Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar het toilet in de winkel

<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 21:43

Naar het toilet in de winkel

Vinden jullie het 'logisch' dat kindjes in een winkel naar het toilet mogen?

De oudste moest net mee naar de winkel, en gaf in de auto aan te moeten plassen. 5min voor vertrek heeft hij thuis ook nog geplast. Ik zei dat hij even moest wachten tot we bij de aldi waren, en dat lukte. Snel een kar gepakt en door naar de kassa, waren de enige klant. "Nee, dat kan niet" dus ik vroeg of hij dan in zijn broek moest plassen "ja nou ja,...hier kan het niet. Bij de jumbo verderop wel". Dus kar gepakt, kind erin en snel weer weg, hebben we daar maar boodschappen gedaan.

Vooral omdat hij 2 ongelukjes heeft gehad vandaag op het kdv, en hij het in de auto netjes aangaf wilde ik ook snel een toilet zoeken voor hem. Nu heeft hij weer wat druppels in de broek moeten doen. Baalde ik best van.
Maargoed, aan de andere kant....ze zijn het niet verplicht natuurlijk.

Wat vinden jullie, verwachten jullie van een winkel dat kleintjes daar naar het toilet mogen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 21:47

Re: Naar het toilet in de winkel

Ja, dat vind ik wel. Kleine kinderen en zwangere vrouwen sowieso.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Nov 2013 21:51

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik vind het echt van geen service getuigen dat het niet mag bij een klein kind. Niet jan en alleman hoeft naar een personeelstoilet maar er zijn uitzonderingen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Nov 2013 21:51

Re: Naar het toilet in de winkel

Ergens wel, maar snap wel dat ze het niet doen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 21:51

Re: Naar het toilet in de winkel

Ja aan de ene kant vind ik van wel. Ik probeer R het te laten ophouden maar wanneer hij echt moet ga ik het wel vragen in een winkel. Mijn moeder is een keer, wel al een jaar geleden ofzo toen hij nog niet zo lang zindelijk was, heel boos geworden bij de Hema. Echt haha, schaamde me dood;) staan er een paar van die Hema meiden alleen maar wat te kletsen en R moest dus naar de wc ( was een kleine Hema zonder klantentoilet) dus wij vragen of hij even naar de wc kon. Nee zegt een van die meiden daar hebben we nu geen personeel voor... euh je staat met zijn vieren te kletsen hallo?
<<

Anoniem185

Bericht 06 Nov 2013 21:53

Re: Naar het toilet in de winkel

Bij ons in de AH en C1000 is dat een regel. Kinderen en zwangere vrouwen mogen altijd. Wel moest je bij de AH zelf er bij aanwezig blijven als ze op het toilet zaten (die zat namelijk boven bij de kantine). In de C1000 hadden we zelfs een noodtoilet in de winkel.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 06 Nov 2013 21:54

Re: Naar het toilet in de winkel

Soms zit het toilet in het magazijn of bij kantoor. Snap best dat het daardoor niet kan.
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 21:56

Re: Naar het toilet in de winkel

PiP schreef:Ergens wel, maar snap wel dat ze het niet doen.



Ik was best pissig in de winkel, omdat ik de bui al zag hangen,...druppels in de broek. En inderdaad.

Maar ik snap het ergens ook wel....personeel kost geld, en je bent zo paar minuten bezig om te begeleiden. En evt schoonmaken wanneer mensen het niet netjes achterlaten. En kans op diefstal....en waar leg je de grens?
Welke leeftijd....iemand die zo misselijk is of diarree...etc..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2013 21:57

Re: Naar het toilet in de winkel

Bij mijn C1000 mag je altijd naar het toilet, hoef je alleen maar even te vragen bij de infobalie. Het einde van mijn zwangerschap moest ik elk winkelbezoek wel een keer, zodra ze me zagen deden ze het toilet al open.
R. 2013
D. 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Nov 2013 21:58

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik probeer het zelf te beperken tot de Hema, ik weet dat als f weet dat ze ergens naar de wc kan ze daar de volgende keer gegarandeerd ook ineens moet plassen :)
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem7

Bericht 06 Nov 2013 21:59

Re: Naar het toilet in de winkel

Peach schreef:Soms zit het toilet in het magazijn of bij kantoor. Snap best dat het daardoor niet kan.

Klopt, en het nadele daarvan is dat er dus altijd iemand mee moet. En als ze op dat moment net ene megabestelling hebben gekregen wat de koeling/vriesvak in moet of er anders niemand meer op de vloer is om mensen in de gaten te houden, snap ik het wel. Er zijn mensen die het als afleidingsmanoeuvre gebruiken, dan gaat er iemand van de vloer mee naar het toilet en vervolgens hebben ze een handlanger mee die z'n zakken vol laadt. Ik snap het van beide kanten uit dus wel.

Toen ik nog bij de supermarkt werkte, hing het ook van het moment af. De ene keer kon het wel, de andere keer niet.
<<

Anoniem20

Bericht 06 Nov 2013 22:00

Re: Naar het toilet in de winkel

Hier in het dorp zit een toilet in de bieb. Ideaal...want waar we dan ook zijn...blokker, ah, kruidvat etc., we kunnen altijd zonder gezeur naar de bieb. :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Nov 2013 22:01

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik vind dat niet logisch.
Heb meerdere malen de goorste dingen gezien op een toilet waar klanten gebruik van hadden gemaakt.

Bovendien mag het vaak vanuit veiligheidsoverwegingen niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:02

Re: Naar het toilet in de winkel

R moet altijd bij de Jumbo.. en waarom? omdat hij wanneer we teruglopen aan het touwtje mag trekken zodat de magazijndeur opengaat...
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Nov 2013 22:02

Re: Naar het toilet in de winkel

juani schreef:
PiP schreef:Ergens wel, maar snap wel dat ze het niet doen.



Ik was best pissig in de winkel, omdat ik de bui al zag hangen,...druppels in de broek. En inderdaad.

Maar ik snap het ergens ook wel....personeel kost geld, en je bent zo paar minuten bezig om te begeleiden. En evt schoonmaken wanneer mensen het niet netjes achterlaten. En kans op diefstal....en waar leg je de grens?
Welke leeftijd....iemand die zo misselijk is of diarree...etc..

Tijd, geld en schoonmaak vind ik bij de service horen, maar ik denk dat het de winkelier vooral om diefstal gaat. Vooral de winkels waar de wc in een kantine/ magazijn zit en/of de winkels met maar 1 medewerker
December 2009
juli 2012
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 06 Nov 2013 22:04

Re: Naar het toilet in de winkel

PiP schreef:Ik probeer het zelf te beperken tot de Hema, ik weet dat als f weet dat ze ergens naar de wc kan ze daar de volgende keer gegarandeerd ook ineens moet plassen :)

M heeft die fase ook gehad. Als ze ooit eens ergens was wezen plassen, kon ik de klok erop gelijk zetyen dat de volgende keer als we daar weer waren, ze weer moest.

Nu kan ze het gelukkig goed ophouden tot thuis.
En de eerste maanden van zinnelijkheid ging ik als we ergens waren eerst even kijken waar ze evt kon plassen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 06 Nov 2013 22:04

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik had zelf trouwens toen ik in de supermarkt werkte een keer hele erge buikkramp en heb een behoorlijke poos op de wc gezeten, stond er ondertussen een klant met kind te wachten op mij, schaamde me dood :(
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem87

Bericht 06 Nov 2013 22:07

Re: Naar het toilet in de winkel

Nouja hoe moet je dat dan doen als personeel? Vaak is zo'n personeelstoilet ergens achter/boven en bijvoorbeeld ook in de buurt van de kluis. Dan moet je als medewerker iedere keer meegaan en wachten. Ik vind wel dat iedere supermarkt een klantentoilet moet hebben maar als ze dat niet hebben snap ik wel dat ze echt weigeren, hoe lullig het ook is.
<<

Anoniem5

Bericht 06 Nov 2013 22:12

Re: Naar het toilet in de winkel

Bij mijn ouders bij de Aldi deden ze daar ook al zo moeilijk over, terwijl het bij de Jumbo helemaal geen punt is.
Persoonlijk vind ik dat het moet kunnen bij kinderen in de leeftijd dat ze net zindelijk zijn, als het niet te druk is en ze je kunnen begeleiden.

Bij mijn kinderen is het wel zo dat als ze eenmaal in een winkel met normaal toilet alleen voor personeel zijn geweest, dan willen ze er elke keer dat we er zijn naar het toilet, terwijl ze bij de hema en v&d bij de klantentoilletten liever niet willen. Kinderlogica. :D
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:13

Re: Naar het toilet in de winkel

Ow dat is bij R ook Coco. Hij weet ook precies waar je wel/geen snoepjes krijgt...
<<

Anoniem87

Bericht 06 Nov 2013 22:17

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik lees nu een paar keer dat als kindjes ergens eenmaal naar het toilet zijn geweest ze steeds daar naar het toilet moeten. Maar 'moeten' ze dan ook echt of is het schijn? Plassen ze echt in hun broek als je niet met ze naar het toilet gaat dan of gaat het dan toch goed? Ben hier oprecht benieuwd naar met mijn 0.0 kinderervaring haha.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Nov 2013 22:18

Re: Naar het toilet in de winkel

Mijn baas woont bij de zaak, wij gebruiken dus zijn wc in zijn huis. Als we met z'n tweeën werken die dag kunnen er klanten naar de wc als het moet, omdat dan één van ons mee kan. Werk ik alleen op zo'n dag dan is het jammer maar helaas. Ik kan dan de winkel niet onbeheerd achter laten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 22:20

Re: Naar het toilet in de winkel

Elin; dat risico durf ik niet altijd te lopen haha ik weet heel goed dat hij soms echt helemaal niet moet maar tsja soms denk ik ik weet het niet of het serieus is of gespeeld. En een natte broek is een groter 'probleem' dus dan vragen we het maar weer.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Nov 2013 22:25

Re: Naar het toilet in de winkel

Bij ons mag het (sportzaak) mits er iemand mee kan lopen. Staan we de vracht te doen, dan kan het niet. Wij laten in principe alleen kinderen gaan, tenzij er mensen veel bij ons staan te passen dan maken we ook een uitzondering.
Overigens hebben wij ook al de ranzigste dingen aangetroffen en onlangs presteerde een tweeling het om openstaande kluisjes van het personeel dat zat te lunchen leeg te trekken. Twee meisjes van een jaar of 7. Gelukkig zagen wij het, maar dat vond ik ook echt onvoorstelbaar.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Nov 2013 22:26

Re: Naar het toilet in de winkel

PiP schreef:Ik probeer het zelf te beperken tot de Hema, ik weet dat als f weet dat ze ergens naar de wc kan ze daar de volgende keer gegarandeerd ook ineens moet plassen :)

Haha, d is precies het zelfde!
Alleen hema en kringloop en standaard als we daar zij moet ze plassen.
november 2010-januari 2013-november 2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron