Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Veiligheid voor kinderen online

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Mrt 2021 14:43

Veiligheid voor kinderen online

Ik kwam net dit nieuwsbericht tegen en het maakt mij zo boos!!

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... -onderzoek

Dit zijn mensen die een kinderprogramma presenteren, waar kinderen tegenop kijken en vervolgens gaan de beelden nu over social media, sommige wel gecensureerd maar ook ongecensureerd. En ze lijken het zelf doodnormaal te vinden (ik heb het filmpje zelf niet gezien maar een geschreven tekst van wat gezegd werd) en lijken totaal niet door te hebben dat wat ze doen zo ontzettend verkeerd en strafbaar is. Ik zie het ook echt gebeuren dat ze gaan zeggen dat het allemaal niet zo bedoeld was en dat ze dachten dat hij dit echt niet zou doen etc.

Daarnaast hoor je het steeds vaker, paar maanden terug nog een tiener die zelfmoord heeft gepleegd doordat intieme beelden van hem gelekt waren.

Heb jij het hier met je kinderen over? Of als je zelf geen kinderen hebt misschien met je neefjes/nichtjes of kinderen van vrienden?
Vind je hier ook nog een rol in van het onderwijs? Om extra lessen te geven over dit onderwerp en het veilig gebruik van internet etc?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2021 15:00

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik vind dat hier op alle mogelijke manieren aandacht voor moet komen. Zowel vanuit school, als verenigingen maar ook vind ik dat je als ouder de plicht hebt mee te gaan met de tijd en iig van de laatste technologien (en gevaren) op de hoogte te zijn.

Los hiervan snap ik echt niks van wat die twee gedaan hebben. Hoe dan? Dat is het enige dat ik me bedenk. Heb de beelden overigens niet gezien.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Mrt 2021 15:06

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ja ik heb het hier wel met de kinderen over. Vaak ook wel naar aanleiding van dit soort nieuwsberichten. Ik vraag dan wat ze ervan vinden en leg uit dat ze dat soort dingen nooit moeten doen en als ze zoiets mee maken dat ze dat dan aan ons kunnen vertellen en we samen een oplossing kunnen zoeken. Ik zou het goed vinden als scholen hier ook aandacht aan besteden maar ik vind het niet alleen een taak van school.
Ik krijg toch altijd wel een beetje buikpijn van dit soort berichten want ik hoop dan maar dat mijn kinderen dit nooit hoeven mee te maken maar je weet het toch maar nooit. Er zijn zulke rare mensen op de wereld :pale:
2010 2012
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mrt 2021 15:10

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik heb het hier nog niet over met mijn kinderen, omdat ze nog te klein zijn. Wel ben ik me bewust van mijn verantwoordelijkheid op dit gebied en ik ben dus wel van plan om hier goed over in gesprek te blijven met mijn kinderen, zodra het gaat spelen.

Ik heb de beelden gelukkig niet gezien maar wel gelezen wat er is gebeurt en het maakt me zo boos. Zo’n kwetsbaar ventje die denkt dat hij dit moet doen om erbij te horen. Afschuwelijk. Ik hoop dat dit grote consequenties heeft voor de daders.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2021 15:51

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik begrijp er ook niks van. Bilal was vrij hot en happening volgens mij, en dan ga je zoiets doen? Het was ook op dat moment live of zoiets/ Ik begrijp het iig niet.
<<

Anoniem300

Bericht 24 Mrt 2021 16:21

Re: Veiligheid voor kinderen online

.
Laatst gewijzigd door Anoniem300 op 30 Mrt 2021 15:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 24 Mrt 2021 16:44

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik lees net dat die Bilal al is meegenomen door de politie.

Walgelijk vind ik wat er is gebeurd. Dag dag carrière. En terecht!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2021 16:51

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik vind het moeilijk er een mening over te vormen aangezien ik het filmpje niet heb gezien.
<<

Anoniem308

Bericht 24 Mrt 2021 16:51

Re: Veiligheid voor kinderen online

Olijfje schreef:
Walgelijk vind ik wat er is gebeurd. Dag dag carrière. En terecht!


Dat vraag ik mij af... verzint misschien wel een of andere slechte lulsmoes..
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Mrt 2021 16:55

Re: Veiligheid voor kinderen online

Dit zit me ook al de hele dag dwars, ik vind het zó dom! Allebei een mooie carrière in het verschiet en dan doe je zoiets stoms?! Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Echt walgelijk.

En ik had net al drie dagen Bilals nummer Tigers in m'n hoofd, was m'n nieuwe guilty pleasure, en nu vind ik dat ik daar niet meer naar kan luisteren. 🤐
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 24 Mrt 2021 16:57

Re: Veiligheid voor kinderen online

AMM schreef:
Olijfje schreef:
Walgelijk vind ik wat er is gebeurd. Dag dag carrière. En terecht!


Dat vraag ik mij af... verzint misschien wel een of andere slechte lulsmoes..


Met geen enkele smoes praat je dit goed. Hii is al aan de kant gezet door zijn platenmaatschappij of iets dergelijks. En dit is denk ik nog maar het begin.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2021 17:00

Re: Veiligheid voor kinderen online

Net 2 maanden in z'n nieuwe huis. Toevallig vorige week de Rooijakkers over de vloer gekeken met hem er in (zou vanavond op TV komen, nu niet meer).

Wat ontzettend dom dit.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Mrt 2021 17:51

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik ben er ook zo naar van! Las net een reactie van die andere dag maakt mij eigenlijk alleen maar bozer. Doet net of het allemaal wel meevalt 😓
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Mrt 2021 18:25

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik kreeg buikpijn toen ik het hoorde, zo intens zielig voor het slachtoffer. Ik hoop dat dat ventje de juiste hulp gaat krijgen en niet te maken gaat krijgen met victim-blaming. En dat dit filmpje, foto’s hem niet zijn hele leven zullen achtervolgen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Mrt 2021 18:47

Re: Veiligheid voor kinderen online

Caro schreef:Ik vind het moeilijk er een mening over te vormen aangezien ik het filmpje niet heb gezien.


Je hoeft het filmpje toch niet gezien te hebben om er een mening over te hebben?
Hopelijk verdwijnt het filmpje snel en krijgt niemand het meer te zien.

Echt walgelijk, denken dat dit grappig is, hopelijk kunnen ze op zoek naar ander werk en biedt niemand ze meer een platform.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Mrt 2021 19:23

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik heb het ook niet gezien, maar kennelijk was het live op instagram en kon iedereen mee ‘genieten’? Echt te erg.

Wat het met zijn carrière op lange termijn zal doen durf ik niet te voorspellen. Logisch zou zijn dat hij geen rollen en andere klussen meer krijgt, maar ik ben bang dat als de storm is gaan liggen hij wel weer aan de bak komt. In medialand doen ze niet zo moeilijk lijkt het. Zie een Imanuelle Grives en Dave Roelvink die volop in beeld zijn weer. Of Marco Kroon in een of ander slecht zeilprogramma.

On topic: mijn dochters zijn nog te klein, maar ik zou dergelijke dingen en de gevaren van internet zeker wel willen bespreken. Hopelijk gebeurt dat ook op school straks.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Mrt 2021 19:37

Re: Veiligheid voor kinderen online

Walgelijk vind ik het.
Met mijn dochter heb ik het over dit soort dingen al vaak gehad. Met mijn zoon ook wel af en toe al, hij heeft nog geen telefoon en heeft er nog minder mee te maken. Maar naar aanleiding van dit nieuws en het feit dat mijn zoon graag naar Bilal kijkt op tv, hebben we het er net weer over gehad.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Mrt 2021 20:12

Re: Veiligheid voor kinderen online

Ik snap gewoon niet waarom je zoiets doet? Daar is toch niets grappigs aan? Echt, snap het gewoon niet.

Hier is mijn zoon natuurlijk ook nog veel te jong, maar ik heb het wel vaak met zijn zusje hierover. En vertel haar ook over mijn ervaringen met social media en trollen. Voor mijn werk Ben ik immers ook veel online en snap dat het niet is weg te denken straks. Goede kennis erover, vind ik daarom des te belangrijker.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mrt 2021 21:02

Re: Veiligheid voor kinderen online

MrsMath schreef:
Caro schreef:Ik vind het moeilijk er een mening over te vormen aangezien ik het filmpje niet heb gezien.


Je hoeft het filmpje toch niet gezien te hebben om er een mening over te hebben?
Hopelijk verdwijnt het filmpje snel en krijgt niemand het meer te zien.

Echt walgelijk, denken dat dit grappig is, hopelijk kunnen ze op zoek naar ander werk en biedt niemand ze meer een platform.


Omdat ik niet direct uitingen wil doen. Ik begrijp er geen snars van. Ik begrijp niet hoe dit kan, wat er in die jongens omging, hoe zo’n gesprek zou zijn gegaan. Ik begrijp het gewoon níet. En dus vind ik het moeilijk.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 24 Mrt 2021 21:45

Re: Veiligheid voor kinderen online

Mocht je het willen zien in het artikel van de NOS staat wel een deel van het filmpje van de instagram live, maar wat ik heb gelezen van mensen die er bij waren heeft hij daarvoor al een aantal keer aangegeven dat niet te willen doen. En op een gegeven moment zegt Bilal ik geef je 17.000 euro als je je piemel laat zien. Op dat moment keken er zo'n 3500 andere mensen mee en heeft dat jongetje dus zijn piemel laten zien en gaan de twee jongens helemaal stuk daarom en beginnen echt keihard te lachen.
Ik heb dus geen idee of dit een random vraag was maar hoe dan ook blijft het fout.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Mrt 2021 23:06

Re: Veiligheid voor kinderen online

Het was op het Jeugdjournaal,nav dat item daar met m'n dochter over gesproken. Ze is 8 en we hebben het er af en toe over ivm.vloggers die ze van mij wel.of niet mag kijken op YouTube. Ook toen ze kleiner was hadden we het er al over wat ze wel en niet mag kijken en waarom.

Ik vind het echt niet kunnen, zeker ook omdat ze zich bewust waren van de minderjarigheid van deze jongen en zeer terecht dat ze hun baan ,zeker bij Zapp, verliezen.

Op basis en middelbare scholen wordt hier al wel aandacht aan besteed (mediawijsheid) maar als ouders ligt hier zeker de grootste taak en verantwoordelijkheid vind ik
<<

Anoniem301

Bericht 25 Mrt 2021 08:15

Re: Veiligheid voor kinderen online

Caro schreef:
MrsMath schreef:
Je hoeft het filmpje toch niet gezien te hebben om er een mening over te hebben?
Hopelijk verdwijnt het filmpje snel en krijgt niemand het meer te zien.

Echt walgelijk, denken dat dit grappig is, hopelijk kunnen ze op zoek naar ander werk en biedt niemand ze meer een platform.


Omdat ik niet direct uitingen wil doen. Ik begrijp er geen snars van. Ik begrijp niet hoe dit kan, wat er in die jongens omging, hoe zo’n gesprek zou zijn gegaan. Ik begrijp het gewoon níet. En dus vind ik het moeilijk.

In dit geval zou ik zeggen: baseer je mening maar op wat je overal in het nieuws hoort. Zij dagen een jongen van 14 uit z’n geslachtsdeel te laten zien voor geld tijdens het live gaan op Instagram voor 8.000 mensen. Jij hoeft niet te begrijpen wat er in ze om ging, het is strafbaar en kindermisbruik-content. Dat mag (natuurlijk) niet.

Geloof het slachtoffer maar, die worden al zo vaak niet serieus genomen. Die daders verdienen geen begrip, toch? Ze zijn gewoon fout.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 25 Mrt 2021 08:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 25 Mrt 2021 08:40

Re: Veiligheid voor kinderen online

Bilal zat hier enorm fout en het is echt walgelijk wat hij heeft gedaan.
Maar waarom wordt hier over 'ze' en 'daders' gepraat? Er is maar 1 dader. Ousama wordt überhaupt niet als verdachte gezien maar als getuige. Hij geeft ook aan tegen/waarschuwt Bilal dat die jongen minderjarig is.

Vind ik niet eerlijk tegenover Ousama, hij is ook de dupe van Bilal zijn stommiteiten.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Mrt 2021 08:47

Re: Veiligheid voor kinderen online

Walgelijk dit, ik snap echt niet wat iemand bezielt om dit te verzinnen, laat staan doen.
Mijn zoon is hier nog te jong voor, maar op mijn werk ben ik de gezondheidscoördinator en zorg voor de seksuele gezondheidslessen. Ik betrek daar ook altijd social media bij en we krijgen eens in de zoveel tijd de politie en jongerenwerk op bezoek voor gastlessen hierover. Zij benoemen altijd hoe strafbaar het is en waar de jongeren naartoe kunnen als het ze overkomt. Hiermee realiseer ik me weer even extra hoe belangrijk dit is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Mrt 2021 08:48

Re: Veiligheid voor kinderen online

Signature schreef:Bilal zat hier enorm fout en het is echt walgelijk wat hij heeft gedaan.
Maar waarom wordt hier over 'ze' en 'daders' gepraat? Er is maar 1 dader. Ousama wordt überhaupt niet als verdachte gezien maar als getuige. Hij geeft ook aan tegen/waarschuwt Bilal dat die jongen minderjarig is.

Vind ik niet eerlijk tegenover Ousama, hij is ook de dupe van Bilal zijn stommiteiten.


Ik heb het filmpje niet gezien, maar begrijp dat hij erbij zat? Sorry, maar hij had wel wat meer kunnen doen dan zeggen dat de jongen minderjarig is!
Insta: je_ei_kwijt
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers