Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuininspiratie

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mrt 2021 12:20

Tuininspiratie

Hoi! Wij zijn bezig met onze tuin en ik ben op zoek naar wat leuke inspiratieplaatjes. Onze tuin is 10 meter breed, 8 meter diep en heeft een klein 'uitstulpinkje' van ongeveer 2 bij 3 bij onze schuifpui naar de woonkamer.
Ik weet niet zo goed hoe we het leuk kunnen indelen, dus ik dacht, misschien is het leuk om hier een beetje inspiratie op te doen.

Ik heb in Floorplanner een plattegrondje gemaakt:
Afbeelding
We hebben nogal veel achterdeuren, die meest linker leidt naar de schuur, de tweede van links naar de sportruimte, die daarnaast naar de bijkeuken en de schuifdeuren in het 'uitstulpinkje' gaan naar de woonkamer (eethoek).

Wie vindt het leuk om mee te denken over de inrichting?

Deze stijl vind ik erg mooi:
Afbeelding
Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 24 Mrt 2021 12:45

Re: Tuininspiratie

Ik was begonnen met tekenen in paint, maar ik ben niet zo'n held daarmee haha.

Wat ik zou doen is een terras die begint bij de openslaande deuren en die langs alle achterdeuren loopt. En dan langs de rechterkant en de achterkant een verhoogde border zoals op jouw plaatje. Om het te onderbreken, kan je er een bankje tussen laten zetten.
Afbeelding.
Misschien links achterin een overkapping om onder te zitten?
<<

Linvi

Bericht 24 Mrt 2021 12:47

Re: Tuininspiratie

Wil je er ook bijv een trampoline of schommel voor de kids in hebben? En moet er ook gras in komen? Een overkapping?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Mrt 2021 12:48

Re: Tuininspiratie

Ik zou om te beginnen kijken waar de zon en schaduw is op verschillende momenten op de dag/in het jaar om zo tot de meest logische plek voor een terras te komen. En heb je al een idee wat je nog meer in je tuin zou willen hebben? Wij hebben een terras, een hangmat (die echt heel veel wordt gebruikt), planten en een deel moestuin met vooral zomerfruit, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die hun hele tuin betegelen. Wil je veel tegels of juist veel planten? En is 1 terras met zithoek genoeg of heb je door de zon/schaduw misschien 2 terrassen nodig? Mijn ouders hebben bijvoorbeeld op 3 plekken een zitje; op de ene plek zit je in de ochtend heerlijk en op de andere plek juist in de avond.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mrt 2021 13:27

Re: Tuininspiratie

Ohja goede vragen allemaal! We hebben een trampoline met doorsnede van 3 meter (rond), maar die kan evt. ook in de voortuin dus dat is geen halszaak. Wel willen we een speelhuisje met glijbaan en schommel. De tuin is op het zuidwesten, het zuiden is bij het hoekje bij al die achterdeuren links 😂. We hebben dus veel zon.

We willen een onderhoudsvriendelijke tuin, maar niet helemaal dichtgetegeld. Daarom wil ik het liefst met borders werken zoals op de plaatjes, zodat we wel groen hebben maar geen wekelijkse grasmaaisessies 😅 in onze vorige tuin is gebleken dat we daar niet zo goed in zijn.

Verder willen we graag een overkapping. En dat was het denk ik. We hebben een tafel met een bankje en 4 stoelen en een loungeset.

♥♥

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31