heb altijd een droom over mijn jeugdliefde (waar ik intens verliefd op was, maar wat nooit iets is geworden). Dat we alsnog bij elkaar komen bijvoorbeeld. Daar ben ik ook altijd van slag door. Want die behoefte heb ik helemaal niet haha.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Mrt 2021 08:35

Re: Rare dromen

Ik droom ook heel veel over mijn ex (jeugdliefde). We zijn al 12 jaar uit elkaar. Soms komen we weer samen, soms wil ik naar hem terug, maar hij niet bij mij. En dit weekend ging hij dood (in mijn droom dus). Mijn hart brak in 100 stukjes en toen ik wakker werd had ik letterlijk pijn aan mijn hart. Dan ben ik inderdaad in de ochtend nog even van slag en dan ebt het weer weg en denk ik er niet meer aan. Ik zie hem ook nooit meer. En ben ook niet met hem bezig in het dagelijks leven. Ik heb trouwens wel meer terugkerende dromen. Te laat komen, opnieuw eindexamen doen, achtervolgd worden en sinds corona dat iemand me opeens aanraakt en ik bang ben dat ik ziek word.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Mrt 2021 08:39

Re: Rare dromen

Wat mooi Chiq. Voelt het dan alsof ze even bij je is geweest?

Ik heb weleens levensecht gedroomd van mensen die dood zijn. Dat vond ik wel eng. Omdat die persoon er ineens weer echt even was.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Mrt 2021 08:52

Re: Rare dromen

Wat mooi en verdrietig Chiq.

Herkenbaar die dromen over exen. Ik droomde toevallig vannacht weer over een ex-scharrel. We waren elkaars rebound nadat beide onze relaties over waren. We hebben nooit een relatie met elkaar gewild en ik vond het ook niet eens superleuk met hem. Waarom hij dan vaak terugkomt in m'n droom is me een raadsel.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 31 Mrt 2021 08:54

Re: Rare dromen

Ik had echt heel vage en vervelende dromen toen ik was gestopt met roken. Ben dus maar weer begonnen 😅
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 31 Mrt 2021 10:46

Re: Rare dromen

Ik droom regelmatig dat ik mijn ex zoen. Hij was gewoon een geweldige kusser!
En vorige keer tijdens mijn menstruatie droomde ik dat ik sex had met de buurman (20 jaar ouder) en dat hij een kleine piemel had 🤣
Dus sindsdien kan ik hem niet meer aankijken🙈

Vaak kan ik mijn droom wel verklaren, ik zag hem nog de hond uit laten toen ik de gordijnen dicht deed. En vriendinnen hadden het over een nieuw tv programma voor kinderen waarbij mensen naakt zijn? Die man had een kleine piemel blijkbaar.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Apr 2021 03:53

Re: Rare dromen

Fijn dat ik niet de enige ben. Dat het erbij hoort, zeg maar. :)

Het valt me op dat ik dergelijke dromen vooral heb als ik ongesteld moet worden of ben. Zal ook iets met de hormonen te maken hebben?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Apr 2021 07:47

Re: Rare dromen

Chiq, ik droom ook best vaak over mijn moeder. Niet altijd levensecht maar meestal wel fijn.

Ik heb twee dromen die regelmatig terugkeren:

1. Ik zie vlakbij ons huis een vliegtuig neerstorten. Ik wil erheen rennen om te helpen maar mijn benen zijn van stroop en ik kom nauwelijks vooruit. Ik probeer 112 te bellen maar telkens druk ik de verkeerde toetsen in en lukt dit niet. Dit zijn hele frustrerende dromen.

2. Ik zit weer in het laatste jaar van mijn studie. Ik moet afstuderen maar ik lig zo mijlenver achter dat het eigenlijk onmogelijk is om nog te slagen. Altijd als dan wakker word, voel ik me zó opgelucht dat het maar een droom was en ik beroepsmatig sta waar ik nu sta.

Ik kan beide dromen niet verklaren. Volgens ik psycholoog heb ik een soort faalangst naar mezelf toe. Misschien dat die dromen daar bij passen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 04 Apr 2021 09:17

Re: Rare dromen

Mooi, ChiQ en Lady. Ik droom ook vaak over mijn moeder.

Een droom (meer een nachtmerrie) die ik regelmatig heb, is dat ik vermoord word. De wijze waarop dit gebeurt is steeds weer anders.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem315

Bericht 04 Apr 2021 09:37

Re: Rare dromen

Dat dromen over studeren heb ik ook, Lady. Dan studeert iedereen om me heen af, maar ik niet, want ik mis punten. Paniek!

Er is een periode geweest dat ik dacht dat ik in pyjama voor de klas stond. Dan zat ik rechtop in bed en had ik een klas voor me. Vreselijk!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 04 Apr 2021 13:00

Re: Rare dromen

Ooh dat 112 willen bellen in dromen maar dat het niet lukt is zo akelig. Dat komt hier ook regelmatig voorbij in dromen. Maar dan vaak in context met dat er iets is met de kinderen.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 04 Apr 2021 19:25

Re: Rare dromen

Isles schreef:Fijn dat ik niet de enige ben. Dat het erbij hoort, zeg maar. :)

Het valt me op dat ik dergelijke dromen vooral heb als ik ongesteld moet worden of ben. Zal ook iets met de hormonen te maken hebben?


Ja, als je ongesteld moet worden droom je meer.

Ik droom ook vaak dat ik wil schreeuwen maar er komt geen geluid uit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2021 19:51

Re: Rare dromen

Een droom die vaak terugkomt, is dat ik op reis ga en op de plek van bestemming ontdek dat ik allerlei spullen vergeten ben in te pakken, zoals ondergoed en toiletspullen enzo. En dan voel ik me altijd heel naar in die droom. Raar!

Ook droom ik vrij regelmatig over een oude scharrel, iemand waar ik járen een enorm zwak voor heb gehad. Heb hem nu ook al jaren niet gezien of gesproken, maar toch blijf ik er denk ik altijd een zwak voor houden als ik hem weer zou zien. Hij was ontzettend fout altijd en nu volgens mij wel helemaal gesetteld met vrouw en kind, en ik ben soms gewoon benieuwd wat er nu van hem geworden is en of hij echt veranderd is. De dromen over hem zijn heel verschillend van aard, soms ziet hij er ook heel anders uit.

Ik droom sowieso ontzettend veel en levendig, kan me soms wel vijf verschillende dromen herinneren als ik wakker word.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2021 19:55

Re: Rare dromen

Toet schreef:Ik had echt heel vage en vervelende dromen toen ik was gestopt met roken. Ben dus maar weer begonnen 😅


Neeee wat zonde! Denk je echt dat het door het stoppen met roken komt? Zal dan toch wel tijdelijk zijn lijkt me?
❤ 7 juni 2018

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers