Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw favoriete vak op school?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 10:27

Wat was jouw favoriete vak op school?

Hier moest ik gisteren aan denken en dacht dat dat wellicht leuk zou zijn voor een topic.

Wat was jouw favoriete vak op school? Waarom? Was je er ook goed in? Hoe was de docent? Wat voor herinneringen heb je eraan?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Mrt 2021 10:33

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

In de eerste twee klassen was Frans by far m'n lievelingsvak. In de eerste stond ik ook afgerond een 10 gemiddeld op mijn eindrapport. Daarna werd het moeilijker, mijn inzet minder en vond ik het gewoon een prima vak. Weet eigenlijk niet wat ik daarna leuke vakken vond, ik denk de vakken waarvan de docent leuk was en dat wisselde. Had niet echt meer een favoriet vak toen denk ik. Talen gingen me wel altijd goed af, had naast NL en Engels, ook Frans en Duits in m'n pakket.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Mrt 2021 10:39

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond huishoudkunde erg leuk omdat we dan een paar uur kookles kregen. Helaas ook uiterlijke verzorging waar we nagels moesten lakken en krulspelden zetten. En les in wassen, strijken en schoonmaken.

En de gymlessen vond ik altijd leuk, maar dat kwam omdat we naar een andere locatie moesten fietsen daarvoor en we dan onderweg sigaretjes konden roken haha.

Voor aardrijkskunde en geschiedenis had ik een leraar die echt fantastisch kon vertellen, daar ging ik ook graag heen.
10.04.17
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 14 Mrt 2021 10:40

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Biologie, scheikunde en wiskunde. Ik hou van die logische vakken die kunt snappen, waarin je onderzoek kunt doen.
Biologie was de meest favoriete, vind het allemaal gewoon heel interessant. Daarom ben ik er ook verder in gegaan en de combinatie met dieren daarin gemaakt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Mrt 2021 10:48

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Muziek /ckv 3! Die docent was zo tof en heerlijk om met de hele klas muziek te maken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 11:23

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Wat leuk om te lezen. Heel divers al.

Ik moest aan dit onderwerp denken door het vak Cultuur wat ik in de eerste en tweede klas op het Atheneum Plus had. Dat werd gegeven door een oudere man die zo ontzettend intrigerend vertellen. Hij vertelde dan de verhalen achter de muziekstukken van bijvoorbeeld Peer Gynt, Carmen, de Schilderijententoonstelling van Moessorgsky en luisterden we naar de muziek en in de tweede het verhaal van Don Quichot.
Dan hing de hele klas aan z'n lippen. Vind dat nog altijd bijzonder dat we dat als vak hebben en ben blij dat ik die verhalen heb geleerd.

In de bovenbouw vond ik Engels heel erg leuk. Ik heb twee keer een talenkamp gedaan in Brighton en dat had de interesse wel aangewakkerd. In de bovenbouw kreeg ik er ook een hele leuke docent bij. Een hele nette oude vrouw met ontzettend veel humor en lief. In m'n studententijd als ik in de kerstvakantie in Nederland was, ging ik met haar altijd een taartje eten bij de banketbakkerij in het dorp. Ik vraag me wel eens af of ze nog leeft en hoe het met haar is.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Mrt 2021 11:24

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Geschiedenis! Door de meest fantastische docent ooit, wat een verteller was dat. Handvaardigheid vond ik ook heel erg leuk, kon echt trots zijn op de dingen die ik maakte en kreeg best hoge cijfers. Techniek vond ik ook erg leuk, om diezelfde reden.
En nu ben ik zelf docent biologie😅 dat was ook wel een van mijn favoriete, maar nooit echt leuke docenten gehad. Dat maakt toch wel veel verschil.

Edit: Marin, door jouw verhaal moet ik CKV ook in dit rijtje zetten! Wij deden niet zo veel leuke dingen als uit jouw verhaal, maar het was interessant.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 11:41

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Engels, Maatschappijleer en Economie.
De leraar Engels was een hork, maar ik was er goed in dus verder ging dat prima. Maatschappijleer en Economie werden beide gegeven door jonge docenten, denk dat die toen rond de 30 waren. Was erg leuk.

En verzorging vond ik ook wel leuk. Volgens mij heette het zo. Dat was van kookles tot seksuele voorlichting.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 11:41

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Leuk dat je zelf docent bent in een vak wat je leuk vond, Soleil! Dat heb ik zelf ook gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 11:47

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Eh, ik weet het niet. Ik heb het heel leuk gehad op school maar als ik na ga denken over de leukste vakken, dan denk ik vooral aan de vakken waarin ik de meeste lol had met vriendinnen. Vakinhoudelijk heb ik nooit een duidelijke voorkeur gehad. Waarschijnlijk de talen (Engels, Frans en Duits) want ik heb uiteindelijk ook een vakkenpakket vol talen gekozen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Mrt 2021 11:50

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Het leukst vond ik Engels. Het was makkelijk en ik hoefde er bijna niets voor te doen. Ik vond het stukje cultuur en literatuur ook leuk, al was daar niet altijd heel veel tijd en aandacht voor. Nu ben ik zelf ook docent Engels, maar niet op een middelbare school gelukkig want dat lijkt me dan weer helemaal niets.
Ik vond Duits ook leuk, al vond ik de leraar niet zo leuk. Frans vond ik ook leuk. Geschiedenis vond ik ook leuk en interessant en aardrijkskunde eigenlijk ook wel, maar dan wel het sociale aspect en niet zozeer het aardkundige.
Voor economie hebben we in de bovenbouw eigenlijk nooit een goede leraar gehad (veel wisselingen en invallers) en dat vind ik jammer want ik werk nu op een economische opleiding en soms had ik graag nog wat meer inhoudelijke kennis gehad. Gelukkig kom ik altijd heel ver met de basis, algemene kennis en logisch nadenken.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 14 Mrt 2021 11:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 14 Mrt 2021 11:51

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Frans en Duits.

De lerares Frans was in de brugklas ook mijn mentrix. Zo’n lieve vrouw!

Ik was erg goed in de talen op school. Helaas is de kennis wat weggezakt, omdat ik er niet meer voor hoef te leren en ik het ook niet meer vaak spreek of hoor in het dagelijks leven.
Laatst gewijzigd door Chava op 14 Mrt 2021 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem303

Bericht 14 Mrt 2021 11:56

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ohja ik vond techniek super leuk, maar dat kwam vooral door de leraar. Een hele fijne, lieve Antilliaanse man. Ik heb destijds nog geholpen bij de open dag voor aankomend brugklassers, in het kader van 'meer meisjes in de techniek'. Na het tweede jaar stroomde ik door naar de mavo en daar zat geen techniek meer bij. Des te bijzonderder vond ik het dat hij me, twee jaar later, toen ik geslaagd was voor mijn mavo, dezelfde dag nog belde om me te feliciteren.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 12:41

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Geschiedenis en aardrijkskunde. Ik smul van geschiedenis en ik houd ook echt van het opnemen van kennis over het ontstaan van de aarde, geologische processen, e.d.
En Engels vond ik ook wel leuk! Vooral waarschijnlijk omdat ik het gemakkelijk vond, want qua inhoud was het nu niet heel memorabel.

De exacte vakken vond ik een gruwel.
<<

Kira

Bericht 14 Mrt 2021 12:45

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Op de middelbare school vond ik weinig leuk.
M'n conservatorium tijd vond ik echter geweldig en vond Muziekgeschiedenis toen het mooiste vak. Had een docent, die net als de docent van Marin echt geniaal was. Die man was een lopende encyclopedie en kon prachtig vertellen. Alle achtergrondverhalen kwamen aan bos. Hij gaf ook nog andere lessen en die waren ook super, mede door zijn kennis en verhalen die er vaak niks meer mee te maken hadden, maar bij muziekgeschiedenis ligt van mij uit meer interesse.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Mrt 2021 13:13

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Scheikunde wiskunde en biologie, achteraf vind ik het heel jammer dat ik daar niet wat meer aandacht aan besteed heb. Het leren leren heb ik nooit goed gedaan. En deze vakken liggen mij heel goed.
2015 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2021 13:18

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nederlands en KCV (klassieke culturele vorming). Oh die leraar van KCV kon zo enthousiast de mythes en legendes overbrengen. En ik vond het leuk om erover door te praten hoe en waarom.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 14 Mrt 2021 13:34

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Was het niet CKV(culturele kunstzinnige vorming)?

Mijn favorieten waren wiskunde (A op de havo) economie en Frans. Ik ben de zorg in gegaan (maatschappelijk werk) had achteraf misschien toch liever iets in de financiële sector willen doen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mrt 2021 13:38

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Bij ons was het ook CKV idd.

Vreselijk. Net als drama, muziek, wiskunde en geschiedenis. Wat een drama. 😶
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 14 Mrt 2021 13:42

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Bestonden allebei! Bij ons hadden de Gymnasium-klassen KCV, en alle andere klassen CKV.

Ik heb door de jaren heen heel veel vakken interessant gevonden, waarbij het in alle gevallen voor zeker 90% kwam door de docent. Dat maakte ook dat ik m’n interesse voor een vak het jaar erna volledig kon verliezen door een minder leuke en goede docent.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2021 13:45

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

CKV hadden we ook, maar dat vond ik niet zo leuk. Ik ben niet creatief met nieuwe ideeën en vormgeven/tekenen kon ik ook niet.

Wij hadden allebei de vakken, KCV is volgens mij maar 1 of 2 jaar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 13:58

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik had CKV 1 en CKV 2 en vond beide helemaal niet leuk, terwijl ik wél creatief ben en ook wel geïnteresseerd in kunst en cultuur. Maar die docent wist het goed te verprutsen. Wát een figuur! Ik haalde voldoendes, omdat ik gemakkelijk leerde en als ik de stof even doorlas was dat genoeg, maar tijdens de lessen leerde ik geen bal en ik had ook geen zin om er iets aan te doen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Mrt 2021 14:27

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

In de onderbouw had ik een voorkeur voor de betavakken, qua inhoud in ieder geval. In de bovenbouw vond ik Management&Organisatie inhoudelijk het meest interessant, maar met die klas had ik weinig connectie (was een onlogisch keuzevak vanuit mijn profiel). In het totaalplaatje vond ik toen denk ik natuurkunde 2 het leukst. Daar hadden we een leuke kleine klas, waardoor de docent ook heel relaxed was. We mochten heel vaak dingen uitproberen met proefjes enzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mrt 2021 14:35

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

KCV is voor gymnasium inderdaad. Is wat anders dan CKV.
Ik vond CKV 2 het leukst, dat was kunstgeschiedenis.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Mrt 2021 14:46

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond Nederlands het leukste, al had ik daar niet perse een leuke docent voor. Economie vond ik ook erg leuk.

♥♥
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers