Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona en herstel

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 05 Jun 2021 18:44

Re: Corona en herstel

Ik heb de GGD gebeld en ze zeiden idd dat een kuchje niet uitmaakt. Alle acute klachten waren na dag 7 over dus het zit wel goed nu! Vriend is net ook weer negatief getest (die is nooit positief geweest en we slapen sinds dinsdag alweer in hetzelfde bed) dus wij gaan uit quarantaine nu.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 06 Jun 2021 12:41

Re: Corona en herstel

Ik heb eigenlijk geen klachten meer gelukkig! Ben blij dat het zo mild is gebleven. Ik kan ook nog gewoon ruiken. Mijn vriend heeft geen geur meer. Hij mag morgen uit quarantaine ik dinsdag!!
<<

Anoniem308

Bericht 07 Jun 2021 22:26

Re: Corona en herstel

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Jun 2021 11:34

Re: Corona en herstel

Weet iemand dit?

Stel mijn kind zou nu (weer) positief testen, moet ik dan ook in quarantaine? Het hele gezin heeft hier in maart corona gehad. Zoon is nu verkouden, dus maar weer te testen. Duimen! Maar stel hij is positief, moeten we dan allemaal weer thuisblijven? Ondanks dat iedereen in huis het al gehad heeft én ik (gisteren 🙈) gevaccineerd ben?

Hele riedeltje begint dan weer van voren af aan zeker? 😭
<<

Anoniem310

Bericht 09 Jun 2021 17:55

Re: Corona en herstel

MissBitchy schreef:Weet iemand dit?

Stel mijn kind zou nu (weer) positief testen, moet ik dan ook in quarantaine? Het hele gezin heeft hier in maart corona gehad. Zoon is nu verkouden, dus maar weer te testen. Duimen! Maar stel hij is positief, moeten we dan allemaal weer thuisblijven? Ondanks dat iedereen in huis het al gehad heeft én ik (gisteren 🙈) gevaccineerd ben?

Hele riedeltje begint dan weer van voren af aan zeker? 😭

Ja.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 09 Jun 2021 18:42

Re: Corona en herstel

MB helaas wel ja. De ggd houdt 2 maanden aan dat je een kleine kans hebt op weer positief testen maar het is wel mogelijk. Volgens mij kan je tot 10 weken erna nog positief testen?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 09 Jun 2021 18:56

Re: Corona en herstel

Zelftest sloeg iig niet positief uit, dus denk wel dat het echt uit z’n lichaam is. En het is al 3 maanden terug.
Duimen maar…

Pfff ook echt zo lekker weer, in de staart van de pandemie…
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Nov 2021 23:57

Re: Corona en herstel

Ik up deze even, morgen wil ik de ggd bellen maar misschien weten jullie het.

Ik ben vorige week dinsdag positief getest. Had lichte neusverkoudheidsklachten, lichte koorts en lichte hoofdpijn. Ik voel mij nu al een paar dagen redelijk goed, alleen mijn holtes zijn nog iets verstopt. Ik hoest(te) en nies(te) nagenoeg niet. Wel ben ik nog wat moe en ruik en proef ik niets.

Moet ik dan nog echt in quarantaine blijven voor de kleine beetje snot in mijn holtes? Mijn neus is al een paar dagen vrij, ik heb ook geen snotneus.
Wel lastig, ik werk in de winkel dus zou dan wel direct klantcontact hebben, wel op 1,5m.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 05 Nov 2021 10:56

Re: Corona en herstel

Ik heb dat na Corona heel lang gehouden. Ik ben toen de verplichte zoveel dagen thuis gebleven en daarna weer de deur uit gegaan. Ik heb ze toen ooo gebeld, en ze zeiden dat ik weer gewoon kon gaan. Na een maand ofzo kwam mijn reuk weer terug. Mijn holtes zijn nog steeds af en aan verstopt (het is nu 8 maanden geleden).
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Nov 2021 10:58

Re: Corona en herstel

Nog bedankt voor je reactie Alexis. Ik mocht inderdaad woensdag uit quarantaine. Hopelijk komt mijn geur en smaak ook weer terug. Hoor van meerdere mensen die het na maanden nog altijd niet helemaal of helemaal niet terug hebben.

Hebben jullie last gehad van duizeligheid? Opzich kan ik al best veel alleen voelt mijn lichaam moe. Sinds gister heb ik steeds het idee dat ik af en toe duizelig ben. Nu heb ik gister 6 km in het bos gewandeld op een wat te hoog tempo voor mij (iets met een man die flink de vaart erin had). Zal dit serieus daarmee icm coronaherstel te maken kunnen hebben?
Dat je duizelig wordt van teveel inspanning dat mijn lichaam dat op die manier duidelijk maakt ook na geslapen te hebben tussendoor?

Edit, ik zie iemand op de vorige pagina die duizelingen ook benoemen. Voelt bizar dat ik niet zo ziek ben geweest maar wel hier nu last van heb.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 08 Nov 2021 12:33

Re: Corona en herstel

Ja!

Hier precies hetzelfde; niet echt ziek geweest, na de Q weer aan het werk ennn toen kwam de klap pas en heb ik uiteindelijk maanden thuisgezeten. Idd duizelig, maar ook hartkloppingen. Was echt best eng, kon amper meer van de bank naar de keuken lopen. Op het hevigst had ik het zelfs toen ik gewoon stil op de bank zat. Kon niet eens meer focussen op een gesprek met iemand die even op bezoek kwam…
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:42

Bericht 08 Nov 2021 12:39

Re: Corona en herstel

Heftig MissBitchy! Ik heb een maand geleden corona gehad, ondanks vaccinaties, best ziek geweest. Ik voel me nog steeds lang niet 100%. Zodra ik wat doe krijg ik vrij snel verhoging. Ook doen mijn armen en benen bijna standaard pijn, een soort spierpijn. Ik werk wel weer, maar ik vind het pittig. Ik merk toch vrij veel onbegrip, want ik ben immers gevaccineerd☹️
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Nov 2021 12:48

Re: Corona en herstel

Oh jeetje, dat klinkt beide niet heel bemoedigend. Ik ben inderdaad ook gevaccineerd en ben al "bang" wat mijn on gevaccineerde collega hierover te zeggen gaat hebben. Toch het idee dat je jezelf moet verdedigen maar dat heb jij dus ook daadwerkelijk ervaren Saar. Naar dat je daar veel onbegrip in ervaart.

MissBitchy wat heb jij het dan heftig gehad zeg. Is dit nu over of heb je nog altijd klachten? En hoe lang geleden is het nu dat je corona had?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 08 Nov 2021 12:58

Re: Corona en herstel

Kijk uit hoor Saar. Ik dacht ook: even doorbijten, moe zijn los je vanavond maar op. Maar doordat ik daar niet naar luisterde, heeft mijn herstel waarschijnlijk alleen maar langer geduurd.

Ik heb begin maart dit jaar corona gehad. In juni weer begonnen met opbouwen; slechts 2x 2 uurtjes per week, met pauze wanneer ik wilde.
Sinds augustus werk ik weer m’n 3 volledige dagen. En toen nog had ik in het begin dat ik naast werken nog steeds vrij weinig energie had voor ander dingen. Sinds een maandje of twee kan ik wel zeggen dat ik er weer volledig ben. Al blijft m’n reuk een dingetje 🥴
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 27 Jan 2022 20:10

Re: Corona en herstel

Herkent iemand dit? Ik ben een paar dagen geleden positief getest op corona. Sinds vandaag voelt mijn hoofd alsof ik onder water heb gezwommen en te veel chloorwater heb binnengekregen. Mijn neus gaat ook steeds meer branden en er zit een gekke geur in mijn neus. Ik kan de geur niet goed beschrijven. Ik proef het ook als ik hoest. Het is echt een vervelend gevoel!
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 27 Jan 2022 23:28

Re: Corona en herstel

Gympie, die gekke geur herken ik wel. Dat gevoel kan ik me niet herinneren (het is bijna een jaar geleden). Maar die geur in mijn neus had ik vlak voor ik mijn reuk en smaak verloor. Gelukkig was het bij mij snel weer terug, vond dat echt heel naar toen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Jan 2022 00:52

Re: Corona en herstel

Ja hoor! Ik heb het ook. Zou het meer omschrijven als flink met neusspray in m'n neus gezeten en daardoor een branderig gevoel, maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld. En ook zo'n enorm vieze smaak in m'n mond daardoor. Ik wacht ook eigenlijk op het moment dat ik m'n geur en smaak verliezen ga.
Na hoeveel dagen klachten verloren anderen hun smaak/reuk? Ik heb sinds dinsdag klachten en woensdag positief.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 28 Jan 2022 07:17

Re: Corona en herstel

Dat branderige herken ik ook inderdaad, van beide keren. De eerste keer ben ik mijn reuk en smaak helemaal niet kwijt geweest (nouja, eigenlijk een uurtje, een paar dagen voor ik positief getest werd, daarna weer oke). De tweede keer had ik met vlagen een verminderde reuk en smaak.

Ik zit, net als vorige keer, helaas weer opgescheept met duizelingen achteraf. En weer concentratieproblemen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Jan 2022 08:46

Re: Corona en herstel

Pure* schreef:Ja hoor! Ik heb het ook. Zou het meer omschrijven als flink met neusspray in m'n neus gezeten en daardoor een branderig gevoel, maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld. En ook zo'n enorm vieze smaak in m'n mond daardoor. Ik wacht ook eigenlijk op het moment dat ik m'n geur en smaak verliezen ga.
Na hoeveel dagen klachten verloren anderen hun smaak/reuk? Ik heb sinds dinsdag klachten en woensdag positief.


Het gevoel van de neusspray herken ik ook. Ik dacht ook serieus dat het door de neusspray kwam, tot ik jouw bericht las. Maar dat vond ik al zo gek, want normaal geen last van. Ben toen ook gestopt met de neusspray maar het gevoel bleef nog een paar dagen aanhouden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Jan 2022 10:53

Re: Corona en herstel

Ik herken dat chloor/neusspray gevoel ook. Ik ruik geen rare geur maar het gevoel is heel vervelend. Bij mij trekt het door naar m'n oren en ik hoor ook de hele tijd een piep. Duizelingen heb ik ook met vlagen.
2010 2012
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Jan 2022 10:59

Re: Corona en herstel

Ik had ook een raar gevoel in mijn neus en een week niet kunnen ruiken. Mijn geur verdween pas na een paar dagen na mijn positieve test en kwam gelukkig snel weer terug.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 28 Jan 2022 11:14

Re: Corona en herstel

Pure* schreef:Ja hoor! Ik heb het ook. Zou het meer omschrijven als flink met neusspray in m'n neus gezeten en daardoor een branderig gevoel, maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld. En ook zo'n enorm vieze smaak in m'n mond daardoor. Ik wacht ook eigenlijk op het moment dat ik m'n geur en smaak verliezen ga.
Na hoeveel dagen klachten verloren anderen hun smaak/reuk? Ik heb sinds dinsdag klachten en woensdag positief.


Ik had het denk ik een halve week na mijn positieve test.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 28 Jan 2022 13:09

Re: Corona en herstel

Ja het zit wel echt in m’n hele hoofd. Alsof je net boven water komt na onderwater gezwommen te hebben. Een bepaalde pijn/druk geeft het. En daarnaast dus die gekke neus. Reuk en smaak heb ik nog gewoon.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 28 Jan 2022 13:58

Re: Corona en herstel

Pure* schreef:Ja hoor! Ik heb het ook. Zou het meer omschrijven als flink met neusspray in m'n neus gezeten en daardoor een branderig gevoel, maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld. En ook zo'n enorm vieze smaak in m'n mond daardoor. Ik wacht ook eigenlijk op het moment dat ik m'n geur en smaak verliezen ga.
Na hoeveel dagen klachten verloren anderen hun smaak/reuk? Ik heb sinds dinsdag klachten en woensdag positief.


Ik testte zaterdag positief en heb nu sinds woensdag geen reuk en smaak meer. Heel gek! M’n man heeft hier overigens helemaal geen last van.
<<

Anoniem325

Bericht 28 Jan 2022 19:10

Re: Corona en herstel

M’n geur en smaak ben ik niet kwijt (geweest) maar het gevoel wat jullie schrijven herken ik wel. Heel apart. Ook de duizelingen en dat het naar m’n oren trekt.

Verder ben ik zo ontzettend moe nu al 1,5 week. Kan zeker wel even duren nog?
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers