Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona en herstel

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 26 Mrt 2021 11:21

Corona en herstel

Voor degenen die Corona hebben gehad, wat waren je klachten en hoe snel was je er weer vanaf?
Ik ben dinsdag positief getest. Ik had toen eigenlijk nog geen klachten (getest omdat een collega positief was en ik vrij dicht in haar buurt was geweest). Dinsdag gedurende de dag kreeg ik klachten. Een beetje verkouden, maar vooral erge hoofdpijn rond de ogen, veel buikpijn (vrij hoog in de buik), ik ruik niks meer en ben echt heel erg moe.

Ik voel me tot nu toe elke dag zieker. Hopelijk gaat het snel beter, in principe mag k 28 maart uit quarantaine als de klachten dan 24 uur weg zijn. Maar dat gaat niet meer lukken.

Ik weet dat het bij iedereen totaal verschillend is, maar ben benieuwd hoe lang jullie er mee hebben gezeten. Vriend is ook positief, maar kan iets beter vooruit dan ik. Ik ben ook erg emotioneel steeds. Weet niet zo goed waarom.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mrt 2021 11:45

Re: Corona en herstel

Ik heb 27-12 positief getest en merk nu pas dat mijn hartslag weer richting z’n oude niveau aan het zakken is maar dat gaat op en neer. Vriend heeft 30-12 positief getest maar die proeft en ruikt nog steeds niets.
Moeder testte 31-12 positief en die heeft nergens meer last van.
2015 💙
<<

Anoniem303

Bericht 26 Mrt 2021 12:56

Re: Corona en herstel

Ik ben 21-11 positief getest en mocht 1-12 weer naar buiten omdat ik ‘klachtenvrij’ was, de besmettelijke klachten waren weg. Maar nog wel een aantal weken last gehad van die nare hoofdpijn, ook een aantal weken duizelingen gehad. En bij vlagen hartkloppingen. En mijn concentratie was gewoon echt weg. Naar de winkel gaan voor 3-4 boodschappen was lastig en overal moest een to-do lijstje voor gemaakt worden. Vooral het gebrek aan concentratie, en de hartkloppingen, daar heb ik nu met vlagen nog steeds last van. En ik ben in de avonden vaak gewoon echt op, lig vaak vroeg op bed. Maar gelukkig kan ik wel volledig werken, daar ben ik allang blij mee.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 26 Mrt 2021 13:28

Re: Corona en herstel

Wij zijn vorig jaar rond maart allemaal ziek geweest. Ik was er vrij snel overheen. De mannen in mijn omgeving minder snel. Mijn man is wekenlang heel moe geweest en heeft 3 maanden niks geroken..mijn schoonvader is pas sinds een maand of twee weer de oude. Maar die is ook opgenomen geweest.
Ik hoor ook van mensen in mijn omgeving die heel snel, na een weekje ziek zijn, gewoon weer de oude waren.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 26 Mrt 2021 13:35

Re: Corona en herstel

Ik ben op 13-12 positief getest en ik ben de eerste twee weken heel ziek geweest. Na 18 dagen mocht ik uit quarantaine omdat de klachten die ik had allemaal nog restverschijnselen waren. Inmiddels is het eind maart en ben ik deze week voor 35% beter gemeld. Ik heb dus een hele lange en vervelende nasleep van de corona.
Mijn spierkracht en conditie waren helemaal weg, die ben ik nu met begeleiding van de fysio weer aan het opbouwen. Ik heb heel lang last gehad van enorme hoofdpijn en duizeligheid. Daarnaast ben ik nog steeds vermoeid, heb ik moeite met mijn concentratie en geheugen. Bij heftige kortdurende inspanning schiet mijn hartslag nog steeds omhoog en krijgen mijn longen het moeilijk en moet ik eerst even zitten voordat ik weer verder kan. Het lukt inmiddels wel om een uur aaneengesloten te wandelen en het tempo gaat ook steeds wat verder omhoog gelukkig. Daarnaast daalt mijn saturatie nog steeds tijdens het douchen, maar het daalt nu wel steeds minder ver, dus de verwachting van mijn huisarts is dat dit zich nog wel weer volledig gaat herstellen.
Ook heb ik heel veel moeite gehad met mijn prikkelverwerking in het begin, dat gaat nu gelukkig ook een heel stuk beter.
Ik merk nu sinds een ruime week dat ik echt vooruit ga en dat ik echt stappen kan zetten in mijn herstel. Maar het heeft al met al wel echt heel lang geduurd en ik ben ook echt wel bang geweest dat de restverschijnselen blijvend gingen zijn omdat er maar geen verbetering in kwam.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 26 Mrt 2021 23:15

Re: Corona en herstel

Ik was 8 maart positief getest en mocht (en kon) de 16e weer uit q. (Helaas daarna beide kids ook positief, dus morgen mogen zij pas uit q...)

Mijn klachten waren:
Flinke verkoudheid, zere neus, hoofdpijn, brandende en tranende ogen, minder/geen reuk/smaak. Niezen, niezen en nog eens niezen! Snel moe, kortademig, conditie van 0,0, hersens lijken uit te staan.

Restverschijnselen zijn:
Zere neus (inmiddels over) en snel moe/geen conditie.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Mrt 2021 07:45

Re: Corona en herstel

Ik ben vorig jaar maart besmet geweest. Er werd toen nog niet getest maar later zijn er antilichamen tegen COVID-19 aangetoond. Ik ben een week flink verkouden geweest met hoesten en geurverlies. Ik ruik een jaar later nog steeds niet veel. Doe trouw reuk oefeningen maar alleen hele sterke geuren zoals eucalyptus ruik ik een beetje.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 27 Mrt 2021 08:00

Re: Corona en herstel

Reuk oefeningen? Wist niet dat zoiets bestond.
En zijn er dan ook smaak oefeningen? Of is dat hetzelfde, aangezien het natuurlijk met elkaar te maken heeft.

Ik ruik zelf niets, maar proef wel een béétje. Vooral zoete smaken proef ik wel, maar bitter bijvoorbeeld niet...
<<

Anoniem303

Bericht 27 Mrt 2021 08:22

Re: Corona en herstel

Ja dat kun je trainen!
<<

Elaine

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 15 Okt 2017 10:00

Bericht 28 Mrt 2021 11:30

Re: Corona en herstel

Ik had 21-02 een positieve test, was die nacht ziek geworden. Ik heb mij echt nog nooit zo slecht gevoeld als toen ik corona had. Het begon met vreselijke lichaamspijn en koorts. Toen gelijk getest en daarna ook hoesten (dit is na 5 weken nog steeds aanwezig), verkouden, reuk en smaak weg uitgeput en volledig lamlendig geen eens energie om tv te kijken. Als ik van mijn zitkamer naar mijn keuken was gelopen moest ik mij aan mijn aanrecht vasthouden om niet flauw te vallen. Ik lag elke dag op de bank te wachten tot de dag weer voorbij was dat heeft 15 dagen geduurd. Na 17 dagen ben ik weer naar buiten gegaan en gelijk ook aan het werk maar ik besef nu pas hoe erg de nasleep is. Eerst ben je euforisch dat je weer naar buiten kan maar nu 5 weken later merk ik pas wat voor een impact dit op mijn lichaam en geest heeft gehad!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 30 Mrt 2021 07:45

Re: Corona en herstel

Pfoe, de nasleep valt mij víes tegen zeg!
Mijn kids zijn sinds afgelopen zaterdag (27-03) weer uit quarantaine en sinds gisteren weer naar school. Ik ben dus sinds zaterdag weer iets actiever, maar ben nu echt kapot en het is nog maar 8:45u... En dan heb ik nog niet eens gewerkt, morgen voor het eerst weer.
En onder actiever verstond ik gisteren alleen maar de kids naar school brengen/halen en weekboodschappen doen. Rest van de dag op de bank gehangen...
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 30 Mrt 2021 10:18

Re: Corona en herstel

Hè wat klinkt dat vervelend zeg!
Hopelijk is iedereen snel weer de oude. Ik zit nu voor de 8e dag thuis. Ik heb vooral veel last van vermoeidheid, ben duizelig en een beetje in de war ofzo. Ook emotioneel.

Mijn vriend is weer beter, maar onze dochter heeft sinds vandaag veel snot. Ik heb deze week een heel belangrijke sollicitatie, die ik zo graag op locatie zou willen doen. Maar dat gaat denk ik niet door. Of ik moet morgen klachtenvrij zijn.

Met welke restklachten mag je eigenlijk weer naar buiten? Hoe zit het met hoofdpijn bijvoorbeeld?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 30 Mrt 2021 14:12

Re: Corona en herstel

Ik kreeg op 20 oktober verkoudheidsklachten en ben op 21 oktober getest. Op 22 oktober kreeg ik de positieve uitslag en op 23 oktober waren die verkoudheidsklachten zo goed als weg. Na een paar dagen kreeg ik wel weer verminderd reukvermogen en vrij zware hoofdpijn. Dat duurde denk ik een dag of 3. Daarna was ik wel weer de oude. Heb niet het idee gehad dat ik echt restklachten had. Wellicht iets sneller vermoeid en hoofdpijn maar goed je zit natuurlijk ook de hele dag naar je scherm te turen (althans ik). Ik weet het niet meer precies maar volgens mij zei de GGD dat ik weer naar buiten mocht na 24 uur geen koorts en verkoudheidsklachten als hoezen, niezen en benauwdheid. Met alleen hoofdpijn hoefde ik niet binnen te blijven.
<<

Anoniem303

Bericht 21 Apr 2021 20:32

Re: Corona en herstel

Ik heb sinds een ween week of 2 ineens weer last van dezelfde duizelingen die ik vlak na corona ook had. Op zich prima werkbaar/houdbaar, even naar een vast punt blijven kijken en dan gaat het weer goed. Vandaag was alleen even raar, iemand achter mij zei wat tegen me, ik sta al omdraaiend op, wil ernaar toe lopen, maar voel ineens alles draaien en zak zo door mijn benen heen. Kon me binnen 2sec weer herpakken maar daarna een enorme hoofdpijn.
De hartkloppingen heb ik ook weer wat vaker. Inmiddels 5 maanden na m'n besmetting.
<<

Anoniem307

Bericht 21 Apr 2021 23:05

Re: Corona en herstel

Na een jaar heb ik nog steeds klachten. Mijn saturatie was altijd 100% en is bijna een jaar 94% geweest. Hij is op dit moment 98% en daar ben ik heel blij mee. Maar ik ben constant moe en vaak hoesterig en proesterig. Laatste is gewoon een slechte immuunsysteem. Maar ik ben werkelijk nog nooit zo ziek geweest en de nasleep is absurd lang. En inderdaad ook duizelig. Ik ben bijna nooit duizelig, nu constant. En ik kan nog steeds mijn bril niet op, want daar word ik duizeliger van. Terwijl de sterkte een jaar geleden is opgemeten.
<<

Anoniem303

Bericht 22 Apr 2021 05:03

Re: Corona en herstel

Maar jij zei toch altijd negatief getest geweest te zijn, Isles? Ik raak even in de war van jouw bericht namelijk!

Het kan trouwens lonen om je ogen nogmaals op te meten. Het schijnt zo te zijn dat je sterkte flink kan veranderen na corona. In mijn geval is mijn rechteroog driekwart punt slechter geworden (normaal m’n hele leven stabiel) en m’n linkeroog ineens van plus naar min gegaan ofzo. Waar ik trouwens wel ‘blij’ mee ben want ik had rechts min en links plus. Nou zie ik met links sowieso dramatisch slecht en lukt het maar niet om dat te corrigeren, dat wordt hopelijk binnenkort verder onderzocht.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 23 Apr 2021 14:45

Re: Corona en herstel

Ohh dat ga ik even laten checken dan! Goede tip.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Jun 2021 18:43

Re: Corona en herstel

Mag ik dit topic even gebruiken voor jullie advies? Ik ga morgen ook de ggd bellen maar gewoon even benieuwd wat jullie denken.
Ik zit zo enorm te twijfelen wanneer ik uit quarantaine kan gaan. Ik ben vorige week dinsdag de 25e positief getest met klachten hoofdpijn en koorts. Na 2 dagen werd ik ook flink verkouden met een brandend gevoel op de borst. Dit was na 2 dagen (op dag 4 dus) weer over. Daarna ben ik nog een dag of 2/3, dus laten we zeggen tot dag 7, best wel verkouden geweest waar ik vooral ‘s nachts last van had.

Ook dat is inmiddels over en nu heb ik alleen nog een lichte verkoudheid (geen verstopte neus, wel af en toe hoesten). Dat duurt nu alweer 5 dagen, ik zit dus op dag 11 vanaf positieve test. Vooralsnog blijf ik thuis maar vraag me af hoe lang nog? Hebben jullie gewacht tot je echt helemaal 100% weer fit was? Of is het op een gegeven moment gewoon klaar? Ik wil uiteraard niemand besmetten maar ben er echt helemaal klaar mee 😅
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Jun 2021 18:55

Re: Corona en herstel

Ik heb nu ook Corona maar hoest al sinds januari sinds mijn bevalling. Ik hou 7 dagen aan, want ik gok dat ik anders heeeel lang in quarantaine moet 😆. Balen hè zo aan het eind van de pandemie nog ff Corona krijgen! Fijn dat jouw klachten ook mild zijn Toet!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 04 Jun 2021 19:00

Re: Corona en herstel

Mijn vader mocht na 14 dagen met een hoest weer werken. Dat wordt gezien als restsymptoom zei de ggd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Jun 2021 19:27

Re: Corona en herstel

14 dagen staat idd ook in de brief dat je dan kunt overleggen met de ggd. Vind het zo lastig want ik hoeverre ben ik nu nog besmettelijk vraag ik me dan af.. Nou ja, daar heeft natuurlijk ook niemand het antwoord op.

Idd mega balen Fantine! Om je heen hoor en lees je alleen maar over versoepelingen en wij zitten al 2 weken thuis 🤣
Gelukkig vallen bij ons allemaal de klachten mee! Ik vind het verlies van reuk en smaak het ergste
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 19:38

Re: Corona en herstel

Maar al 'mag' het, dan nog schaam je je toch kapot als je hoestend en proestend over straat gaat, of in de supermarkt loopt?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 04 Jun 2021 20:28

Re: Corona en herstel

Gelukkig is dat niet het geval, zoals je had kunnen lezen heb ik nog een lichte verkoudheid. Dat houdt bij mij niet bepaald hoesten en proesten in.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 05 Jun 2021 12:14

Re: Corona en herstel

Ik had geen verkoudheidsklachten, maar vooral enorme hoofdpijn en ik ben weer uit quarantaine gegaan toen ik me weer redelijk voelde en de hoofdpijn nagenoeg over was. dat was na 2 weken. Nu is het 3 maanden geleden en ben ik nog vooral erg moe en snel overprikkeld. De hoofdpijn heeft nog een paar weken geduurd (dat kwam dan in de late middag opzetten).
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 05 Jun 2021 17:13

Re: Corona en herstel

Tegen mij zei de medewerker van de GGD dat af en keer hoesten en je neus moeten snuiten wel mocht, maar een flinke hoestbui van een paar minuten of een loopneus niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers