Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke coalitie heeft je voorkeur?

Welke coalitie heeft je voorkeur?

VVD, D66, CDA, CU
5
14%
VVD, D66, CDA, PvdA
3
8%
VVD, D66, SP, PvdA
3
8%
VVD, D66, SP, PvdA, GroenLinks
23
62%
VVD, D66, PVV
3
8%
VVD, PVV, CDA, FvD, JA21
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 37
<<

Anoniem303

Bericht 02 Apr 2021 02:43

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Jeetje, ik moest even plassen en mijn vriend komt net uit zijn werk en zeg even npo politiek aan: ze zijn nu serieus nóg bezig hè? Ik begrijp dat niet zo goed, die mensen worden hartstikke moe, met dat in het achterhoofd kan er toch nooit keer helder gedebatteerd worden en goede beslissingen genomen worden? Waarom niet alles even voor 6 uurtjes schorsen zodat iedereen in elk geval eventjes kan slapen...

In elk geval wel diep respect even, voor iedereen daar in die kamer. Ik draai me nog even om, hopelijk mogen zij ook snel hun bed in.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 02 Apr 2021 04:37

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

En hij blijft gewoon zitten waar hij zit, met dank aan D66, CDA en CU. Het is toch niet te geloven?
<<

Anoniem303

Bericht 02 Apr 2021 06:34

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Huh nee joh. Wat een idiote wending. Wat het ook is, liegen of je niet kunnen herinneren dat een gesprek heeft plaatsgevonden, wat mij betreft zijn dat allebei redenen om de biezen te pakken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Apr 2021 06:43

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Wat slecht dat hij er niet gewoon zelf voor kiest om op te stappen, voor het vertrouwen in de politiek.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem303

Bericht 02 Apr 2021 06:51

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Dat dat niet zou gebeuren, was me gistermiddag direct al wel duidelijk...
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Apr 2021 06:59

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Wat macht met iemand kan doen... En toch wel weer het ergst dat er andere partijen zijn die dit best in stand willen houden. Wellicht geldt voor hen hetzelfde..
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2021 07:05

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Rixt schreef:Dat dat niet zou gebeuren, was me gistermiddag direct al wel duidelijk...


Mij niet, ik dacht echt dat hij nu een keer te veel had gelogen. Ik zag dit niet aankomen.
Het fascineert me wel, wat zo iemand beweegt. Liegen, nog eens liegen, betrapt worden, je urenlang de blaren op de tong moeten praten, zulke enorme deuken oplopen in je betrouwbaarheid, net niet de helft van de kamer tegen je hebben, weten dat je bijdraagt aan het slechte imago van de politiek - en toch willen blijven zitten. Waarom zou hij niet weg willen? Als ie gaat, heeft ie binnen mum van tijd een topbaan hier of in het buitenland. Waarom perse minpres willen blijven? Is dat het verslavende van macht?
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2021 07:06

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Joey schreef:Wat macht met iemand kan doen... En toch wel weer het ergst dat er andere partijen zijn die dit best in stand willen houden. Wellicht geldt voor hen hetzelfde..


Ik denk dat veel D66 stemmers zich bekocht zullen voelen. En: ik ben benieuwd wat Kaag hier uit heeft gesleept.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Apr 2021 07:47

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Caulfield schreef:
Joey schreef:Wat macht met iemand kan doen... En toch wel weer het ergst dat er andere partijen zijn die dit best in stand willen houden. Wellicht geldt voor hen hetzelfde..


Ik denk dat veel D66 stemmers zich bekocht zullen voelen. En: ik ben benieuwd wat Kaag hier uit heeft gesleept.

Die wil premier worden en acht de kans kleiner dat dat gebeurt als ze Rutte nu wegstuurt? Om even puur te speculeren, geen idee hoor. Kan nog wel 20 theorieën uit m'n mouw schudden, achter de echte beweegreden zullen we vast niet komen.

Maar dat macht corrumpeert wordt hier wel erg duidelijk.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2021 07:53

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Joey schreef:
Caulfield schreef:
Ik denk dat veel D66 stemmers zich bekocht zullen voelen. En: ik ben benieuwd wat Kaag hier uit heeft gesleept.

Die wil premier worden en acht de kans kleiner dat dat gebeurt als ze Rutte nu wegstuurt? Om even puur te speculeren, geen idee hoor. Kan nog wel 20 theorieën uit m'n mouw schudden, achter de echte beweegreden zullen we vast niet komen.

Maar dat macht corrumpeert wordt hier wel erg duidelijk.


Ik heb nog een theorie: Rutte is al in de running voor een Europese positie en gunt Kaag straks het (vice)premierschap.
House of Cards in Den Haag, het zou leuk zijn als het niet zo treurig was.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2021 08:08

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ik vind het verbijsterend dat hij zichzelf nog serieus kan nemen. Hij is of een leugenaar of hij is echt niet in staat om zich zaken goed te herinneren van een week ervoor (geloof ik niks van). Dat vind ik allebei onoverkomelijke zaken voor iemand in zijn functie.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 02 Apr 2021 08:08

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat D66 stemmers hier van vinden. En volgens mij zitten er daar heel veel van op dit forum.

Steunen jullie Kaag (qua niet meegaan in de motie van wantrouwen bedoel ik dan)? Vinden jullie dat ze iets anders had moeten doen? Zou je met terugwerkende kracht hetzelfde stemmen, of beïnvloedt deze hele affaire je keuze mocht je hem opnieuw maken?

Oprechte interesse, ik ben echt benieuwd in hoeverre dit invloed heeft op D66 stemmers.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Apr 2021 08:39

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Nah hoe kan die man aanblijven? Er zijn zoveel bewindslieden voor heel veel minder afgetreden of uit de nationale politiek verdwenen. Waarom neemt hij niet zijn verantwoordelijkheid? En hoe geloofwaardig is hij nog als premier (retorische vraag). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe de VVD achterban en stemmer hier naar kijkt.

Ik heb op D66 gestemd en zal je vraag beantwoorden Moederkoekje. Ik voel me niet bekocht en vond Kaag wel heel duidelijk in haar bewoordingen in het debat en ik kan me erin vinden. Wel vraag ik me af wat de precieze beweegredenen waren om de motie van wantrouwen niet te steunen en wat voor belangen er spelen. Door politicologen is natuurlijk aangegeven dat de chaos compleet zou zijn bij het wegvallen van Rutte en ook dat coalitiepartijen van de VVD nu meer in de melk te brokkelen hebben in de onderhandelingen nu MR zoveel macht/aanzien heeft verloren. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind. Ik had het wel moediger gevonden als ze de motie wel had gesteund.

Ik denk ergens ook dat ze had verwacht dat hij alsnog zelf zou besluiten op te stappen na het wegvallen van alle steun maar dat weet ik niet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Apr 2021 08:53

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ik snap er zelf echt weinig van hoor maar..

Rutte heeft het dus wel over omzigt gehad, maar dan in de zin dat hij minister moet worden (toch?). Dat is dan wel positief en niet functie elders toch?

Dus dan werd hij vooral aan de tand gevoeld dat hij "niet meer wist" iets over omzigt gezegd te hebben?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2021 09:03

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Viva schreef:Ik snap er zelf echt weinig van hoor maar..

Rutte heeft het dus wel over omzigt gehad, maar dan in de zin dat hij minister moet worden (toch?). Dat is dan wel positief en niet functie elders toch?

Dus dan werd hij vooral aan de tand gevoeld dat hij "niet meer wist" iets over omzigt gezegd te hebben?

Dat is niet per se positief. Hij is iemand die een kritisch tegengeluid laat horen vanuit de kamer. Door hem weg te promoveren neem je eigenlijk zijn kritische stem in de kamer weg, omdat hij in de positie van minister een totaal andere rol heeft.

Edit: Los daarvan is het heel raar om in een verkenningsfase al over individuen en hun posities te gaan praten. Blijkbaar is de urgentie om hem weg te krijgen op zijn kritische stoel wel heel hoog.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Apr 2021 09:05

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Viva schreef:Ik snap er zelf echt weinig van hoor maar..

Rutte heeft het dus wel over omzigt gehad, maar dan in de zin dat hij minister moet worden (toch?). Dat is dan wel positief en niet functie elders toch?

Dus dan werd hij vooral aan de tand gevoeld dat hij "niet meer wist" iets over omzigt gezegd te hebben?

Ja volgens mij is dat de juiste conclusie. Volgens de oud verkenners is het ook helemaal niet gek als er mensen even ter sprake komen. En volgens de verkenners is er niet over de functie gesproken, maar wel over hem vs hoekstra qua stemmen en wat dat zou betekenen.
Ik vind dat ook niet heel gek. Het ligt nu aan dat Rutte tegen pers heeft gezegd dat er totaal niet over gesproken is. En dus volgens mensen gelogen heeft.

Persoonlijk ben ik wel blij dat hij de motie van wantrouwen niet gehaald heeft. Als het CDA voor had gestemd had ik graag dat ik mijn stem in kon trekken.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Apr 2021 09:10

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Monte schreef:
Viva schreef:Ik snap er zelf echt weinig van hoor maar..

Rutte heeft het dus wel over omzigt gehad, maar dan in de zin dat hij minister moet worden (toch?). Dat is dan wel positief en niet functie elders toch?

Dus dan werd hij vooral aan de tand gevoeld dat hij "niet meer wist" iets over omzigt gezegd te hebben?

Ja volgens mij is dat de juiste conclusie. Volgens de oud verkenners is het ook helemaal niet gek als er mensen even ter sprake komen. En volgens de verkenners is er niet over de functie gesproken, maar wel over hem vs hoekstra qua stemmen en wat dat zou betekenen.
Ik vind dat ook niet heel gek. Het ligt nu aan dat Rutte tegen pers heeft gezegd dat er totaal niet over gesproken is. En dus volgens mensen gelogen heeft.


Nee het is wat June zegt. En het is niet alleen het liegen, maar ook het zeggen dat je het je niet herinnert. En het patroon van dit soort uitspraken. Het is dat het zo enorm treurig is, maar ik vind dit gedrag van Rutte ook echt fascinerend. Is het dan echt de macht? Ik zou zijn therapeut wel willen zijn. Ik ben benieuwd hoe dat werkt in zijn hoofd. Hoe hij het goedpraat dat hij opnieuw mp wordt. Terwijl er wantrouwen en afkeuring wordt uitgesproken. Je gunt de burgers uit je land toch meer dan dat.
<<

Anoniem332

Bericht 02 Apr 2021 09:18

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

@moederkoekje hier z’n stemmer. Ik voel mij niet bekocht.

Ik vind het een lastige vraag over hoe veel waarde die memo ‘ontzicht functie elders’ had op de notitie.

Ik eerste instantie dacht ik, Ow er wordt vast bedoelt dat hij een rol krijgt ergens, voorzitter, minister zo iets.

Maar nu begrijp ik dat de verkenners niet inhoudelijk op personen gaan. Maar over de partijen.

Met andere woorden, ik had het idee dat het meer een storm in een glas water was. Al krijg ik nu meer het gevoel dat het hele verkiezingen en het hele politieke spel op vallen door de
Mand staat. Nou ja Rutte zijn geloof waardigheid.
Ik ga mij maar weer eens wat inlezen om de puzzelstukjes in elkaar te laten vallen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Apr 2021 09:21

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Oké, toch wat meer dus. Ik dacht dat minister zijn ook een positief iets was :nerd:
Bedankt voor jullie toelichtingen!
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Apr 2021 09:23

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

HollyGolightly schreef:
Monte schreef:Ja volgens mij is dat de juiste conclusie. Volgens de oud verkenners is het ook helemaal niet gek als er mensen even ter sprake komen. En volgens de verkenners is er niet over de functie gesproken, maar wel over hem vs hoekstra qua stemmen en wat dat zou betekenen.
Ik vind dat ook niet heel gek. Het ligt nu aan dat Rutte tegen pers heeft gezegd dat er totaal niet over gesproken is. En dus volgens mensen gelogen heeft.


Nee het is wat June zegt. En het is niet alleen het liegen, maar ook het zeggen dat je het je niet herinnert. En het patroon van dit soort uitspraken. Het is dat het zo enorm treurig is, maar ik vind dit gedrag van Rutte ook echt fascinerend. Is het dan echt de macht? Ik zou zijn therapeut wel willen zijn. Ik ben benieuwd hoe dat werkt in zijn hoofd. Hoe hij het goedpraat dat hij opnieuw mp wordt. Terwijl er wantrouwen en afkeuring wordt uitgesproken. Je gunt de burgers uit je land toch meer dan dat.

Ja ok, ook het niet herinneren. Maar goed, ieder zijn mening. Het maakt mij niet uit of hij niet gesproken of er wel over gesproken heedt. Ik geloof de verkenners en wat Rutte zegt over hoe en waarom het dan ter sprake gekomen zou zijn. En ja, een groot deel van de Nederlandse burgers hebben nu misschien weinig vertrouwen meer, maar dat was natuurlijk al zo. En er is nog altijd een grote groep mensen die wel vertrouwen heeft in hem als demissionair MP en mogelijk ook als nieuwe MP. En die beide groepen mogen er zijn.
<<

Anoniem332

Bericht 02 Apr 2021 09:27

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Oke ik wil dit toch alvast delen, ik heb de Volkskrant open geslagen.

Ik citeer, ‘MR kreeg de vraag of hij nooit loog, zijn antwoord ‘ik lieg nooit’ daarna voegde hij er nog aan toe: ‘tenzij een vrouw vraagt of ze mooi is en ik niet helemaal weet hoe ik dat moet omschrijven’

Wat een afknapper zeker na dit debat
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2021 09:32

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Dat er zulke vuile spelletjes in de politiek worden gespeeld verbaast me niks. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit altijd wel gebeurt en dat het nu toevallig weer aan het licht komt. Vind het kwalijk maar niet zo schokkend. Wat me wel verbaast is dat Rutte wéér met zoiets weg lijkt te komen. Hoe kan dat?
Her bevestigt voor mij wel m'n keuze niet op hem te stemmen. Daar sta ik nu wel nog meer achter.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Apr 2021 09:39

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Monte schreef:
HollyGolightly schreef:
Nee het is wat June zegt. En het is niet alleen het liegen, maar ook het zeggen dat je het je niet herinnert. En het patroon van dit soort uitspraken. Het is dat het zo enorm treurig is, maar ik vind dit gedrag van Rutte ook echt fascinerend. Is het dan echt de macht? Ik zou zijn therapeut wel willen zijn. Ik ben benieuwd hoe dat werkt in zijn hoofd. Hoe hij het goedpraat dat hij opnieuw mp wordt. Terwijl er wantrouwen en afkeuring wordt uitgesproken. Je gunt de burgers uit je land toch meer dan dat.

Ja ok, ook het niet herinneren. Maar goed, ieder zijn mening. Het maakt mij niet uit of hij niet gesproken of er wel over gesproken heedt. Ik geloof de verkenners en wat Rutte zegt over hoe en waarom het dan ter sprake gekomen zou zijn. En ja, een groot deel van de Nederlandse burgers hebben nu misschien weinig vertrouwen meer, maar dat was natuurlijk al zo. En er is nog altijd een grote groep mensen die wel vertrouwen heeft in hem als demissionair MP en mogelijk ook als nieuwe MP. En die beide groepen mogen er zijn.


Het gaat ook om het effect op burgers. Ook op degenen die hem nog wel vertrouwen. Het lijkt me lastig samenwerken met partijen die je niet vertrouwen. Het is weinig constructief.

En wat betreft het liegen in de politiek. Dat verbaast mij ook niet. Maar dit is een patroon. En om in deze crisis in deze tijd het volk weer vertrouwen te geven in de Haagse politiek, lijkt mij volledige verantwoordelijkheid nemen voor een leugen de juiste stap.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Apr 2021 09:53

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

HollyGolightly schreef:
Monte schreef:Ja ok, ook het niet herinneren. Maar goed, ieder zijn mening. Het maakt mij niet uit of hij niet gesproken of er wel over gesproken heedt. Ik geloof de verkenners en wat Rutte zegt over hoe en waarom het dan ter sprake gekomen zou zijn. En ja, een groot deel van de Nederlandse burgers hebben nu misschien weinig vertrouwen meer, maar dat was natuurlijk al zo. En er is nog altijd een grote groep mensen die wel vertrouwen heeft in hem als demissionair MP en mogelijk ook als nieuwe MP. En die beide groepen mogen er zijn.


Het gaat ook om het effect op burgers. Ook op degenen die hem nog wel vertrouwen. Het lijkt me lastig samenwerken met partijen die je niet vertrouwen. Het is weinig constructief.

En wat betreft het liegen in de politiek. Dat verbaast mij ook niet. Maar dit is een patroon. En om in deze crisis in deze tijd het volk weer vertrouwen te geven in de Haagse politiek, lijkt mij volledige verantwoordelijkheid nemen voor een leugen de juiste stap.
Ja dat vertrouwen is heel belangrijk, dat ben ik met je eens. En dat het vertrouwen een deuk heeft gekregen en bij sommige weg is erken ik ook. Maar zelf vind ik dat vertrouwen ook terug kan komen, met veel tijd en praten denk ik. Blijkbaar hebben de kabinetspartijen dit toch ook wel gedacht, in ieder geval het vertrouwen als demissionair MP.

Maar dan ook even een oprechte vraag aan de D66 die voor de motie waren. Want ik hoor niemand echt over Ollongren. Vinden jullie ook dat zij zou moeten aftreden?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Apr 2021 10:10

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ollongren is toch afgetreden als verkenner? Jorritsma en zij hebben na het uitlekken van de notitie toch meteen hun biezen gepakt.

Ik ga er ook vanuit dat zij klaar is en niet terugkomt in het nieuwe kabinet.

Het debat met Ollongren heb ik ook niet meer gevolgd, dat werd me te laat.
Maar ik vind het vreemd dat ze zich alledrie niets meer kunnen herinneren van het gesprek.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers