Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar het toilet in de winkel

<<

Anoniem75

Bericht 06 Nov 2013 21:30

Re: Naar het toilet in de winkel

Bij heel veel winkels mag het niet vanwege de kluis die in het zicht staat en een overvol magazijn. Ook kleine kinderen en zwangeren vrouwen niet.

Ik zal mijn antwoord even verder toelichten. Ik heb namelijk ook in een winkel gewerkt waar het niet mocht. Mensen met kwade bedoelingen kunnen er misbruik van maken. Stel mijn vriend wil de Etos beroven. Ik ben zijn vriendin en ik vind een extra centje ook wel leuk. Ik prop een kussen onder m'n buik en ik zeg dat ik zwanger ben, ontzettend moet plassen en of ik daar naar het toilet mag. Ik loop dan door het magazijn en ik zoek waar de kluis is en ik neem de ruimte verder in me op. Ik zoek naar het kantoor, kijk waar de sigaretten en pafums liggen en ik kijk of er een achteruitgang is. Als ik terug kom van de wc kan ik mijn vriend haarfijn uit leggen waar de kluis is en wat voor een het is, waar waarschijnlijk de sleutel ligt en of hij wel of niet kan vluchten vanuit het magazijn. Zo kan hij een dag later met zijn maat diep in de nacht heel snel de kluis leeghalen, sigaretten, parfums etc meenemen en voordat de politie komt al weg zijn want hij heeft heel snel kunnen handelen door mijn tips.

Of jij loopt door een overvol magazijn met je kind en er valt een zware doos om zo op je kind z'n hoofd. Kind bewusteloos, ambulance erbij, moeder boos en wil een schadevergoeding en jij als winkel bent de sigaar.

Dit zijn 2 overdreven voorbeelden maar toch zijn deze dingen ooit gebeurd. Net precies hoe ik het beschreven heb maar wel zoiets. En daarom mogen sommige winkels geen klanten naar de wc laten gaan. Ik vond het soms moeilijk om nee te zeggen en dan vooral bij kleine kinderen maar er hoefde maar net iemand van de controledienst binnen te lopen en ik was direct m'n baan kwijt.
<<

Anoniem85

Bericht 06 Nov 2013 21:42

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik snap dat er redenen zijn om te weigeren, inderdaad vanuit veiligheid, kluis of personeel dat alleen staat. Toen ik bij de ah werkte was het nooit een probleem, er kon altijd wel iemand meelopen. Het was echt niet zo dat mensen daar misbruik van maakte of dat ons filiaal kosten moest maken betreft personeel voor die toiletbezoeken. Ik schat 1 kindje per dag dat gebruik moest maken van het toilet, dus dat was nooit een probleem.
Het lijkt mij heel vervelend als je kind moet en het wordt geweigerd, vooral als ze net zindelijk zijn.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Nov 2013 21:45

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik snap heel goed dat er nee wordt gezegd door winkels, dat recht hebben ze ook. Maar wat ik dan wel weer vindt, waarom zijn er zo weinig openbare toiletten in Nederland? In grote steden kun je altijd makkelijk een toilet vinden maar in kleinere steden en dorpen moet ik toch altijd flink zoeken!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2013 21:55

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik vind inderdaad wat AM zegt meer een probleem, ik vind dat er echt meer mogelijkheden zouden moeten zijn.

Ik heb ooit een blauwe maand(ag) bij een Bart Smit gewerkt, kinderen die moeten plassen te over, maar zelfs daar mocht het niet. De wc was naast de kluis en daarnaast was de bezetting ook krap, 1 iemand voor boven en 1 iemand voor beneden was geen uitzondering, dat was zelfs met lunchen al lichtelijk problematisch.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Nov 2013 22:36

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik heb ook al een aantal keer een nee gekregen als mijn zoontje naar het toilet moest. Dan was het snel een andere winkel zoeken en hopen dat het op tijd was.

Een keer heb ik hier al eerder vertelt. We waren bij de ter stal en hij moest poepen. Hij heel netjes zelf (dat durfde hij bijna nooit) gevraagd/ gezegd dat hij moest poepen. Kregen we als antwoord dat poepen niet mocht. Kleine kinderen mochten er alleen plassen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 06 Nov 2013 22:43

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik vind het erg klantvriendelijk als het kan, maar snap ook dat het niet altijd kan.
Mijn zoons zijn tot nu toe nog nooit geweigerd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Nov 2013 23:14

Re: Naar het toilet in de winkel

In een (grote) supermarkt verwacht ik eigenlijk van wel. Daar zijn altijd meerdere mensen aan het werk zodat er iemand mee kan begeleiden.

Maar in een kleine winkel (zoals waar ik werkte) waar maar 1 persoon is, kan het gewoon niet. Dan moet je of iemand (met misschien slechte bedoelingen) alleen naar achteren/boven/het magazijn/oid laten gaan, of je winkel onbeheerd achter laten. Ik vond het altijd heel vervelend als mensen dat gingen vragen aan mij, of hun kind bij ons kon plassen, want als ik toezeg en er wordt uiteindelijk gestolen ben ik de schuldige en mag ik het gaan uitleggen, met mogelijkheid tot ontslag. Ik vertelde er wel altijd bij waar het wel mogelijk was om te gaan plassen (bij ons was dat de broodjeszaak naast ons of de Hema, 2 minuten verderop).
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 07 Nov 2013 07:03

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik snap het wel, verwacht ook niet van winkels dat ze het doen... Om alle bovengenoemde redenen. Maar ik vind het wel heeelllll fijn als het wel mag en ook wel soort service als ze dat wel toelaten.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 10:16

Re: Naar het toilet in de winkel

Dat is totaal afhankelijk van de omstandigheden. Ik vind het niet meer dan logisch dat het niet overal kan. Het is aardig als het kan, maar niet gemeen als het niet kan. Je hebt er geen recht op ofzo.
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 10:17

Re: Naar het toilet in de winkel

juani schreef:
PiP schreef:Ergens wel, maar snap wel dat ze het niet doen.



Ik was best pissig in de winkel, omdat ik de bui al zag hangen,...druppels in de broek. En inderdaad.

Maar ik snap het ergens ook wel....personeel kost geld, en je bent zo paar minuten bezig om te begeleiden. En evt schoonmaken wanneer mensen het niet netjes achterlaten. En kans op diefstal....en waar leg je de grens?
Welke leeftijd....iemand die zo misselijk is of diarree...etc..

Ik snap die verontwaardiging niet. Het is jouw verantwoordelijkheid, jouw kind. Je kunt om hulp vragen, dat is je goed recht, en als je hulp krijgt is dat fijn
Maar je hebt nooit het recht om die hulp op te eisen of als vanzelfsprekend te bestempelen of boos te worden als je die niet krijgt. De wereld draait niet om kleine kinderen.
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 10:21

Re: Naar het toilet in de winkel

Elin_ schreef:Ik lees nu een paar keer dat als kindjes ergens eenmaal naar het toilet zijn geweest ze steeds daar naar het toilet moeten. Maar 'moeten' ze dan ook echt of is het schijn? Plassen ze echt in hun broek als je niet met ze naar het toilet gaat dan of gaat het dan toch goed? Ben hier oprecht benieuwd naar met mijn 0.0 kinderervaring haha.

Die van mij is ooit een keer ergens naar het toilet geweest, verder nooit. Toen was de nood extreem hoog en hij net zindelijk.

Ik heb zeker nog een jaar gehoord als we daar waren 'mama ik moet plassen' en als ik dan zei 'even wachten tot thuis, hier kan het niet' was het 'jawel, dat is daarboven met die trap...'

Maar dan had hij dikke pech. Het was een keer echt hoge nood en dus kon hij in onze vaste supermarkt even plassen, maar de andere keren weigerde ik dat gewoon. We gaan niet plassen omdat het leuk is. Ik zie heus verschil tussen een kind wat hoge nood heeft en een kind dat dat toilet zo interessant vond. Dan wacht hij maar even 10 minuten tot thuis.

En ik snap dat het met pas zindelijke kinderen niet altijd te plannen is, maar ik heb met twee kinderen dus 1 keer me een toilet moeten vragen, omdat ik vergeten was hem te laten plassen voordat we gingen. Normaal waren we met 30 minuten thuis, maar dat ging hij nu niet redden.

Dat plan je toch ook? Laten plassen voordat je weggaat, als je een uurtje of langer wegbent even een Hema of een café opzoeken, áls je een openbaar toilet tegenkomt ze toch even laten plassen ookal zeggen ze dat ze niet hoeven..

Enzovoorts. Dan zul je misschien 1 of 2 keer in een noodgeval om een toilet moeten vragen, maar als mensen van alle winkels precies weten waar het wel en niet kan of hun kind elke keer in de supermarkt laten gaan, dan doe je toch iets fout.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Nov 2013 10:25

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik vind het wel een stukje klantvriendelijkheid. Als mijn kind ergens mag plassen vind ik dat wel fijn en zal ik eerder geneigd zijn om terug te gaan dan wanneer ze ergens niet mocht plassen.

En ik denk dat kinderen zich herinneren dat ze mochten plassen in een bepaalde winkel. Dat het dan niet per se leuk is om daar weer te plassen, maar dat ze bij het denken aan plassen spontaan weer moeten plassen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Nov 2013 10:33

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik snap wel dat het niet overal kan. Laatst was ik wel boos, toen moest ze plotseling nodig en mocht ze ook niet plassen bij een theehuisje met een klantentoilet, omdat dat toilet alleen voor klanten was. Ik had er prima voor willen betalen of iets kleins willen bestellen zodat we ook klanten waren, maar dat ze het meteen weigerde vond ik niet fijn.

Ik laat haar overigens ook altijd wel plassen voor we weggaan, maar soms gebeurt het toch dat ze opeens moet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 10:45

Re: Naar het toilet in de winkel

Dat is ook stom Susan, er is niet echt een reden om dat te weigeren. Behalve misschien bang zijn dat je wc overspoeld wordt met peuters en de boel vies wordt, maar verder niet echt.

En je trekt ook geen klanten met zo'n houding. Ik ga idd ook liever terug naar zaken waar ze vriendelijk zijn en een beetje helpen en zo'n zaak die bot weigert daar ga ik niet snel meer naartoe.

Hier hangt bij de bagels en beans een bordje dat je rustig even binnen mag komen schuilen als het regent, ook als je niets bestelt.
En dat vind ik dan weer zo leuk dat ik er zelf sneller naartoe ga. Maar ik ben sowieso fan van de b&b.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Nov 2013 10:49

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik ben ook fan van Bagels & Beans.

Ik heb er nog over gemaild en ze mailde terug dat heel veel winkels, inclusief de Hema want die heeft daar ook geen toilet, hun klanten naar haar toilet doorverwijzen en dat ze dat heel vervelend vond omdat ze haar zaak in haar eentje moest runnen en geen schoonmaakteam heeft. Daar kon ik op zich wel inkomen en ik snap ook wel dat ze niet de hele dag jan en alleman op haar wc wil laten, dus voorbijgangers die niks drinken en alleen binnen wippen voor het toilet, maar om dan zo'n kleintje te weigeren dat bijna in haar broek plast, dat vind ik wel stom. En ik had dus best iets willen doen om haar tegemoet te komen en ik had het ook zeker niet vies achtergelaten (ik help haar dan sowieso wel en dan wordt het ook niet vies), maar dit was heel vervelend, dat je in het zicht van een klantentoilet nog wordt weggestuurd met je kind.

Maar goed, die winkelstraat heeft sowieso gewoon veel te weinig openbare toiletten. Ik weet inmiddels dat er bij de benzinepomp om de hoek een toilet is en bij de bibliotheek helemaal aan het einde, maar dat is allebei alsnog behoorlijk ver lopen. Verder is er dus niks. Ik vind het stom dat ze bij die Hema geen toiletten hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

LMC

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 05 Sep 2013 14:55

Bericht 07 Nov 2013 11:56

Re: Naar het toilet in de winkel

[quote="Slakje"]In een (grote) supermarkt verwacht ik eigenlijk van wel. Daar zijn altijd meerdere mensen aan het werk zodat er iemand mee kan begeleiden.

Maar in een kleine winkel (zoals waar ik werkte) waar maar 1 persoon is, kan het gewoon niet. Dan moet je of iemand (met misschien slechte bedoelingen) alleen naar achteren/boven/het magazijn/oid laten gaan, of je winkel onbeheerd achter laten. Ik vond het altijd heel vervelend als mensen dat gingen vragen aan mij, of hun kind bij ons kon plassen, want als ik toezeg en er wordt uiteindelijk gestolen ben ik de schuldige en mag ik het gaan uitleggen, met mogelijkheid tot ontslag. Ik vertelde er wel altijd bij waar het wel mogelijk was om te gaan plassen (bij ons was dat de broodjeszaak naast ons of de Hema, 2 minuten verderop).[/quote

Hoe doe je dat dan als je zelf naar het toilet moet op zo'n dag vraag ik me altijd af.... Als het druk is in een winkel denk ik dat je net zo goed een kind moet laten plassen, als het in de winkel in zijn broek plast dan moeten het alles schoonmaken, zijn ze meer tijd mee kwijt denk ik zo....

De winkels waar ze graag willen zoals de jumbo omdat ze aan het touwtje mogen trekken, vind ik dat er ook niks van mogen zeggen. Ze maken het zelf ook leuk voor de kinderen, dan krijg je dat ze steeds weer willen. Maar daar heb ik ook nog nooit gehad dat ze ook maar een beetje moeilijk deden. Daar is het nooit een probleem. ik vind het wel lastig om aan te leren dat ze er niet vanuit kunnen gaan dat ze altijd en overal kunnen plassen. Ik weet dat Joris het heel goed op kan houden (ook als we lang in de auto zitten bijvoorbeeld) dus tegen Joris ben ik heel simpel, als hij het zelf gaat vragen of het mag mag hij het vragen. Dat vind hij heel erg eng. Dus ik loop wel mee maar zeg niks. Als hij dan zelf vraagt weet ik dat hij ook echt moet. Ook al denk ik dat hij het dan ook best nog een half uur zou kunnen ophouden. Als hij 'voor de leuk' wil gaat hij het niet vragen.

Ik heb het in een kleine hema wel gehad afgelopen zomer dat ik hoopte dat Milou in dr broek zou plassen ter plekke. (daar kreeg ik zo'n grote mond dat ik het uberhaupt durfde te vragen of het kon, en ik had toch reserve kleding voor dr bij me) maar toen hield ze het nog op tot de volgende winkel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Nov 2013 12:02

Re: Naar het toilet in de winkel

Yrsa kan het ook heel lang ophouden, maar zij houdt het soms juist een beetje te goed en te lang op. Dus als ze aangeeft dat ze moet dan wil ik eigenlijk altijd proberen om haar te laten gaan, want ze is zelf juist eerder geneigd om het altijd maar tegen te houden, maar dat is ook niet goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 12:05

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik mag toch hopen dat je de moeder in kwestie het zelf op laat ruimen als haar kind de boel onderpiest.

Wat een aso redenatie: ze moeten mijn kind wel laten plassen anders moeten ze de boel schoonmaken en dat kost meer tijd. Ik zou zo'n moeder zonder pardon een emmer en sop in d'r handen duwen volgens mij.....

En de jumbo moet niet zeuren omdat ze het zelf leuk maken voor kinderen? Weer zo'n gekke redenatie. Omdat ze uit nood toestaan dat iemand mag plassen en ze doen ondertussen een beetje gezellig tegen zo'n kind moeten ze niet zeuren als zo'n kind steeds weer wil? Het is aan jou als moeder om te zorgen dat hij dan niet steeds weer daar hoeft te plassen.

Maar in jouw redenatie zit de winkel altijd fout: als ze het wel toestaan en ze doen aardig en laten zo'n kind de deur opendoen, en ook als ze zeggen dat het niet mag.

Je hebt geen recht op andermans toilet, het is aardig als het mag, en soms stom als het niet mag, maar de blaas van je kind is toch echt in beginsel jouw probleem en een winkelmedewerker hoeft al helemaal niet uit te leggen hoe ze dan zelf naar het toilet gaat.....
<<

Anoniem103

Bericht 07 Nov 2013 12:11

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik snap best dat het niet in alle winkels kan maar ik vind wel dat ze in alle winkelcentra openbare toiletten zouden moeten hebben. Dus ook in een buurtwinkelcentrum, dat lijkt me vooral een stuk prettiger voor bejaarden, zwangere vrouwen en mensen met blaas en darmproblemen.
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 12:12

Re: Naar het toilet in de winkel

Vind ik ook hoor, er zijn veel te weinig schone openbare toiletten.

Maar ik vind wel dat dat gebrek daaraan niet het probleem mag worden van de winkeliers, die kunnen daar ook niets van aan doen.
<<

Anoniem103

Bericht 07 Nov 2013 12:17

Re: Naar het toilet in de winkel

Artemis schreef:Vind ik ook hoor, er zijn veel te weinig schone openbare toiletten.

Maar ik vind wel dat dat gebrek daaraan niet het probleem mag worden van de winkeliers, die kunnen daar ook niets van aan doen.


Ik vind niet dat de winkeliers daarvoor hun personeelstoilet beschikbaar hoeven te stellen maar ik vind wel dat ze met alle winkels samen zouden moeten zorgen dat er ergens in dat winkelcentrum een klantentoilet is. Als ze met alle winkels zouden zorgen dat er 2 toiletten beschikbaar zijn zou dat toch niet zoveel moeten kosten lijkt me.
<<

LMC

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 05 Sep 2013 14:55

Bericht 07 Nov 2013 12:19

Re: Naar het toilet in de winkel

Artemis, nou nou, zo kwaad bedoel ik het allemaal niet. Ik vraag me serieus af hoe iemand dat doet als die alleen in winkel staat, los van dit topic.

En inderdaad als mijn kind in een winkel in zn broek zou plassen zou ik het doorgaans zelf opruimen. Maar in dit geval omdat ik onbeschoft werd behandeld zou ik het ze lekker laten uitzoeken. Ik mag toch zeker als ouder op zn minst vragen of het kan. Die vraag werd al niet gewaardeerd en dat werd me heel duidelijk gemaakt.

Ik snap dat ze een beetje aardig willen doen, maar je kunt normaal aardig doen en er een feest van maken. Daar zit echt wel verschil in vind ik. Maar ik denk dat ze het serieus qua klantvriendelijkheid bewust dat ze het zo doen. Ze zijn er zowiezo erg klantvriendelijk. En de kindjes krijgen ook altijd bananen etc. Dus ze willen het ook leuk maken voor de kinderen. En dat snap ik ook hoor. Vind ik ook niet erg. maar als ze het allemaal wel lastig zouden vinden denk ik dat ze het inderdaad beter ietwat anders kunnen aanpakken.

En het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, en gelukkig gaan die van mij niet vaak onderweg ergens. Maar ik snap dat het voor sommige mensen anders ligt. En dat het dan best lastig kan zijn. maar ik zeg nergens dat je recht hebt op een toilet bezoek. Wel vind ik het flauw als er moeilijk over gedaan word. Maar dat is mijn mening.

Maar je kunt het als ouder ook nooit goed doen, want als ik tegen Joris zeg dat kan hier niet, komt er ook wel eens iemand langsgelopen van een winkel, jawel hoor, kom maar mee! En als ik mee wil lopen om mijn kind te helpen dan zie ik misschien teveel of jat ik misschien wel dingen, en als ik dus netjes in de winkel wil wachten is het niet goed want misschien druppelt Joris wel na op de wcbril en maakt dat niet schoon. Je kunt hierin als ouder dus ook niet een vast patroon aanhouden om het duidelijk te houden wat wel kan en wat niet naar je kind toe, want in elke winkel gaat het anders. Dat is soms gewoon lastig voor kinderen te snappen.
<<

Artemis

Bericht 07 Nov 2013 12:20

Re: Naar het toilet in de winkel

Waarom zouden de winkeliers dat moeten regelen? Dat is een taak voor de gemeente, niet voor de mensen die daar hun geld proberen te verdienen met een eigen zaak. Die zijn zelf afhankelijk van de gemeente als ze iets willen, de winkeliers zijn niet de baas in een winkelcentrum.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Nov 2013 12:26

Re: Naar het toilet in de winkel

Artemis schreef:Waarom zouden de winkeliers dat moeten regelen? Dat is een taak voor de gemeente, niet voor de mensen die daar hun geld proberen te verdienen met een eigen zaak. Die zijn zelf afhankelijk van de gemeente als ze iets willen, de winkeliers zijn niet de baas in een winkelcentrum.

Bij ons heeft de winkeliersvereniging wel een hele grote invloed op veranderingen in het centrum. Heel veel dingen regelen (en betalen) zij ook zelf. Dan hoeft de gemeente alleen nog maar toestemming te geven.

Maar ik weet niet of zoiets in grotere steden ook werkt. Bij ons is het nogal ons kent ons natuurlijk. :yes:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Nov 2013 12:28

Re: Naar het toilet in de winkel

Ik wil best even uitleggen hoe ik zelf naar het toilet ging in de winkel van mijn ouders, als ik alleen stond. Dan deed ik namelijk heeeel even de winkeldeur op slot, briefje erop en als een gek plassen.

En dat zou ik dus echt niet doen voor een klant met kind dat nodig moet plassen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat