Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona-relatiestruggles

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mrt 2021 21:48

Re: Corona-relatiestruggles

Haha trut alert!
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Mrt 2021 21:52

Re: Corona-relatiestruggles

Wij hebben elkaar ook weinig te vertellen en eten daarom al maanden met het journaal en één vandaag op de achtergrond. Dan kunnen we het daar over hebben. Ik ben bang dat wij het trutalert ook wel kunnen inschakelen. 😬
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2021 22:23

Re: Corona-relatiestruggles

Pff gelukkig vinden wij het wel leuk om een beetje te kletsen over onze kinderen maar other than that hebben we elkaar ook zo weinig te vertellen en dat is zooo saai! Ik wil ook dat m’n vriend me weer verteld over z’n werk want dan hebben we een x een ander onderwerp maar minder saai is dat niet 😇

Sterkte Savi, Marin en Rixt 😘
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 17 Mrt 2021 06:33

Re: Corona-relatiestruggles

Sterkte dames, wat vervelend dat jullie het nu zo moeilijk hebben, wel begrijpelijk!
Mijn man werkt veel en is lange dagen weg (6.00-20.00). Ik ben sowieso veel met de kinderen thuis dus het enige wat ik mee maak is ook goed voor de trut alert.
Hij maakt op zijn werk ook niet veel mee dus meestal praten we nog niet eens maar kijken een serie en dan gaan we slapen.
Net wat dee zegt, een broer-zus relatie. Weet ook niet hoe we dat kunnen doorbreken. We hebben nooit ruzie maar hebben elkaar ook niets te vertellen, intiem is er ook bijna niets meer.
<<

Kira

Bericht 17 Mrt 2021 07:34

Re: Corona-relatiestruggles

Het lijkt mij heel heftig in deze periode een relatie te hebben en continue op elkaars lip te zitten. Sterkte allemaal!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Mrt 2021 10:47

Re: Corona-relatiestruggles

Ik herken veel in jullie verhalen. Ergens wel 'fijn' want soms ga je twijfelen aan je eigen situatie.
Sommige meiden hebben wel echt een heftig jaar gehad. Kan me voorstellen dat er dan nog een extra druk ligt op je relatie.

Hier waren voor corona al wel wat struggles vanwege de burn out van mijn man. Hij kwam eigenlijk pas net een beetje uit zijn burn out toen de lockdown startte. Dat was dus geen fijne situatie want ik zag hem zo weer afglijden. Het afgelopen jaar is hierin niet veel verandert. De kinderen hebben natuurlijk weken thuis gezeten, er zijn geen leuke uitjes te doen, uitzichtloosheid, continu op elkaars lip. Dat werkt niet mee in een burn out. Zijn uitje van de week was op maandagavond naar een vriend toe gaan. Dit gaat nu door de avondklok allemaal niet door.

Wij hebben elkaar ook weinig te vertellen en ik maakte mij daar echt wel zorgen over. Inmiddels hebben we verbouwingswensen in huis en hebben we iets waar we samen in optrekken. Dat is wel heel fijn en we liggen daarin ook goed op 1 lijn dus dat scheelt qua beslissingen en discussies.
De kinderen zitten ook niet zo best in hun vel door de lockdowns en de sleur waarin we allemaal zitten. Ik ben heel blij dat zij hun buitensport nog kunnen doen waardoor zij nog wel iets hebben om naar uit te kunnen kijken.

Ik ben in september gestart bij een nieuwe baan en volg nu een opleiding ernaast dus mijn energie is ook kwijt. Mijn concentratie is weg en het lontje is ook weg.
De stress die erbij komt van: als mijn kind maar niet verkouden wordt, wat als de klas in quarantaine moet of als de juf er maar is. Het kost allemaal zoveel energie. De kinderen zijn nu allebei een beetje verkouden aan het zijn en mijn hoofd heeft daar echt last van. Hier is een kleuterklas nu thuis vanwege een besmet kind en dat gaf mij zoveel stress. Hun juf stond namelijk ook bij mijn dochter in die week.
In de avond heb ik erg behoefte aan tijd voor mezelf. We doen dus ook vrij weinig samen en dat vindt mijn man soms wel jammer. Hij wil graag iets samen doen, maar ja wat.. Een filmpje kijken is leuk, maar we hebben daarin niet echt dezelfde smaak. Ik stelde spelletjesavond voor, maar we zijn beide steeds zo moe waardoor dat ook vaak niet doorgaat.

Het is echt een rotperiode. Voor iedereen op zijn of haar manier. Ik hoop van harte dat het voorjaar betere tijden met zich mee brengt en we spoedig meer ruimte gaan krijgen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2021 11:05

Re: Corona-relatiestruggles

Wat is het veel bij elkaar Miccie, als je het zo opschrijft. Hoop voor jou/jullie ook gauw betere tijden.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Mrt 2021 11:11

Re: Corona-relatiestruggles

Haha Trut alert..
Ik ervaar dat helemaal (nog) niet zo. Mijn man wil ook altijd wel weten wat ons zoontje gedaan heeft en met wie hij gespeeld heeft. Komt denk ik ook omdat hij in groep 1 zit en die speeldates echt nieuw zijn voor ons :smile:

Verder werk ik buiten de deur. Dus 3 dagen per week heb ik wel wat nieuws te vertellen tijdens het eten. Dit helpt wel.
Verder halen we veel energie uit wandelen en uitgebreid samen koken.
2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Mrt 2021 12:32

Re: Corona-relatiestruggles

Haha Marin, dat was ook mijn gedachte. Het is helaas wel de waarheid.

Neemt niet weg dat er veel meer in dit topic en op het forum zijn die veel op hun bordje hebben gekregen afgelopen jaar. Dat besef kwam ook wel door dit topic. Het geeft mij wel een gevoel van we zijn niet alleen. Ieder heeft zijn/haar verhaal en iedereen probeert er nu het beste van te maken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 17 Mrt 2021 13:18

Re: Corona-relatiestruggles

Hier ook wel struggles. Mijn man is vorig jaar mei door de coronacrisis zijn baan kwijtgeraakt en heeft toen maanden thuisgezeten. Hij was ontzettend gefrustreerd dat hij geen nieuwe baan kon vinden, ik omdat hij hele dag geen klap uitvoerde en de kinderen omdat hij zo'n kort lontje had. Ook hebben we het financieel pittig (gehad) hierdoor. Nu heeft hij net een nieuwe baan, maar wel een waardoor hij soms dagen achter elkaar ver weg is. Mijn kinderen zijn sinds de heropening in februari al veel dagen schooldagen thuis geweest, omdat ze verkouden waren of de juf/de meester in quarantaine moest of verkouden was. Ik heb hier ontzettend veel stress van, en mijn man vindt het allemaal wel meevallen. Gelukkig kunnen we er wel goed over praten, maar ik merk dat we steeds meer gesprekken hebben over dingen die fout lopen en opgelost moeten worden, dan spontaan een gesprek over wat dan ook. Ik merk ook dat ik veel meer behoefte heb aan contact met familie en vrienden, terwijl hij dat niet echt mist.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2021 15:29

Re: Corona-relatiestruggles

Dikke knuffel voor iedereen die het lastig heeft nu.

Hier ook de nodige struggles.
Mijn man zit sinds februari vorig jaar in z’n eentje op zolder elke dag lange dagen te maken. De muren komen heel erg op hem af want hij mist heel erg de interactie met collega’s.

Wij hebben elkaar ook vrij weinig te vertellen ‘s avonds.

De weken dat de kinderen niet naar school konden was helemaal pittig. Wij beide moeten werken, hij geen flexibele agenda en ik in de eerste lockdown flinke discussies met mijn werkgever hier om (+ andere langer lopende issues). In de zomer toen van werk gewisseld maar ook daar bleek nauwelijks tot geen flexibiliteit in thuiswerken. Een 2e burn-out lag op de loer. Ik heb vorige maand daarom besloten te stoppen met werken om rust voor mezelf maar ook voor mijn man en dochters te creeëren. Hij kan zich focussen op z’n werk, krijgt af en toe een kop koffie en wordt elke dag met de lunch de deur uitgetrokken voor een wandeling. En de meiden kunnen na school lekker spelen. Tot nu toe ben ik heel blij met deze stap, maar hoop ook zeker snel uit te vinden wat ik qua werk wil gaan doen straks.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Mrt 2021 15:45

Re: Corona-relatiestruggles

De eerste lockdown was mijn vriend 7 weken thuis... nou jemig dat was niemand in het gezin gewend. Ik moest ineens thuis werken, wat ik echt slecht te doen vond in mijn functie. Kinderen die thuis moest school werken met een papa die slecht kan uitleggen en waar ze ook gewoon eerst weinig van wilde aannemen. Ik vond het echt vreselijk.. maar toen was het nog mooi weer, ik genoot van onze tuin en buiten zitten (had ook echt een bruin hoofd toen :smile: )

Daarna is mijn vriend wel weer gewoon aan het werk gebleven.. maar ik merk het wel. Als hij mij belt wat moet ik hem dan vertellen? Dat ik 10 minuten heb geshopt in de Hema? Lekker belangrijk, maar meer heb ik niet te zeggen. Ik doe niks behalve werken en thuis zijn met de kinderen.
Mijn lontje is wel korter door het altijd thuis zijn, ik probeer als hij er is wel mijn momenten alleen te pakken maar ja heel veel mogelijkheden zijn er gewoon niet.
Ik vind de maanden van af de laatste lockdown ook saai. Twee vakanties voorbij gegaan waarin we normaal veel activiteiten doen en nu gewoon amper iets. De dagen lijken zo op elkaar en dat is niet goed voor mijn humeur. We hebben een paar keer eten bestelt en samen gegeten, en dat is leuk maar ook dan is het redelijk vlot voorbij, omdat we elkaar zo weinig te vertellen hebben. De irritaties zijn hier niet minder of meer dan anders denk ik.. al hoe wel ik misschien wel iets geïrriteerde ben door mijn kortere lontje. Maar het elkaar niks te vertellen te hebben dat valt wel op. Hij zit namelijk na zijn werk ook in zijn eentje op een hotelkamer dus maakt ook niets mee.

Savi en Marin, succes. Ik hoop dat jullie gauw wat lekkerder in jullie vel zitten.
Rixt, ik hoop dat jullie behandeling succesvol zal zijn!
:heart: :heart: 2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 17 Mrt 2021 17:07

Re: Corona-relatiestruggles

Echt naar om te lezen dat dit zoveel invloed heeft op iedereens leven en relatie.
Wij zitten wat dat betreft best in een luxe positie vergeleken met sommige hier denk ik. Voor ons is er vrijwel niks veranderd. Ik werk gewoon buitenshuis en man werkt altijd al thuis. Kinderen gaan nu gewoon weer naar school natuurlijk en gaan sowieso nooit naar de BSO. Activiteiten buiten huis mis ik wel heel erg maar man helemaal niet. Dat soort dingen doe ik ook vaak met anderen of alleen dus dat heeft niet zoveel invloed op onze relatie.

Sterkte voor iedereen die het lastig heeft nu 🌹
2010 2012
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mrt 2021 19:22

Re: Corona-relatiestruggles

Bliss schreef:Qua irritaties valt het nu wel mee


Nou, nu weer niet hoor. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Mrt 2021 19:25

Re: Corona-relatiestruggles

Hey wat heftig OLL dat je gestopt bent met werken! Fijn dat dat nu even rust geeft.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2021 19:58

Re: Corona-relatiestruggles

Dank je Zora.

Was ook geen makkelijke beslissing en heeft voorafgaand ook onwijs veel stress opgeleverd. Maar een burn-out wil ik echt niet nog een keer mee maken.

Hopelijk bedenk ik snel wat ik wil gaan doen (waar ik echt blij van word) én komen we allemaal snel uit deze Corona toestanden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kira

Bericht 17 Mrt 2021 22:05

Re: Corona-relatiestruggles

Savi schreef:Want WAAROM ik precies last heb van Corona kan ik ook niet zo goed zeggen, maar dat het invloed heeft weet ik wel zeker.



Ik heb dit gisteren gelezen en het bleef in mij hoofd hangen, ik had er zelf ook al wel over nagedacht zo af en toe maar dat iemand anders het benoemd vond ik fijn.
Ik ben mentaal ook sterk, ben een positief persoon. Ben heel graag thuis, toch wel een beetje en huismus en toch heb ik hier dus erge last van. Ik weet ook niet of het de lockdown zelf is of het (gebrek aan) perspectief en ik denk zelf beide.
Ik heb soms zo de neiging de deur dicht te gooien en een paar uur weg te gaan thuis, maar goed, waar ga je dan heen.
Dit topic vind ik heel fijn, ik heb dan wel geen relatie maar de herkenbaarheid van het struggelen met de situatie thuis is al fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2021 22:10

Re: Corona-relatiestruggles

Dat is inderdaad lastig he, ook dat je niet goed meer weet wat er nou door corona komt en wat niet.
Wat ik hier merk is dat het met name gevoelens versterkt. Het gaat al niet goed en corona versterkt dat omdat er geen afleiding is, geen leuke dingen zijn en extra zorgen geeft.
Zo ervaar ik het althans nu.

Kira, ik herken me erg in je omschrijving, positief en huismus allebei wel.
En natuurlijk ben je welkom hier ook mee te schrijven. Er was al eerder een mentale gezondheid topic over corona geloof ik maar als jij het gevoel hebt dat dit topic helpt, heel fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Mrt 2021 22:11

Re: Corona-relatiestruggles

Ik denk daar ook veel over na, waarom ik er nou zo’n last van heb. Waar ik steeds op uit kom is dat ik zowel over- als onderprikkeld ben. Overprikkeld omdat ik het hartstikke druk heb met werk en de BSO dicht is dus ik voortdurend bezig ben, ik moet een 8urige werkdag doen terwijl de kinderen maar 5.5 uur van huis zijn, ik sta de hele dag aan. Maar onderprikkeld omdat ik alleen maar thuis ben en niets meemaak. En daar word ik weer lusteloos van.
Brrrrrr.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Mrt 2021 22:15

Re: Corona-relatiestruggles

Sommige verhalen zijn heel herkenbaar helaas... ik maak dus ook echt niets mee. Mijn vriend werkt nog buiten de deur dus hij realiseert zich ook niet dat mijn wereldje zo klein is. Wel lastig, als hij thuiskomt heeft hij heel veel behoefte aan stilte en ik heb juist behoefte aan een gesprek.
Het helpt ook niet dat we volop aan het klussen zijn, ik zit de hele dag tegen de rommel en alles wat er nog moet gebeuren aan te kijken. Echt even tijd voor elkaar schiet er daardoor ook bij in. Hopelijk komt dat over een paar weken als alles klaar is en we hebben gelukkig ook nog een weekendje weg op de planning staan.

Hou vol meiden 😘
<<

Kira

Bericht 17 Mrt 2021 22:16

Re: Corona-relatiestruggles

Ja onderprikkeld heb ik ook en ik heb vriendinnen waarbij het heel erg herkenbaar is, en ook voelbaar in hun relatie. Ik had het voorheen heel druk, en was echt wel eens gestressed. Maar nu heb ik dus eigenlijk helemaal niks meer te doen, geen verplichtingen in ieder geval en voel me alleen maar meer gestressed. En dat geven die vriendinnen dus ook aan.
En Marin, lief van je maar ik wil als single niet vast meeschrijven maar wil wel graag reageren op herkenbare dingen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Mrt 2021 22:17

Re: Corona-relatiestruggles

Ooh La La! schreef:Dank je Zora.

Was ook geen makkelijke beslissing en heeft voorafgaand ook onwijs veel stress opgeleverd. Maar een burn-out wil ik echt niet nog een keer mee maken.

Hopelijk bedenk ik snel wat ik wil gaan doen (waar ik echt blij van word) én komen we allemaal snel uit deze Corona toestanden.



Poeh ja kan me voorstellen dat dat een heel moeilijk en stressvol besluit was. Maar echt knap dat blijkbaar kon inzien dat het alternatief slechter was en dat je de stap hebt durven nemen. Dat is denk ik echt meteen al een stap voorwaarts naar straks een ‘betere’ keuze kunnen maken 💪🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Mrt 2021 22:25

Re: Corona-relatiestruggles

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Ik vind het echt heel heftig en ook best zorgelijk om alles in dit topic te lezen. Het is toch een kleine afspiegeling van de maatschappij en ik zou stiekem wensen dat Fred of Kerel, Mark Rutte blijkt te zijn die hier stiekem meeleest.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2021 22:25

Re: Corona-relatiestruggles

Kira schreef:.
En Marin, lief van je maar ik wil als single niet vast meeschrijven maar wil wel graag reageren op herkenbare dingen.


Ik hoef ook niet 'mee te schrijven' hoor. Maar herkenning is idd wel fijn.
Zoals wat jij ook schrijft Emma.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2021 22:26

Re: Corona-relatiestruggles

Ik denk ook dat je het ontladen erg mist. Leuke dingen doen, een andere omgeving, andere mensen/groepen/sfeer. Ik ben ook graag op mezelf en vind het aan de ene kant heerlijk dat feestjes/uitnodigingen niet komen. Maar toch geeft je dat wel ergens een ander soort energie en heb je denk ik beide nodig.

Hier een vriend die ook al sinds maart thuis werkt. Ik werk altijd buitenhuis maar heb wel last (gehad) van zijn spanningen en het continue moeten aanpassen aan alle steeds veranderende maatregelen. Het vrijblijvende het ‘zonder nadenken’. Ook de zorgen rondom het virus en of ik gevaar liep omdat ik aan veel mensen word blootgesteld (en dit vond thuis situatie ook weer spannend). Daarnaast ook nog veel andere dingen die hier spelen (gezondheid moeder). Daarnaast merk ik omdat vriend zijn ei niet kwijt kan dat hij veel energie op mij loslaat. Soms best vermoeiend. Hij heeft altijd erg veel reistijd gehad en zei toen altijd als ik toch eens thuis kon werken zou ik dit en dat met mijn tijd doen. Nu slaat hij eigenlijk volledig dicht en komt juist tot niks. Dat vind ik soms lastig. Maar ik zit ook niet in dezelfde situatie dus soms echt moeilijk om elkaar goed te begrijpen. Maar we praten erover, ik probeer beter te luisteren i.p.v. te oordelen/er het mijne van te denken (en mij gezicht spreekt helaas soms boekdelen) en we hebben zoon een paar keer uit logeren gedaan en zelf samen lekker gaan eten of zo. Een beetje wat leuke dingen in het vooruitzicht hebben helpt ook wel. Soms balen we even maar zien gelukkig ook de mooie en fijne dingen die het brengt.

Vervelend OLL. Hopelijk zo meer rust en komt er weer een fijne baan voor jou tzt waarin je beide goed kunt combineren.

Marin: jong gezin lijkt me sowieso pittig en al helemaal in coronatijd. En jij hebt ook geen familie om de hoek. Best lastig lijkt me dat.

Zet hem op allemaal! En soms lekker balen mag ook hè!
Laatst gewijzigd door Lot op 17 Mrt 2021 22:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers