Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel uur werk jij?

<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 31 Mrt 2021 17:08

Re: Hoeveel uur werk jij?

Als ik kijk naar hoeveel ik ben gestegen in loon sinds de geboorte van mijn oudste, ben ik ruim 2000 euro per maand bruto gestegen obv 38u werken. Als ik destijds gestopt was en nu weer was begonnen, zou mijn salaris dus ruim 2000 euro per maand minder zijn dan nu. Ik zou dan 28K (incl vakantiegeld en eindejaarsuitkering) per jaar minder verdienen. Dat loopt nog járen door, want die achterstand hou je nog jaren, misschien wel je hele werkende leven. En dan nog los van pensioenopbouw etc.

Ik heb overigens wel gecorrigeerd voor inflatie. Ik heb het bedrag uit de loonschaal gepakt waar ik toen in zat, maar met het loon dat nu in het cao genoemd wordt. De lonen van tien jaar geleden waren natuurlijk toen ook lager.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Mrt 2021 17:22

Re: Hoeveel uur werk jij?

Dat is een aanname die je doet Rejoy. Je weet nooit hoe de arbeidsmarkt dan geweest zou zijn en met jobhoppen kun je ook een eind komen qua salaris als je snel omhoog wilt daarin.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 31 Mrt 2021 17:55

Re: Hoeveel uur werk jij?

Je kunt toch niet jobhoppen als je niet werkt?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 31 Mrt 2021 18:03

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 24 of 32 uur per week. Die drie dagen heb ik sowieso en soms hebben ze me extra nodig en werk ik een dag extra. Ik ben flexibel in mijn dagen, dus dat wisselt weleens.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2021 18:07

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:Dat is een aanname die je doet Rejoy. Je weet nooit hoe de arbeidsmarkt dan geweest zou zijn en met jobhoppen kun je ook een eind komen qua salaris als je snel omhoog wilt daarin.


Dat heeft weinig zijn als je jaren eruit bent geweest hoor. Geen recente kennis en ervaring, je concurrentie heeft die wel en is 10 jaar jonger. Alle stappen die Rejoy heeft gemaakt in die jaren ben je dan kwijt. Plus dat je in sommige werkvelden er gewoon echt niet meer inkomt, daar is het up or out.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Mrt 2021 18:24

Re: Hoeveel uur werk jij?

Dat ligt maar net aan de werkgever Caulfield. Nu kan ik met mijn achtergrond bij zowat elk bedrijf terecht (ten minste als ze groot genoeg zijn dat waarde hechten aan financiële rapportage waarmee ze kunnen sturen), dus ik heb daar inderdaad weinig last van. Zo ben ik begonnen in de accountancy, heb daarin stappen gemaakt. Daarna overgestapt naar het bedrijfsleven en toen behoorlijk een stap terug gemaakt in salaris, maar door verschillende keren over te stappen naar verschillende soorten bedrijven en dus CAO's heb ik mijn salaris binnen 5 jaar kunnen verhogen naar minimaal 1.500 bruto meer per maand (als ik het helemaal uitreken is het wellicht zelfs nog meer). Uiteraard een beetje bluffen en hoog inzetten bij de onderhandelingen, maar ja dat moet je wel durven natuurlijk. Dus ja, overstappen heeft voor mij wel geloond.

Ik voel mij ook niet zo verbonden met een werkgever meer dan met mijn eerste werkgever waar ik achteraf gezien veels te lang ben gebleven. Een werkgever heeft vaak immers ook schijt aan jou als er bezuinigd moet worden en ze van je af willen bijv.. Probeer dus nooit teveel betrokken te worden bij je huidige werkgever. Dat heb ik wel geleerd na mijn eerste werkgever. Ik ben vrij gehard hierin en zie een werkgever voornamelijk als een inkomstenbron en als de sfeer etc. daarbij ook nog eens goed is dan is dat mooi meegenomen.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Mrt 2021 18:52

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk de ene week 16 uur en de andere 32. Daarnaast ga ik 1 dag per week naar school. Ik heb een contract van 24 werkuren + 6 studieuren per week.
Het is een leerlingensalaris, het is erg laag, maar als het goed is ga ik straks na het behalen van mijn diploma een mooi stapje omhoog. Na diplomering heb ik een garantie voor 24 uur per week. Ik schat zo in dat ik dat wel prima ga vinden straks.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mrt 2021 18:56

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 24 uur, heb 8 uur les en 8 uur studietijd. 40 uur occupied dus!
Met twee kinderen. M’n man werkt momenteel ongeveer 36 uur.

We nemen 2 dagen bso af en dat lukt, m’n man werkt ook vaak in ‘t weekend.

Zodra m’n studie is afgerond hoop ik wel gewoon 36 uur te gaan werken. Merk zelf wel dat ik met minder uren ook minder lekker in m’n baan zit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2021 19:32

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fred schreef:Dat ligt maar net aan de werkgever Caulfield. Nu kan ik met mijn achtergrond bij zowat elk bedrijf terecht (ten minste als ze groot genoeg zijn dat waarde hechten aan financiële rapportage waarmee ze kunnen sturen), dus ik heb daar inderdaad weinig last van. Zo ben ik begonnen in de accountancy, heb daarin stappen gemaakt. Daarna overgestapt naar het bedrijfsleven en toen behoorlijk een stap terug gemaakt in salaris, maar door verschillende keren over te stappen naar verschillende soorten bedrijven en dus CAO's heb ik mijn salaris binnen 5 jaar kunnen verhogen naar minimaal 1.500 bruto meer per maand (als ik het helemaal uitreken is het wellicht zelfs nog meer). Uiteraard een beetje bluffen en hoog inzetten bij de onderhandelingen, maar ja dat moet je wel durven natuurlijk. Dus ja, overstappen heeft voor mij wel geloond.



Ja popje, heb ik ook allemaal gedaan. Het is geen raketwetenschap. Het gesprek gaat alleen ergens anders over.
<<

Anoniem318

Bericht 31 Mrt 2021 20:34

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 90% / 36 uur en man 80% / 32 uur, sinds onze tweede. Voorheen allebei 40 uur, maar werd nu toch wel lastig combineren. Normaal gaat de jongste naar de opvang en oudste naar de peuterklas, en kunnen we hem 3 dagen zelf na school opvangen. Baby gaat voltijds naar de opvang, dus 5 dagen in de week tot half 5 - 5 uur. Maar nu zijn ze allebei thuis vanwege de lockdown en het is echt niet te doen icm thuiswerken. Wat een stress.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Apr 2021 09:25

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk sinds kort 32 uur.
Een paar maanden geleden werkte ik nog 20/24 uur op kantoor, maar thuis ging het altijd maar door met werk.
Dit geeft mij veel meer rust, de dag dat ik thuis ben, ben ik ook echt thuis en geen werk meer.

Mijn man zorgt er voor dat thuis alles door loopt.
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 03 Apr 2021 16:36

Re: Hoeveel uur werk jij?

Wij werken beiden 32 uur. Mijn man heeft 4 vaste dagen doordeweeks, ik werk onregelmatig en vroege/late/nacht diensten, zowel doordeweeks als in het weekend. Ik vind dit een fijne verdeling, op deze manier hebben we zowel samen vrije dagen, als wel eens alleen vrije tijd.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 05 Apr 2021 18:34

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ongeveer 20 uur pw. Ik heb geen vaste verdeling, want ik ben zzp'er. Momenteel is het wel een stuk minder dan 20 uur, doordat ik bijna geen fotoshoots heb op het moment. Anders zit ik daar wel aan.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Apr 2021 18:54

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 20 uur per week verdeeld over 2.5 dag. De even weken de maandag en woensdag hele dag en de dinsdagochtend en in de oneven weken de dinsdag en woensdag hele dag en de vrijdagochtend.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 06 Apr 2021 19:20

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik ga starten met 8 uur in de week, dit opbouwen naar 20/24 uur per week.

Zit sinds september thuis en start morgen eindelijk met mijn nieuwe baan en uitdaging, echt mega veel zin in.
<<

Muurbloempje

Noob

Berichten: 36

Geregistreerd: 20 Apr 2021 13:48

Bericht 20 Apr 2021 15:04

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 4 volle dagen per week. 1 doordeweekse dag ben ik thuis.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Apr 2021 08:21

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk fulltime, wat meestal weken van 45 uur zijn, soms iets meer, sons minder. Klinkt veel, maar kies er momenteel zelf voor, het is op uitzendbasis, dus als ik opeens een week minder wil werken kan het gewoon. Maar gezien je door corona nu toch niet veel kan, vind ik het wel prima om veel te werken en mijn spaargeld aan te vullen.
Per 1 mei een nieuwe functie, nog geen idee hoe het daar met de uren zal lopen, maar vooralsnog ook fulltime.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers