Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona-relatiestruggles

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Mrt 2021 13:05

Re: Corona-relatiestruggles

Ach, meiden wat heftig allemaal. 😔 Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Mrt 2021 13:14

Re: Corona-relatiestruggles

Idd sterkte voor iedereen en fijn die openheid en steun zo onderling. Ik woon ook ver van mijn moeder en merk dit nu enorm nu L. er is. Gelukkig komt ze regelmatig en blijft dan ook slapen. Ik merk eigenlijk nu pas hoe enorm Corona een stempel op ons leven drukt en hoe enorm weinig er nu nog kan. Onze relatie lijdt hier soms onder maar we proberen wel aandacht voor elkaar te houden ondanks een baby, drukke hectische baan bij mijn vriend en ons sociaal leven. Het is echt alle ballen in de lucht houden samen. Ik leun enorm op mijn vriend nu en gelukkig is hij iemand van weinig stress of zorgen en kan hij veel hebben. Ik heb soms echt moeite om me staande te houden en kan gelukkig bij tanken omdat hij zoveel doet. Wat mij nu helpt is om echt per dag te leven, morgen is weer een nieuwe dag. Vandaag is vandaag.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Mrt 2021 13:16

Re: Corona-relatiestruggles

Wat heftig Marin. Door corona staat mijn relatie met mijn ex op scherp. Ik heb daar het afgelopen jaar zo ontzettend veel stress en verdriet van gehad. Momenten van wanhoop zelfs. Wel begonnen met relatietherapie (met ex dus). Erg pijnlijk en heftig. Vond de therapeut ook (als in zijn gedrag is erg heftig voor mij). Ik ben wel enorm blij dat hij na het eerste heftige gesprek, toch verder wil gaan met de therapie. Want dat wilde hij in eerste instantie niet. Soms denk ik dat ik, als het leven weer in rustig vaarwater zit (minder onzekere factoren), dat ik maanden nodig heb om hiervan te herstellen. Dat kan pas al ik uit de overleefmodus kom. Maar anderzijds zie ik geen pasklare oplossing. En denk ik niet dat het op korte termijn beter word. Dus vertrouwen op veerkracht, wijzer worden en mild blijven. Zoiets. En moedig zijn. Zoals iedereen. Ik vind het wel goed dat het hier uitgesproken wordt en ook in mijn directe omgeving stellen mensen zich ook kwetsbaar op. Zonder precies aan te kunnen geven wat corona nou doet met mentale veerkracht en relaties. Ik weet ook niet waarom corona het zoveel erger heeft gemaakt.

Liever niet quoten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Mrt 2021 14:02

Re: Corona-relatiestruggles

Wat een heftige verhalen zeg! HG, ik vind dat jij zó je best doet om de relatie met je ex goed te houden dat ik het idee heb dat je jezelf hiervoor helemaal wegcijfert. Zorg je er wel voor dat je er niet aan onderdoor gaat? Heel veel sterkte gewenst!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem326

Bericht 18 Mrt 2021 14:11

Re: Corona-relatiestruggles

Bedankt! Ik denk dat deze houding het beste is voor de kinderen. Maar inderdaad niet voor mezelf. Ik heb wel het idee dat ik me staande kan houden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Mrt 2021 14:27

Re: Corona-relatiestruggles

wat een heftig topic is dit geworden! Ik lees met een hart vol meedeleven en stuur jullie alle warmte en kracht die jullie nodig hebben. ❤️ <3
Voor mij veranderde een hoop, voor mijn vriend bijna niets. Dit heeft tijd nodig gehad, want dat gaat op den duur scheef lopen. Ik heb even tegen het randje van overspannen aangezeten tot het duidelijk was dat er iets moest veranderen.
Die stappen zijn gezet en met mij gaat het weer steeds beter.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Mrt 2021 14:33

Re: Corona-relatiestruggles

Wat heftig voor sommigen van jullie ja! Vind het wel mooi om te lezen dat we dat hier kunnen delen en iedereen zo met elkaar meeleeft.

Wat een moedige beslissing OLL, ik hoop voor jou dat er straks een super mooie kans komt.
Teun, dat klinkt ook moeilijk en een beetje alsof je het eigenlijk al wel weet. Sterkte!
Marin <3
HGL echt heel knap, lijkt me super moeilijk en zwaar. Je kinderen boffen met jou.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 15:16

Re: Corona-relatiestruggles

Knuffel HGL.
Laatst gewijzigd door Lot op 18 Mrt 2021 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Mrt 2021 15:25

Re: Corona-relatiestruggles

.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 18 Mrt 2021 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 15:30

Re: Corona-relatiestruggles

Weg.
Laatst gewijzigd door Lot op 18 Mrt 2021 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 18 Mrt 2021 15:33

Re: Corona-relatiestruggles

.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 18 Mrt 2021 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 15:38

Re: Corona-relatiestruggles

Ik ga dit allemaal even weghalen. Ik vind ook dat je het goed doet HGL en snap dat het allemaal veel is voor je.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 16:31

Re: Corona-relatiestruggles

Ik heb de weggehaalde dingen niet gelezen maar je eerste post wel, HGL (weet niet of je die nog wilt weghalen?). Ontzettend lastig zeg dat je zo'n moeizame relatie hebt met je ex. Wat zwaar dat jullie nu in therapie zitten na al die jaren. Wat ben je toch hard aan het werk voor een goed leven voor je kinderen, op alle manieren. Ik hoop voor je dat het makkelijker wordt voor je.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mrt 2021 17:02

Re: Corona-relatiestruggles

Ik heb de laatste berichten niet gezien. De eerste wel en tjonge HGL wat investeer jij ontzettend veel. Ik vind dat echt bewonderenswaardig. Dat zou ik je, mocht ik in jouw situatie zitten, graag na kunnen doen maar ik denk het eigenlijk niet.

En jeetje Marin jouw verhaal is ook niet mis. Wat moet dat zwaar geweest zijn de afgelopen periode met een newborn, de heftigheid met O en dan deze grote zorgen erbij. Fijn dat jullie er uit lijken te komen, dat gun ik je ook enorm. En dan hopelijk snel wat meer zonnige tijden voor jullie.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 17:04

Re: Corona-relatiestruggles

Ja dat is/was het inderdaad. Alles bij elkaar is niet zo heel erg fijn to put it mildly, maar het gaat gelukkig iets beter intussen. Dank je.
Let's discover the world together.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 18 Mrt 2021 18:22

Re: Corona-relatiestruggles

Och Marin wat naar. Ik schrik van je bericht. Fijn dat jullie er wel uit lijken te komen.
Ik kan mij helemaal vinden in de woorden van Elliot. Pas wel goed op jezelf!
10-08-2017 ♥
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Mrt 2021 19:12

Re: Corona-relatiestruggles

Ik ben wel blij om te lezen dat meer mensen het soms moeilijk hebben. Dit bedoel ik niet verkeerd maar het kan soms best eenzaam zijn en dan is het fijn dat je niet alleen aan het worstelen bent. En fijn hoe open we zijn op het forum en elkaar een hart onder de riem steken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 20:04

Re: Corona-relatiestruggles

Ik snap wat je bedoelt Fantine. Hier geen grote problemen maar wel wat meer irritaties gehad en dan zei mijn vriend ook altijd, ik hoor dit van iedereen, meerdere mensen zitten op elkaars lip, andere ritmes door Corona, relaties op scherp etc. En dan hoor ik wel wat hij zegt (hij wil het dan relativeren) maar in je omgeving hoor je het gewoon niet zoveel. Ik praat daar dan ook niet over bijv.
<<

Geel

Bericht 18 Mrt 2021 20:26

Re: Corona-relatiestruggles

Urban Naked schreef:Ik heb de laatste berichten niet gezien. De eerste wel en tjonge HGL wat investeer jij ontzettend veel. Ik vind dat echt bewonderenswaardig. Dat zou ik je, mocht ik in jouw situatie zitten, graag na kunnen doen maar ik denk het eigenlijk niet.

En jeetje Marin jouw verhaal is ook niet mis. Wat moet dat zwaar geweest zijn de afgelopen periode met een newborn, de heftigheid met O en dan deze grote zorgen erbij. Fijn dat jullie er uit lijken te komen, dat gun ik je ook enorm. En dan hopelijk snel wat meer zonnige tijden voor jullie.
Hier sluit ik mij graag bij aan.

Ik vind jullie/ons allemaal heel dapper dat we doorzetten. Elke dag weer opnieuw beginnen is hartstikke moedig en krachtig.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Mrt 2021 20:58

Re: Corona-relatiestruggles

Dat vind ik ook! Sterke en moedige dames hier.

Ik herken het niet van Corona tijd, alhoewel het voor mijn man zwaar was ineens fulltime huisvader te zijn. Mijn PhD heeft meer invloed gehad omdat ik 4 jaar meeste van de tijd niet te genieten was. Ik heb mazzel met het karakter van mijn man want als ik bijv nog met mijn ex was geweest had die denk ik dit niet getrokken.
En daarnaast met de eerste jaren van R, de hel zeg maar, en dat zonder familie in de buurt. Dat was ook echt onwijs kut. Zelf voor gekozen dus dan mag je er niet over klagen maar wat was het zwaar om alles met zijn 2en te doen.
Dat verandert je wel als persoon en stel. Sowieso kinderen vind ik, je bent opeens niet meer alleen man en vrouw maar ook moeder en vader.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Bericht 19 Mrt 2021 08:12

Re: Corona-relatiestruggles

HGL, ik heb ikje cht diep greoect voor jou. Wat ben jij een lieve moeder voor je kinderen. En wat knap dat je steeds opnieuw probeert de relatie met u ex dusdanig te herstellen.

Marin, dat klinkt allemaal erg moeilijk en heftig, inderdaad met een baby'tje en een peuter dat niet altijd even welwillend is. Fijn dat je schoonouders in de buurt wonen en dat het nu beter lijkt te gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2021 09:03

Re: Corona-relatiestruggles

Lieve berichtjes allemaal meiden, ook via sociale media. Wil er nog even bij zeggen dat het allemaal heftig is en was en ik / we er echt nog niet zijn maar ik juist ook wel echt blijer ben de laatste tijd. Het voelt heel fijn ook juist om na alle omstuimigheid heel bewust te praten over je relatie en erachter te komen dat je samen er echt nog voor wilt gaan. Het geeft ook blijdschap en beetje nieuwe verliefdheid naast de verwarrende, verdrietige gevoelens. En dat is ook onwijs fijn om na tien jaar samen zijn te merken. Er zijn ongetwijfeld anderen die ook door een relatiecrisis of twijfels gaan en voor degenen die het even somber in zien: het kán beter worden. :hug:
Wij zijn er nog niet maar ik heb wel vertrouwen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 09:09

Re: Corona-relatiestruggles

Jeetje Marin, wat een nare periode voor jou en jullie. Ik vind het wel heftig om te lezen want in mijn ogen zijn jullie toch altijd een soort voorbeeldstel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Mrt 2021 09:10

Re: Corona-relatiestruggles

Sterkte Marin. Dat klinkt echt niet makkelijk.

En jij ook sterkte HGL. Knap dat je de energie kunt opbrengen om zo een traject in te gaan. Ik hoop echt dat het uiteindelijk iets oplevert.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Mrt 2021 11:05

Re: Corona-relatiestruggles

Marin schreef:Lieve berichtjes allemaal meiden, ook via sociale media. Wil er nog even bij zeggen dat het allemaal heftig is en was en ik / we er echt nog niet zijn maar ik juist ook wel echt blijer ben de laatste tijd. Het voelt heel fijn ook juist om na alle omstuimigheid heel bewust te praten over je relatie en erachter te komen dat je samen er echt nog voor wilt gaan. Het geeft ook blijdschap en beetje nieuwe verliefdheid naast de verwarrende, verdrietige gevoelens. En dat is ook onwijs fijn om na tien jaar samen zijn te merken. Er zijn ongetwijfeld anderen die ook door een relatiecrisis of twijfels gaan en voor degenen die het even somber in zien: het kán beter worden. :hug:
Wij zijn er nog niet maar ik heb wel vertrouwen.


Het kost echt veel kracht en energie van beide partijen maar je kán eruit komen ja. Maar jeetje, dat het zo diep heeft gezeten dan bij jullie. Ik dacht eerder eigenlijk meer aan een dipje na de baby enzo, en dan worden er ook wel eens extreme dingen geroepen maar door dit bericht dringt wellicht pas bij mij door dat het echt wel kantje boord was. En fijn dat je dat vertrouwen hebt, ook dat zal wel komen en gaan natuurlijk. En een relatie is altijd werken, en al helemaal met twee kleine kinderen die gewoon energievreters zijn.

Daarnaast veranderen we ook als mens en zijn we niet meer allemaal de vrolijke meisjes uit onze studententijd. En je man ook niet meer dezelfde als toen je hem leerde kennen.

Op naar een blije zomer!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers