Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvangdagen..

<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:37

Opvangdagen..

ik word er altijd helemaal aaaaaaaargh van.

Ik probeer alles de avond van te voren al klaar te leggen, tassen, kleertjes, boekje van N geschreven etc. Maar iedere keer opnieuw word ik zo gek van die ochtend. Eigenlijk hebben we niet te klagen want het gaat maar om 1 dag maar ik wil EN graag op tijd op mijn werk zijn EN de dag rustig beginnen. Op donderdagen lijkt dat gewoon niet te lukken.

Ik heb inmiddels ook gezegd om half 8 moeten we start klaar zijn om te gaan, anders red ik het niet met mijn werk. Dit lukt redelijk maar ontspannen is soms anders.

Ik wil gewoon op tijd op mijn werk zijn omdat ik er op dinsdagen, woensdagen niet ben en dus op donderdagochtend nog dingen wil klaarleggen. Man heeft hetzelfde probleem die moet ook op tijd in de auto zitten.

Iemand DE tip?

Edit: ook wanneer ze thuiskomen, doodmoe en net alsof ze een dag in het moeras gezeten hebben met het leger ofzo, dan moeten we nog eten ( ik heb al een tijd terug besloten, op donderdag eten we brood dus dat scheelt) kinderen in bad etc.
Laatst gewijzigd door Anoniem16 op 06 Nov 2013 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 06 Nov 2013 22:38

Re: Opvangdagen..

Eerder opstaan?
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:39

Re: Opvangdagen..

Ja dat doen we inmiddels al, dat was de eerste conclusie uiteraard ;)
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 22:40

Re: Opvangdagen..

Ik schrijf nooit in het boekje, scheelt veel tijd :)

Wij staan om 06.40 op alle 4, en zitten om 07.20 in de auto (kids en ik). Vriend is dan nog in pyjama, maar heeft het ontbijt op. Ik neem altijd een beker havermout mee, dus ontbijt op het werk. De 3 mannen hier in huis eten gezamenlijk, ik ren en vlieg dan om mijzelf aan te kleden etc..
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Nov 2013 22:41

Re: Opvangdagen..

Inderdaad eerder opstaan en als je dan nog tijd tekort hebt nog eerder opstaan?
Elke week alles op een vaste volgorde doen, Ieder voor 1 kind zorgen die ochtend, of 1 kleed ze allebei aan en de ander zet het ontbijt klaar.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:43

Re: Opvangdagen..

We hebben vaste 'taken' ( ik doe de kinderen, man al het brood) op zich werkt het allemaal wel maar ik word er enorm geïrriteerd van van die vlieg ochtend. Het is meer een gevoel bij mij als dat er iets mis is met die ochtend op zich.
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 22:44

Re: Opvangdagen..

Brood kun je in de avond smeren
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:44

Re: Opvangdagen..

Dat vind ik vies...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Nov 2013 22:44

Re: Opvangdagen..

Dan zou ik toch de verdeling anders doen. Laat je man ook iets met de kinderen doen, dat scheelt jou waarschijnlijk wel wat gestress.
<<

Anoniem85

Bericht 06 Nov 2013 22:48

Re: Opvangdagen..

Maar wat lukt er dan niet, waarom red je het niet?
Alles inderdaad al avond van te voren inpakken, kleding van de kinderen klaarleggen en ze de avond van te voren wassen, zodat een washand in de ochtend voldoende is. Sta je zelf om 6uur op, douchen en dan kleed je aan, maakt ontbijt voor iedereen, haalt kinderen uit bed om half 7, kinderen wassen en in de kleren. Kwart voor 7 eten, tot 7 uur, afruimen, alles in de auto en om half 8 trap je het gaspedaal in. Of ben ik niet realistisch? :^^:
<<

Anoniem66

Bericht 06 Nov 2013 22:48

Re: Opvangdagen..

Haha, ja daar had je vast al wel aan gedacht maar anders zou ik het ook niet weten. Ik weet wel dat ik de ochtenden hier met L nu zo naar school ook echte vliegochtenden vond. Maar ben er inmiddels wel wat meer aan gewend.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 22:50

Re: Opvangdagen..

Wat eten jullie? Kan daar nog iets aan worden veranderd? Dat dat sneller gaat?

Kan je de avond ervoor alvast douchen?

Om de beurt een kwartier eerder opstaan?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:50

Re: Opvangdagen..

Het lukt wel maar het is meer een gevoel bij mij. Ik word gewoon gejaagd op zo'n ochtend. Ik wil op tijd op school zijn voor dit dit dit dit en dit ( voorbeeld he ;) )

Ik kan zelf gewoon niet tegen zo'n vliegochtend denk ik, het probleem ligt in mij denk ik en niet zozeer in de situatie.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:51

Re: Opvangdagen..

Wij eten alle drie brood, N een papfles.

Douchen doen we idd al in de avond.
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 22:53

Re: Opvangdagen..

Sun schreef:Maar wat lukt er dan niet, waarom red je het niet?
Alles inderdaad al avond van te voren inpakken, kleding van de kinderen klaarleggen en ze de avond van te voren wassen, zodat een washand in de ochtend voldoende is. Sta je zelf om 6uur op, douchen en dan kleed je aan, maakt ontbijt voor iedereen, haalt kinderen uit bed om half 7, kinderen wassen en in de kleren. Kwart voor 7 eten, tot 7 uur, afruimen, alles in de auto en om half 8 trap je het gaspedaal in. Of ben ik niet realistisch? :^^:



Anderhalf uur vind ik een luxe, wij doen het in 35 minuten :laughcry:


Printje, eerder opstaan werkt m.i. Niet. Hoe meer tijd je ervoor uittrekt, hoe langzamer je wordt (immers...je hebt nog tijd over).

En in de avond douchen, kleding voor iedereen klaarleggen, .....
<<

Anoniem286

Bericht 06 Nov 2013 22:55

Re: Opvangdagen..

Ik heb natuurlijk maar 1 kindj dus dat scheelt al, maar ik heb het 3 dagen in de week. Ik sta dan om 06:00u op, kleed me aan (evt douchen) dan maak ik s om 6:20 wakker, wassen, aankleden. Beneden flesje maken en tegelijk de rugzak inpakken. Flesje laten drinken. Zij nog even voor de tv, ik ontbijten en dan zitten we om 07:00/07:10 in de auto. Ik denk dat het gewoon een kwestie van planning is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 22:55

Re: Opvangdagen..

Printje schreef:Wij eten alle drie brood, N een papfles.

Douchen doen we idd al in de avond.


Dat wordt allemaal aan de papfles, in de auto op weg naar de opvang :thumbup:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:56

Re: Opvangdagen..

hahaha ja caroow idd. Jammie!!!
<<

Anoniem133

Bericht 06 Nov 2013 23:17

Re: Opvangdagen..

Hier hebben we wel de tijd, maar dat komt vooral omdat de oudste standaard iedere dag om 5 uur wakker is. Mijn man gaat om 5 uur uit bed, die moet om half 6 weg. Hij kleedt de oudste dan alvast aan. Ik ga er om half 6 uit, en dan eet ik samen met de oudste. Ik zet hem voor de tv, pak alle spullen in, haal de jongste uit bed en geef die een boterham en wat te drinken. Dan in de auto naar het kdv. Moet eerlijk zeggen dat sommige dingen er weleens bij in schieten. Zo zit mijn jongste vaak nog met een boterham in de auto en komt tandenpoetsen op deze dagen er vaak niet van.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Nov 2013 10:00

Re: Opvangdagen..

Hier doe ik de kinderen s'ochtends altijd alleen, m'n man is al vroeg naar zijn werk.

Ik red het hier in een half uur ongeveer, komen "pas" rond 7.45 uur uit bed :yes:

IK kleed mij eerst zelf aan, de oudste doet dit ondertussen ook zelf, dan naar beneden ontbijt klaar maken en lunch voor mezelf, de jongste aankleden, eten, tanden poetsen en weg!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Nov 2013 10:04

Re: Opvangdagen..

Oh en wat hier ook enorm helpt, als ze klaar zijn met aankleden en eten mogen ze nog even tv kijken totdat we weg moeten :laughcry: Dan gaat die boterham tenminste ook vlot naar binnen :angel:
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem28

Bericht 07 Nov 2013 10:07

Re: Opvangdagen..

Ik doe het ook altijd alleen, mijn man is altijd vroeg weg. Ik red het hier in 45 minuten. Om 7u staat de wekker, we blijven in bed tot 7.15u om rustig wakker te worden. Ik neem beide kinderen mee naar de badkamer waar ze wat spelen, daar poets ik mijn tanden, was mijn gezicht, doe mijn haar en make-up en kleed me aan. Om 7.30u voor beide kinderen kleren pakken en naar beneden. Afhankelijk van het ochtendhumeur van de oudste smeer ik brood of kleed ik ze aan. Ze eten allebei op de bank en ondertussen smeer ik het brood voor mijn werk en pak ik de opvangtas in (luiers, luierdoekjes, melk). Daarna kleed ik ze aan als ik dat nog niet heb gedaan, haren doen, schoenen aan en dan heb ik vaak nog 10 minuutjes over tot de gastouder ze ophaalt. In die tien minuten kijken ze meestal tv of krijgt de jongste nog een slokje bv. Hier is het 's ochtends nooit een gehaast.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Nov 2013 10:11

Re: Opvangdagen..

Ik ben benieuwd hoe mijn man dat gaat doen op de dagen dat ik om 7 uur op mijn werk moet zijn. 2 kinderen aankleden en de hond uitlaten.. :p
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Nov 2013 10:13

Re: Opvangdagen..

Hier gaat het tegenwoordig ook vrij makkelijk allemaal 's ochtends. We hebben een fijn ritme.
Ik sta om 7.10 uur op en ga douchen, de kinderen spelen ondertussen boven. Daarna gaan zij aankleden, dochter doet het deels zelf, zoon kleed ik aan. Daarna naar beneden waar we ruim de tijd hebben om te eten en dan gaan we de deur uit om 8.15 uur. Kleren van mijn dochter kiezen we samen de avond ervoor al uit, want als we dat 's ochtends nog moeten doen is het drama. Mijn man is op mijn vrije dagen altijd al weg voor wij opstaan dus ik doe het alleen in de ochtend.
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 11:03

Re: Opvangdagen..

Zo ingewikkeld is dat toch niet? En het is maar één dag! Hier ging dat drie dagen zo!
Dat boekje schrijven zou ik skippen. Kijkt niemand ooit weer naar zonde van de tijd.

Brood smeren als je het uit de vriezer haalt en met beleg zo terug de vriezer in. Het is dan nog bevroren en het blijft vers.
Ontdooid brood smeren de avond ervoor is smerig.

En rustig opstarten? Waarom is dat nodig? Kwart voor zeven je bed uit, papfles in kind, ander kind aan de boterham, je eigen broodje eten, jezelf en de kinderen aankleden en gaan. Is toch niet superingewikkeld? Alleen het idee loslaten van rustig opstarten en op je eigen tempo dingen doen is natuurlijk niet realistisch.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers