Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motorrijden/motorrijbewijs

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Mrt 2021 18:51

Motorrijden/motorrijbewijs

Volgens mij zijn er wel een aantal forummers die motorrijden, ik zie alleen geen topic.
Ik overweeg mijn rijbewijs te gaan halen, wilde het altijd al, maar had altijd andere dingen om mijn geld aan uit te geven. Dat is nu niet het geval, dus wil em eindelijk gaan halen.
Hoe lang hebben jullie er over gedaan? Nog tips of dingen om rekening mee te houden?
Ik heb wel twee keer een proefles gehad, vond het toen wat spannend om harder te gaan en dan ineens uit te zwenken. Hoe lang duurde het voor je een beetje een vertrouwd gevoel had?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Mrt 2021 19:22

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

JAAAA DOEN!!!!

Ik ben eind mei 2016 gestart en in juni 2017 mijn rijbewijs gehaald (met 0 ervaring en ik ben een watje 🙈🤣).

Ik vond het zelf heel fijn dat mijn instructeur volgde op de motor (niet in een auto). Verder had hij gelukkig genoeg geduld om zelfs mij op mn gemak te stellen 😆
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Mrt 2021 19:29

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Super leuk! Ik rij momenteel alleen nog maar op mijn motorscooter maar ik mis het echte motorrijden ontzettend.

Ik heb geen autorijbewijs en nooit brommer gereden, dus toen ik begon met lessen werd er gezegd dat ik vast flink wat lessen nodig zou hebben. Maar ik heb, inclusief twee examens iets van 22 uur gereden en alles in een keer gehaald.
Tijdens de bijzondere verrichtingen vond ik het eerst ook best spannend om zo uit te wijken inderdaad. Plus het feit dat je voornamelijk met je gewicht stuurt. Ik ben toen bij mijn instructeur achterop gaan zitten, hij gaf gas en ging remmen, maar het bochtenwerk moest ik doen door met mijn heupen te sturen. Op die manier ging echt heel snel het knopje om, ik voelde hoe het moest.
10.04.17
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2021 22:14

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Ik zeg ook doen. Zo gaaf om te doen. Mis het echt in de winter en baal nu ook sta mijn vriend is gestopt met lessen. Anders konden we samen de hort op.
Tips
- kijk naar een rijschool die aangesloten is bij de KNMV. Die hebben vaak net iets betere pakketten en begeleiding
- nu is het super druk met rijlessen. Omdat mensen vanwege Corona allemaal het A rijbewijs willen gaan halen.
- kijk of je met de rijschool kan afspreken dat je in verschillende weersomstandigheden een les kan hebben. Natuurlijk is het weer onvoorspelbaar. Maar een keer rijden in de regen is totaal anders dan met droog wegdek.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Apr 2021 07:02

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Silly-One schreef:Ik zeg ook doen. Zo gaaf om te doen. Mis het echt in de winter en baal nu ook sta mijn vriend is gestopt met lessen. Anders konden we samen de hort op.
Tips
- kijk naar een rijschool die aangesloten is bij de KNMV. Die hebben vaak net iets betere pakketten en begeleiding
- nu is het super druk met rijlessen. Omdat mensen vanwege Corona allemaal het A rijbewijs willen gaan halen.
- kijk of je met de rijschool kan afspreken dat je in verschillende weersomstandigheden een les kan hebben. Natuurlijk is het weer onvoorspelbaar. Maar een keer rijden in de regen is totaal anders dan met droog wegdek.



Oja! Mijn rijschool stopt ook niet in de winter (tenzij gevaarlijk). Dus ik heb ook gewoon met regen, kou en 30 graden gereden etc.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Apr 2021 07:28

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Mijn allereerste rijles was al een aantal keer verplaatst omdat er een dik pak sneeuw lag. De laatste keer dat hij belde om het te verplaatsten, heb ik gevraagd of ik toch niet mocht komen en heb ik dus mijn eerste les op een stuk weg wat schoongeveegd was maar nog best glad gehad.
Uiteindelijk zijn die lessen echt enorm waardevol geweest inderdaad. We hebben ook in de stromende regen en met flinke wind gereden.


Wat ik nog toe wilde voegen trouwens, het is helemaal niet gek dat het spannend is om harder te gaan en uit te zwenken. Maar je gaat eerst je bijzondere verrichtingen halen en dan krijg je je motor echt goed onder de knie.
Mij leek toen ik dat gehaald had, het best spannend om op de snelweg te rijden. Maar ik kreeg al heel snel de vraag in mijn oortje of ik misschien even op mijn snelheid wilde letten, want ik reed 160 😏
Ik reed heel relaxed voor mijn gevoel, maar voor je het weet ga je dus ook echt wel te hard op een motor.
10.04.17
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Apr 2021 21:00

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Ik heb sinds 2014 mijn motorrijbewijs. Had hem al eerder willen halen maar durfde de stap niet goed te zetten en had toen toch andere prioriteiten qua uitgaven. En wilde pas gaan lessen als ik daarna ook wel geld zou hebben voor een motor. Hoor zoveel mensen die het rijbewijs dan halen maar dan geen geld hebben voor een motor. Maandenlang niet rijden en dan uiteindelijk niet meer durven op te stappen.
Heb nu zelf helaas al ruim 1,5 jaar niet meer gereden ivm zwangerschap maar wil het snel weer op gaan pakken.
Ik heb er heel lang over gedaan, ruim 45 lessen maar de AVB (speciale verrichtingen) waren niet mijn ding. Dus daar heeft de meeste tijd in gezeten. Ben uiteindelijk wel in 1x geslaagd zowel voor ABV als AVD.
Ik vond het zelf ook heel fijn dat mijn instructeur op de motor meereed. Dan kunnen ze je toch beter bijhouden en meekomen in het verkeer.
Vertrouwen had ik tegen het einde wel maar dit moest ik wel even opnieuw opbouwen toen ik mijn eigen motor kreeg, die reed gewoon totaal anders en daar moet je dan echt even aan wennen. Wel merk ik nu dat als ik lange tijd niet gereden heb door bijv. winter oid ik zo weer opstap alsof ik gisteren nog gereden heb. Beetje hetzelfde als autorijden, gaat echt vanzelf.
Mocht je gaan lessen zou ik overwegen om een eigen helm te kopen. Persoonlijk zaten de helmen van de rijschool me echt voor geen meter, en ik vond het een beetje smerig. Had ook al heel snel zelf motorlaarzen gekocht.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Apr 2021 21:02

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Oja en ik weet niet hoe oud je bent? Verdiep je even in de verschillende types rijbewijzen voor de motor. Je mag niet zomaar elk vermogen rijden namelijk.
Toen ik ging lessen mocht je boven de 24 jaar meteen naar een zwaar rijbewijs (dus zware motor qua cc's) maar het is nu weer helemaal omgegooid weet ik. Zou zonde zijn als je slaagt en je alleen maar op een "opgevoerde brommer" mag rijden :P
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 02 Apr 2021 16:58

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Thanks voor jullie reacties!
Beachgirl, ik ben 36, dus dat is niet aan de orde, iedereen boven de 24 mag gewoon het normale A rijbewijs halen, geen restricties.

Thanks voor de tips over de rijscholen, ik ga eens kijken wat er hier in de buurt te vinden is. Ik wil inderdaad een instructeur op de motor hebben, vind het zo stom als ze er dan in de auto er achteraan rijden.
@Saga heb jij bij jou in de buurt gelest? Al is dat een tijd geleden denk ik? Naar mijn weten woon jij in P, dus dat is in de buurt (ik woon in H). Heb je rijschooltips? Was nu maar gewoon naar Van Buuren aan het kijken, dat is een grote natuurlijk.

Eigen helm zat ik wel aan te denken inderdaad, wel zo schoon en zal em toch nog wel vaker gebruiken.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Apr 2021 20:28

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Ik werkte voorheen in P, maar woon er wel in de buurt inderdaad! Ik zat bij Speelziek in Barneveld. Ook een grotere rijschool, maar ik had altijd dezelfde instructeur. Echt een hele fijne vent, hij was heel duidelijk en enthousiast. Maar ik heb mijn rijbewijs nu bijna 11 jaar geleden gehaald dus ik heb geen idee of hij er nog werkt.
10.04.17
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 04 Apr 2021 13:30

Re: Motorrijden/motorrijbewijs

Ik heb begin mei een try the bike proefles van 1,5 uur. Ik wil ook al jaren motorrijden, nooit van gekomen en nu ga ik het gewoon doen. Ik kijk er echt enorm naar uit! Het wordt wel even spannend of het me gaat lukken ivm zicht, maar daar kom je alleen achter door het te proberen. Ik heb al wel jaren mijn autorijbewijs en dat lukt met mijn zicht goed.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers