Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona-relatiestruggles

<<

Kira

Bericht 17 Mrt 2021 22:27

Re: Corona-relatiestruggles

Wat een lieve reactie Lady ❤️ Ik vind het begrip op het forum de laatste dagen sowieso groter geworden, ik ben er blij mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2021 22:29

Re: Corona-relatiestruggles

Lot schreef:Marin: jong gezin lijkt me sowieso pittig en al helemaal in coronatijd. En jij hebt ook geen familie om de hoek. Best lastig lijkt me dat.



Gelukkig wel schatten van schoonouders. Net zo dierbaar. Maar familie ver weg vind ik wel steeds een groter issue worden ja.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2021 22:31

Re: Corona-relatiestruggles

Reageer morgen even op Lot en OLL (note to self).
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2021 22:57

Re: Corona-relatiestruggles

Snap ik ja! Maar komen die ook weleens zomaar even aanwaaien? Dat ze O. Even mee naar buiten nemen of met hem spelen terwijl jullie thee drinken. Of jij M. In bad doet en zij O. even bezig houden. Of gewoon even vragen hoe het met je gaat. Dat maakt een dag al zoveel lichter vind ik. Een soort gedeelde zorg soms.
Of mijn zoontje die zich dan even op mijn moeder focust i.p.v. op mij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 09:43

Re: Corona-relatiestruggles

Ja dat doen ze wel. Niet letterlijk op die manier maar wel met hun eigen invulling. Heel fijn. Ik maak ook echt geen onderscheid tussen m'n moeder en m'n schoonmoeder qua gevoel met oppassen. Ik vind ze beide net zo warm, betrokken en bekwaam naar de kinderen. Neemt niet weg dat ik niet heel graag dichterbij m'n moeder, broer en zus zou willen wonen hoor, maar dat is nou eenmaal geen optie. Wij wonen hier en ik heb wel het geluk dat m'n schoonfamilie dan dichtbij woont. Ik weet intussen wel dat als we uit elkaar zouden gaan, ik wel naar het noorden naar m'n familie zou gaan, maar dat is niet aan de orde gelukkig. Er is de afgelopen periode bij ons sprake geweest van een mogelijke scheiding (niet door corona hoor, al versterkt dat alles het wel, wat ik al zei) maar gelukkig weten we intussen dat we echt met elkaar door willen. :heart: (meer wil ik er niet over kwijt maar dit voelde wel als een topic om dit iig te zeggen).

Ooh La La, wat een dappere beslissing. Wat goed dat je zo alert was en de signalen van de burn out op tijd zag en er uit gestapt bent. Knap van je. En wat fijn dat dit voor nu een goede oplossing voor jullie is en dat dat kan en het jou de ruimte geeft om tot rust te komen. Hopelijk kom je erachter wat je wilt en kan je straks weer met frisse moed aan de start met iets nieuws.

Studiebol, ik kan me voorstellen dat het enorm schakelen is dat je vriend ineens zoveel thuis was. Dat zijn jullie helemaal niet gewend natuurlijk. Vervelend he dat de dagen zo op elkaar lijken en alles is een soort brei van dagen die in weken die in maanden door gaan.

Lot, ik kan me voorstellen dat het jou ook extra spanning geeft met jouw werk en mogelijke besmettingen en de gezondheid van je moeder. Kom je nog wel dicht bij haar in de buurt of doe je dat uit voorzorg niet?
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Mrt 2021 09:51

Re: Corona-relatiestruggles

Jeetje, Marin wat heftig voor jullie. Fijn dat jullie inmiddels weten dat jullie met elkaar door willen, maar jeetje.. lijkt me echt zwaar! Met een kleine baby en een peuter in Corona in een dergelijke crisis zitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Mrt 2021 10:29

Re: Corona-relatiestruggles

Jemig Marin 😘
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 11:00

Re: Corona-relatiestruggles

Heftig Marin 😘.
Is het bedrijf van jouw man in de buurt vanwaar je nu woont? Of hoe hebben jullie ooit die keuze overwogen? Ik snap goed dat je je familie mist al zijn je schoonouders vast ook schatten.

Ik kom niet echt dichtbij mijn moeder al is ze nu wel gevaccineerd en sinds die tijd (en de wetenschap van haar ziekte weer) ben ik wel wat dichter in de buurt geweest dan het afgelopen jaar. Zo hebben we een foto gemaakt waarbij we naast elkaar stonden laatst. Dat voelde al best gek. Vind het voor mezelf ook ingewikkeld omdat ik zwanger ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 11:18

Re: Corona-relatiestruggles

Dank jullie lieverds.
Lot, ja het bedrijf zit hier in de stad. Ze verhuizen binnenkort naar een prachtig nieuw pand wat nu gebouwd wordt. Dus we zitten hier nog wel even goed. :)
En ja ik mis m'n familie, maar de weekjes daar zijn wel altijd erg fijn. Dat waardeer ik wel.

Wat rot dat je niet fysiek contact met je moeder kunt hebben. Mooi dat je een foto hebt samen. <3 Sterkte.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Mrt 2021 11:24

Re: Corona-relatiestruggles

Marin wat verdrietig om te lezen dat het bij jullie zo heftig is geweest. Ik wil je relatie niet overanalyseren en snap dat je hier op het forum sneller 'klaagt' over dingen die niet goed gaan waardoor wij een vertekend beeld krijgen, maar het komt op mij soms wel over alsof jij wat meer concessies hebt gedaan of hebt moeten doen dan dat voor je man het geval is. Dat is vast en zeker een weloverwogen en bewuste keuze geweest hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat zulke dingen in een crisis zoals nu met Corona ineens veel meer een rol kunnen spelen. Zoals je familie die ver weg woont, of het feit dat jij non stop thuis bent met de kinderen en dus in die zin meer 'last' hebt van de lockdowns. Ik vind het niet gek dat je relatie daardoor onder een bepaalde spanning komt te staan. Des te mooier dat jullie nu bewust weer voor elkaar hebben gekozen en samen verder willen :heart:

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Mrt 2021 11:25

Re: Corona-relatiestruggles

Als je mijn reactie vervelend vindt haal ik het weer weg hoor! Het is misschien een stukje privé informatie die je niet online wilt hebben in andermans reacties.

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 18 Mrt 2021 11:27

Re: Corona-relatiestruggles

Ik kan me helemaal vinden in Elliots woorden. Fijn dat jullie toch echt voor elkaar kiezen en doorgaan als gezin. Ik schrok wel even van je bericht!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Mrt 2021 11:31

Re: Corona-relatiestruggles

Wat heftig Marin!
En idd ook eens met Elliots woorden. Uit je laatste updates lees ik wel dat je man zich er nu wel heel erg bewust van is, dat is al heel fijn. Sterkte samen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 11:33

Re: Corona-relatiestruggles

Lief, nee hoor, je mag het laten staan. En zeker waar allemaal. Ik ben er nu nog niet aan toe om meer te vertellen erover, misschien ooit, misschien nooit, wat dat betreft is het een nadeel dat ik zo bekend ben op het forum en voelt het helaas niet veilig genoeg, ondanks dat jullie toch wel m'n vertrouwenspersonen zijn. Maar het is toch te openbaar om tot de echte kern in detail te treden helaas en heb daar momenteel ook nog niet echt behoefte aan.
Maar het gaat beter gelukkig, beter met mij, beter met ons, we zijn er nog niet, maar we zijn wel aan het werk ervoor en het gaat opwaarts. En als de corona maatregelen wat versoepelen krijgen we ook wat meer middelen om er aan te werken, in elk geval aan de oppervlakkigheid van leuke dingen doen samen. Dat zal in elk geval al menig relatie helpen denk ik!

(En ik wil verder ook niet dit topic kapen hoor)
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 18 Mrt 2021 11:37

Re: Corona-relatiestruggles

Wat rot Marin! Heel goed dat jullie er aan werken en in ieder geval weer bewust voor elkaar hebben gekozen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 11:40

Re: Corona-relatiestruggles

Je kaapt helemaal niks Marin! Rot om te lezen joh. Ik hoop vooral dat je je gauw beter en energieker voelt. Sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mrt 2021 11:41

Re: Corona-relatiestruggles

Helemaal eens met Elliot en wat je zegt Marin, samen dingen weer kunnen doen is zo belangrijk, helemaal niet oppervlakkig vind ik.

Wij gaan bijv. niet zo vaak uit eten, maar als we dat doen dan zitten we echt samen en hebben we het uitgebreid over van alles, echt tijd voor elkaar en voor een gesprek, zonder telefoons ook.
Op een date night thuis is dat toch anders. Je hebt ten eerste de sfeer van een restaurant al niet.
Ik kijk daar ook echt weer naar uit.
<<

Anoniem303

Bericht 18 Mrt 2021 11:43

Re: Corona-relatiestruggles

Marin, hoezo zou je dit topic kapen? Hier heb ik het topic juist voor geopend! Maak je daar geen zorgen om. Verdrietig dat jullie zo’n donkere periode gehad hebben. Maar ik ben wel blij te lezen dat jullie er samen voor gekozen hebben om ervoor te blijven vechten.

Hier is de lucht gelukkig ook geklaard. Toen ik dit topic opende hadden we ruzie zoals we nog nooit eerder gehad hebben, en achteraf zijn we daar heel erg van onder de indruk dat het zó is geëscaleerd. We kwamen die avond gewoon maar níét nader tot elkaar, we hebben het steeds geprobeerd maar zaten zo hoog in onze emoties, dat alles wat we zeiden, juist olie op het vuur bij de ander was. Uiteindelijk hebben we elkaar even met rust gelaten, was het afgezwakt en hebben we elkaar huilend een knuffel gegeven en zijn we maar gaan slapen. Gisteren hebben er over gepraat, we gaan samen over manieren nadenken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen, want dit willen we echt nooit meer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 11:58

Re: Corona-relatiestruggles

Marin schreef:
Ooh La La, wat een dappere beslissing. Wat goed dat je zo alert was en de signalen van de burn out op tijd zag en er uit gestapt bent. Knap van je. En wat fijn dat dit voor nu een goede oplossing voor jullie is en dat dat kan en het jou de ruimte geeft om tot rust te komen. Hopelijk kom je erachter wat je wilt en kan je straks weer met frisse moed aan de start met iets nieuws.


Dank voor je lieve reactie. Jullie ook, Zora en Lot!

En jemig Marin, wat ontzettend rot! Eens met Elliot haar reactie, maar ben blij te lezen dat jullie de liefde voor elkaar nog wel steeds voelen en nog wel doorwillen samen :heart:

Ik herken het gemis van familie dichtbij heel erg. Onze hele familie woont in het noorden. Voorheen vond ik dat echt meer dan prima, oke sinds de meiden er zijn vind ik het regelmatig jammer (en soms onhandig) maar het afgelopen jaar heeft het ons ook meer dwars gezeten. Mijn ouders hebben het daar ook vaker wel moeilijk mee merk ik en dat breekt mijn hart wel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Mrt 2021 12:05

Re: Corona-relatiestruggles

Dat herken ik OLL. Ik heb de keuze gemaakt om hier te gaan wonen, maar indirect heb ik daarmee ook de keuze gemaakt om mijn kinderen minder makkelijk contact te kunnen laten hebben met mijn ouders en zusje, en andersom. Het contact is er niet minder warm om gelukkig maar ik weet dat vooral mijn moeder dit heel moeilijk vindt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mrt 2021 12:16

Re: Corona-relatiestruggles

Ja precies.
Dat gevoel is echt wel sterker nu we kinderen hebben inderdaad. Gelukkig zijn onze ouders nog in goede gezondheid en komen ze net zo lief deze kant op, maar 'even' langs gaan is er niet bij. Of zoals wij vroeger konden, na school even langs opa en oma fietsen. Dat vind ik voor de meiden wel vaak een gemis. Aan de andere kant; het is altijd feest als ze wel bij opa en oma zijn en wordt er heel wat af geknuffeld (bij mijn ouders vooral) :love:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Mrt 2021 12:20

Re: Corona-relatiestruggles

Ja het heeft ook zeker voordelen gelukkig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 12:24

Re: Corona-relatiestruggles

OLL, wat een moedig besluit zeg. Fijn dat het je rust geeft voor nu.

Ik hik ook heel erg tegen zo'n beslissing aan maar het ontbreekt me aan de moed om een deur te sluiten voordat er een concrete andere open is. En tegelijk ontbreekt het me aan de energie en focus om eerst weloverwogen die andere deur te openen voordat ik deze deur sluit. Niet quoten graag.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mrt 2021 12:34

Re: Corona-relatiestruggles

Fijn Rixt dat jullie het goed hebben gemaakt en er zo goed over konden praten. Klinkt wel heftig zeg.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2021 12:38

Re: Corona-relatiestruggles

Ja heel herkenbaar Zora en OLL. Ik heb dan in elk geval m'n schoonfamilie hier dichtbij me, maar het hebben van kinderen heeft de afstand met mijn familie gevoelsmatig wel vergroot. Zeker nu m'n zus en broer daar ook (voor zover ze weten) definitief gevestigd zijn. En ik neem het m'n zus echt niet kwalijk maar sinds m'n moeder drie dagen per week op haar dochtertje past op vaste dagen, komt m'n moeder nog minder bij mij. Logisch en ik neem het haar niet kwalijk maar het is wel merkbaar en dat is wel jammer. Maar de weekjes daar zijn wel altijd een feestje, ik waardeer het wel echt extra.

Fijn dat het uitgepraat is Rixt. Klinkt echt als een intense ruzie zeg, wat naar dat jullie zoveel moeite hadden weer nader tot elkaar te komen, maar goed dat jullie het als eye opener gebruiken om beter te leren communiceren. Hopelijk vind je een manier die werkt. :hug:

Heftig Teun. Lastig dat je eigenlijk inderdaad te weinig energie hebt om volledig voor iets nieuws te gaan. Zou het mogelijk zijn om iets van een pauze in te lassen qua werk? Of ergens iets meer ademruimte te creeeren? Succes met je zoektocht.

Ik heb het idee dat we de laatste tijd met z'n allen ons wat kwetsbaarder opstellen op het forum. Ik vind dat wel mooi om te merken.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers