Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona-relatiestruggles

<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 20:48

Corona-relatiestruggles

Ik denk dat we ze allemaal wel kennen. Wat doen jullie eraan om jullie relatie goed te houden? Hoe komen jullie nader tot elkaar?
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 20:54

Re: Corona-relatiestruggles

Onze situatie momenteel, niet quoten graag: naast de coronacrisis, speel er bij ons natuurlijk ook erg veel. De meesten weten het wellicht wel, kinderwens, medisch traject, leeftijd, etc etc.

Ik merk dat dat zijn weerslag op onze relatie heeft en dat we op een punt komen dat als we nú dingen niet anders aan gaan pakken, het anders weleens bergafwaarts kan gaan. We hebben de laatste tijd regelmatig discussies en botsen daarom enorm. We hebben dezelfde karakters, willen allebei gehoord worden maar vergeten daarbij naar de ander te luisteren. Kunnen allebei slecht tegen feedback. Dat botst. Botst soms echt enorm. Uiteindelijk komen we er wel uit maar we zouden dit allemaal zo graag voorkomen. We weten alleen allebei niet hoe. We zijn op het moment allebei dusdanig gespannen dat een klein vonkje al een ontploffing kan geven...
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2021 20:58

Re: Corona-relatiestruggles

Pffff, verschrikkelijk. Wij raken elkaar flink zat. We zijn nu allebei een jaar thuis! En ik verwacht pas op z’n vroegst in september weer af en toe naar het werk te kunnen. En dan ook nog eens geen BSO, dus elke dag vanaf 14h de kinderen ook hier, en wij maar stressen om werk en opvang te combineren en af te wisselen. En verder natuurlijk weinig vertier - al zouden we daar ook nauwelijks energie voor hebben als het er wel was.
Wij laten elkaar vooral een beetje, hebben allebei erg veel behoefte aan tijd voor onszelf, even wandelen of hardlopen, en zorgen er dus voor dat de ander dat kan doen. Binnenkort gaan deo volente de kinderen weer een paar nachtjes uit logeren en dan kunnen we weer even samen hardlopen, een wijntje drinken, iets lekkers eten. Daar heb ik dan ook wel weer zin in. Nu wil ik in mijn uiterst spaarzame vrije tijd vooral met rust gelaten worden.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2021 21:01

Re: Corona-relatiestruggles

He Rixt ik had jouw eigen reactie nog niet gelezen. Ook rot, en heel begrijpelijk. De hele Corona shit situatie is een soort snelkookpan waardoor de boel onder druk komt te staan en kleine verschillen of spanningen uitvergroot worden. En als je zelf gespannen bent heb je gewoon weinig te geven in termen van liefde, geduld, er cetera en leg je gedrag van de ander ook al snel negatief uit. En dan jullie kinderwens en het hele traject erbij, daarmee trek je natuurlijk een beerput van jewelste open. Wordt je daar eigenlijk ook in ondersteund, of is dat alleen voor het fysieke deel?
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 21:08

Re: Corona-relatiestruggles

Nee gelukkig is er wel ondersteuning. We zijn vooralsnog zó blij met de kliniek al, we lopen er nog maar net maar de begeleiding is tot nu toe echt geweldig. Tijdens de intake is ons gevraagd of we ook ondersteuning van een maatschappelijk werker binnen de kliniek wilden, hebben we direct volmondig ja op geantwoord. Daar zijn we vandaag geweest voor een intake, dus we zitten nog redelijk aan de oppervlakte maar het voelt in elk geval erg fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:09

Re: Corona-relatiestruggles

Wat rot Rixt. Welke rol denk je dat corona hierin speelt? Ik kan Caulfield's snelkookpan wel goed voorstellen ja. De hele rek is er bij iedereen wel uit, logisch dat het relatie struggles ook versterkt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 21:10

Re: Corona-relatiestruggles

Op het moment is het een beetje overleven. Ik moet nog bloedprikken, maar de huisarts denkt dat mijn schildklier op hol geslagen is waardoor ik o.a. (postnatale) depressie klachten heb. Ik durf wel te zeggen dat ik normaal mentaal heel erg sterk ben, dus dit is een bittere pil voor mij en automatisch dus ook voor mijn vriend.
En hij snapt niet zo goed dat ik daar bovenop dan ook nog eens last heb van Corona. Zijn leven is in principe niet veranderd, op de avondklok na. Hij werkt nog gewoon buiten de deur (kan ook niet anders met zijn werk), ziet daardoor ook andere mensen, kan lekker het hoofd leeg maken in de auto etc.etc. Ik heb vanaf de vorige lockdown thuis gezeten van kotsend thuiswerken met peuter op schoot, tot ziektewet, tot nog meer ziektewet tot een belabberde zwangerschap en daarna een klote verlof. Dat ik veel last heb van de lockdown is voor hem lastig te begrijpen omdat ik normaal wel het type huismus ben. En dat snap ik ook wel, maar het lontje is overall gewoon erg kort. Maar ik denk dat iedereen daar in meer of mindere mate last van begint te krijgen, de rek is er wel uit.
Want WAAROM ik precies last heb van Corona kan ik ook niet zo goed zeggen, maar dat het invloed heeft weet ik wel zeker.

Goed, dat was de vraag niet. Nu wat we er aan doen. Date nights houden met lekkere hapjes en Temptation Island (of soortgelijk hersenloos programma) op Videoland. Vooral niet praten over stomme zeur dingen op het werk (dan maak ik me daar ook nog weer druk om) en elkaar ook met rust laten. Tijd voor jezelf nemen, vooral ik dan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Mrt 2021 21:12

Re: Corona-relatiestruggles

Vervelend dat het zo gespannen is thuis Rixt. Erg begrijpelijk maar wel rot.

Ik ervaar een beetje hetzelfde als Caulfield. Ook een jaar nu volledig thuis samen. Ondertussen verhuisd, zwanger, dochter veel thuis gehad, nu een baby erbij. Zijn beide veel moe. Als we er tijd voor hebben laten we elkaar ons eigen ding doen. Om de beurt alleen wandelen 's avonds. Regelmatig de één voor de tv, de ander boven. Heb me nog afgevraagd of we er niet meer aan moeten doen om ook weer samen leuke dingen te doen. Maar m'n conclusie is dat we hier nu geen energie voor hebben en het dan ook niet leuk is, en.. we zien elkaar al constant. Het voelt nog wel goed alsof we een team zijn en er samen voor willen zorgen dat het met iedereen hier zo goed mogelijk gaat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Mrt 2021 21:16

Re: Corona-relatiestruggles

Wat klote Savi, sterkte.
Voor m'n schoonzusje en haar vriend is er ook niks veranderd, 'alleen wat minder sociaal contact', zoals ze zelf zei. Beide cruciaal beroep, kunnen niet thuiswerken dus kind ook altijd naar de opvang geweest. Zij kunnen ook niet begrijpen hoe ingrijpend het voor ons is. Lijkt me heel moeilijk als je met iemand samenwoont voor wie weinig veranderd als het op jou zo'n impact heeft. En je zegt dat je niet weet hoe corona invloed heeft... Maar als je je stukje terugleest.. Jouw afgelopen jaar is/was vreselijk en dat komt grotendeels door corona. Komt op mij iig over alsof dat heel grote invloed is hoor!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:17

Re: Corona-relatiestruggles

Hier ging het ook niet denderend en hadden een dip (deels door corona), nu wel weer na even wat fikse investeringen in elkaar. Ik voelde me behoorlijk disconnected van elkaar. Komt ook omdat wij verbinding halen samen uit dingen samen doen zoals uiteten enzo en dat gaat natuurlijk niet. Ik miste 'ons', zoals we waren. De laatste tijd even flink geinvesteerd en doen we weer wat dingen samen zoals thuismenuutjes en weekendje weg en dat heeft wel geholpen.
Ik ben ook wel echt verrekte veel alleen en behoorlijk eenzaam en corona draagt daar ook zeker aan bij. Helaas gaat het momenteel niet zo heel erg goed met me (ook buiten corona om, maar het speelt zeker mee) en gelukkig neemt m'n man wat meer van me over momenteel. Vorige week donderdag ging het niet goed en toen sprong ie direct in de auto en nam de rest van de dag vrij zodat ik kon rusten en kon hij voor de kinderen en voor mij zorgen. Het is niet de gezelligste periode maar het gaat gelukkig wel ietsje beter tov een paar maanden geleden. We zijn in elk geval weer wat meer verbonden nu.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 21:18

Re: Corona-relatiestruggles

Marin schreef:Wat rot Rixt. Welke rol denk je dat corona hierin speelt? Ik kan Caulfield's snelkookpan wel goed voorstellen ja. De hele rek is er bij iedereen wel uit, logisch dat het relatie struggles ook versterkt.

We hebben 2x 8 weken op elkaars lip gezeten, mijn werk was dicht en mijn vriend werkt ook minder. Op dagen dat we allebei, of één van ons werken/werkt gaat het prima. Maar de dagen dat we samen thuis zijn... Het is ook niet zo dat je momenteel ook echt even iets, los van elkaar, buiten de deur gaat doen om je gedachten te verzetten. Ik denk dat vooral dát ons opspeelt, onze vrije tijd is toch veel samen, op elkaars lip. En hebben we nog het geluk dat m’n vriend heel onregelmatig werkt dus dat onze werktijden soms langs elkaar heen gaan, en we dus even tijd alleen thuis hebben.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Mrt 2021 21:18

Re: Corona-relatiestruggles

Nou, ik snap hem wel Savi. Je bent gewoon nooit meer alleen thuis. Ik merk aan mezelf iig echt dat ik daar de laatste tijd last van heb, je staat echt constant aan.
Wanneer de wekker gaat gelijk moeder. Daarna de hele dag aan het werk en zodra ik de trap afloop ben ik weer moeder. Wanneer de kinderen op bed liggen moet ik vaak nog een was opvouwen oid. Dan heb ik nog even een uurtje om niks te doen en dan naar bed.
M'n leven is echt alleen nog moederen, werken, huishouden. En daardoor is mijn lontje soms ook erg kort.

Ik probeer idd zoveel mogelijk even alleen een rondje te gaan lopen oid, zodat ik even niet aan het werk of met de kinderen bezig ben.
We hebben een paar programma's die we samen kijken en doen dat dan ook zoveel mogelijk zonder telefoon. Maar sommige avonden ook expres niet naast elkaar op de bank omdat we dan beide gewoon even niks om ons heen willen.
En op de een of andere manier praten we het best wanneer we in bed liggen 's avonds, dat kan echt helpen soms.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:19

Re: Corona-relatiestruggles

Herkenbaar en sterkte Savi. :hug:
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:21

Re: Corona-relatiestruggles

@Rixt:
Ik quote je maar niet voor het geval je dat liever niet hebt.
Ja hartstikke logisch dat je zo erg op elkaars lip zit en dat zat bent. Ik begrijp dat heel goed hoor. En dan die onzekerheden betreft jullie kinderwens erbij. Sterkte. :hug:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 21:25

Re: Corona-relatiestruggles

Joey schreef:Wat klote Savi, sterkte.
Voor m'n schoonzusje en haar vriend is er ook niks veranderd, 'alleen wat minder sociaal contact', zoals ze zelf zei. Beide cruciaal beroep, kunnen niet thuiswerken dus kind ook altijd naar de opvang geweest. Zij kunnen ook niet begrijpen hoe ingrijpend het voor ons is. Lijkt me heel moeilijk als je met iemand samenwoont voor wie weinig veranderd als het op jou zo'n impact heeft. En je zegt dat je niet weet hoe corona invloed heeft... Maar als je je stukje terugleest.. Jouw afgelopen jaar is/was vreselijk en dat komt grotendeels door corona. Komt op mij iig over alsof dat heel grote invloed is hoor!

Ja dat is waar. Wekenlang 2-3x ALLEEN naar het ziekenhuis met die k.ut mondkap op en dan zaten er soms mensen in de wachtkamer die enorm stonken. Dan ging ik in het ziekenhuis op de WC zitten zodat die mondkap even af kon om te luchten omdat ik zowat over m'n nek ging van die lucht . Wat een hell eigenlijk ook als ik daar zo over na denk. :palm:

Mijn vriend is trouwens wel een super grote steun ondanks dat we deze periode zo anders door maken. Hij stuurt me naar boven met cola en chocola om Netflix te kijken en in het weekend neemt hij sowieso alle zorg op zich. Op dagen dat ik thuis ben met de meiden komt hij een paar keer binnen/thuis zodat ik even kan liggen of bijv. even een pakketje weg kan brengen om een frisse neus te halen. En even door Kruidvat struinen is het uitje van de eeuw.

Sterkte Marin, rot dat het herkenbaar is.
En Arwyn jij zegt ook precies hoe het is!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 21:28

Re: Corona-relatiestruggles

Jeetje Rixt 2x8 wekenlang op elkaars lip zitten is ook niet niks.
Wat een gedoe ook voor iedereen, bah :hug:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:30

Re: Corona-relatiestruggles

Ja en vergeet ook niet dat je ook echt corona hebt gehad (2x ook toch?), Rixt? Dat hakt er natuurlijk ook wel in, fysiek sowieso maar de quarantaine lijkt me ook heftig!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 21:31

Re: Corona-relatiestruggles

Savi wat verdrietig dat jij zo met jezelf in de knoop zit. Knuffel voor jou! En je tip neem ik mee.

We gaan nu trouwens vaak ook doelloos even een stuk rijden met de auto, al resulteerde zelfs dat vandaag in discussie omdat ik weer op- en aanmerkingen had op vriend z’n rijstijl 🤦‍♀️
En ik wandel veel, het liefst alleen met muziek in m’n oren. Gewoon om even dat stukje me-time (zo’n vreselijk woord haha) te hebben die ik nu best wel mis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:32

Re: Corona-relatiestruggles

Rixt schreef:We gaan nu trouwens vaak ook doelloos even een stuk rijden met de auto, al resulteerde zelfs dat vandaag in discussie omdat ik weer op- en aanmerkingen had op vriend z’n rijstijl 🤦‍♀️


Tip van m'n zus: In het weekend elke keer naar een andere bakker in een ander plaatsje rijden voor lekker verse broodjes op zaterdag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Mrt 2021 21:35

Re: Corona-relatiestruggles

Ohja die quarantaineweken ook nog helemaal vergeten. Al kwamen we die wel redelijk door, toen waren we in isolatie van elkaar :laughcry:

Nee even zonder gekheid. Mijn vriend is en schat, we hebben het doorgaans super fijn samen maar ik merk nu dat er wel echt een soort ommeslag in zit. Het wordt teveel denk ik.

Marin, wat een goeie tip van de bakker! Leuk, die ga ik onthouden!
<<

Anoniem304

Bericht 16 Mrt 2021 21:38

Re: Corona-relatiestruggles

Marin schreef:
Rixt schreef:We gaan nu trouwens vaak ook doelloos even een stuk rijden met de auto, al resulteerde zelfs dat vandaag in discussie omdat ik weer op- en aanmerkingen had op vriend z’n rijstijl 🤦‍♀️


Tip van m'n zus: In het weekend elke keer naar een andere bakker in een ander plaatsje rijden voor lekker verse broodjes op zaterdag.

Haha dat is wel een leuke. Ik zorg ook altijd dat ik op m'n dag met de meiden alleen zoiets te doen heb. In de auto zijn ze lekker rustig. Maar dat geldt ook als je alleen bent natuurlijk.
Een brief posten (wandelend, fietsend, of om mijn part 30km verderop met de auto), broodje halen idd. Of als je naar een drogist moet, dat in een andere plaats doen.

Het is niet echt volgens de corona regels met weinig reisbewegingen enzo, maar mentale gezondheid is wel belangrijker dan een autoritje teveel vind ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mrt 2021 21:41

Re: Corona-relatiestruggles

Rixt schreef:
Nee even zonder gekheid. Mijn vriend is en schat, we hebben het doorgaans super fijn samen maar ik merk nu dat er wel echt een soort ommeslag in zit. Het wordt teveel denk ik.


Zolang je dat maar onthoudt. Dit is enorm pittig deze periode, maar de basis zit goed.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Mrt 2021 22:26

Re: Corona-relatiestruggles

Herkenbare dingen lees ik hier. Wij zitten ook al een jaar bij elkaar op de lip. Vorig jaar eerst nog een paar maanden met m'n dochter fulltime thuis, maar dat is nu gelukkig niet meer zo en ze mocht ook naar de noodopvang. Maar ik merk vooral dat we onszelf steeds meer terugtrekken en ons eigen ding doen. Ik ben elke avond moe, krijg gewoon ook weinig positieve energie van dingen en ga dan maar heel vroeg in bed tv kijken en slapen. M'n vriend is sowieso al een huismus en leeft 's avonds op, hij blijft vaak te lang beneden voor de tv hangen of hobbyen op zolder en gaat veel later naar bed.

Qua irritaties valt het nu wel mee, maar we hebben elkaar gewoon ook niet heel veel te melden ofzo. Het kabbelt allemaal maar een beetje voort. N gaat wel af en toe een weekend uit logeren en dan genieten we wel van een weekend samen en even zonder kind dat ons ritme bepaalt. Maar ik mis gewoon zo het eropuit gaan, ergens wat drinken, leuke dingen doen. Alle dagen lijken op elkaar en ik ben echt een beetje afgevlakt qua emotie ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 16 Mrt 2021 22:30

Re: Corona-relatiestruggles

Het gekke is dat wij juist deze periode heel relaxed zijn naar elkaar. Wel merk ik dat het meer broer-zus wordt als we niet oppassen, maar dat kan ik denk ik ook wel wijten aan de komst van de tweeling. We hebben natuurlijk met de geboorte van de tweeling een flinke klap gekregen en voor ons is toen wel bevestigd dat wij elkaars rots in de branding zijn.
Normaliter moet het, als wij vakantie hebben, eerst flink knallen wil het gezellig worden.

Ik vind het dan ook vervelend voor de anderen dat het niet zo lekker loopt. Kan het me zo goed voorstellen! En juist in deze tijd lijkt het me ook lastig om elkaar weer te vinden, want je kunt weinig samen ondernemen of juist los van elkaar ondernemen (etentjes, nachtjes weg, met anderen wat ondernemen). En doordat je veel thuis zit, heb je elkaar soms ook zo weinig te vertellen. Dat hebben wij wel tenminste.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2021 22:41

Re: Corona-relatiestruggles

Ja, dat elkaar weinig te vertellen hebben door het thuis zitten herken ik ook. Wij wisselen dus de middagen af, de een heeft kinderdienst en de ander zit boven te werken. Laatst zaten we ‘s avonds even met z’n tweeen en begon mijn vriend weer eens over die middag, met welke vriendjes de kinderen hadden gespeeld en hoe dat ging en ik onderbrak ‘m midden in zijn verhaal. STOP HIERMEE. Het kan me niks schelen of er met Knex of Lego is gespeeld en of vriendje A, B, C of D hier nou wel of niet was en waarom. Het is getrut van de bovenste plank. Wij horen te werken en de kinderen horen op de bso te zitten en dan kunnen we elkaar ‘s avonds aan tafel lekker allemaal vertellen wat we hebben beleefd die dag.
Dus nu als een van ons per ongeluk over de kindermiddag begint doen we TRUT ALERT en houdt diegene direct zijn of haar mond (ja, ik doe het stiekem ook weleens want I have no life).
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers