Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel uur werk jij?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Mrt 2021 13:22

Re: Hoeveel uur werk jij?

Dat ligt eraan Minx, doorgroeien kan op verschillende manieren. Door te jobhoppen ben ik er juist financieel enorm op vooruitgegaan.
Zo verdiende ik ruim 5 jaar 600 euro bruto minder met 5 dagen werken dan ik nu met 4 dagen werken doe. Omgerekend naar 5 dagen zou het verschil wel eens 1.500 bruto kunnen zijn. Ik weet zeker als ik bij die werkgever en de werkgever daarna was gebleven dan had ik nog steeds fulltime minder verdiend dan ik nu verdien met 4 dagen werken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mrt 2021 13:55

Re: Hoeveel uur werk jij?

Maar Fred dan werk je toch alsnog. Het hele punt was juist dat als je niet werkt je stilstaat of weer met een lager salaris moet beginnen dan daarvoor.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2021 13:57

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik ga van 19 naar 30 uren op korte termijn. Lijkt me heerlijk! Meer financiële vrijheid, meer nut en doel in mijn leven, en er van profiteren dat mijn kinderen zelfstandig worden en me minder nodig hebben.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mrt 2021 14:02

Re: Hoeveel uur werk jij?

Lekker Popcorn, mooie stap!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mrt 2021 14:05

Re: Hoeveel uur werk jij?

Minx schreef:Maar Fred dan werk je toch alsnog. Het hele punt was juist dat als je niet werkt je stilstaat of weer met een lager salaris moet beginnen dan daarvoor.

Ja, maar dan kan Fred niet nog een keer vertellen dat hij nu in vier dagen meer verdiend dan vijf jaar geleden in vijf dagen. En dat zou een gemiste kans zijn, want dat staat pas vierentwintig keer op het forum.

Mijn contract is 36 uur. Ik probeer eens in de twee weken een dag vrij te plannen. Dat lukt niet altijd helemaal, maar ik stop ook weleens wat eerder of werk wat langer door. Als ik m’n werk regel, dan interesseert het verder niemand in hoeveel tijd ik dat doe.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2021 14:06

Re: Hoeveel uur werk jij?

Caulfield schreef:Lekker Popcorn, mooie stap!



Ja dan valt alles op z’n plek. Heel fijn! Leuk vooruitzicht!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Mrt 2021 14:07

Re: Hoeveel uur werk jij?

Fijn, Popcorn!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 24 Mrt 2021 14:19

Re: Hoeveel uur werk jij?

Mooi Popcorn! Veel plezier.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mrt 2021 14:24

Re: Hoeveel uur werk jij?

Minx schreef: Het hele punt was juist dat als je niet werkt je stilstaat of weer met een lager salaris moet beginnen dan daarvoor.


Ik heb eens gekeken en het salaris dat ik verdiende toen ik zwanger was van mijn eerste ligt bruto €1500 onder wat ik nu, 9 jaar later, verdien. Stel je voor dat ik gestopt was (wat nooit een overweging is geweest), hoe immens groot dat gat zou zijn. En het is veel meer dan maandelijks inkomen en pensioenopbouw. Als ik 9 jaar geleden gestopt was, had ik nu niet eens terug kunnen keren naar de baan die ik toen had - want dat werk kun je niet doen na 9 jaar niets. Dus ik zou niet hebben stil gestaan, maar ik was achteruit gegaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle ontwikkelingen die ik heb doorgemaakt, de dingen die ik heb geleerd, het netwerk dat ik heb opgebouwd, de spannende dingen die ik heb kunnen uitproberen, et cetera.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 24 Mrt 2021 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Mrt 2021 15:35

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk vanaf de geboorte van de tweeling 24 uur, wat gedurende de eerste pittige jaren heel fijn was voor de balans. Daarvoor heb ik jaren 32 uur gewerkt. Daar wil ik uiteindelijk weer graag naar terug, maar niet in deze functie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2021 15:40

Re: Hoeveel uur werk jij?

Popcorn schreef:Ik ga van 19 naar 30 uren op korte termijn. Lijkt me heerlijk! Meer financiële vrijheid, meer nut en doel in mijn leven, en er van profiteren dat mijn kinderen zelfstandig worden en me minder nodig hebben.

Nog meer geld voor planten 🤣
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mrt 2021 16:42

Re: Hoeveel uur werk jij?

Caulfield schreef:
Minx schreef: Het hele punt was juist dat als je niet werkt je stilstaat of weer met een lager salaris moet beginnen dan daarvoor.


Ik heb eens gekeken en het salaris dat ik verdiende toen ik zwanger was van mijn eerste ligt bruto XXXX onder wat ik nu, 9 jaar later, verdien. Stel je voor dat ik gestopt was (wat nooit een overweging is geweest), hoe immens groot dat gat zou zijn. En het is veel meer dan maandelijks inkomen en pensioenopbouw. Als ik 9 jaar geleden gestopt was, had ik nu niet eens terug kunnen keren naar de baan die ik toen had - want dat werk kun je niet doen na 9 jaar niets. Dus ik zou niet hebben stil gestaan, maar ik was achteruit gegaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle ontwikkelingen die ik heb doorgemaakt, de dingen die ik heb geleerd, het netwerk dat ik heb opgebouwd, de spannende dingen die ik heb kunnen uitproberen, et cetera.


Dit, ik ben noodgedwongen er wel een jaar of 2 uit geweest en uiteindelijk in een hele andere sector gaan werken met een bewuste keuze om omlaag te gaan in salaris. Ik heb het geluk gehad dat ik met de organisatie mee kon groeien en vanaf maandag een nieuwe functie heb waardoor ik ook een mooie verhoging heb qua salaris. En als je dan alleen al de cao verhogingen en treden meeneemt maak je ook al een behoorlijke klapper. Het niveau waar ik als fysio op zat zal ik in mijn nieuwe functie net niet kunnen bereiken maar daar zit ik pas over 6/7 jaar. Nu is het wel een troost dat ik een veel stabieler inkomen heb en mijn pensioen ook betaald wordt door mijn werkgever, maar dat zijn wel dingen die idd vaak vergeten worden.
2015 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Mrt 2021 18:59

Re: Hoeveel uur werk jij?

Nu werk ik nog 40 uur maar na mijn verlof ga ik 28 uur werken, 3 om 4 dagen.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Mrt 2021 19:38

Re: Hoeveel uur werk jij?

Savi schreef:
Popcorn schreef:Ik ga van 19 naar 30 uren op korte termijn. Lijkt me heerlijk! Meer financiële vrijheid, meer nut en doel in mijn leven, en er van profiteren dat mijn kinderen zelfstandig worden en me minder nodig hebben.

Nog meer geld voor planten 🤣


🥳🥳
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 24 Mrt 2021 21:20

Re: Hoeveel uur werk jij?

In de oneven weken werk ik ongeveer 18,5 uur en in de even weken 32 tot 40 uur per week.

Het is wel de bedoeling dat wanneer ik verhuisd ben in de oneven weken iets meer ga werken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Mrt 2021 21:35

Re: Hoeveel uur werk jij?

Silly-One schreef:Ik werk 0,8fte wat betekend 4 dagen. Uren geen idee want in het onderwijs ben je pas klaar als het werk klaar is. Nu werk ik meer uren vanwege examenklassen. Maar straks na de examens heb ik minder lesuren en meer ontwikkel uren. Ik zal dan ook minder uren maken als nu.
Mijn vrije dag is maandag. Ik kon daarin geen voorkeur opgeven maar ik vind het wel prima. Aansluitend op het weekend en op maandag kan ik rustig mijn weekboodschappen doen.


Exact dit, al werk ik momenteel 1.0fte op 4 dagen, gelukkig nog maar een maand tot de examens.

Maandag als vrije dag vind ik heerlijk, lekker een rustdag na het weekend. Me-time.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 24 Mrt 2021 21:47

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 32 uur in de zorg. Deels op de groep, deels coördinerende taken. Die taken bestaan uit ongeveer 5-7 uur doordeweeks, deze mag ik zelf indelen en plan ik tijdens schooltijd van de meiden. Ik ben op maandag/dinsdag/woensdag in de middag vrij voor de kinderen. Ik heb een vaste slaapdienst op donderdag van 14.00 uur tot vrijdag 14.00 uur. Op donderdagmiddag is vriend vrij (hij werkt ook 32 uur) en hij brengt op vrijdag de kinderen naar school. Ik sta vrijdag om 14.15 uur weer op het schoolplein voor ze. Ik werk nog 1 weekend in de maand een 24-uursdienst. Dat is van zaterdag 10.00 uur tot zondag 10.00 uur.

We hebben dus geen opvang nodig en geen oppas in huis en dat is echt fijn!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 25 Mrt 2021 11:33

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 24,25 uur in 2,5 dag. Mijn contract is 23 uur, dus ik bouw iedere week compensatie uren op.
Op maandag werk ik 9,25 uur, woensdag 9 uur en vrijdag 6 uren. Heerlijk!
2012 2014
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 25 Mrt 2021 18:48

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 40 uur. Zodra de mogelijkheid zich aandoet (waarschijnlijk einde van het jaar) is 32/36 bespreekbaar.

Minder dan 32 uur wil ik zelf niet. Vind het salaris lekker en ook prima om 4 dagen aan het werk te zijn.
11.21
10.23
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Mrt 2021 21:05

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik heb nu een contract van 0,6fte en vanaf komende maand wordt dat 0,8. Die 0,2 extra is vanwege mijn bevoegdheid die ik aan het halen ben. Lekker extraatje dus want met die lesbevoegdheid ben ik al bezig met die 0,6. Heb er gewoon recht op natuurlijk, maar voelt wel als een bonus zo.

Oh en ik ben bijna altijd meer aan het werk dan die 0,6, maar dat hoort beetje bij het onderwijs en al helemaal als je mentor bent.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 26 Mrt 2021 14:40

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik heb altijd meer dan fulltime (45-50 uur) gewerkt, avonden en weekeinden (horeca) en dat brak me uiteindelijk op. Eind 2019 de stap genomen om te stoppen. En afgelopen december ben ik bij mijn nieuwe werkgever begonnen. 4 dagen (alleen overdag), 32 uur (gemiddeld). Ik werk vaste dagen (di-do-vrijdag, en zaterdag zondag om en om), wat een luxe.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 26 Mrt 2021 14:47

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 28 uur en blijf toch 28 uur werken na mijn verlof. Ik merk dat ik er ook echt aan toe ben om weer te gaan werken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Mrt 2021 21:30

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk 20 uur per week.
De ene week de maandag en woensdag volledige dag en de dinsdagochtend en de andere week de dinsdag en woensdag volledige dag en de vrijdagochtend.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem335

Bericht 27 Mrt 2021 10:07

Re: Hoeveel uur werk jij?

Ik werk nu meer dan 40 uur per week maar als we een kind krijgen wil ik naar 32/36 uur maar wil ook het bedrijf overnemen dus hoe realistisch al mijn plannen zijn moet nog blijken in de toekomst...
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 29 Mrt 2021 20:46

Re: Hoeveel uur werk jij?

Caulfield schreef:
Minx schreef: Het hele punt was juist dat als je niet werkt je stilstaat of weer met een lager salaris moet beginnen dan daarvoor.


Ik heb eens gekeken en het salaris dat ik verdiende toen ik zwanger was van mijn eerste ligt bruto €1500 onder wat ik nu, 9 jaar later, verdien. Stel je voor dat ik gestopt was (wat nooit een overweging is geweest), hoe immens groot dat gat zou zijn. En het is veel meer dan maandelijks inkomen en pensioenopbouw. Als ik 9 jaar geleden gestopt was, had ik nu niet eens terug kunnen keren naar de baan die ik toen had - want dat werk kun je niet doen na 9 jaar niets. Dus ik zou niet hebben stil gestaan, maar ik was achteruit gegaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle ontwikkelingen die ik heb doorgemaakt, de dingen die ik heb geleerd, het netwerk dat ik heb opgebouwd, de spannende dingen die ik heb kunnen uitproberen, et cetera.

Ik ben ook eens gaan terugkijken. Vlak voor ik zwanger werd van de oudste (9 jaar geleden) verdiende ik met fulltime/100% werken evenveel dan wat ik nu, 9 jaar later, verdien met 60% werken. Als ik er toen een paar jaar tussenuit gegaan zou zijn, zou ik ook echt lang niet het salaris hebben wat ik nu heb.

Ik werk overigens 24u in 3 dagen.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers