Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw favoriete vak op school?

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 19 Mrt 2021 22:49

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond beeldende vorming altijd leuk. Creatief bezig zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Mrt 2021 21:25

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond scheikunde en aardrijkskunde altijd leuke vakken (MAVO).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 20 Mrt 2021 21:35

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Maar hebben jullie ook eindexamen gedaan in filosofie? Ik heb daar echt eindexamen in gedaan. Wetenschapsfilosofie geloof ik. Dat kwam goed uit want dat vak kreeg ik ook op de universiteit. Ik vond filosofie verreweg het leukste vak. Maar volgens mij echt een keuzevak, want volgens mij zat ik maar met een paar leerlingen in de klas. Ik kan het me niet heel goed meer herinneren. Maar het is ook al 20! jaar geleden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2021 21:45

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nee want het Atheneum Plus stopte na de derde en ik stopte er na de tweede mee.
En ja lang geleden he!
Zo'n klein klasje had ik bij Spaans. Daar heb ik wel eindexamen in gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Mrt 2021 21:50

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

HollyGolightly schreef:Maar hebben jullie ook eindexamen gedaan in filosofie? Ik heb daar echt eindexamen in gedaan. Wetenschapsfilosofie geloof ik. Dat kwam goed uit want dat vak kreeg ik ook op de universiteit. Ik vond filosofie verreweg het leukste vak. Maar volgens mij echt een keuzevak, want volgens mij zat ik maar met een paar leerlingen in de klas. Ik kan het me niet heel goed meer herinneren. Maar het is ook al 20! jaar geleden.

Ik heb ook eindexamen gedaan in filosofie. Inderdaad als keuzevak.
Ik vond het heel erg leuk. Had wel een 3.8 op m'n examen🤷🏻‍♀️.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 25 Mrt 2021 17:53

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Handvaardigheid (CKV3). Heb in die lessen echt plezier gehad.
In jaren dat je meerdere verplichte kunstvakken had, heb ik ook echt genoten van Drama en Tekenen.

De exacte vakken waren niet voor mij weggelegd. Natuurkunde vond ik echt het stomste van allemaal. Die docent was ook echt een rare man haha, nee. Hielp niet mee.
11.21
10.23
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Mrt 2021 18:00

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Joey schreef:
HollyGolightly schreef:Maar hebben jullie ook eindexamen gedaan in filosofie? Ik heb daar echt eindexamen in gedaan. Wetenschapsfilosofie geloof ik. Dat kwam goed uit want dat vak kreeg ik ook op de universiteit. Ik vond filosofie verreweg het leukste vak. Maar volgens mij echt een keuzevak, want volgens mij zat ik maar met een paar leerlingen in de klas. Ik kan het me niet heel goed meer herinneren. Maar het is ook al 20! jaar geleden.

Ik heb ook eindexamen gedaan in filosofie. Inderdaad als keuzevak.
Ik vond het heel erg leuk. Had wel een 3.8 op m'n examen🤷🏻‍♀️.


Hahaha ik had dat met Latijn 😂
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 25 Mrt 2021 19:59

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik denk toch wel geschiedenis, al was mijn eindcijfer in the end hoger voor duits en engels.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 08 Mei 2021 08:49

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nederlands..maar ik moet zeggen dat ik een fantastische leraar en lerares heb gehad...ze hebben me zelfs met plezier de camera obscura laten lezen..ik heb t boekje nog.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Mei 2021 16:04

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Aardrijkskunde, Nederlands, Engels en Frans. Talen liggen mij. Duits daarentegen vond ik vreselijk, maar dat kwam door een vreselijke leraar. Dit heeft er zelfs voor gezorgd dat ik het vak Duits al na 1 jaar heb laten vallen. Later heb ik dat zo zonde gevonden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Mei 2021 09:30

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Gym, handvaardigheid en biologie!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 11 Mei 2021 09:40

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nederlands, maatschappijleer en biologie.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem309

Bericht 11 Mei 2021 09:49

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Duits. Ik zat in een heel klein klasje en iedereen had bij duits uitstekende cijfers. De lerares was dan ook echt heel goed in lesgeven, maar omdat we het allemaal zo goed deden zaten we ook regelmatig gezellig in het duits te kletsen of mochten we wat voor onszelf doen. Dat mocht ook gewoon een spelletje zijn en de lerares ging dan ook regelmatig met een klasgenoot backgammon spelen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 11 Mei 2021 18:46

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Leuk om te lezen!

Vanwege het bewegen gym, vanwege de interesse wiskunde, geschiedenis, maatschappijleer, biologie, natuurkunde, economie en aardrijkskunde. Eigenlijk vond ik veel leuk, ik was een beetje een nerd.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Mei 2021 12:34

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Olifant schreef:Aardrijkskunde, Nederlands, Engels en Frans. Talen liggen mij. Duits daarentegen vond ik vreselijk, maar dat kwam door een vreselijke leraar. Dit heeft er zelfs voor gezorgd dat ik het vak Duits al na 1 jaar heb laten vallen. Later heb ik dat zo zonde gevonden.


Zat je op mijn school haha..
Duits heb ik ook laten vallen na 1 jaar omdat de leraar een verschrikking was.

Ik vond ook de talen het leukste en Aardrijkskunde ook :).

Ik heb nog gewoon Mavo gedaan en mocht Wiskunde gelukkig laten vallen na de 3e. Ik stond een 4 gemiddeld en had nooit geslaagd waarschijnlijk. Nog steeds heb ik een hekel aan rekendingetjes en snap ik het ook gewoon vaak niet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Mei 2021 16:08

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Economie, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde

Niet: de talen al vond ik daarvan Duits nog wel meevallen, maar Engels en Nederlands waren saai.

Met deze 7 vakken heb ik mijn MAVO diploma behaald (alles op D-niveau). 1 vak extra, dat was Scheikunde en dat was vanwege dat ik het leuk vond en ik anders toch tussenuren had.

Overigens het domste is om Wiskunde te laten vallen. Dan vallen enorm veel richtingen af. Ik heb nooit gesnapt waarom Wiskunde niet een verplicht vak was naast Nederlands en Engels.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mei 2021 16:16

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Weet niet welke niveau je hebt gedaan maar op zowel VWO als HAVO was wiskunde verplicht hoor.
Let's discover the world together.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 12 Mei 2021 16:17

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Bij mij op VMBO-T was het ook geen keuzevak maar verplicht.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mei 2021 18:24

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik heb wiskunde A1 gedaan en dat mocht ik laten vallen na het 4e jaar van de havo, Marin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mei 2021 18:41

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Exogenesis schreef:Ik heb wiskunde A1 gedaan en dat mocht ik laten vallen na het 4e jaar van de havo, Marin.


Ja idem dito maar je had er wel schoolexamen in wat meetelde voor je examens. Dus ik vind niet dat je dat echt onder volledig laten vallen kunt scharen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 12 Mei 2021 18:43

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Gym, dat was ook het enige waar ik écht goed in was. Kan ik me nu bijna niet meer voorstellen, stijve hark nu 😁
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mei 2021 20:11

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Marin schreef:
Exogenesis schreef:Ik heb wiskunde A1 gedaan en dat mocht ik laten vallen na het 4e jaar van de havo, Marin.


Ja idem dito maar je had er wel schoolexamen in wat meetelde voor je examens. Dus ik vind niet dat je dat echt onder volledig laten vallen kunt scharen.


Dat weet ik al niet eens meer. Zegt wel iets over mijn band met wiskunde 😆
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Mei 2021 20:48

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Fred schreef:
Overigens het domste is om Wiskunde te laten vallen. Dan vallen enorm veel richtingen af. Ik heb nooit gesnapt waarom Wiskunde niet een verplicht vak was naast Nederlands en Engels.


Ik ben zo iemand die Wiskunde heeft laten vallen. Ik denk dat degene die dit vak laten vallen een richting kiezen waarin je dit niet veel terug zal zien want het heeft niet je interesse.
Ik heb gewoon een MBO opleiding gedaan en vervolgens nog een HBO opleiding. Geen problemen gehad met het laten vallen van Wiskunde.
Bij mijn HBO opleiding kwamen ook gewoon rekenvakken voor. Dat was voor mij uiteraard was lastiger dan voor iemand die dat wel leuk vindt, maar alsnog gewoon gehaald.

Volgens mij is het inderdaad ook veranderd en mag je het niet meer laten vallen. Ik ben in ieder geval blij dat ik het wel kon doen en dom wil ik mezelf niet noemen. Ik heb gewoon andere interesses en kwaliteiten. Ik ben blij dat mijn kinderen de rekenskills van hun vader hebben meegekregen want als je een vak gewoon totaal niet beheerst is dat niet best voor je zelfvertrouwen op dat gebied.
Afbeelding

Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Mei 2021 20:57

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Behalve op het VWO mag je wiskunde wel laten vallen hoor.
Van mijn 3 Vmbo mentorklas laat meer dan de helft van de leerlingen het vallen, dat voelt wel wat gek, of ik mijn werk niet goed doe, haha.

Maar serieus, ik zou willen dat het ook op het VWO een keuzevak is, ik vind het een mooi vak, maar ook zonder wiskunde kun je heel gelukkig worden (en een universitaire opleiding afronden). In mijn tijd was het ook een keuzevak op het VWO trouwens, en vrijwel iedereen koos het ook wel, maar voor de enkeling die het echt niet kan is het wel fijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Mei 2021 21:01

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond het op de universiteit eigenlijk wel lastig dat ik alleen wiskunde A1 had gedaan. Wisk A2 had me naar mijn idee een betere basis voor statistiek gegeven.
Of klopt dat niet (meer) Mrs Math?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers