Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona en herstel

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Feb 2022 08:11

Re: Corona en herstel

Het lukt me niet mijn uni blaadje te kopieren maar ik heb even gegoogled en de tekst lijkt hier op. Zegt dus niks over geur en smaak, maar op zich lijkt me dat ook onder de symptomen van PASC. Nogmaals, het is mega klein onderzoek maar dat het verspreidt werd onder de wetenschappers betekent dat ze wel willen dat dit uitgezocht wordt. Ik ben geen arts natuurlijk, dus het is op eigen risico. Maar ik neem ook wel eens antihistamine als ik weer eens door een onbekend dier hier wordt gestoken en grote bult krijg, dus ik zou het ook proberen als ik naslepende COVID klachten had. Maar moet je niet als Maple allergisch zijn voor een anti-allergie middel natuurlijk.

The effects of COVID-19 on individuals range from mild symptoms to several weeks of illness to ailments including brain fog, joint pain, exercise intolerance, and fatigue that last for months after the initial infection. The clinical term for these lingering long COVID-19 effects is post-acute sequelae of SARS-CoV-2, for which there is no standard treatment.

“Patients tell us they wish more than anything that they could work and do the most basic activities they used to before they got sick with long COVID. They are desperately searching for something to help them get back on their feet,” says the report’s corresponding author, Melissa Pinto, associate professor of nursing at the University of California, Irvine.

“Currently, there is no cure for PASC, only symptom management. A number of options are being tried, with antihistamines being one of them. The possibility that an easy-to-access, over-the-counter medication could ease some of the PASC symptoms should offer hope to the estimated 54 million people worldwide who have been in distress for months or even years.”

The case report, which appears in The Journal for Nurse Practitioners, describes two healthy, active middle-aged women with PASC who found, by chance, that antihistamines led to greatly enhanced daily function, now sustained for almost a year.

Both took over-the-counter antihistamines to treat other conditions—the first one had triggered her dairy allergy by eating cheese, ­and the other had run out of the allergy medication she usually took—and experienced improved cognition and much less fatigue the next morning. The first woman’s long COVID-19 symptoms also included exercise intolerance, chest pain, headaches, a rash, and bruising, while the second coped with joint and abdominal pain, as well as the rashes and lesions known as “COVID toes.”

In the first case, the woman didn’t take another antihistamine for 72 hours; when her symptoms reappeared, she took the medication and again found relief. With guidance from her primary health care provider, who prescribed her an antihistamine, she began a daily dosage that has significantly decreased her other long COVID-19 symptoms. She reported that she has regained 90% of her pre-COVID-19 daily function.

In the second case, the woman took a different over-the-counter antihistamine as a substitute for what she had taken for years to manage her seasonal allergies. After noting that her long COVID-19 fatigue and cognition had improved, she continued to take it daily along with other allergy medicine. Her course of treatment, which now includes both over-the-counter medications, has also significantly reduced her additional long COVID-19 symptoms. She reported that she has regained 95% of her pre-illness functioning.

Previous studies, including those in the Journal of Investigative Medicine and Pulmonary Pharmacology & Therapeutics, have similarly shown the potential benefit of antihistamines as treatment for PASC.

“Most patients tell us that providers have not recommended anything that has helped. If patients wish to try OTC antihistamines, I urge them to do so under medical supervision. And because providers may not know about new potential treatments, I would encourage patients to be active in their care and consider taking research and case reports like ours to appointments with providers so they can help create a regimen that will work,” Pinto says.

“The next steps for this research into antihistamine treatment are to conduct broad-based trials in order to evaluate efficacy and to develop dosage schedules for clinical practice guidelines.”
Afbeelding
Afbeelding
<<

Scheef

Bericht 11 Feb 2022 08:53

Re: Corona en herstel

Als antihistamine echt helpt dan wil ik niet weten hoe lang mijn smaak- en geurverlies anders was geweest. Ik slik helaas jaarrond antihistamine, in aardig hoge doseringen, voorgeschreven door allergoloog. Ik heb in november covid gehad en tot nu toe is het nog niet zoals het ooit was. Echt helemaal weg is mijn geur en smaak een maand of 2-2.5 geweest.

Ook al is antihistamine over the counter verkrijgbaar: ik zou nooit zonder overleg met een arts zomaar hiermee gaan expirimenteren eigenlijk. Zeker niet als je ook andere medicatie gebruikt…
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Feb 2022 09:00

Re: Corona en herstel

Dat staat dus ook in de tekst hierboven. Misschien moet ik het maar verwijderen anders. Dacht dat mensen er wellicht baat bij zouden kunnen hebben.. Waar ik woon is het zo gebruikelijk als paracetamol maar er is natuurlijk wel verschil in landen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 27 Feb 2022 19:31

Re: Corona en herstel

Ik had het ook al in het klaag topic gezet maar misschien past het beter hier.

Ik ben ruim 1.5 week geleden positief getest. Heb lang klachten gehouden. Wat ik nu nog merk is dat ik nog erg moe heb.
Ook heb ik sinds vannacht om de zoveel tijd een stekende pijn rondom mijn hart. Het houd even aan en trekt dan weer weg. Herkent iemand dit?
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Feb 2022 20:18

Re: Corona en herstel

De vermoeidheid herken ik wel. Dat heb ik na de laatste besmetting ook. Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met werken, maar ben elke avond op de bank in slaap gevallen. Dat is niks voor mij, ik slaap normaal nooit zo vroeg. De stekende pijn rondom je hart herken ik niet. Wel ben ik sinds de eerste besmetting soms duizelig, dat is veel erger geworden na de tweede besmetting. Als ik m’n hoofd draai kan het al opkomen, maar ook als ik ga liggen of van kant wissel. Duurt ook nog niet lang, misschien een seconde of 15, maar ik vind dit heel vervelend. Alles tolt dan, een heel naar gevoel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Feb 2022 21:47

Re: Corona en herstel

Oh Thunder, ga met je duizeligheid naar de fysio. Die kan de eppley manoeuvre doen en dan ben je er hoogstwaarschijnlijk van af!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Feb 2022 22:29

Re: Corona en herstel

Ken ik niet, Jip, wat is dat dan? Het gaat niet vanzelf over dus?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Feb 2022 22:32

Re: Corona en herstel

Thunder schreef:Ken ik niet, Jip, wat is dat dan? Het gaat niet vanzelf over dus?


Eens met Jip dat het als BPPD klinkt. Daar kun je even naar kijken. Gaat ook vaak vanzelf over maar kan ook vaak goed behandeld worden met idd die manoeuvre.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Feb 2022 22:40

Re: Corona en herstel

Ik heb al even gegoogled. Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het dat bppd is. Ik voel ook een bepaalde druk bij mijn rechteroor. Hoort dat er dan ook bij?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Feb 2022 16:14

Re: Corona en herstel

Gelijk maar even gebeld. Woensdagochtend om 8 uur kan ik terecht. Nog even volhouden en hopelijk is het dan klaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 10 Mrt 2022 14:20

Re: Corona en herstel

Hebben jullie tips?
Ik ben steeds zo wiebelig op mijn benen, voor de rest voel ik me wel oké. Maar kan amper wat doen in huis.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2022 15:58

Re: Corona en herstel

Thunder schreef:Gelijk maar even gebeld. Woensdagochtend om 8 uur kan ik terecht. Nog even volhouden en hopelijk is het dan klaar.


Hoe is het nu?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2022 09:47

Re: Corona en herstel

Nou, dat werd nog een heel verhaal. Die woensdagochtend ben ik bij de huisarts geweest en kreeg idd die eppley manoeuvre. Ook goede uitleg gehad hoe ik dat thuis zelf kon doen. Hij verwachtte namelijk dat het niet na een behandeling over zou zijn, omdat ik wel iets van 20 duizelingen per dag had. Donderdagochtend ben ik aan het werk gegaan en binnen een uur ging het licht ff uit. Kon me nog net opvangen aan het een winkelwagentje (ik begin altijd in de supermarkt voor onderhoud). Zweten, trillen, duizelig, ik zat helemaal te shaken. Ze hebben me daar goed opgevangen, op een stoel gezet en water gegeven. Uiteindelijk maar besloten om me ziek te melden en met moeite thuis gekomen. Huisarts weer gebeld en waarschijnlijk was het een paniekreactie op de aanval van de duizeligheid die ik kreeg midden in de supermarkt. Die hele dag het gevoel gehad dat ik een paar seconden achterliep zeg maar. Heel traag reactievermogen en zo vreselijk moe. Heb bijna de hele dag geslapen toen. Ik moet nu twee keer per dag zelf de eppley doen en kan wel zeggen dat het verminderd. De aanvallen zijn een heel stuk minder, veel minder heftig en ze duren ook minder lang. Dus gaat zeker beter, maar weg is het nog niet. Maar dat kon nog wel een paar weken duren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mrt 2022 14:35

Re: Corona en herstel

Wat vervelend! Ik zou je adviseren naar een fysio te gaan die de manoeuvre kan. Een huisarts doet het toch anders, althans, de huisartsen waar ik werk die wagen zich er niet aan...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2022 15:19

Re: Corona en herstel

Bedankt! Vanmorgen moest ik toevallig voor naar de fysio voor mijn been en had het even met hem ook besproken. Hij vertelde dat hij dezelfde manoeuvre hanteert als de huisarts en dat hij hetzelfde zou adviseren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Mrt 2022 19:59

Re: Corona en herstel

Mijn vader moest dat met zijn BPPD meerdere keren per dag zelf doen.
Op het randje van zijn bed gaan zitten en zich dan ineens opzij gooien geloof ik.. Zijn ogen gingen dan ook helemaal 'wiebelen', was echt heel vaag!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Mrt 2022 20:23

Re: Corona en herstel

Ja klopt, mijn ogen gaan ook alle kanten op tijdens zo’n duizeling.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mrt 2022 13:33

Re: Corona en herstel

Ik heb ook de eppley manoeuvre thuis gedaan maar hielp bij mij niet. Uiteindelijk bij de kno arts geweest en daar hebben ze het 2x gedaan en was ik er vanaf. Het is zo vervelend om duizelig te zijn. Heb er uiteindelijk 1,5 jaar mee rond gelopen omdat ze steeds zeiden komt va operatie herstel, daarna lag het aan mijn bloed.
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 12 Mrt 2022 14:04

Re: Corona en herstel

Iemand ervaring met herstel na een tweede besmetting? Na de eerste ben ik maanden moe geweest en in het begin was ik snel kort van adem en kon ik maar kleine stukjes afleggen.

Dat laatste heb ik nu weer last van en vrees dat ik weer maanden moet herstellen
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 12 Mrt 2022 14:33

Re: Corona en herstel

Siem schreef:Iemand ervaring met herstel na een tweede besmetting? Na de eerste ben ik maanden moe geweest en in het begin was ik snel kort van adem en kon ik maar kleine stukjes afleggen.

Dat laatste heb ik nu weer last van en vrees dat ik weer maanden moet herstellen

Jup, ik helaas. Dinsdag bij de huisarts geweest. De eerste keer duurde mijn herstel zo’n acht weken. Ze gaf aan dat mensen die de eerste keer die longcovidklachten hadden, dat bij een herbesmetting vaak weer krijgen. Ze vertelde er twee semi-positieve dingen bij. Het eerste positieve is dat als je de vorige keer uiteindelijk hersteld bent, de verwachting is dat je lijf dat deze keer weer kan. Een tweede herstel duurt gemiddeld genomen wat korter dan het eerste herstel. Veel sterkte, Siem!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 13 Mrt 2022 12:28

Re: Corona en herstel

Bedankt voor de positieve punten! Vervelend dat je het herkent.

Vind het dit keer gewoon een stuk lastiger omdat ik het kan vergelijken de eerste keer wist ik niet dat het maanden zou gaan duren dus dan sta je er wat anders in. Nu denk ik bij alles wat ik voel gelijk van nee toch niet weer dit.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mrt 2022 14:18

Re: Corona en herstel

Ik wist overigens niet dat ik het een tweede keer heb gehad, maar de huisarts zegt dat er eigenlijk geen andere reden kan zijn voor na vier goede weken ineens zo’n enorme terugval. Ik ben daardoor erg opgelucht. Anders voelt het echt als iets wat onvoorspelbaar steeds kan terugkeren. Ik heb wel het idee dat m’n herstel iets sneller gaat dan de vorige keer, maar kan ook dat ik mezelf dat wijs maak.

Veel sterkte. Ik herken het ongeduld!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 17 Mrt 2022 15:28

Re: Corona en herstel

Ik las dat veel mensen met omikron na een week of 5 ineens weer een korte terugval/dip hebben, dus misschien is dat het toch.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 21 Mrt 2022 18:29

Re: Corona en herstel

Ik heb 2 weken geleden corona gehad, de klachten vielen mee.
Maar nu zo ontzettend moe. Geen energie om iets te doen.
Jullie tips? Of toch een afspraak bij dokter maken? Denk alleen dat die vrij weinig kan doen
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Mrt 2022 20:47

Re: Corona en herstel

Peach schreef:Ik heb 2 weken geleden corona gehad, de klachten vielen mee.
Maar nu zo ontzettend moe. Geen energie om iets te doen.
Jullie tips? Of toch een afspraak bij dokter maken? Denk alleen dat die vrij weinig kan doen


Herkenbaar helaas. Ik zit nu op 5 weken en helaas ook nog erg moe.
Heb ook wel getwijfeld om naar de huisarts te gaan maar die kan inderdaad waarschijnlijk toch niets doen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers